Baldur's Gate III To je ta hra na počet kol nebo že útočíš v každém kole a jak tvé kolo je u konce tak figurky stojí jak tvrdé y? Chápu to správně? Ono to není jak diabolo nebo dungeon siege?
BG vychází z D&D, takže ano, souboje se dělí na kola.
HM aaa a to má byt jako nejlepší hra prej? To určitě hra na kolečka. To už je lepší i to diablo 4 nebo dark souls 3. Každopádně takový zaklínač 3 nebo cyberpunk to hravě strčí do kapsy. Na kola bože můj a pak tam stojí jak tvrdé y. To už i dangeon siege tedy fungoval jinak-
Když ti to nevyhovuje, tak to nehraj. Spoustě lidí to takhle vyhovuje.
Ne dík nehraju. Už jen ten princip, kde máš kola je směšný. Prej nejlepší RPG. To už by byl i zaklínač naštvaný. Já jsem chtěl jen potvrzení jestli nevidím špatně na youtube a vidím ty kola dobře.
Asi jsi nikdy nehrál TTRPG, co? Jestli znáš lepší způsob, jak ovládat celou skupinu postav, tak se pochlub.
A jak fungoval třeba dungeon siege? Takových her je ale více že. Takový zaklínač zkusit na kola hm. Kliknul a označil a bylo. A jak fungujou strategie? Tam taky ovládaš vícero skupin a ne jednu postavu.
Pokud ti stačí jenom jednoduché ovládání, tak se to dejme tomu dá. Ale hry vycházející z D&D mají tolik možností, že efektivní ovládání není v takovém případě možné.
Jak pro koho, rozhodně rozdělení na kola není moc dobré. Takové divné. Ale každého věc.
Vzhledem k úspěchu všech dílů BG s tebou asi spousta lidí souhlasit nebude.
To nemusí. Já obecně taháni figurek moc nemusím. I když tady to je spíše tahání tvrdých y. Já už jenom čekám na cyberpunk 2.0 to vypadá na úplně jinou hru než když to vyšlo. A taky 2 pěkné světy od ubisoft. Dokonce bude i čeština na ac. To je dobře.
Baldur's Gate 1 a 2 ale nemají systém soubojů na kola. Tam je to real-time, přesně jak požaduje lopater. Co jsem viděl gameplay, tak to tam vypadalo tak, že si hráč před soubojem pauznul obrazovku, naklikal všem hrdinům povely a potom je realtime nechal provést, následovalo pausnutí obrazovky, naklikání povelů a nechat provést atd. až do konce souboje.
Baldur's Gate 3 je v tomto ohledu jiný a přináší klasický tahový systém soubojů. Ikdyž teda klasika bude v tomto ohledu spíš styl ala Heroes of Might and Magic 3. Tam to fungovalo tak, že hráčova skupina někam došla, kde byl nepřítel, hra se přepnula do arény, kde na jedné straně byly hráčovy postavy a na druhé nepřátelé. Tahovým systémem na kola se potom bojovalo, dokud na jedné straně nebylo prázdno.
Abych řekl pravdu, jako dítě jsem na tento soubojový systém měl stejný názor jako lopater a to až do chvíle, kdy jsem si zmíněné Heroesy poprvé zahrál a přišel jsem tomu na chuť, bylo to zase něco jiného než klasické realtime souboje.
Nicméně tohle není případ Baldur's Gate 3, které v tomto ohledu navazují na Divinity: Original Sin a Divinity: Original Sin 2. Zde se totiž hráč do žádné arény nepřepíná a prostě dojde k nepřátelům a jakmile se nevzájem pozdraví, započne boj. Oproti real-time souboji, kde je to hlavně o rychlosti, přináší tahové souboje nutnost především u toho myslet. Navíc zmíněné larianí hry tím, že je souboj přímo v prostředí hry, umožňují si bojiště předem připravit. Dá se tak vhodnou kombinací strategie a štěstí docílit i rozdrcení mnohem silnějších nepřátel.
Já aktuálně hraju Divinity: Original Sin 2 a minulou neděli jsem u jediného souboje strávil celé dopoledne, ale po 4,5 namáhavých hodinách přišel úspěch a nabušené nepřátele jsem porazil. Úspěchu jsem došel hlavně díky olejovým loužím a teleportaci části nepřátel, kteří se tak nestihli vrátit včas, aby své kolegy podpořili a když dorazili, opět se rozdělili na teleportované a ty, které jsem hodlal udolat.
----- Opravdu bych ti lopatere hrozně moc doporučoval, abys některou z těch her zkusil, protože dokud to nezkusíš, nemůžeš dokázat pochopit, o čem to je a proč je to tak moc populární.
Ikdyž teda momentálně mám v Divinity: Original Sin 2 tuhý zásek, dostal jsem se omylem do místa, kde jsou nepřátelé opravdu tuzí a obvykle mě zlikvidují rychleji než vůbec jakoukoli šanci byť jediného kola hry dostanu. Je mi jasné, že v této fázi hry tu nemám co dělat, ale nemohu najít cestu kam jít správně.
Já jsem DOS 1 hrál 2x a DOS 2 mám rozehraný. Je to přesně tak, jak píšeš, neskutečné možnosti v soubojích díky prostředí a vybavení (elektrický granát do vody, nebo olej a oheň, teleportace....). Souboje nejsou na chvíli a díky tahovému režimu je dost času si to všechno promyslet. To není hra, kterou chceš dohrát, abys měl zářez na pažbě, ale tu hru si chceš užít. Souboje nejsou otravná překážka v postupu, ale zábavné puzzle. Stačí použít jednu věc ve správnou chvíli a souboj dopadne úplně jinak.
Kdo chce jednoduchou rubačku, ať jde hrát Diablo. Hry od Larianu vyžadují trochu mozkové aktivity, ne jen konzumovat příběh a klikat na myš.
BG III si časem taky pořídím, času dost.
