Co dělat když se zacyklí Far Cry 4
Začal jsem hrát Far Cry 4 a mám tam takový problém. Začal jsem plnit povinnou hlavní misi, měl jsem jít do tábora Alfa a najít důkazy. Potom mi to řeklo, ať jdu do tábora Bravo. Jenže tam je asi deset nepřátelským vojáků, navíc i na vyšší úrovni, které těžko můžu na začátku hry, jen tak mýrnix týrnix sejmout. Problém je, že mám u sebe posledních pár nábojů a tudíž mě okamžitě dostanou a mise se restartuje, ale jenom ta část Bravo, kdy už ty náboje nemám a jakmile chci odejít (dojít si do tábora Alfa pro náboje), tak to napíše, že opouštím oblast mise a mise se opět restartuje a takhle furt dokola. Nedá se z toho nijak dostat a zabít nepřátele bez nábojů nedokážu.
Dá se z toho nějak dostat nebo je to další debilní rozbitá hra v řadě, kterou nelze dohrát?
Ještě bych měl jeden poddotaz k Far Cry 4, ale to jak se z toho zacyklení dostat je dulezitejsi!
Mam FC4 na Uplay a po kazde kdyz to spoustim, tak to na Win7 spusti i rizeni uzivatelskych uctu a chce to povoleni, aby program provedl zmeny v tomto pocitaci. Pritom ale je uplne jedno, jestli kliknu na ANO nebo NE, hra se vzdy spusti. Tudiz je to zase jen nejakej nedodelek Ubisoftu, protoze neni treba tomu to zvysene opravneni pridelovat. Nevyresil to nekdo?
Staci opustit hru a pak kdyz do ni zase vlezu, tak jsem pred uplnym zacatkem mise a nemusim ji teda vubec plnit, coz jsem v tomto pripade nakonec udelal, nehratelne. Pravdepodobne jsem na to sel prilis brzo a jeste nemam takovy skill, abych to dal.
Jinak Far Cry 4 je opravdu blba hra, urcite posledni dil, ktery hraju. Za prve je to recyklat trojky, za druhe je ve vsem horsi. Jak je to idiotsky udelane, tak vas hra furt tlaci do mise, kterou treba ani plnit nemuzete. Napriklad:
Anita: Rychle, rychle, potrebujeme ziskat informace, jdi do tabora a rychle je sezen.
Ja: Jasne, jdu rychle na to. Teda nez tu misi muzu splnit, tak si potrebuju 14 dni plnit nejake vedlejsi, ale pak na to rychle jdu.
A podobne nesmysly jsou ve hre porad. Nebo treba, rychle tvoje stanoviste je pod nepratelskou palbou, potrebuji pomoc. Tak jsem se obratil a mazal tam a totalne jsem to tam vycistil. Kdyz mi to hra udelala za chvili podruhe, tak jsem jen konstatoval, vyserte si a pomozte si sami. Vykaslal jsem se na misi a ono to vubec nevadilo, akorat to napsalo za chvili mise neuspesna, ale stanoviste mame pod kontrolou dal. Takze ve vysledku tak resim vsechno, rozhodnu se, ze jdu zlikvidovat vysilani na zvonici, ok, jdu tam a na hru z vysoka kaslu, ze po mne chce cestou nejaky vedlejsi mise, proste absolutne nerespektuju co po mne hra chce a zjistuju pritom, ze se mi to vyplaci, cim dal vic. Preci si nebudu plytvat naboje ne.
Jenomze ve vysledku hra vubec nefunguje, jestli jsem mel ve Far Cry 3 jeste nejaky pocit vtazeni do deje, tak tady nic, proste prazdno.
Co je na hre hezky, opravdu povedena krajinka. Jenomze holt Frantici z Ubisoftu to zase museli zkazit tim nesmyslem s orlama. Ve hre vas neustale napadaji orli, ze to vubec nedava smysl, ze je to naprosta kravina, je Ubisoftu jedno, asi ma sef Ubisoftu nejakej komplex z orlu nebo co, tak si ho ve hre leci. Clovek si jen rika, co jeste za pitomosti muze Ubisoft vymyslet, masozraveho kapra? No divili byste se, ta jedna ryba ve hre, co po mne sla, je kaprovi dost podobna.
Já nevím, co máš (respektive i řada lidí má) pořád s těmi recyklacemi předchozích dílů. Je to prostě openworld neměstská hra ze současnosti, vždy to bude podobné ;)
Počkej na orly v pětce, až budeš balancovat vysoko na konstrukci stožáru nebo v horách/skalách při opatrném kaskadérském postupu vzhůru.
Moc si teď FC4 nevybavuji, ale jsem odhadem někde na 10%; neměl jsem ale pocit, že by mě hra do nějakých misí nutila. Tyhle velké hry (série GTA, Fallout, Wolfenstein, FC, Watch Dogs, Just Cause, Saints Row, TES atd.) si vždy hraju svým stylem, upřednostňuji vedlejší úkoly, abych se vylepšil a snadněji pak zvládal ty příběhové. Zpočátku to třeba jde ztuha, ale VŽDY se mi stane, že se to nějak zlomí a začnu být očividně silnější, šikovnější, nebezpečnější, odolnější… jak se mi vylepšují atributy. Nejpomaleji to jde (můj dojem) v ELEX; ale tahle hra to vynahrazuje "vyšší mírou uspokojení", pokud se těžkosti překonávají.
Vlastně, to "VŽDY" není úplně pravda, nedočkal jsem se v Dead Island. První epizodu, kapitolu, ten rekreační resort, jsem splnil snad na 110%, ale po příchodu do města jsem se stejně moc nechytal, nemám rád hromady rychlým zombů. Nakonec jsem hru odložil a už se k ní asi nevrátím, Dying Light je výrazně lepší.
Po uzávěrce mám teď relativně klid, tak obnovím rozsáhlé hraní FC5 v pracovní době
Zrovna FC4 vypada jak datadisk k FC3. Z 95% je to identicka hra jen v jinem prostredi. Co se "tuhosti" nepratel tyce, staci pouzivat takedowny a neni problem ani s nabojema. Jinak ve FC4 je tusim totalne OP zbran takovej pistolovej granatomet, s tim je vsechno ez mode.
Zdaleka ne, principy jsou stejne, ale FC4 je rozbita hra, ve ktere neplati prirodni zakony, to v FC3 nebylo, nebo ne tak vyrazne. Stve me, jak moc pridali postavy a zvirata, aby to nebylo prazdne. Jelikoz ale Ubisoft neumi AI, tak dochazi k tomu, ze napriklad pozoruji sve spolupracovniky se Zlate stezky, jak uz pet minut narazi v aute do prekazky a stale dokola a nevyhnou se ji. Pak prijede dalsi auto pratel a narazi do nich, tak jich nekolik vybehne z aut a zustane tam jen ridic, ktery situaci vyresi tak, ze je prejede a jsou vsichni mrtvy. Jako fakt clovek neveri svym ocim, jak je ta hra debilni.
Nebo lezu na rozhlednu, vidim dva cervene kabaty - nepratele, kaslu na ne, vylezu na rozhlednu a sundam je odstrelovackou, vylezu teda do prvniho patra rozhledny a ti cerveni se mi pred ocima zmeni na modre, nebo treba podobne dochazi ke zmene auta na jine. Takovyhlech stupidit jsem si tedy v FC3 nevsimnul.
