Minecraft: pokročilé modifikace (pro zkušené majnkrafťáky)
Hraju Minecraft ve verzi 1.8.1, používám OptiFine 1.8.1 a vlastní vymazlený resource pack. V 64-bitové Javě, s vyhrazenými 4GB RAM. Vše běží naprosto plynule, fps sedí na 60 jako přibité (musel jsem snížit vykreslované chunky na 28, protože můj texture pack je dost náročný (kostičky mají 128-256 pixelů místo 16*16) a používám i multitextury - některé kostky mám v mnoha variantách a náhodně se generují (hlína, tráva, kamení..)
1.
Chtěl jsem vyzkoušet shadery, vylepšující vzhled. Nesehnal jsem ale nic, co funguje spolu s OptiFine 1.8.1 (pod verzi MC 1.8. nejdu, protože chci jednaosmičkové vylepšení). Vytvořil se mi nový profil, screenshot ze hry je v příloze. Fps ale letí dolů, kolem 20-25, občas k 10. Chybí tomu to optifiňácké nastavení. Očesávat detaily a dohlednost nechci, to ty shadery oželím.
2.
Našel jsem mod s minimapou, vyžadující instalaci Forge. Funguje - ale zase: není kompatibilní s OptiFine (respektive nevím, jak Forge a OptiFine zkombinovat dohromady).
Takže mám dotazy, hledám:
1. Existují shaderpacky pro OptiFine?
2. Existuje minimapa pro OptiFine?
3. Dá se nějak zkombinovat OptiFine a třeba Forge? Abych mohl využít detailní nastavení OptiFine a forgácké modifikace?
...to vše pro MC 1.8 a výše.
Díky za tipy.
Nakonec jsem tam alespoň nějak narval minimapu (spolu s OptiFine), akorát jen na verzi 1.8
1. instalace LiteLoader 1.8 (předtím nutno spustit MC 1.8
2. nakopírování OptiFine 1.8 do .minecraft\mods\1.8
3. nakopírování VoxelMap 1.8 tamtéž
Výsledek (z dřívějšího save) v příloze.
Pokročil jsem ve vylepšování, ale zarazil jsem se u MCPatcheru.
Vylepšil jsem svůj texture pack o "multitextury" (nevím, jak to nazvat), kdy jedna věc má více textur, které jsou buď animované nebo mají více verzí. Mimo jiné i třeba o skřety (více verzí creeperů, zombíků atd. Některé věci jsou více než krychle, např. krabice mají prostorově vyčnívající zámky.
Nepodařilo se mi ale dosáhnout zkombinování MCPatcheru s tím mým zbytkem (OptiFine + LiteLoader + modifikace LiteLoaderu).
Báječná věc je logicky skládané multiverze kostek, třeba dřeva. třeba u baráku ty krajní jsou automaticky olištované ("vodorovná logika"). Totéž lze i vertikálně, např. sklo:
Jenže to se mi daří jen v "holé" 1.8, prohnané MCPatcherem.
V mé OptiFine + LiteLoader 1.8 verzi je to jen takto:
(všechna skla jsou stejné)
Pokud se snažím prohnat OptiFine verzi (*.jar) tím MCPatcherem, hra spadne. Tyhle věci by měl umět (prý?) i OptiFine, mám poslední build z dneška a zatím asi neumí (nebo to neumím nastavit). Všechny ostatní vymoženosti (kromě té "svislé logiky") zvládne. Ta svislá logika je také třeba u třtiny, kdy spodní, prostřední i horní díly vypadají jinak.
Tuší někdo, jak tohle vyřešit?
(mám dojem, že bude potřeba nějakou dobu počkat, než se 1.8.* více zaběhne. Nestabilní je i Forge 1.8; sice jsem to spolu s OptiFine a LiteLoaderem nakonec nainstaloval, menu ukazovalo, že je vše funkční, ale hra během načítání/generování světa spadne.)
Nice
Co se tomu korejskému zombíkovi na pokusné obrazové galerii nezdá?
(screenshot v příloze)
Asi to je gay.
Porncraft?
Oživeno:
Je tady nějaký zkušenější hráč, kdo hraje MC 1.8 s modifikacemi? Forge, LiteLoader, ModLoader atd? Verze 1.8 (a vyšší) je podmínkou.
Páni ty to máš pořádně vymazlený
Právě že nemám. Forge (a tedy modifikace do něj) se mi nedaří propojit. Možná to ani ještě nejde, to si chci právě ověřit. Možná ale jen někde dělám chybu.
Kolem MC 1.8 zatím moc živo není, nejvíce je, co jsem vypozoroval, preferována verze 1.7.10.
Sice ti neporadím, protože už je to fakt dlouho co jsem to hrál a tak jsem ztratil přehled, nicméně Tohle se vylepšuje už od nějaké verze možná i před Alphou.
Omlouvám se že do toho tak kecám kdž ani mc nehraju ale ta grafika je úžasná... ta voda jedna básen :3
Mám rád tuhle čás a hned ten záběr potom
Mně ani tak nejde už o grafické vylepšení, spíše o herní, uživatelské.