Letos jsem si dal už stopku, protože mám hodně her v pořadí už koupených, ale s BG3 samozřejmě počítám taky. Možná se dostanu zadarmo ke Starfieldu, takže ten možná ještě letos, ale jinak nic.
V DOS2 jsem myslím v třetím partu, mám za sebou boj na lodi a vydal jsem se přes město a pak dál. Přešel jsem řeku okolo trola a dostal jsem se na pole, kde je strašák. Mám bohužel málo přesvědčování, takže se souboji nevyhnu a po rozhovoru on a jeho kámoši začínají a nedají mi ani kolo. Už předtím jsem se jednomu nepříteli vyhnul, protože po rozhovoru s ním jsem dopadl obdobně a jedny mistry jsem udolal těma teleportama, což mě stálo navíc i hodně lékárniček. Určitě jdu blbě, musím se vrátit, ale popravdě moc nevím, kde jsem blbě uhnul a kam se vrtnout.
S tou těžkou bednou a telekinezí mě to vůbec nenapadlo. Pěkný.
Střídáš nějak vedlejší postavy? Já vůbec, vybral jsem si na začátku tu barovou zpěvačku s duchem v hlavě, tu nasranou elfku a rudýho ještěrana. Sám hraju předvytvořenou postavu osamělého vlka Ifana. Mimochodem, tohle je první hra, u které jsem první večer (cca 3 hodiny) strávil vybíráním postavy.
Tak starfield nech tak na konec. Udělám hlavní příběh a končím. Někde vejdeš a pomalu 150 úkolu.
Už delší dobu jsem to nehrál, takže si přesně postavy nepamatuju. Hlavní postava je ta holčina, co má v sobě démona. Pak tam mám tu elfku, co si hraje s jehlou a hledá svýho bývalýho Mastera, Ifana mám taky a pak ještě někdo, už nevím. Ty strašáky si pamatuju, ti byli nechutně tuzí. Mám pocit, že na ně platil oheň. Velmi užiteční bývají lučištníci, ty jejich zápalný/výbušný/elektrický šípy jsou k nezaplacení. Nebo granáty. Teleport se snažím mít na maximu postav, třeba použitím prstenu s tímto kouzlem. Je to jedno z nejlepších kouzel do bitvy, poslat protivníka někam pryč, nebo nejlépe hodit do lávy.
Jestli chceš rychle skoncovat s nepřáteli, tak DOS má v sobě takovej fígl, kdy do pytle, či bedny nacpeš co nejvíc co nejtěžích věcí a alespoň u jedné postavy vyženeš telekinezi co nejvýš. Pak ten pytel jen přesouváš telekinezí a v boji ho hodíš na hlavu nepříteli. Pokud ho to rovnou nezabije, tak přijde o kus zdraví. Ale je to svým způsobem cheat.
OK, už si to přesně nepamatuju, asi tam nebyly klasický kola a pauzovalo se to. Ale princip toho, že se zastaví hra, naklikaji se povely a jede se dal, tam byl taky.
naklikání povelů a nechat provést, to je velice dobře napsané. Heroes of Might to jsem hrával často. Battle Mages aspoň toto. Žádné zasekávaní na kola. Přemýšlet můžeš i u kingdom come zrovna. Ty souboje celkem pecka. Pak máš různé adventury na přemyšlení. Když už mluvíme o tom. Jo a nebo rovnou šachy to je asi topka. Ale na zábavu asi taky ne. A takový hard proti pc nebo online můžeš taky louskat 4 hodiny. Víceméně strategie. Kde naplánuješ co potřebuješ a jedeš. Ono jde spíše o to jak rozdílné to je. Takové hry ti nikdy neukážou takové detaily a zpracování světa jako cyberpunk, zaklínač, ac nebo kingdom come.
Tak jsou i tahové strategie. Třeba taková Civilizace, tam se dá jeden tah hrát pěkně dlouho. A že to byly úspěšné hry.
Takový dungeon siege 1. Škoda že nové díly už nic moc. Nebo diablo 1. Staré hry, ale určité kouzlo. Darkstar one má snad lepší průzkum vesmíru a obecně souboj než starfield. A the settlers 2 taky nejlepší. Ty nové už nic moc.
Co s tím má společné Diablo?
Že je třeba stará hra?
A proč jsi tím reagoval na příspěvek o tahových strategiích?
Když to bereš tak. Co má společného Civilizace a baldurs gate?
Reagoval jsem na příspěvek, kde strategie zmiňuješ.
A Aladina známe?
age of empires toto se dá hrát a stronghold.
A co battle of mages? Známe?
Tak to bych se mohl podívat. A češtiny máme?
Na Divinity jsou myslím fanouškovské češtiny, každopádně obě hry hraju s českýma titulkama.
A jaké to je?
Divinity 1 byla skvělá hra, jenže bugy a jak je tam hrozně moc možností, tak jsem nejspíš někde udělal něco s čím vývojáři nepočítali a na konci byl nějaký problém, už přesně nevím, určitě jsme to řešili i tady na poradně a mělo by to jít dohledat, každopádně mi ta hra nešla dohrát. Skvělá hra ale jinak a určitě jí jednou dám podruhé.
Divinity 2 zatím nevím, přerušil jsem hraní, protože někde mám nějaký problém, že okolo jsou nepřátelé moc silní, asi jsem špatně zabočil, ale jak je ta hra dlouhá, tak nevím kde.
Pro představu Divinity 1 skončená těsně před finále zabrala 185 hodin a Divinity 2 je ještě delší.
Celkem dlouhé.
Samozřejmě to číslo je o stylu hraní, určitě se ta hra dá zahrát mnohem rychleji obzvlášť na nižší obtížnost, ale tahle hra je právě dělaná tak, že si souboje chceš užít a teda nějaký příběhový mód, kde dáváš souboje na poprvé, nedává moc smysl. Obecně lidi udávají 60 až 80 hodin hraní, což bych přiřknul tomu, že jsou lepší hráči a znalí těchto her narozdíl ode mě a teda jim jeden souboj netrvá celé dopoledne.
