Minecraft: "hodiny" (časový spínač)
Potřeboval bych nějak vyřešit pravidelné spínání redstoneového obvodu. Dejme tomu pořád dokola:
sepnout - počkat 10 vteřin - sepnout - počkat minutu
Pokud by byl jen jeden (stejný) interval, asi bych to řešil množstvím repeatrů v řadě a na konci komparátorem (nezkoušel jsem, teoretizuji..). Nebo hopper, dropery a "cesta" pro jeden předmět, pořád dokola.
Problém je, že intervaly by se měly pravidelně střídat dva, kratší a delší. Co nějaká "vyhýbka"? Jednou poslat předmět do jednoho obvodu, podruhé do jiného? Pravidelně to střídat?
Potřebuji to na mnohapatrovou mob trapku, pravidelně je splachovat dolů. 10 vteřin na spláchnutí stačí, pak dispensery nasají vodu zpět a další spláchnutí by mělo být později (třeba za minutu), aby se stačili mobi spawnovat. Jistě, mohl bych udělat jen jeden interval, třeba půl minuty či minutu, ale to by trapka ztrácela efektivnost (polovinu doby je vše zaplavené a ve vodě se myslím nic nespawnuje - jednotlivá patra mají na výšku dva bloky).
Díky za tipy či alespoň nasměrování k cíli. Či link na video.
jednoducho sa to da cez command block, v prípade survivalu cez dispenzre a repeatre.
https://www.youtube.com/watch?v=bYwzd62cLSw&ab_cha nnel=EthosLab
Díky, nastuduji to.
S command bloky není problém ani v survivalu, akorát je třeba přepnout do LAN, povolit cheaty, pak přeponout (/gamemode) do creativu a tam command block naprogramovat. Po návratu do survivalu pak příkazy pořád fungují. Takto mám jednu "tajnou místnost", mnoho command bloků s různými příkazy, vedle nášlapné desky, kterými je aktivují (třeba změna počasí).
Časovač z videa funguje, akorát je potřeba použít sticky pistony, s normálními to nejde (MC 1.8). Interval sepnutí redstoneového signálu je ale jen jeden/stejný.
Tak mě napadlo, udělat ty časovače dva, redsone výstupy z nich spojit (s použitím repeaterů s funkcí diody, aby se signál nevracel zpět), naládovat do obou stejný počet předmětů a ten druhý aktivovat vzhledem k tomu prvnímu ve správný čas - nutno vyzkoušet. Sám jsem zvědav, bude-li to fungovat. Rád bych to dostal do stavu 10 vteřin - 30 vteřin - 10 vteřin - 30 vteřin atd. 10 vteřin voda poteče, 30 ne, mobi se mohou spawnovat.
řešil bych to spojením dlouhých hodin (1:10) http://minecraft.gamepedia.com/Clock_circuit?cooki eSetup=true#Multi-item_hopper_clock . Ten bych propojil s monostabilním klopným obvodem (generátorem impulzu 10s dlouhým).
Logika: Náběžná hrana dlouhých hodin sepne impulzní generátor, po vypršení deseti sekund pak obvod čeká na další náběžnou hranu, která přijde po zmíněné minutě a deseti sekundách znovu. Výsledkem je potom asymetrický výstop 10s : 1minuta.
Tohle nějak nechápu.
Mob trapka funguje manuálně tak, že tlačítkem vyšlu redstone signál do dispenserů, ty vypustí vodu. Po deseti vteřinách znovu stisknu tlačítko, voda se nasaje zpět. Čekám minutu, opakuji.
Teď mám tento časovač:
Redstoneová kostka se posouvá doleva-doprava, rychlostí podle počtu itemů v hopperu. Od jedné pozice, kde se může nacházet redstone kostka, vedu redstoneový signál směrem k sobě. Ten je tedy při každém druhém přesunu pistonů aktivován (redstone kostra generuje signál) a nahrazuje stisk tlačítka (vypustí vodu nebo nasaje vodu zpět). Možná trochu problémem může být, že ty moje hodiny spíše připomínají páčku (minuta zapnuto, minuta vypnuto), ne tlačítko (vyšle se jen aktivační impulz). Trapka ale funguje, co minutu se voda buď vypustí nebo nasaje.
Není mi jasné, kam zapojit ten krátký generátor impulzů. Ty moje hopper hodiny jakoby "sepnou" tlačítko (aktivují/deaktivují dispensery) jednou za minutu. Minutu voda teče, minutu ne. Krátkým generátorem impulzů myslíš stejné "hodiny", akorát přesouvají tu redstone kostku rychleji - třeba co 5 sekund - takže jednou za 10 sekund vyšle redstone signál? Jak ty dva signály "spojit" dohromady?