V FC3 jsem mel odstrelovacku s tlumicem a postupne jsem se naucil s ni resit uplne vsechno bez poplachu, malokdy to nevyslo. V FC4 neni, mam jen obyc odstrelovacku. Bohuzel s ni nejde resit temer nic, protoze v FC3 byl Ubisoftu jednoduchy postup odstrelovackou vytykan, tak se s tim tady vyporadali po ubisoftacku, zakreslim:
Je to mozny? A to ani nemluvim o tom, ze me minomet dokaze sledovat i za kopcem a vystreli na kterekoliv strane vybehnu. Neuveritelna blbost Far Cry 4. Jasny adepta na nejpodelanejsi hru co jsem kdy hral. A tentokrat to neni o tom, ze by mi to neslo, jde, ale je to vazne debilni.
-
Tvoje historky tu uz zname. Urcite kvuli tobe prekopavali engine. A jak jsem zminil vyse, porid si tenb granatomet (m79), s nim je hra trivialni a kdyz upgradujes nabojovej bagl na max, tak muzes tahat 50 granatu. Navic je to sidearm, takze muzes s nim pouzivat i ostrelovacku nebo strilet z auta.
Jakej engine, minometem po mne proste nestrileli na tech stanovistich a odstrelovacku jsem mel s tlumicem, takze jsem minimalne pulku stanoviste dokazal dat bez poplachu, vetsinou vsechny. Ve ctyrce jsem to zatim resil tak, ze jsem na sprint nabehnul na stanoviste, zaklapnul poplach a zase mazal pryc, pak uz jen obiham stanoviste a strilim ty co jsou vevnitr. Akorat ted jsem narazil na stanoviste u reky, kde tenhle postup nejde, tak jsem se chtel schovat za skalu, ale oni me tim minometem vzdycky oddelaji, takze proste stejne musim bejt v behu, jak se zastavim, je po mne. Coz proste neni nic jineho nez stupidni reseni Ubisoftu, jak se vyhnout kritice, ze hra jde dat cela na odstrelovacku.
OK, jak vydelam penize, tak zkusim ten granatomet, ja dal vsechny penize do map. Jsem myslel, ze zustanu u osvedcene trojky: skorpion, ak-47, odstrelovacka. Dik.
Pro sniperku si muzes uplne od zacatku kdyz vis kde je, tlumic dokoupis (navic mas ve videu i ten granatomet v akci).
https://www.youtube.com/watch?v=wXDk56o6rd4
Dik na zacatku, ukazuje tou mysi kam je potreba dolitnout?
A potom jeste jedne dotaz, kterej jsem v tom videu objevil, jak se provadi ta customizace zbrani? Ja tam mam cerveny vykricniky a nevim, jak na zbran neco pridat.
Jo, na zacatku ukazuje kam letet (a dava tam waitpoint). A ty zacatecni zbrane nejdou skoro vubec modifikovat, to budou asi ty cerveny vykricniky.
dik
No pribehove mise plnit musis, ja jsem byl asi zpocatku moc rychly, tak jsem se musel na pribeh vykaslat, protoze dal to neslo a ted proste objizdim rozhledny a nepratelska stanoviste a jedno po druhem je likviduju, jsou za to body, ktere me udelaji silnejsim do pribehu.
Openworld to sice je ale huste naskriptovany, jako me to nevadi, Dishonored bylo taky tezce naskriptovane, ale tam to bylo udelano dobre, zatimco tady v te hre je to spatne a cloveka vytaci, jak se nepritel nechova samostane, ale pohybuje se podle skriptu, ktery reaguje na muj postup. Nutno podotknout, ze me nepritel nevidi, kdezto ja jeho ano pres oznaceni. Jinak na sebe primou viditelnost nemame a on se stejne chova tak, ze o mne vi.
Tak nastesti mam pravidlo, ze zombie hry nehraju. Takze to je mi jedno. FC5 hrat urcite nebudu, koupil jsem si v baliku FC1-4, takze ctyrka je moje posledni, dal v serii pokracovat nehodlam.
L-Core:
Nemusi to preci byt podobne, vzdyt at se autori vytahnou a neco vymysli. Podivej treba na detektivky v TV (teda v TV moc nejdou, HBO, Netflix, Amazon), vzdycky si rikam, ze uz se neda nic vymyslet a pak prijdou s necim novym navic podle skutecne udalosti a ono je to zase fantasticke a uplne jine. Ted z posledni doby Escape at Dannemora, The Act, to jenom koukam a neverim vlastnim ocim, ze se neco takoveho da vubec tak poutave natocit a jeste se to fakt stalo.
A tobe to nevadi furt dokola k uzoufani opakovat to same, vylez na rozhlednu jedna, vylez na rozhlednu dva, vylez na rozhlednu tri a stale dokola treba stokrat. Znic hlidkove stanoviste cislo jedna, dva, tri, ...., furt dokola a to snad ani nemluvme o tom, ze by si autori mohli dat praci s charaktertem postav. Zrovna Far Cry je od trojky naprosto silene, porad ten samy charakter hrdiny i padoucha, az ted v placenem pridavku petky vymenili chlapa za dve zenske a to bylo vsechno, jako kdyby byl jeden jedinej archetyp zlocince a ten se musi furt opakovat dokola.
Vzdyt se podivej na serii GTA, kterou bych ja teda nehral, koukal jsem jenom na gameplay, protoze proste se tam hraje za ciste gaunery a to mne vadi. Ale aspon kazdej ten gauner ma nejakej vlastni charakter a nejedou to jak pres kopirku. To delaji az jine hry, ktere kopiruji charaktery z GTA (Mafie3).
Dalsi smecko: Jsem v aute za tezkym kulometem a pozoruju silnici, predtim se tam totiz prohnalo nekolik nepratelskych vozidel a tak jsem cekal, ze je sejmu. V tom zniceho nic vyrostla ze zeme takova ta nepratelska ctyrkolka a na ni kuryr, kteryho mam sejmout. Tak jsem ho rozstrilel a v pohode si dosel pro dopis, cimz se mi zvysila karma. Jako pro me dobry, ale je tohle normalni, aby jim tam rostli motoristi jak kytky ze zeme?
Edit: Jo a cvicne jsem si ozkousel pouzivani minometu, jako takhle mozna v nejakem scifi akcnim filmu, ale s realitou to nic spolecneho nema. Nechci jako simulaci, ale aby to aspon trochu pusobilo normalne.
Vylez na věž jedna dvě tři.. no pokud tím něco posunu (mám pak signál oblasti v mapě či co), nijak mi to nevadí. Nehrál jsi třeba Just Cause? V takové dvojce je snad 200 obcí, které musíš "osvobodit". Je to sice pořád podobné, ale pokaždé trochu jinačí, nevadí mi osvobozovat stodevadesátoudevátou. Nehrál jsi Watch Dogs? A co bys řekl hře FUEL: plocha snad 150*150km, tam stovky závodů, mezitím nic (maximálně hledání nějakých ingame pitomostí), dohrání mi zabralo snad 200 hodin a pořád se tam rád vracím - buď se jen projet nebo hodit nějaký závod (mám tu hru hodně zmodifikovanou, možností různých závodů je pak prakticky nekonečno).