Ty seš tak primitivní až jsem po samotném přečtení toho tvého zvratku utrpěl ztrátu neuronů...
Tak jsi ten svůj salát h.... nech pro sebe příště.
Předpokládám že ti bude tak 15, maximálně 16 let že? Dle stylu vyjadřování a toho jak zarputile nejsi schopen pochopit jiný styl her by bylo smutné kdyby si byl starší.
Smutné jen to, že dokážeš jen útočit a nepsat nic ke hrám. Takže můžeš jít dal a nepsat tu hnůj. Kolik je tobě? Nikdo normální neútočí. I když jak se dívam na různé diskuze, tak toho začíná být plno. Jiná otázka proč tu chodíš a píšeš?
Sám se tady hádáš s adminama, nadáváš na hry jen protože je to jiný žánr než tvoje cílovka, nejsi ani schopen zformulovat jednoduchou myšlenku. Popravdě se divím že ti admini ještě nedali block za trolling, tak se uklidni chlapče.
Udělej jsi svojé téma. Já tu založil téma na hry. Pořád tedy nechápu proč tu jsi. Co mě nezajímá nečtu a nepíšu. Jenže pak existují entity, které mají potřebu jsi ulevit a nic na téma nenapsat.
Jenže pak existují entity, které mají potřebu jsi ulevit a nic na téma nenapsat.
The irony is palpable.
To je názor ty nadávko na hry. Někomu se líbí hry a někomu něco jiného. A nikomu nic neberu. Tak se můžeš uklidnit. Spamuješ tu jen ty. Nic k tématu.
ASSASSIN'S CREED MIRAGE už někdo hrál 3 hodiny a celkem to šlo. Hodnotí to zrovna typ vy dva. Takže na tom něco bude.
A přitom by stačilo napsat, že tě souboje na tahy nebaví. Ale odsuzuješ něco, co jsi očividně ani nezkusil.
Ne? A hra Heroes of Might and Magic je co? NIGHT WATCH (NOČNÍ HLÍDKA) taky na kola. Počkej kuknu na score nebo level CD/DVD tam takových her bylo hafo.
Vždyť ti vysvětluju nahoře, že Divinity: Original Sin, Divinity: Original Sin 2 a Baldurs Gate 3 nejsou tahovky ala Heroes. Jsou to sice také tahové souboje, ale je to zpracované jinak. V podstatě jsi to poměrně dobře v příspěvku výše přirovnal k šachům, což na tyhle hry dost sedí.
Jeden příklad, který jsem výše neuvedl. Postava, která je nahoře, má výhodu boje zhora, ale jak velkou rozhodují vlastnosti, teda body, které jsi jí přidělil. Levelování postavy probíhá ve čtyřech odlišných úrovních a každá má víc jak desítku vlastností, ze kterých vybíráš. Už jen vylepšování postavy je v té hře neskutečně náročné. Já třeba opomněl dát body do vlastností, které zvyšují přesvědčovací schopnosti, protože jsem si myslel, že ty body potřebuju někde jinde a teď se mi to krutě nevyplácí a v podstatě nikoho nemůžu ukecat a se všema musím bojovat. Takže abych se vrátil k postavě, která má velkou výhodu při boji zhora. Když jí dokážu v terénu najít správné místo nahoře, tak dává super poškození. Vypadá to prostě skvěle a to až do chvíle, kdy ti tu postavu nepřítel teleportuje někam dolu. Obdobně to tam máš skoro se vším.
Máš tam ale kola. No nic. Já se budu těšit na cyberpunk 2.0 a dlc a modré postavičky. Jo a tichého vraha. I když škoda, že prej nový ac toho moc nevydrží.
Proč taháš do diskuze k Balduru ten přeceňovaný brak od Ubishitu?
Díky právě koupeno cyberpunk a ac. To jsi nech pro sebe tu tahovku figurek. Takový avatar vypadá jinak ten svět.
Já tady nezaložil diskuzi k Baldurs Gate III ))) Jinak pro tebe tahle trapná hra bude pravděpodobně s novou Zeldou útočit na hru roku...
A? Cyberpunk i záklínač? Bylo co? A kolik lidí to nehrálo. To není nic divného. Ale já se znovu ptám, je tam časové omezení u toho kola? Když už někdo mluví o nějakém přemýšlení. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom myslíš toto? Pokud ano tak půjdu na pokemony. Mě stačí, že výjde brzo tedy doufám GTA 6 a taky se údajně pracuje na RD3. Pak to bude teprve síla.
Hej umíš se bavit normálně nebo pořád do všeho taháš na co se těšíš a cos hrál? Omg...
Tak proč do toho taháš zeldu? A odpovíš konečně na tu otázku? A mluvilo se tu i o jiných hrách typu strategie. Doporučoval bych možná i jiné nastavení vlákna. P,Z a N podle A,P a R.
Hej je to časově omezené nebo ne? Jestli to tedy vůbec někdo hrál.
Tak co ty kola? Nějaké časově omezení máme?
To, že hra má souboje na tahy, neznamená, že je to stejný. Nejde ani tak o to, že je to tahový, ale o variabilitu. A to jak postav a jejich dovedností, ale i prostředí. Už to, že si můžeš bojiště částečně nachystat, dělá hru jinou - můžeš si předem na místo střetnutí nachystat třeba sud s vodou, či olejem a v bitvě ho použít, třeba rovnou prvním tahem, může to pak významně ovlivnit zbytek souboje.