Jednou za minutu (za nastaveny cas podle poctu itemu) se na kazde strane generuje kratky impuls.
Ten impuls bude vstupem tady do tohohle. http://minecraft.gamepedia.com/Pulse_circuit#hoppe r-clock_pulse_extender
Opět, podle počtu itemů (na deset sekund). Výstupem z tohohle pak už budeš řídit dispensery.
Výstup bude vypadatat:
10s UP, 1m down a stále dokola. Ten pravidelný cyklus dodají cyklické hodiny (to první) a délku impulzu pak upravuje obvod druhý.
Každou minutu a deset sekund kopnout do generátoru impulzů, který pak následkem toho nakopnutí vygeneruje 10 sekund dlouhý impuls
Ono se řekně, že minecraft je hračka pro děti, ale pokročilé redstone věci už vyžadují základy algritmizace a mě se velmi hodí hodiny automatizace a obvodové logiky ze střední . Něktěří masochisti v tom už dokázali sestavit fungující počítače . Prostě v podstatě sestavujes "tranzistory" normálního čipu.
Aha
Já právě bral signál z hodin od té kostky, ne z té redstoneové tečky vlevo nebo vpravo. Vyzkouším, dám vědět..
Nechci to tu nějak urážet, ale nemělo by se to tu rovnou přejmenovat na mc.poradna?
Minecraft je možná (jednotlivou) nejprodávanější hrou všech dob, dotazů tedy asi bude více než na "Můj růžový ponny". Hodně MC dotazů zakládám sám, snažím se je přitom psát tak, aby případně pomohly dalším lidem.
Stejně tak by možná bylo aktuální gta5.poradna.net
:O co? "nejprodávanější" to mě dost udivilo já myslel, že ty kostičky sou zadarmo free to play
19,95€, viz minecraft.net
Takže skoro zadarmo Pokud microsoft nedělá jinak, pak s doživotní aktualizací.
Nedám to
Impulz z těch dlouhých hodin (z mého obrázku nahoře) beru kde? Od té redstone kostky nebo z těch redstone teček vedle sticky pistonů? Z obou najednou?, mám to nějak spojit?
Ten hopper clock pulse extender vypadá podobně, jen jeden piston je obyčejný, ten vpravo (na "výstupu"). Zdá se mi to jakési divné:
A z toho výstupu bych měl vést signál do dispenserů.
Udělal jsem to v creativu a nefunguje mi to; nevím, jak do extenderu dostat impulz z dlouhých hodin. Zkoušel jsem všechno možné a nic.
Možná se mrknu na command block, pokud dovede dva příkazy. Aby generoval jednou signál po deseti vteřinách, podruhé po minutě. A furt dokola. S command bloky to ale také moc neumím..
Úplně přinejhorším prostě bude mob trapka nedokonalá. Minuta voda, minuta sucho.
Command block ale v "surival" nejde ziskat (bez prikazu). Udelam to v creativu a poslu screenshot
To bys byl hodný.
Možná, kdybys někam hodil save, by to bylo ještě lepší
Tak takhl to je funkcni:
nahore je zdroj dlouhych hodin, dole pak "monostabilni obvod" (nalevo je obycejny piston). Nalevo pak z toho je mozne brat signal presne podle pozadavku - kratky impuls je zapnuto, dlouhy vypnuto.
Díky, zítra na to mrknu, jsem už v pelechu, píšu z tabletu. Napadá mě jeden zádrhel: dispensor nefunguje jako lampa (zapnuto-svítí, vypnuto-nesvítí), nezáleží tedy na délce trvání stavu zap-vyp, ale na intervalu mezi dvěma sepnutími. Jedno sepnutí vodu vyleje, druhé sepnutí vodu nasaje.
Když místo lampy vykopeš jámu 3x3, dáš na konec redstoneového vedení dispenser s kýblem vody, co pak?
Bohužel, s dispenserem to nefunguje, viz příloha.
Jo tak, ty potřebuješ dva impulsy (respektive dvě vzestupné hrany) v rozestupu 10s, poté dlouhou pauzu. Tak to vezmeme z jiných částí toho monostabilního obvodu. Na každé straně totiž, po vyprázdnění hopperu dochází k vygenerování impulzu. Toho využijeme. Když tyto dva impulsy spojíme pomocí OR, pak dostaneme, co potřebujes.