Že jsou ve hrách chyby - a právě ten spawning nepřátel mi taky hodně vadí - je pravda. Na druhé straně, když se nějaký tvůj protivník někde zasekne, je to i dobře
A opakující se typy padouchů a vlastní postavy.. co bys vlastně čekal? FC není adventura; já to považuji (a tak to hraji) za obyčejnou střílečku, klidně jako Doom/Duke, akorát v mnohem větším prostoru. Všechno vyzabíjet a posbírat klíče a poklady. Pokud si budu chtít užít děje, pustím si jinou věc, třeba The Wolf Among Us (doporučuji).
Nehral jsem nic.
Just Cause - to je ta letecka ne, jak tam ten hrdina lita? To nebudu.
Watch Dogs - chystam se na to po dokonceni Far Cry 4, mozna jeste neco jineho vlozim mezi to.
Fuel - taky ne, ale zavodni autohry beru uplne jinak, tam je logicky, ze je to furt dokola, nakonec taky je moc nehraju.
Doom/Duke - ten stary jo, novyho ne/nehral.
The Wolf Among Us - nehral, v planu neni, asi jsem ani nekoukal na gameplay, jenom ten nazev jsem slysel.
No ale proc jsou furt padousi na jedno brdo? Treba Crysis 1 a 2, kazda hra jina, treba se mi obzvlast dvojka nelibila, ale aspon to nebyla kopie jednicky. Crysis 3 jsem uz nehral.
Just Cause je openworld, pěšky, autama, lodí, letadly, jako GTA. Dvojka má češtinu, jednička a trojka ne.
S Watch Dogs si užiješ, některé mise, pokud se nedaří, jdou opravdu ztuha (já je raději rovnou restartoval). Ale je to pěkná hra, spousty aktivit. Fárkraj v Chicagu
Doom/Duke: myslel jsem ty staré. Doom (staré mapy) se dá dnes provozovat v moderním enginu, kvalitních map a jejich kompilací je spousta, nekonečná zábava. Doporučuji tuhle verzi: https://www.moddb.com/games/doom-ii/addons/doom-lowpoly-mod-v2
(Navíc v nejbližších dnech vyjde Romerův úplně nový wadpack, Sigil. Zdarma)
Série Crysis mi připadá úplně stejně "na jedno brdo", jak ty píšeš o FC. Akorát jednička + Warhead je v přírodě, dvojka a trojka ve městě. IMHO jediný rozdíl… plus nové příšery. Jednička + Warhead, bez těch modrých scifi_cosi, jsou jedny z nejlepších misí akčních her, co znám.
TWAU, úplně jiný typ hry, kreslená adventura (podobně jako The Walking Dead), tu jsem zmiňoval jakopříklad hry s kvalitním příběhem.
! Brutalni !
TWAU patri mezi nejoblinejsi hry i mé pritelkyne, libi se mi ze muzes vlastnimi akty a volbama zmenit prubeh hry (a také nahlednou kolik ostatnich lidi v % pouzilo jinou volbu, proc né ..)
Vsechny "Telltale Games" nemusim, ale TWAU ?! ,,, zcela souhlasim, supr hra..(dohrano 2x a 2x diky jinym pribehovym volbam zcela rozdilny a novy zazitek. Urcite si ji casem zahraju i potreti)
PS: Mam zcela stejny a identicky nazor i na Crysis. Jednicka, tyjo, v té dobe to byla bomba, jen kazdy nemel dostatecne silné PC aby si tu hru zahral. V té dobe byla tato hra nad HW pozadavky tehdejsich hernich sestav "malo kdo" si mohl dovolit tomu graficky pustit
* Crysis 3 taky neni spatna a to i graficky, ale jednicka + Warhead me oslavila v té dobe vic.
Nemusim hry se Zombie, ale Dead Rising 3 a Dying Light me docela bavil a DL je i graficky docela slusnej. Da se hrat vice zpusoby, ale chce to mit v hlave alespon trochu, za mak LOGIKY a reflexu.
Jinak nové hry jako Word War Z me opravdu zklamal (a uz vubec nemusim hry co jsou jen pro vice hracu COP bez singleplayer), hra na kterou jesm docela cekal, tak jako State Of Decay 2 ktery jsem za 2 dny musel odlozit, nezabavné, repetitivni, plné Bugs které nejak normalne ignoruji, neresim kazdou blbost, ale v tomto pripade zpusobovali nemoznost postup ve hre (mozna uz je to opravené nevim).
Na World War Z (nemám, jen jsem viděl videa) se mi líbí to ohromné množství nepřátel - a jak se to přitom neseká. Hrát to ale nebudu, jakékoliv multi jde mimo mě. Kdyby to mělo singl, asi bych to zkusil. Ale to by ty hordy nemrtvých musely být asi výrazně slabší, tohle jednotlivec nemůže zvládnout
Jakoze muzes hrat i sam + 3 postavy AI, ale nez jsem hru vratil, tak tam byly jen 4 dostupné mapy. (me to teda neoslovilo, pak kazdy ma rad neco jineho no..)
* To uz me bavili viz Zombie v Call Of Duty.
Uplnne to samy jak ty. Radci sam, v klidu, bez deti.
Pokial sa jej pacila hra, odporucam Fables (hra je z tohto univerza) komiksovu seriu, je este o triedu vyssie.
No teda tyjo diky za tip
Zrova 07/05 ma narozeniny tak jsem hledal jeste nejakou drobnost (vec) k hlavnimu darku, tak mrknu po nejaké "karbicovce" (snad jsou i nejaké s figurkama postav), fakt diky !!
Aha, Telltale, takze spis interaktivni pribeh, ne to neni muj salek kavy.
No s Watch Dogs jsi me nepotesil, to zas bude.
Já už to o Watch Dogs tu kdysi myslím psal.
Jedna skupina misí je osvobodit sídla gangu (nebo co). Zpětně tyhle mise hodnotím jako nejlepší ze všech těch "nedějových". Je potřeba je dělat opatrně; nevadí, že tě uvidí banditi, problém je ale policie. Jakmile jsi "nahlášen" jako výtržník, jde jich po tobě nekonečné množství. Možná se i přesto dá mise splnit, ale ta pozornost policie přitom, to by člověk musel být ýbrmenš, aby to zvládl. Já to nejsem, takže pokud mě policie při tomhle úkole zaregistruje, restartuji misi. Časem přijdeš na to, jak se policii vyhnout… a protože tyhle úkoly jsou opravdu v hodně rozdílných lokacích, určitě si je nakonec užiješ.
Jo, a motorky se na klávesnici ovládají strašně. Zajímavé, že v některých hrách to jde (GTA 3/VC,SA, Burnout Paradise, FUEL atd.) a jindy je to katastrofa (GTA4, Saints Row 2, Watch Dogs). Kromě pár závodů jezdím zásadně auty.
---
Ve FC5 jsem teď zažil hloupou misi. S nějakou potenciální kolegyní mám bránit hroby na hřbitově před nájezdy nepřátel. Jedná se o tři náhrobky, nepřátelé lezou ze všech možných stran a kolegyně řve, že jdou jedno z jihovýchodu, podruhé ze západu, náhrobky postupně "ztrácejí zdraví", lítám nesystematicky od jednoho k druhému a kosím, odstřeluji a granátuji, co se dá. Nakonec úkol splněn, náhrobky to přežily… jsem dobře vybaven, díky železnému zdraví (vyhoněnému na maximum) toho o dost snesu.