Ne ale je to nuda. A ještě se díváš na ně z hora dolů. Nic nenahradí klasický pohled 1 nebo 3 osoba. Vypadá to, že to nemá ani časovač na omezení kola co? Takže můžeš čekat i 5 hodin na ukončení kola? Jestli tedy už něco nebo kdyby bylo Baldurs Gate tak vezmu wotko nebo bf5 či 2042. Prostě jak to nemá osobu 1 nebo 3 kromě tedy adventur tak ne. To samé bych ale mohl říci o vás. Taky pořád někdo kope do ubisoftu. No snad se vrátí pásova výroba. Mám jinou hru v plánu cyberpunk 2.0 + dlc bude jiná hra a už tak to bylo super napsané. https://indian-tv.cz/clanek/pri-jizde-na-motorce-v-cyberpunku-2077-i7yqjk Super.
Takže když to není podle tvýho gusta, tak je to pičovina. Seš marnej, se dívím, že borci tady mají vůbec síly s tebou diskutovat.
Říká ten co plive na ubisoft. Trošku sundat brýle růžové to chce ne? Já říkám co je pro mě špatné a proč. A ještě nikdo neřeknul zda to kolo je časově omezené nebo ne. Ani není nový díl na světě, ale už víme jak dopadne že. Názor je názor. Tobě se to líbí a mě ne. Vtipné je, že to zrovna říká wotkař.
Ani nevíš, s kým si píšeš, protože já tu o Ubisoftu nepsal ani písmeno. Vůbec mi je u prdele, protože jejich hry nehraju. Samozřejmě jediná tvoje munice na mě je ta, že hraju WoT. No a co? To znamená, že jiný hry neznám a nehraju? Pomlouvám tu někomu jeho hry?
S takovým tonem jsi začal je ty. Ne že budeš kecat něco o nějakých hrách skvělých a přitom hraješ wotko. A kdo říkal, že to bylo v tomto vklákně? Stačí se podívat do historie pc her. Doufám že máš všude gold.
Běž si zahrát asasína. Debata s tebou je o hovnu. Měj se fanfárově.
Zdar ve wotku full gold nejlépe.
Mimochodem, je to dobrý, letos snad budou dva Assassíni. Jeden malej jako adventurní a jeden úplně stejnej velikánskej jako takovej RPGéčkovskej.
Kde kdy kdo? Beru všechny. Ale ať je velká jak 2× valhalla, dobrá jako origins. Bereš taky ne? A lokaci asi čínu nebo japonsko. Ne Mayská civilizace. Člověče to by byla krásna mapa. Takový ac v roce 2100. Třeba se dočkáme doby moderní. Co myslíš? Jenom jeden ne?
Jo tak sorry, máš pravdu, letos Mirage - malý Assassin, příští rok Japonsko - velký Assassin ve stylu Oddyssey.
Nevim, po Oddyssey se mi do AC už nechce. Uvidíme jaké to Japonsko bude, ale stejně to nebude mít lokalizaci a do AI je otázka, jestli se někdo pustí neboť Ubi je známý mimo jiné i tím, že v průběhu doby mění patchema hru i s titulkama, které tam většinou má natvrdo a tudíž se s tím někdo bude dělat a za týden mu to Ubi změní tak, že bude moct začít nanovo, takže spíš už AC ani jinou hru od Ubi reálně nevidím.
Nejlepší a rozhodně nejkrásnější svět. Origins je slabší. No AI verze češtiny vychází i několik verzí za měsíc. Toho bych se nebál. Zase vem, že valhalla nebyla dlouhé roky přeložena a AI to zvládne za chvilku. Navíc u toho normálního překladu byl technický problém.
Tak assassin's creed mirage objednaný. Uvažoval jsem o základní edici, vždy jsem kupoval tu lepší, ale i zde jsem koupil lepší edici. Takové dobré vývojaře vždy rád podpořím. Tak snad příští rok bude další díl. A vlastně mají dělat ten nový systém, kdy to bude vlastně 1 velká hra a každý rok budeme někde jinde. Tak uvidíme. I když cyberpunk 2077 vypadá skvěle to dlc. Budeš rozsekávat nepřátele.
Cyberpunk nemám a nechci o nich vědět do vydání GOTY. U CD projektu je to klasika, až GOTY je vlastně parádní hra.
AI překlad je jistě rychlý, ale vůbec nebereš v potaz obtížnost vyexportování textů a naimportování překladu zpět. To že se to povedlo týmu, jehož tváří je Squiee, je malý zázrak. Ubisoft není Bethesda a ty texty šifruje skoro dokonale, takže proto si na těch překladech Ubisoft her amatérští překladatelé obvykle vylámou zuby. AI v tom nepomůže.
To je jedno, ale bylo x překladatelů a pak příjde někdo nový a bum bac je to za pár hodin hotové. Tak je někdo dobrý a je to dobře. Čím více tím lépě. A dobře pro nás, když budou umět ubisoft překládat, budou češtiny raz dva. Jo a nová ukázka avatar vypadá úchvatně. Ale hlavní plus AI je rychlost. Nikdo nebude čakat na češtiny 3 roky. AI je hotová max týden. Spíš už v den vydání. A hodně AI překladů se ještě poté dost dlouho upravují a vylepšují. Cyberpunk dokonce nějaké odrážení kůlek či co.
pak příjde někdo nový a bum bac je to za pár hodin hotové
Pokud bude ten tým té streamerky pokračovat, tak samozřejmě jedině dobře. Ale to že se jim to podařilo jednou, neznamená, že se jim to podaří i příště. Ubisoft je mimo jiné firma nepřátelská modifikacím svých her a dělá vše proto, aby to nešlo a překlad je také modifikace. Prostě, abys nebyl zklamán, až vyjde japonské AC a překlad ani AI nebude 2 roky, může se to stát.
Může. Valhalla taky byla v angličtině. Řekl bych 80-90% her je v angličtině. Málo her se přeloží. Ubisoft ještě není král. Takový rd2 nebo gta5 tedy take two- rockstar games tak ještě na všechny podají žalobu. To víš když mají melouny tak to chrání stůj co stůj.