V prvním případě tvoří OR samotný dispensor
Ve druhém případě je udělaný OR zvlášť pro napájení většího množství dispensorů.
Perfektní, díky moc!
(..naučil jsem se zároveň OR
Předpokládám, že analogicky AND je prosté spojení dvou redstone vedení)
Mezitím jsem vyspekuloval jiné řešení, kruhové hopperové hodiny, dávající impulzy v intervalech 1:3. Na každé straně komparátor a repeater signálu zpět do hodin. Z dvou vedlejších je vedeno vedení k dispensoru, přes zkracovač signálu (repeater, piston se štěrkem, repeater na 3), aby vedení nesvítilo, ale jen bliklo).
Snad se k tomu dnes dostanu, hodil bych sem pak save.
U toho tvého řešení se musím podívat (odvodit si logicky), proč z prvních hodin posíláš signál kostkou s boční redtorchkou a proč ji přivádíš do druhých do lepivého pistonu. Já se snažil propojovat přímo ty redstone "tečky". Teď ale už musím válčit s dépéháčkem..
Kdepak, spojeni dvou dratu je porad OR. Aby AND dal jednicku, musi byt signal na obou vstupech soucasne. V jinych pripadech to musi zustat zhasnute. Jak v realnych logickych obvodech, tak i v minecraftu je AND mnohem slozitejsi funkci (co se poctu prvku a velikosti tyce).
Co se tyka vystupu, zdrojem sugnalu je comparator a sila jeho vystupu je vzdycky zavisla na poctu veci v hopperu. Pokud ti jde pouze o logicky signal zapnuto/vypnuto bez ohledu na pocet veci v hopperu (a o to nam tu jde, zajima nas chvilkova zmena stavu pri prazdnem hopperu, jedine chvili, kdy comparator negeneruje signal), musis hned za comparator (respektive na blok za nim v nasem pripade) nacpat nejaky "zesilovac". Pro pozitivni signal by to byl repeater, pro negativni signal (v nasem pripade uzitecnejsi) redstone pochoden.
Co se tyka vstupu do monostabilniho klopneho obvodu, chvili jsem patral, kam ho dovest. Na wiki k tomu obvodu je totiz psane, ze ten pist, diky zapojeni je ve stavu, kdy by mel byt vysunuty (je napajeny), ale protoze jeho vysunuti zabranil vysunuty ten druhy pist, zustal takto. Jakykoli block update v okoli zpusobi jeho vysunuti (stacilo by treba, aby hlina porostla travou). Takto privedeny signal zpusobuje block update.
Moje funkční řešení v příloze.
4-hopperové hodiny, vevnitř 40 itemů, odpovídá to na výstupu časům (+/- autobus) 15 vteřin voda teče, 45 vteřin voda neteče. Repeatery za pistonovými zkracovači signálu (na obrázku jsou schovány za štěrkem) jsou nastaveny na maximální prodlevu "3". V hopperech se itemy pohybují proti směru hodinových ručiček (tak jsou hoppery postaveny). Sepnutí signálu na obrázku nahoře vypustí vodu, sepnutí signálu na levé straně (další komparátor v pořadí) vpdu nasaje zpět. Signál v dalších dvou pozicích (dole, nalevo) nedělá nic, voda je vypuštěná).
Máme tu tedy dva postupy, Džejárovo je flexibilnější v nastavování poměrů časů, moje striktně dodržuje poměr 1:3. Dalo by se za použití jiného počtu hopperů tohle změnit, třeba na 1:5 (6 "akčních" hopperů).
Značím vyřešeno.
Edit: jako třešničku na dortu jsem k tomu dodělal čidlo. Pokud voda teče, rozsvítí se redstoneová lampa. Dělal jsem to z cvičných důvodů složitě, čidlem na přítomnost vody.
Je to napravo od původní nádrže. Paralelní dispenser, stejně naladěný. V nádrži 2x2 je vypolstrované dno/stěny vlnou, dole (na pohledu nejvíce vlevo) dřevěná nášlapná deska. Tam loďka (do 2x2 jsem nebyl chopen ji dostat, musel jsem vytvořit 3x3 díru a pak obestavět). Když voda není, loďka sedí na dně, tlačí na desku. Před redstone signál (a negaci) je pak veden signál k lampě. Jak do nádrže nateče voda, loďka se zvedne ze dna a lampa se rozsvítí.
Moc spokojen ale nejsem, raději pohledám boatfree metodu indikátoru vody. Loďka je moc křehká, mohla by se časem rozbít.