Tyhle nesmyslné úkoly, dělat více věcí najednou (bránit tři lokace), hodně vybočují z toho, co mám rád :)
Jsem těsně před dosažením maxima odboje v poslední (třetí) oblasti a před likvidací třetího velitele. Pak už jen ten hlavní padouch a děj ukončen. Podle počitadla jsem ale na 48%; přitom vedlejší úkoly mám splněny odhadem na 85-90%. Po skončení FC5 (a před FC Primal) si asi hodím dalšího Wolfensteina (po New Order dám Old Blood).
No, řekl bych (osobní pocit), že The Walking Dead je "interaktivní příběh" o dost více než TWAU. Mně to nevadí; líbí se mi grafické provedení a i oddychové hraní (oproti střílečkám) ve stylu Broken Sword (1+2), Syberia (1+2), Dreamland: Final Solution atd. "Vlk mezi námi" to splňuje dokonale, navíc to "pohádkové pozadí" je příjemné osvěžení. Škoda, velká škoda, že Telltale dopadli jak dopadli, na dvojku jsem se těšil
Ne, proste s Far Cry 4 fakt nejsem spokojeny, hodne se posledni dobou vyzdvihuje FC2, ale ja pres ty problemy, ktere jsem s tim zpocatku mel, tak myslim, ze FC3 bylo dobre.
Silene mi vadi ten ubisofti princip, ze cim vice tim lepe. Takze napriklad karmicka udalost, lide jsou napadeni predatory. Zabil jsem pet vlku, ale ono se to restartovalo furt dokola, jak jsem tam behal okolo, takze dalsich pet, dalsich pet, dalsich pet, do toho se neustale restartovali dva cerveni, kteri tam pobliz byli na vyznamnem miste a vzdycky jsem je u toho sejmul. Nakonec uz jsem mel snad 20 vlcich kuzi a proste se to restartovalo tak rychle, ze jsem dalsi zabite vlky uz ani nezvladal stahnout, tak jsem rychlym cestovanim zmizel pryc a kuze jsem pak v obchode prodal, takze na chvili vydelano.
Co me vytaci je, ze u FC3 jsem si obesel stanoviste, zjistil si, kdo tam kde je a pak jsem planoval dalsi postup. Tohle v FC4 absolutne nelze, veskere plany vzdy selzou na nejake debilni "nahode", vyskytne se tam zvire, ktere me prozradi nebo me proste napadne atp. Kdyz stanoviste dobijim treba popate, tak uz me to logicky prestane bavit, nabehnu tam s RPGeckem, pokud to lze tak vypnu poplachy, pokud ne, tak s tezkou technikou to nevadi a proste to tam vybilim, ono je to tak nejlepsi i proto, ze na stanovistich maji ty minomety a jakmile vas zpozoruji, tak uz proste nemuzete krouzit okolo, protoze vas minometem sejmou. Nejlepsi strategie je proste obycejny rambo styl s nabehnutim doprostred a vybouchanim vseho okolo sebe. Nekdo na tom mozna ujizdi, me to neskutecne sere.
A tohle je taky na presdrzku ty glitche:
Ve FC5 jsem rambo stylem neudělal snad ani jednu misi, nepočítám tedy ty dějem vynucené, jako likvidace vábniček na vlky či "útěk z vězení".
Zbývá mi už jen poslední dějová mise, eliminace toho hlavního lumpa. A pár vedlejších plus vyrabování několika skrýší. A rybářství mi také moc nejde, to je ale dost otrava, přetahovat se s rybou 5 minut, aby mi nakonec praskl vlasec, na to se vykašlu.
-----
Jak tu kdesi psal kocour z Trpaslíka, boj s tím lokálním vůdcem na mapě vlevo dole, to byla docela fraška, pokud má člověk za pomocníka toho pilota. S letadlem se mi lítá špatně, špatně se ovládá a míří zároveň, helikoptéra je na tom mnohem lépe, dá se otáčet pohodlně myší (ovládání je analogie chůze: WSAD + rozhlížení myší + skok/podřep). Ihned po zahájení souboje jsem z letadla vyskočil padákem, nechal bojovat parťáka a za letu do nepřítele pálil z nějaké zbraně. On nakonec také vyskočil padákem, já už byl na zemi a tak jsem ho (asi) v rozporu se ženevskými konvencemi dodělal ještě během jeho pádu
A vlastně i předchozí letadlovou misi jsem udělal tak, že jsem letadlo opustil, přivolal si svůj ozbrojený vrtulník a všechny úkoly (likvidace konvojů apod.) udělal z něj, hra byla spokojena a uznala mi to. Ještě že tak.
-----
Asi už mohu (před tou poslední misi) hodnotil. Hra mě hodně bavila, recyklace předchozích FC mi nevadí, dějová linie mě neuráží, aktivit je dostatek.
- prakticky nikdy jsem nevyužíval člunu
- moc jsem nevyužíval auta, nevyhovuje mi pohled z něj, v autě preferuji pohled třetí osoby za vozidlem
- letadla se špatně ovládají
- vynucené mise spojené s likvidací tří lokálních vůdců jsou místy otravné. Hlavně tím, že nemohu postupovat podle svého.
OK, kdyz to tak ctu, tak je fakt, ze jak tu Kocour (ano je to rozumejsi nez ten jeho slozity nick ) daval odkaz na youtube, tak ten letaci strojek v FC4 se dobre ovlada a ja jinak cokoli lita nesnasim.
Takze v FC5 je letadlo a vrtulnik povinne nebo to jde hrat i bez nich?
Nemuzu si pomoct, ikdyz se ti hra libila, tak ryby ne, clun ne, auta radsi ne, letadla blby, to mi skoro prijde, ze to hodnotis stejne jako ja FC4 s tim rozdilem, ze me repetetivni obsah rozciluje.
Je tam jedna povinná letadlová mise, ale nic tak strašného, akorát musíš prolítávat checkpointy (na rozdíl od nepovinných úkolů jsou dost jednoduché), zničit pak jakési silo (pokropil jsem to několikrát kulomety a bylo to) a pak zase přes pár checkpointů domů a přistát. Napoprvé. Pak je tam heli mise, ale ta je OK, s helinou se opravdu lítá hodně dobře. Co nejdříve jsem splnil úkol, který mi umožňuje si ozbrojenou heli kdykoliv zavolat. Takže, heli jsem využíval často cíleně. Letadlo bych si dobrovolně nevzal. Čluny jsou OK, jenže jsem nikdy neměl potřebu je používat. Řeku snadno a rychle přeplavu. Jsou tam i hydroplány, to je tam také podle mě jen jako bižu. Raději než v autě jsem jezdil čtyřkolkou, o okolí je pak lepší přehled. Jízdní model aut i čtyřkolek je OK. Rybaření kromě peněz za prodané ryby (časem mám peněz spousty, nekupuju kraviny a zbytečnosti, asi k ničemu) přinese jen pár bodů pro získání vylepšení, těch mám také dostatek. Asi bych potřeboval lepší udice (jsou ve hře)… ale dvě hodiny se motat po mapě, abych ulovil určené kousky a získal 2 body - zatím se na to nechystám
Nehodnotím to stejně, je to moc fajn hra. Já jen letadla, auta, lodě a rybaření nevyužívám - protože nemusím. Blbé jsou akorát některé povinné schizofrenní mise s hlavními protivníky (dětmi hlavního lumpa). Hra umožňuje svůj postup misemi, tak to řeším po svém.