Jo podle mě bude jak Ruda. Už překláda watch dogs legion. Tak už tu máme 2 asi větší AI překladatele.
BG vychází z D&D, takže ano, souboje se dělí na kola.
HM aaa a to má byt jako nejlepší hra prej? To určitě hra na kolečka. To už je lepší i to diablo 4 nebo dark souls 3.
Každopádně takový zaklínač 3 nebo cyberpunk to hravě strčí do kapsy. Na kola bože můj a pak tam stojí jak tvrdé y. To už i dangeon siege tedy fungoval jinak-
Když ti to nevyhovuje, tak to nehraj. Spoustě lidí to takhle vyhovuje.
Ne dík nehraju. Už jen ten princip, kde máš kola je směšný. Prej nejlepší RPG. To už by byl i zaklínač naštvaný.
Já jsem chtěl jen potvrzení jestli nevidím špatně na youtube a vidím ty kola dobře.
Asi jsi nikdy nehrál TTRPG, co? Jestli znáš lepší způsob, jak ovládat celou skupinu postav, tak se pochlub.
A jak fungoval třeba dungeon siege? Takových her je ale více že. Takový zaklínač zkusit na kola hm.
Kliknul a označil a bylo.
A jak fungujou strategie? Tam taky ovládaš vícero skupin a ne jednu postavu.
Pokud ti stačí jenom jednoduché ovládání, tak se to dejme tomu dá. Ale hry vycházející z D&D mají tolik možností, že efektivní ovládání není v takovém případě možné.
Jak pro koho, rozhodně rozdělení na kola není moc dobré. Takové divné. Ale každého věc.
Vzhledem k úspěchu všech dílů BG s tebou asi spousta lidí souhlasit nebude.
To nemusí. Já obecně taháni figurek moc nemusím. I když tady to je spíše tahání tvrdých y.
Já už jenom čekám na cyberpunk 2.0 to vypadá na úplně jinou hru než když to vyšlo. A taky 2 pěkné světy od ubisoft.
Dokonce bude i čeština na ac. To je dobře.
Baldur's Gate 1 a 2 ale nemají systém soubojů na kola. Tam je to real-time, přesně jak požaduje lopater. Co jsem viděl gameplay, tak to tam vypadalo tak, že si hráč před soubojem pauznul obrazovku, naklikal všem hrdinům povely a potom je realtime nechal provést, následovalo pausnutí obrazovky, naklikání povelů a nechat provést atd. až do konce souboje.
Baldur's Gate 3 je v tomto ohledu jiný a přináší klasický tahový systém soubojů. Ikdyž teda klasika bude v tomto ohledu spíš styl ala Heroes of Might and Magic 3. Tam to fungovalo tak, že hráčova skupina někam došla, kde byl nepřítel, hra se přepnula do arény, kde na jedné straně byly hráčovy postavy a na druhé nepřátelé. Tahovým systémem na kola se potom bojovalo, dokud na jedné straně nebylo prázdno.
Abych řekl pravdu, jako dítě jsem na tento soubojový systém měl stejný názor jako lopater a to až do chvíle, kdy jsem si zmíněné Heroesy poprvé zahrál a přišel jsem tomu na chuť, bylo to zase něco jiného než klasické realtime souboje.
Nicméně tohle není případ Baldur's Gate 3, které v tomto ohledu navazují na Divinity: Original Sin a Divinity: Original Sin 2. Zde se totiž hráč do žádné arény nepřepíná a prostě dojde k nepřátelům a jakmile se nevzájem pozdraví, započne boj. Oproti real-time souboji, kde je to hlavně o rychlosti, přináší tahové souboje nutnost především u toho myslet. Navíc zmíněné larianí hry tím, že je souboj přímo v prostředí hry, umožňují si bojiště předem připravit. Dá se tak vhodnou kombinací strategie a štěstí docílit i rozdrcení mnohem silnějších nepřátel.
Já aktuálně hraju Divinity: Original Sin 2 a minulou neděli jsem u jediného souboje strávil celé dopoledne, ale po 4,5 namáhavých hodinách přišel úspěch a nabušené nepřátele jsem porazil. Úspěchu jsem došel hlavně díky olejovým loužím a teleportaci části nepřátel, kteří se tak nestihli vrátit včas, aby své kolegy podpořili a když dorazili, opět se rozdělili na teleportované a ty, které jsem hodlal udolat.
-----
Opravdu bych ti lopatere hrozně moc doporučoval, abys některou z těch her zkusil, protože dokud to nezkusíš, nemůžeš dokázat pochopit, o čem to je a proč je to tak moc populární.
Ikdyž teda momentálně mám v Divinity: Original Sin 2 tuhý zásek, dostal jsem se omylem do místa, kde jsou nepřátelé opravdu tuzí a obvykle mě zlikvidují rychleji než vůbec jakoukoli šanci byť jediného kola hry dostanu. Je mi jasné, že v této fázi hry tu nemám co dělat, ale nemohu najít cestu kam jít správně.
Já jsem DOS 1 hrál 2x a DOS 2 mám rozehraný. Je to přesně tak, jak píšeš, neskutečné možnosti v soubojích díky prostředí a vybavení (elektrický granát do vody, nebo olej a oheň, teleportace....). Souboje nejsou na chvíli a díky tahovému režimu je dost času si to všechno promyslet. To není hra, kterou chceš dohrát, abys měl zářez na pažbě, ale tu hru si chceš užít. Souboje nejsou otravná překážka v postupu, ale zábavné puzzle. Stačí použít jednu věc ve správnou chvíli a souboj dopadne úplně jinak.
Kdo chce jednoduchou rubačku, ať jde hrát Diablo. Hry od Larianu vyžadují trochu mozkové aktivity, ne jen konzumovat příběh a klikat na myš.
BG III si časem taky pořídím, času dost.