Než půjdu na tu poslední misi, vyzkouším kulomet. Zatím jsem jej (kromě stacionárního, který nejde oddělat jako třeba v Crysis) nikdy v ruce neměl. Nejvíce (možná i 90%) používám kuši a prémiovou odstřelovačku z FC3 Blood Dragon, vylepšeno na maximum. Spoustu zbraní jsem ani nevyzkoušel.
To napadeni lidi zviratama je ve FC4 dost tragicky. Casto se mi stalo, ze lidi chcipli cca 5 vterin po tom, co jsem dostal ukol, ani jsem tam nestihl dobbehnout (asi za to mohla nejvyssi obtiznost). Co se zakladen tyce, takedowny resili vse (hlavne pozdeji byl fajn takedown tech heavy obrnencu), pokud je nezvladas, proste to vystrilej tim granatometem. Jinak ve FC Primal uz mas na pruzkum drona (oblitnes stanoviste a oznacis si nepratele hezky ze vzduchu), pokud nejses na pazourky a ostepy, zkus Ghost Recon Wildlands, kterej je podle me paradni Farcry (a mizerny Ghost Recon).
FC Primal ne, presne jsi to vystihl. GR Wildlands ano, taky tu hru mam, byla zadarmo ke grafice nebo nejakemu hardwaru, co jsem kupoval, takze casem urcite zkusim.
Na hodne stanovistich je stopar, ten bohuzel diky funkci okouzleni zvirat zcela likviduje sanci, pouzit zvirata jako navnadu nebo osvobodit zvira z klece a nechat ho pracovat za me. Pritom to byla vec, kterou jsem vyuzival v FC3, ale zase naprosoto prehnana, protoze treba tygr misto aby sejmul jednoho dva, tak dokazal sejmout vsechny, treba i 10 lidi. Proste Ubisoft, vsechno je zcela prehnane nad ramec normalniho uvazovani, ty vyvojari musi byt hodne divni, jinak si to vysvetlit nedokazu.
Tak porad hraju FC4 a jedno je jiste, uz nikdy! Tohle je posledni FC, co jsem hral.
Ono by to v podstate v zakladu nebylo spatne za podminky, kdyby Ubisoft tak silenym zpusobem netlacil na pilu. Treba koukam do mapy a reknu si, jo tuhle misi du splnit, vybavim se na misi, opustim stanoviste a okamzite je stanoviste v ohrozeni, tak to tam vybiju a jedu na misi, ale zrovna "nahodou" okolo projizdi nepratelsky konvoj a jeste se potka se dvema nepratelskyma autama. Sakra, vystupuju z auta, ale nahodou se k tomu primotal tygr, uz uz jsem ho dostal, ale priletl orel a napadl me. A tohle je porad dokola, snad na zadnou misi jsem nedorazil s osobni zbroji, protoze o ni po ceste vzdycky prijdu. Aspon se ze da z kytek automaticky doplnovat zdravi. Pritom by stacilo malo, aby tam bylo mene drave zvere, aspon trochu realne, protoze nikde na Zemi nelita pohromade 100.000 orlu a okolo nebeha 10.000 tygru, nosorozcu, levhartu a dalsi zvere. Druha vec je, ze v nekterych misich, kdyz se to Ubisoftu hodilo, tak umele omezi nahodny open-world a nedaji vam sanci si pomoci nahodu. Tak sakra, kdyz to jednou umeji, tak proc podruhe ne?
Proste co se tyka normalniho "realneho" prostredi, tak je to open-world hra, ve ktere necitite ani spetku volnosti, protoze na vas furt nekdo utoci. Jednoduse si treba predstavte Zaklinace, do ktereho by autori umistili tisickrat vic otaznicku a desetitisickrat vic potvor. Z nejlepsi hry na svete by se stala nejvetsi stresovka na svete a tenhle vyvazeny pomer prave odlisuje spickovou hru od CD Projektu s odpadem od Ubisoftu.
Ale proto nepisu, to vsechno bych jeste byl schopen nejak prezit, ale nebyl by to Ubisoft, aby do hry nezasadil nejakou totalni haluz. Tady se to jmenuje Sangra-li a popravde nepochopil jsem vubec co to je, jestli jako mate byt v te dobe zdrogovani nebo proc vas ten obraz bere do nejakeho prebarveneho imaginarniho sveta, vubec tomu nerozumim, co to ma znamenat. Nicmene ikdyz je to haluz, tak to chvili vypadalo, ze by to tu hru i mohlo tak nejak osvezit, ikdyz je to totalne ujete. Jenomze neosvezi, protoze se tam doprdele zase lita a litani je povinne. Ja to proste nechapu, co s tim ty vyvojari furt maji, proc musi vsude cpat zasrane litani. Vzdyt si mohou naprogramovat nejaky letecky simulator, kdyz milujou litani, ale clovek je tvor, ktery letat neumi, neni k tomu od prirody uzpusoben, tak proc s tim furt dokola otravujou. No proste je to hrozne a jak rikam, naposled, od ted budu peclive vybirat hry, aby se tam nelitalo!
Dal jsem se do Wolfa (Old Blood), budu muset po dohrání nasadit FC4. Nějak se mi nezdá, že by to byla taková pakárna, jak píšeš. V té pětce, co jsem teď dohrál, jde všechno pěkně postupně čistit. Jo, vyčistil jsem (v rámci "přebírání sídel lumpů") třeba čističku odpadních vod a když jsem šel někdy příště kolem, zase tam byli… ale to mi nijak nevadí. Pár jich klofnu, posbírám jim peníze, náboje a jdu si po svém.
Teď po dohrání mohu obnovit spoustu "obsazovacích" misí z menu, ale spíše si už jen občas dám nějakou staženou mapu v Arcade.
A zvířata? Ve FC5 také jsou, různě nebezpečná, ale časem, jak "zesílím", jak nabírám zkušenosti, jak mohu použít společníky, je to jen legrace, kohokoliv snadno uspamuju (jak píše kocour) jakoukoliv zbraní. Jo, v Blood Dragon byli první draci, když jsem byl sláb, docela jiné kafe…
S orlem se nic delat neda, jedine pozorovat oblohu a mit u sebe porad brokovnici, jinak se jeho utoku vubec branit neda. Jinak se zviratama taky nemam problem, ja mam problem s tim, ze jich je tam tolik, ze kdyby jich tam byla tretina, tak by to bylo moc a me to proste nebavi, kdyz musim bejt neustale kvuli zviratum ve strehu a ta repetetivnost.
Nesnasim litani, pokud ti to nevadi ba to vyhledavas, tak s touhle casti mit problem nebudes.
Je tu i lezeni po horach, s lanem. To by me bavilo, kdyby to nebylo taky naprosto nerealne prehnane. Treba mam nekam vylezt, protoze je tam dopis a ty sbiram. Lezu nad propasti po klade, jako ze by se ta klada preklopila pod tihou cloveka a spadnula i se mnou do propasti, mozna v jine hre, ale Far Cry 4 nema vubec zadnou fyziku. Dolezu teda na konec te klady a tak 20m daleko naproti me je uchyt. Hodim tam lano s hakem a skocim primo na skalu. V realu bych po takovym skoku byl okamzite mrtvej, kdych sebou timhle zpusobem riznul primo do skaly, ale tady to zaseknu a vylezu nahoru jako by se nic nedelo. Vim, ze je to detail, ale takovych nesmyslu jsou tam stovky a me to unavuje.
Lezu na skalu a nade mnou zuri prestrelka mezi odbojem a kralovksym vojskem, uz mi to oznamuje karmickou udalost, takze lezu, lezu a uz jsem tam a tri cervene vystrilim a podarilo se mi modrym pomoct a dva prezili, hura. No nic lezu dal, jenze jsem spadnul, a to jeste o patro pod tu uz skoncenou prestrelku, nastesti jsem to prezil. Tak vylezu zase na tu plosinu a co myslis, ze me tam ceka, tri cerveni naprosto zivy, naopak modri zmizeli neznamo kam. Ten respawn nepratel, kdy 5m za tebou hra zapomina, kde se kdo nachazel, je teda uplna debilita na ntou.
Orli jsou i ve FC5, ale že by byli nějak moc otravní, jsem si nevšiml. Jo, je třeba si dávat pozor někde nahoře ve skalách, při balancování nad propastí. Nebo když jsem lezl na nějakou vysokou věž, která se nahoře už dost kýve, tak jsou útočící orli protivní. Vždy jsem si s nimi ale poradil, brokovnice je na to OK (já ji měl až "pozdě", když jsem potřeboval peří, prostě jsem do nich při jejich "náletu" šil ze samopalu či něčeho takového.
Počkej na zvířata v ELEXu, to je úplně jiný level Není nic mimořádného, když tě po deseti hodinách hraní v boji přemůže trošku větší žabka…
Ti orli ve FC4 byli brutalni opruz. Kdyz na ne clovek narazil poprve, vypada to super, ale kdyz na tebe litaji porad, zacne to byt opruz. Tusim ze to snad i patchovali a snizili pocty utoku, ale porad je to opruz. Ve FC5 jsi je mel snad jen na jednom miste kdyz jsi delal misi, ve FC4 na tebe nalitavaj skoro vsude.
Pokud by to bylo nezvladatelné, pořád lze použít tohle: https://www.nexusmods.com/farcry4/mods/20?tab=files
No jo, Himaláje a Montana, to je trochu rozdíl :)
Tak jsem to znova rozehral a ty orli uz jsou tak nerfnuty, ze to nestoji za rec. Sice porad otravujou, ale jdou dolu na jeden nebo dva zasahy i z pistolky. Driv jak jsi ho slysel pistet pred utokem, tak jsi musel vzit brokovnici a cekat do posledniho okamziku "pred animaci" a doufat ze ho rana z metru brokarnou sejme. Ted je snadno sestrelis cimkoli, co mas zrovna v ruce.
Nasadil jsi tu modifikaci nebo je do důsledek postupného patchování hry Ubisoftem?
Jak dohraju Wolfa, Old Blood, tak se dám do FC4, aby měl Redmax sparingpartnera :)
Ja tyhle modifikace na zlehcovani her nepouzivam. To asi patchovali protoze si vsichni stezovali. Ale i tak je orel ocividne nejvetsi nepritel v zemi, protoze porad odevsad slysis strileni a vriskani typu "its eagle! its eagle!"
Ty tvoje bachorky o poctech nepratel zname. Asi jako kdyz jsi musel v Gothicu najednou bojovat se stovkami orku?
Rozebirat realisticnost ve hrach je taky uplne mimo misu. Obzvlast kdyz skuhras kvuli jednomu hernimu mechanismu v jedne konkretni hre, prakticky jen abys ukazal, jak je ta hra hrozna. Ze hrajes na nejlehci obtiznost, kdy do tebe nepritel vystrili 50 ran a tobe porad pulka zivota zbyva, to ti treba nevadi? Ta nerealisticnost? Jediny co me tam dostalo bylo, kdyz na me vlit orel, trochu me poskrabal a ja si dal prvni pomoct a ten manik si zacal tahat kulku z ruky :)
A s respawnama maji problem prakticky vsechny open world hry, ktere respawny pouzivaji na udrzeni "ziveho" sveta. Pokud ti vadi nepratele, nelez do cervenych oblasti. Pokud chces lezt do cervene oblasti, nejdriv sejmi mistni pevnost, coz "odcerveni" okolni oblast.
Neni. Ja prirozene chapu, ze se hra neda ztvarnit uplne realne, ale co je moc, to je moc a Far Cry je min realna i nez ten Gothic z fantasy sveta. A o to jde, mnohe veci jsou tam proste hloupe.
Aha, takze jsi se do me tradicne oprel a pak vytahl uplne stejnou vec jako ze skatulky tech na co nadavam ja. Ale jo, tohle je fakt jebly, souhlas.
Tak ja ti nevim, ale FC4 neni moje prvni hra, kterou v zivote hraju a takhle debilni respawny jsem jinde fakt nezazil. Mimochodem, jiz si to nepamatujes, ale tohle co pises fungovalo v FC3, v FC4 kdyz zdolas pevnost, tak na uzemi te pevnosti prestanou utocit na stanoviste, ale v autech se tam cerveni dal pohybuji jako by se nic nedelo a oblast nebyla pod kontrolou modrych. Taky jety.
On je docela rozdil stezovat si porad a na vsechno, nebo zminit obcas jednu objektivne nevyvedenou vec.
A co pamatuju, tak tech nepratel tam nebylo buhvi kolik. Navic diky takedownum to byli jen ez XP. Kdyz jedou v autech, je to jeste lehci s granatometkem na jednu ranu.
Ale ja nerikam, ze je to slozite, ja rikam, ze je to otravne, byt na jednu ranu.
Možná nejsou hry, kde se bojuje, tvůj šálek kávy :)
(a nevíš to zatím)
Měl bys vyzkoušet toho svědka/svědectví, The Witness. Tam je časový pres jen na jednom místě (já to zatím nedal) a tam se dostaneš tak po 80 hodinách hraní
Mám dojem, že respawn je hodně otravný ve Far Cry 2. A v té poslední herní misi FC5 je podobně protivný opačný úkol, kdy
respawn přátel je tvým úkolem, ale pořád ti to někdo kazí.
.
Tak vo FC5 sa tomu mozes vyhnut, ked....
…já vám, výsledek bude stejný. Divné je, že po návratu do hry po skončení/titulcích vše - až na jedinou loadovací obrazovku - vypadá OK
Ne, ja mam tyhle hry rad.
Ja si naopak dokazu představit, ze by FC4 byla dobra hra, ale muselo by tam byt spousta věci jinak. Například jak mi tu kocour zase psal, ze hraju na jednoduchou, tak ze me nepratele nedostanou na první ranu, tak jen vyrovnavam sance. Oblibil jsem si ve hre utocnou pusku MS-16 s kolimátorem a tlumicem. Mne vyhovuje, ze to strili na kliknuti jednotlive strely.
Ona se podobna zbran v realu fakt pouziva. Jenze v realu tim das zasah na jeden vystrel, v FC4 ho musim strelit do hlavy aspoň trikrat, aby padnul. Nedava to smysl. Na druhou stranu, me nepratele taky na prvni dobrou nezastreli, takze sice je to nerealne, ale nemam s tim az takovy problem.
Třeba to Dishonored taky preci nebylo realny, ale tvurci to umeli vyvazit tak, aby to nebylo hloupe. To je mozna spis to, co od hry chci, když bude realna super, ale když nebude, tak at aspoň není hloupa.