Letos jsem si dal už stopku, protože mám hodně her v pořadí už koupených, ale s BG3 samozřejmě počítám taky. Možná se dostanu zadarmo ke Starfieldu, takže ten možná ještě letos, ale jinak nic.
V DOS2 jsem myslím v třetím partu, mám za sebou boj na lodi a vydal jsem se přes město a pak dál. Přešel jsem řeku okolo trola a dostal jsem se na pole, kde je strašák. Mám bohužel málo přesvědčování, takže se souboji nevyhnu a po rozhovoru on a jeho kámoši začínají a nedají mi ani kolo. Už předtím jsem se jednomu nepříteli vyhnul, protože po rozhovoru s ním jsem dopadl obdobně a jedny mistry jsem udolal těma teleportama, což mě stálo navíc i hodně lékárniček. Určitě jdu blbě, musím se vrátit, ale popravdě moc nevím, kde jsem blbě uhnul a kam se vrtnout.
S tou těžkou bednou a telekinezí mě to vůbec nenapadlo. Pěkný.
Střídáš nějak vedlejší postavy? Já vůbec, vybral jsem si na začátku tu barovou zpěvačku s duchem v hlavě, tu nasranou elfku a rudýho ještěrana. Sám hraju předvytvořenou postavu osamělého vlka Ifana. Mimochodem, tohle je první hra, u které jsem první večer (cca 3 hodiny) strávil vybíráním postavy.
Tak starfield nech tak na konec. Udělám hlavní příběh a končím. Někde vejdeš a pomalu 150 úkolu.
Už delší dobu jsem to nehrál, takže si přesně postavy nepamatuju. Hlavní postava je ta holčina, co má v sobě démona. Pak tam mám tu elfku, co si hraje s jehlou a hledá svýho bývalýho Mastera, Ifana mám taky a pak ještě někdo, už nevím.
Ty strašáky si pamatuju, ti byli nechutně tuzí. Mám pocit, že na ně platil oheň. Velmi užiteční bývají lučištníci, ty jejich zápalný/výbušný/elektrický šípy jsou k nezaplacení. Nebo granáty.
Teleport se snažím mít na maximu postav, třeba použitím prstenu s tímto kouzlem. Je to jedno z nejlepších kouzel do bitvy, poslat protivníka někam pryč, nebo nejlépe hodit do lávy.
Jestli chceš rychle skoncovat s nepřáteli, tak DOS má v sobě takovej fígl, kdy do pytle, či bedny nacpeš co nejvíc co nejtěžích věcí a alespoň u jedné postavy vyženeš telekinezi co nejvýš. Pak ten pytel jen přesouváš telekinezí a v boji ho hodíš na hlavu nepříteli. Pokud ho to rovnou nezabije, tak přijde o kus zdraví. Ale je to svým způsobem cheat.
OK, už si to přesně nepamatuju, asi tam nebyly klasický kola a pauzovalo se to. Ale princip toho, že se zastaví hra, naklikaji se povely a jede se dal, tam byl taky.
naklikání povelů a nechat provést, to je velice dobře napsané.
Heroes of Might to jsem hrával často.
Battle Mages aspoň toto. Žádné zasekávaní na kola.
Přemýšlet můžeš i u kingdom come zrovna. Ty souboje celkem pecka.
Pak máš různé adventury na přemyšlení. Když už mluvíme o tom. Jo a nebo rovnou šachy to je asi topka.
Ale na zábavu asi taky ne. A takový hard proti pc nebo online můžeš taky louskat 4 hodiny.
Víceméně strategie. Kde naplánuješ co potřebuješ a jedeš.
Ono jde spíše o to jak rozdílné to je. Takové hry ti nikdy neukážou takové detaily a zpracování světa jako cyberpunk, zaklínač, ac nebo kingdom come.
Tak jsou i tahové strategie. Třeba taková Civilizace, tam se dá jeden tah hrát pěkně dlouho. A že to byly úspěšné hry.
Takový dungeon siege 1. Škoda že nové díly už nic moc.
Nebo diablo 1. Staré hry, ale určité kouzlo.
Darkstar one má snad lepší průzkum vesmíru a obecně souboj než starfield.
A the settlers 2 taky nejlepší. Ty nové už nic moc.
Co s tím má společné Diablo?
Že je třeba stará hra?
A proč jsi tím reagoval na příspěvek o tahových strategiích?
Když to bereš tak.
Co má společného Civilizace a baldurs gate?
Reagoval jsem na příspěvek, kde strategie zmiňuješ.
A Aladina známe?
age of empires toto se dá hrát a stronghold.
A co battle of mages? Známe?
Tak to bych se mohl podívat.
A češtiny máme?
Na Divinity jsou myslím fanouškovské češtiny, každopádně obě hry hraju s českýma titulkama.
A jaké to je?
Divinity 1 byla skvělá hra, jenže bugy a jak je tam hrozně moc možností, tak jsem nejspíš někde udělal něco s čím vývojáři nepočítali a na konci byl nějaký problém, už přesně nevím, určitě jsme to řešili i tady na poradně a mělo by to jít dohledat, každopádně mi ta hra nešla dohrát. Skvělá hra ale jinak a určitě jí jednou dám podruhé.
Divinity 2 zatím nevím, přerušil jsem hraní, protože někde mám nějaký problém, že okolo jsou nepřátelé moc silní, asi jsem špatně zabočil, ale jak je ta hra dlouhá, tak nevím kde.
Pro představu Divinity 1 skončená těsně před finále zabrala 185 hodin a Divinity 2 je ještě delší.
Celkem dlouhé.
Samozřejmě to číslo je o stylu hraní, určitě se ta hra dá zahrát mnohem rychleji obzvlášť na nižší obtížnost, ale tahle hra je právě dělaná tak, že si souboje chceš užít a teda nějaký příběhový mód, kde dáváš souboje na poprvé, nedává moc smysl. Obecně lidi udávají 60 až 80 hodin hraní, což bych přiřknul tomu, že jsou lepší hráči a znalí těchto her narozdíl ode mě a teda jim jeden souboj netrvá celé dopoledne.