Zkus toho Zaklinace 3, když teda nechces hrat předchozí dily, tam presne uvidíš mapu ala Far Cry, přitom ale ukoly nejsou hloupe a repetetivni. Sice se tam nestrili samopalama, ale presto je to mozne v mnohem porovnat, jak to vypada, když někdo dela něco dobre a někdo spatne.
U Dishonored jsem se ani jednou za celou hru nedostal do situace, ze bych byl zcela ztresovan tim, ze hra nelze dohrat. Ono to mozna nejak jde dohrat, ale vyvojari hru nadesignuji tak idiotsky, respektive v te hre zadny design neni, ze proste je clovek frustrovan. A tenhle pocit proste u Dishonored nemate, protoze je to kvalitni hra. Oproti tomu je Far Cry 4 debilni hra, tudiz se tento frustracni pocit vyskytuje casto. No a ja prave nejsem typ cloveka, ktery by miloval sebemrskacstvi, ja proste kdyz vidim, ze je neco idiotske, tak reknu je to idiotske a jdu od toho. Problem mam tak leda s tim, ze kdyby mi Ubisoft vratil penize, tak bych proste Far Cry 4 okamzite prestal hrat, odinstaloval bych to a mel bych klid. Jenze kdyz jsem do toho ty penize vlozil, nikdo mi nic nevrati, tak to musim dohrat a sere me desne, ze to nejde.
Treba ted jsem dorazil na sever, hned jdu k prvni rozhledne, ze ji odkryju a ono to nejde, neda se tam vysplhat, neni tam zadna cesta. Delam to pul hodiny a hovno, neni to tam. Jdu na youtube, jenze tyhle vopicarny se desne blbe hledaji i na youtube. Ach jo.
At jdou do prdele sakra:
https://www.youtube.com/watch?v=mz2P1jZILbk
1:48
Ja to nechapu, to nejde skocit, zkusil jsem to snad 10x a nejde to a ten clovek to tam skocil na poprvy, ja to proste nechapu, boze, co s tim sakra.
Ja to chapu, dalsi prokleta hra ktera na tvem pocitaci funguje jinak nez vsem ostatnim. Neni mozne ze bys byl nemehlo, je snadnejsi rict, ze je hra blba, idiotska, spatne udelana atd atd. Delas to tu porad dokola, jak ti neco nejde, prohlasis svuj "skill" a nazor na hru za jediny spravny a cokoli se tomu vymyka je spatne.
Tvrdim, ze hry, ktere jsou nepristupne novym hracum, jsou blbe. Treba presne s timhletim problemem. Nakonec jsem nasel ceskej gameplay od Agraeluse a ten to skocil taky na prvni pokus, ale poznamenal u toho neco jako: ty vole, takovej skok, tady je dulezity pohlidat si shift. Tudiz jsem hned vedel, ze mam manipulovat se shiftem, nevedel jsem jak, ale ze vsech 100 klaves na klavesnici jsem vedel, ze je to o shiftu a sice se mi to nepovedlo na poprvy, ale na potreti jsem to dal. Jenze sorry jako, ale tohle mi ma rict Ubisoft ve hre, to nema byt prace youtuberu, aby suplovali neschopneho vyvojare, ktery neumi udelat tutorial.
A to je prave ta nepristupnost, vyvojar ma bez ohledu na to, jak tezka hra je, hracum na zacatku hry vysvetlit herni principy. Nechce se po nem, aby vodil hrace za rucicku, ale vysvetlil o cem to je a pak nechal hrace hrat. Jenze Ubisoft ve Far Cry tutorialy nedela. Pritom treba v Assassinovi je treba udelane cviciste, kde se da aspon boj castecne naucit.
Jenze ty nejsi normalni/novy hrac. Ty jsi totalni herni exot, jen si to nechces pripustit. Pak se povazujes za prumerneho hrace a kraviny se kterymi 95% hracu nema problem, ty povazujes za neresitelny problem a hned za vsechno muzou zli/spatni/blbi vyvojari a cela hra je nejhorsi hra ve vesmiru jen proto, ze ty nezvladas trivialni veci. U tohoto nepritele musim zmacknou dva cudliky misto jednoho - nejhorsi design na svete. Musim skoci 1,5 metru misto 1,4 metru - neresitelny problem. Omg dostal jsem do ruky luk a nikdo mi nerekl jak se z neho strili - REEEEEEEEEEEEEE!
Rekni nekomu, at ti u tve oblibene hry premapuje tlacitka a nedivej se. Bude te bavit hledat, ktere tlacitko co dela?
Pritom porad jses oproti me situaci ve vyhode, protoze ja treba z vetsiny her vim, ze MEZERNIK je skok, ale jak me ma napadnout zmacknout SHIFT+MEZERNIK pro delsi skok, kdyz to proste nevim, ze to tak u FC4 funguje? Ono treba u jine hry bych se k tomu casem dopracoval, protoze bych si rikal, ze neco tam musi byt, jenze u FC4 je tolik nelogicnosti, tolik nesmyslu, ze proste jsem si po tretim neuspesnem pokusu rekl: OK tudy to nejde a zacal zkouset tam doskocit zezadu a ze strany, to taky neslo, takze jsem musel jit do gameplaye na youtube a podivat se, jak se to teda dela a zjistil jsem, ze opravdu to je normalni skok zepredu, akorat se shiftem delsi.
Tohle si muzes myslet co chces, ale tohle je spatnej design a znovu zopakuju, jsou hry, ktere maji dobry design a na nez jsem si nestazoval, protoze proste je cloveku jasne co ma delat, ale to neni pripad FC4.
Ano, u spousty her se skace mezernikem. U spousty her se taky beha Shiftem. 95% normalnich lidi napadne, ze kdyz bezim, tak skocim dal, tudiz zmacknu Shift pro beh a potom mezernik abych skocil dal... Ty jsi, bohuzel, mezi temi 5ti % kterym takove zakladni veci nedojdou, a pak nadavaji na vsechno mozne.
Že se běhá se šiftem snad ví 99,9% hráčů. I já, když jsem ještě používal svoje nabindování, které všichni považovali za šílené, jsem Shift neměnil :)
Ten skok z výše uvedeného videa je naprosto standardní záležitost napříč mnoha hrami. Jsem zvědav, jak Redmax poleze na ty "věže vysokého napětí" v ELEXu. Já tam nevylezl, respektive nevyletěl.
Takhle to ve Far Cry 4 nefugnuje prave, logicky zmacknu W pro pohyb dopredu, zmacknu SHIFT pro beh a ve chvili, kdy jsem na hrane, tak zmacknu MEZERNIK pro skok, takhle je to u spousty her, jenze tady musis zmacknout SHIFT+MEZERNIK pro dlouhy skok.
Dalsi vec me vytaci. Jak bych rad dobil jedno stanoviste na severu Kyratu, jak to udelat?
Nejde se k nemu dostat, hra tak debilne tlaci na pilu, ze ujet ve hre 1000m ke stanovisti, aniz by me nezabili je skoro nemozne, neustale mi tam neco skace a nelze se dostat ke stanovisti, uz jsem z toho zase totalne nasranej. Prvni pokus mi auto sejmul nosroozec a zabil me, druhy pokus jsem vystoupil z auta nevsiml si za sebou a prejeli me, treti pokus jsem autem narazil do nepratel a dostali me kulometem, ctvrty pokus jsem projel okolo mista hlavni mise a ta se spustila, musel jsem ji opustit a zase me to hodilo 1000m doprdele, uz nevim co s tim, hra mi proste nedovoli osvobodit zadne stanoviste na severu a bez toho me to bude neustale vyhazovat na jihu a pojedu pul dne na sever, je to proste debilni.
Opet to neni "ja to nedokazu, ja nedokazu zabit nepratele..."? Muze za to zla hra, protoze ti dava do cesty nepratele a proto je hra spatna...
Kdyz mi da do cesty nepratele ve chvili, kdy jdu plnit nejaky ukol, tak nez se dostanu k ukolu, tak kdyz je budu strilet, budu bez naboju. V tom je docela hacek. Asi uz je to dlouho, co si tu hru hral, tak si to nepamatujes. Je to problem, z nepratel padaji naboje v omezenem mnozstvi, napriklad zasobnik je na 240 naboju, z nepratel jich vypadnez kazdeho po 10. Jestlize vystrilim cestou k ukolu pulku naboju tim, ze zastrelim 6 nepratel, mam 120 naboju + 60 z nepratel, to je 180 naboju, jenze to potom na ukol to nemusi stacit. A to jsem dal hodne optimisticky priklad, vetsinou jich vystrilim mnohem vic.
Mas takedowny ktery nespotrebujou zadnou munici. Kdyz umis alespon trochu mirit, neni problem zabijet nepratele na par ran a s munici jdes do plusu. To ze jsi nemehlo neznamena, ze je hra spatne navrzena.
Schvalne jsem si to ted pustil, nepratele na tri rany ze zakladniho AK. Takedowny fungujou snad na 10-15 metru (zmacknes F, nepritel mrtvej), kdyz jsou nepratele 2 zmacknes druhej cudlik a hodis po nem nozik, takedown s granatem a hlavne retezovy takedown, to uz je uplna sranda.
Kdyz mas upgradnuty bagly na munici a vemes 4 ruzne zbrane (M79, Bushman, Buzzsaw, SA-50) tak mas takove mnozstvi munice, ze ani retardovi nemuze dojit. Ikdyby ti do jedne zbrane z nejakeho nepochopitelneho duvodu dosli, vytahnes druhou zbran s jinym typem munice a cestou zbiras munici do vsech ostatnich. Pokud ale nemas bagly na munici, behas se trema flintama na stejnou munici a strilis jentak pro zabavu do vzduchu, tak to mas pak problem.
Pouzivam M-79, ktera je perfektni na ostrelovani vice nepratel nebo kdyz potrebuju neco zlikvidovat, umi i picnout plakaty, ktere jsou umistene vysoko na doskok.
Jako hlavni zbran mam oblibenou MS16 s tlumicem a kolimatorem, bohuzel je zbran ve hre zoufale neefektivni, i zasah stojiciho nepritele na minimalne tri naboje, beziciho netrefim s kazdou ranou, takze tam je potreba naboju vic, obzvlast kdyz klickujou.
Jako treti mam ted uz Z93, perfektni ale hlasitou odstrelovacku, ovsem da cil i na jeden zasah, driv jsem mel jen M-700.
Posledni je klasicke RPG-7 na konvoje a vrtulniky.
---
Bushman - zamcene, nelze.
Buzzsaw - odemkl jsem zrovna pred chvili.
SA-50 - vubec se ve hre nevyskytuje, asi az pozdeji.
---
Takedowny a retezene takedowny pouzivam, ale je treba aby me nepritel nevidel, jinak pouzit nejdou. Kdyz to beru uprkem k ukolu, tak me nepritel vidi, tudiz na cestovani mezi ukoly nelze. Pri ukolech zamozrejme dobre.
Jak se da hazet vrhacim nozem? To je zrovna jedna z veci na kterou nejak nemuzu prijit.
Bushman je za rank10 v arene, celkem snadne a je to bez debat nejlepsi puska (Warrior taky nebyl spatnej, popripade Shredder nebo custom vector, ale tam budes brecet nad nabojema). Jestli uz mas buzzsaw, tak je to jedno, ten kosi uplne vsecho, i obrnence, auta a vrtulniky. AS-50 je z mise (Payback).
Takedowny jsou trivialni, staci se prikrcit a jakykoli kerik ti da prakticky neviditelnost. Navic s oznacenyma nepratelama mas wallhack. Pokud jsi daval v tutorialu pozor, tak snad zvladnes hazet i kaminkem.
Vrhaci noze pouzivas jako granaty (jen si je musis vybrat). Pro doubletakedown das prvni kill normalni takedown a behem animace namiris smerem k druhymu a zmacnes cudlik (asi levy mysitko, mas to napsany ve hre a i pri takedownu kdyz na druhyho namiris, tak ti tam vyskoci prompt).
Dik.
Zkousel jsem ten Buzzsaw, husta zbran, s tou to fakt pokosim vsechno a navic spousta naboju.
Jo "eagle, eagle" a potom obchodnik stale i na konci hry rika "you are new here".
Stve me AI, zadnou tu hra nema. Jedu si treba po silnici v klidku po svy strane a civilisti to do me v pohode naperou. Takze ne zamer, ale proste hra nepredpoklada, ze tam v tu chvili neco je. Nejakej kolizni model nula, stejne jako vsechno ostatni.
Navic bugy, napriklad mam ochranit stanoviste pred vlky, jsou tam dva civilisti a vlky postrilim a rekne mi to diky za zachranu, ale ukol se neukonci. Nemuzu nic delat, tak jsem ukol opustil a jel ho podruhy, jenze zase to same. Uz me to vytocilo, tak jsem ty civilisty oba dva zastrelil. Co se nestalo. Hra se restartovala a ty civilisti na zachranu se objevili tri! Tak jsem je zachranil a ten treti, kterej tam predtim nebyl mi rika, diky za zachranu a da mi penize, cimz se ukol dokoncil.
Kdybys hrál TWAU, tak bys s možností, že vlk se může jevit jako člověk, počítal
A i ti civilisti prostě občas neplní pravidla silničního provozu; ty nikdy ve hře nejedeš na opačné straně?
Jsi na AI moc náročný. To asi jde zvládnout v úzké koridorovce, kde překročením nějakého triggeru spustíš script - ale v openword hře? To si ještě budeš buset pěkných pár let počkat; a stejně to nikdy nebude dokonalé.
To neni o dokonalosti, to je o tom, ze tech chyb je moc. Jasne, ze zadna hra nebude dokonala, ale na rozdil od jinych her, tady to pusobi na prvni pohled odflaknute a v tom je ten problem.
DOHRANO.
Far Cry 4 skoncilo ve VELKEM stylu. Dojel jsem si do kralovskeho palace pro krale a ... pak bezely zaverecne titulky a konec hry. Ocitl jsem se ve svem dome v klidku, ikdyz porad je ve Far Cry 4 co delat, zbyvaji tri nedobita stanoviste, oslabena pagaminova pevnost, mohl bych si doplnit obraz o zbyvajici dve casti shangra-li a v neposledni rade bych mohl dokompletovat zbyvajici zapisky v deniku, najit zbyvajici dopisy, roztocit zvonky a odstranit zbyle masky a plakaty. Je toho jeste hodne co bych mohl delat.
Tak co rikate, vylezu z domova a pustime se do toho, dobra, jdu na to. Otevrel jsem dvere a ...
Program provedl neplatnou operaci a bude ukoncen.
Ja myslim, ze to vystihuje vsechno. Koncim se serii Far Cry.