Ty seš tak primitivní až jsem po samotném přečtení toho tvého zvratku utrpěl ztrátu neuronů...
Tak jsi ten svůj salát h.... nech pro sebe příště.
Předpokládám že ti bude tak 15, maximálně 16 let že? Dle stylu vyjadřování a toho jak zarputile nejsi schopen pochopit jiný styl her by bylo smutné kdyby si byl starší.
Smutné jen to, že dokážeš jen útočit a nepsat nic ke hrám.
Takže můžeš jít dal a nepsat tu hnůj. Kolik je tobě? Nikdo normální neútočí. I když jak se dívam na různé diskuze, tak toho začíná být plno.
Jiná otázka proč tu chodíš a píšeš?
Sám se tady hádáš s adminama, nadáváš na hry jen protože je to jiný žánr než tvoje cílovka, nejsi ani schopen zformulovat jednoduchou myšlenku. Popravdě se divím že ti admini ještě nedali block za trolling, tak se uklidni chlapče.
Udělej jsi svojé téma.
Já tu založil téma na hry.
Pořád tedy nechápu proč tu jsi. Co mě nezajímá nečtu a nepíšu. Jenže pak existují entity, které mají potřebu jsi ulevit a nic na téma nenapsat.
The irony is palpable.
To je názor ty nadávko na hry. Někomu se líbí hry a někomu něco jiného. A nikomu nic neberu. Tak se můžeš uklidnit. Spamuješ tu jen ty. Nic k tématu.
ASSASSIN'S CREED MIRAGE už někdo hrál 3 hodiny a celkem to šlo. Hodnotí to zrovna typ vy dva. Takže na tom něco bude.
A přitom by stačilo napsat, že tě souboje na tahy nebaví.
Ale odsuzuješ něco, co jsi očividně ani nezkusil.
Ne? A hra Heroes of Might and Magic je co?
NIGHT WATCH (NOČNÍ HLÍDKA) taky na kola.
Počkej kuknu na score nebo level CD/DVD tam takových her bylo hafo.
Vždyť ti vysvětluju nahoře, že Divinity: Original Sin, Divinity: Original Sin 2 a Baldurs Gate 3 nejsou tahovky ala Heroes. Jsou to sice také tahové souboje, ale je to zpracované jinak. V podstatě jsi to poměrně dobře v příspěvku výše přirovnal k šachům, což na tyhle hry dost sedí.
Jeden příklad, který jsem výše neuvedl. Postava, která je nahoře, má výhodu boje zhora, ale jak velkou rozhodují vlastnosti, teda body, které jsi jí přidělil. Levelování postavy probíhá ve čtyřech odlišných úrovních a každá má víc jak desítku vlastností, ze kterých vybíráš. Už jen vylepšování postavy je v té hře neskutečně náročné. Já třeba opomněl dát body do vlastností, které zvyšují přesvědčovací schopnosti, protože jsem si myslel, že ty body potřebuju někde jinde a teď se mi to krutě nevyplácí a v podstatě nikoho nemůžu ukecat a se všema musím bojovat.
Takže abych se vrátil k postavě, která má velkou výhodu při boji zhora. Když jí dokážu v terénu najít správné místo nahoře, tak dává super poškození. Vypadá to prostě skvěle a to až do chvíle, kdy ti tu postavu nepřítel teleportuje někam dolu. Obdobně to tam máš skoro se vším.
Máš tam ale kola.
No nic. Já se budu těšit na cyberpunk 2.0 a dlc a modré postavičky. Jo a tichého vraha. I když škoda, že prej nový ac toho moc nevydrží.
Proč taháš do diskuze k Balduru ten přeceňovaný brak od Ubishitu?
Díky právě koupeno cyberpunk a ac. To jsi nech pro sebe tu tahovku figurek.
Takový avatar vypadá jinak ten svět.
Já tady nezaložil diskuzi k Baldurs Gate III )))
Jinak pro tebe tahle trapná hra bude pravděpodobně s novou Zeldou útočit na hru roku...
A? Cyberpunk i záklínač? Bylo co? A kolik lidí to nehrálo. To není nic divného. Ale já se znovu ptám, je tam časové omezení u toho kola? Když už někdo mluví o nějakém přemýšlení.
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom myslíš toto? Pokud ano tak půjdu na pokemony.
Mě stačí, že výjde brzo tedy doufám GTA 6 a taky se údajně pracuje na RD3. Pak to bude teprve síla.
Hej umíš se bavit normálně nebo pořád do všeho taháš na co se těšíš a cos hrál? Omg...
Tak proč do toho taháš zeldu? A odpovíš konečně na tu otázku?
A mluvilo se tu i o jiných hrách typu strategie.
Doporučoval bych možná i jiné nastavení vlákna. P,Z a N podle A,P a R.
Hej je to časově omezené nebo ne? Jestli to tedy vůbec někdo hrál.
Tak co ty kola? Nějaké časově omezení máme?
To, že hra má souboje na tahy, neznamená, že je to stejný. Nejde ani tak o to, že je to tahový, ale o variabilitu. A to jak postav a jejich dovedností, ale i prostředí. Už to, že si můžeš bojiště částečně nachystat, dělá hru jinou - můžeš si předem na místo střetnutí nachystat třeba sud s vodou, či olejem a v bitvě ho použít, třeba rovnou prvním tahem, může to pak významně ovlivnit zbytek souboje.
Ne ale je to nuda. A ještě se díváš na ně z hora dolů. Nic nenahradí klasický pohled 1 nebo 3 osoba.
Vypadá to, že to nemá ani časovač na omezení kola co? Takže můžeš čekat i 5 hodin na ukončení kola?
Jestli tedy už něco nebo kdyby bylo Baldurs Gate tak vezmu wotko nebo bf5 či 2042.
Prostě jak to nemá osobu 1 nebo 3 kromě tedy adventur tak ne.
To samé bych ale mohl říci o vás. Taky pořád někdo kope do ubisoftu. No snad se vrátí pásova výroba.
Mám jinou hru v plánu cyberpunk 2.0 + dlc bude jiná hra a už tak to bylo super napsané.
https://indian-tv.cz/clanek/pri-jizde-na-motorce-v-cyberpunku-2077-i7yqjk
Super.
Takže když to není podle tvýho gusta, tak je to pičovina. Seš marnej, se dívím, že borci tady mají vůbec síly s tebou diskutovat.
Říká ten co plive na ubisoft. Trošku sundat brýle růžové to chce ne?
Já říkám co je pro mě špatné a proč. A ještě nikdo neřeknul zda to kolo je časově omezené nebo ne.
Ani není nový díl na světě, ale už víme jak dopadne že.
Názor je názor. Tobě se to líbí a mě ne.
Vtipné je, že to zrovna říká wotkař.
Ani nevíš, s kým si píšeš, protože já tu o Ubisoftu nepsal ani písmeno. Vůbec mi je u prdele, protože jejich hry nehraju.
Samozřejmě jediná tvoje munice na mě je ta, že hraju WoT. No a co? To znamená, že jiný hry neznám a nehraju? Pomlouvám tu někomu jeho hry?
S takovým tonem jsi začal je ty. Ne že budeš kecat něco o nějakých hrách skvělých a přitom hraješ wotko.
A kdo říkal, že to bylo v tomto vklákně? Stačí se podívat do historie pc her.
Doufám že máš všude gold.
Běž si zahrát asasína. Debata s tebou je o hovnu. Měj se fanfárově.
Zdar ve wotku full gold nejlépe.
Mimochodem, je to dobrý, letos snad budou dva Assassíni. Jeden malej jako adventurní a jeden úplně stejnej velikánskej jako takovej RPGéčkovskej.
Kde kdy kdo? Beru všechny. Ale ať je velká jak 2× valhalla, dobrá jako origins. Bereš taky ne?
A lokaci asi čínu nebo japonsko. Ne Mayská civilizace.
Člověče to by byla krásna mapa.
Takový ac v roce 2100. Třeba se dočkáme doby moderní.
Co myslíš?
Jenom jeden ne?
Jo tak sorry, máš pravdu, letos Mirage - malý Assassin, příští rok Japonsko - velký Assassin ve stylu Oddyssey.
Nevim, po Oddyssey se mi do AC už nechce. Uvidíme jaké to Japonsko bude, ale stejně to nebude mít lokalizaci a do AI je otázka, jestli se někdo pustí neboť Ubi je známý mimo jiné i tím, že v průběhu doby mění patchema hru i s titulkama, které tam většinou má natvrdo a tudíž se s tím někdo bude dělat a za týden mu to Ubi změní tak, že bude moct začít nanovo, takže spíš už AC ani jinou hru od Ubi reálně nevidím.
Nejlepší a rozhodně nejkrásnější svět. Origins je slabší.
No AI verze češtiny vychází i několik verzí za měsíc. Toho bych se nebál. Zase vem, že valhalla nebyla dlouhé roky přeložena a AI to zvládne za chvilku. Navíc u toho normálního překladu byl technický problém.
Tak assassin's creed mirage objednaný. Uvažoval jsem o základní edici, vždy jsem kupoval tu lepší, ale i zde jsem koupil lepší edici. Takové dobré vývojaře vždy rád podpořím. Tak snad příští rok bude další díl. A vlastně mají dělat ten nový systém, kdy to bude vlastně 1 velká hra a každý rok budeme někde jinde. Tak uvidíme.
I když cyberpunk 2077 vypadá skvěle to dlc. Budeš rozsekávat nepřátele.
Cyberpunk nemám a nechci o nich vědět do vydání GOTY. U CD projektu je to klasika, až GOTY je vlastně parádní hra.
AI překlad je jistě rychlý, ale vůbec nebereš v potaz obtížnost vyexportování textů a naimportování překladu zpět. To že se to povedlo týmu, jehož tváří je Squiee, je malý zázrak. Ubisoft není Bethesda a ty texty šifruje skoro dokonale, takže proto si na těch překladech Ubisoft her amatérští překladatelé obvykle vylámou zuby. AI v tom nepomůže.
To je jedno, ale bylo x překladatelů a pak příjde někdo nový a bum bac je to za pár hodin hotové. Tak je někdo dobrý a je to dobře. Čím více tím lépě. A dobře pro nás, když budou umět ubisoft překládat, budou češtiny raz dva.
Jo a nová ukázka avatar vypadá úchvatně. Ale hlavní plus AI je rychlost. Nikdo nebude čakat na češtiny 3 roky. AI je hotová max týden. Spíš už v den vydání. A hodně AI překladů se ještě poté dost dlouho upravují a vylepšují.
Cyberpunk dokonce nějaké odrážení kůlek či co.
Pokud bude ten tým té streamerky pokračovat, tak samozřejmě jedině dobře. Ale to že se jim to podařilo jednou, neznamená, že se jim to podaří i příště. Ubisoft je mimo jiné firma nepřátelská modifikacím svých her a dělá vše proto, aby to nešlo a překlad je také modifikace. Prostě, abys nebyl zklamán, až vyjde japonské AC a překlad ani AI nebude 2 roky, může se to stát.
Může. Valhalla taky byla v angličtině. Řekl bych 80-90% her je v angličtině. Málo her se přeloží.
Ubisoft ještě není král. Takový rd2 nebo gta5 tedy take two- rockstar games tak ještě na všechny podají žalobu.
To víš když mají melouny tak to chrání stůj co stůj.
Jo podle mě bude jak Ruda. Už překláda watch dogs legion.
Tak už tu máme 2 asi větší AI překladatele.