S grafikou jsem spokojen, ty různé odlesky jako z Just Cause 1 jsem zatím vypustil. Jen občas vyměním taxturu nějaké kostky nebo předmětu, narazím-li na nějakou dle mě lepší. Vykašlal jsem se i na fotorealistické textury, někdy se mi zdá, že na těch 1*1*1m krychlích to vypadá divně. Všechny textury ve hře mám v rozlišení 128*128 nebo (méně) 256*256.
Občas si udělám multitexturu. Místo stejné, stále se opakující textury (třeba zdivo), si dám několik variant, náhodně se opakující, vypadá to mnohem lépe. Musí na sebe samozřejmě navazovat.
Rád bych si do hry přidal vlastní, další kostky. Včetně receptů na jejich výrobu. Viděl jsem třeba svislé půlbloky, to by se hodilo :)
Jen jestli nebude na MC pak potřeba nějaký NASA stroj. Je to náročnější než třeba Watch Dogs už teď, viz
Ahoj, používám verzi 1.7.10 s LiteLoader, Forge, Optifinem a módy vše v jednom profilu
tady návod, podle mě to bude stejné i pro verze 1.8.x
watch
jinak chci se tě zeptat, od verze 1.8 mám problém s texturami při vytváření vlastního texturepacku - zkrátka když nějaké bloky dělám neviditelné (průhledné) / nebo napůl atd.. tak od verze 1.8 jsou všechna tato místa černá (černá výplň)
psal jsem na PMC forum, bylo mi odpovězeno, že je tato průhlednost od 1.8 zakázána kvůli armoru nebo tak něco..
setal jsi se s něčím takovým? nebo se ti povedlo v 1.8.x vytvořit (polo)průhledné bloky?
PS: java na to nemá vliv, zkoušel jsem x64 i x86
a tady můj rozpracovaný projekt (teď na tom nedělám není čas)
http://www.planetminecraft.com/project/titanic-191 2/
Poloprůhledné kostky (1*1*1) jsem nevytvářel, ale do svého texturepacku nemám problém nějaké cizí naimportovat (jiná skla nebo listí). Jiné průhledné bloky neznám.
Pokud se týká itemů, tak ano, to se mi podařilo, dělal jsem nějaké dveře "s okýnky", uvažuji o vlastních mřížích/zábradlí. Texturu normálně v editoru (Zoner Photo Editor) nastavuji jako průhlednou.
Za návod díky, mrknu na to. Zatím jsem to zkoušel podle návodu: 6973
Problém je, že LiteLoader 1.8 (development builds) při instalaci neumožní navázání (chain) na dříve instalovaný Forge. A LiteLoader potřebuju kvůli mapě a kvůli OptiFine (je v LiteLoaderu jako modifikace).
A Forge také není asi v definitivní verzi.
V 1.7.10 se mi líbí šikmé bloky a hlavně lešení.
Naneštěstí není pro modifikace jednotná platforma. Něco chce Forge, něco LiteLoader, něco MCPatcher (či co)
Tak jsem trochu (dost ) pokročil.
MC 1.8 + Forge + OptiFine + LiteLoader: funkční. MCPatcher se mi tam už narvat nepodařilo. Každopádně bylo potřeba změnit/přidat JVM parametr: -Xmx4096m -Xms4096m (jinak se hra seká, využívá jen 1GB RAM).
OptiFine stačí nakopírovat do c:\Users\****\AppData\Roaming\.minecraft\mods\1.8\
(používám verzi OptiFine_1.8.0_HD_U_B5.jar)
Zazálohováno.
Ještě čekám na vylepšení OptiFine (svislé multitextury s "logikou", viz výše), zatím to asi ještě neumí..
Módy pro Forge zatím také nemám, jsem rád za samotnou instalaci :)
Taky jsem chtěl vyzkoušet optifine a shadery, ale bohužel zatím bezvýsledně. Můžu používat buď jedno nebo druhé. Dohromady nefungují. Když jsem zkoušel nakopírovat soubory z optifine do verze se shadery, tak to vypadalo, že vše funguje jak má, ale byly zabugované některé textury (skla, knihovna, kaktus). Takže jsem od toho upustil a stále čekám. Podle youtube jsem zkoušel už několik návodůna 1.8, ale vždy to dopadlo stejně. Můžeš použít buď optifine nebo shader, ale oba dohromady ne. :(
Já zkoušel method=vertical obejít, že jsem použil method=ctm a naklonoval tiles 0 1 2 3 do 47 souborů podle
Je z toho ale nějaký mišmaš, sugar cane je nějaký divný (generování tiles nemá logiku). Možná ctm method funguje v OptiFine jen pro klasické kostky a ne pro třtinu či skla. Protože třeba tvrzený jíl, led atd. mám ve hře v pořádku, v těch 47 variantách.
Zdroj, ze kterého čerpám: http://www.minecraftforum.net/forums/mapping-and-m odding/resource-packs/resource-pack-discussion/125 6361-ctm-a-guide#layer
Klidně bych se na OptiFine vykašlal, ale jak jinak zabránit propadu fps v pěkné hře? Hrát na dohlednost "10" opravdu nebudu - a optifiňáckých vylepšení se zbavit nechci. Psal jsem autorovi, uvidím, co odpoví.
V poslední verzi OptiFine z 15.1.2015 konečně funguje vertikální logika u sugarcane i těch barevných skel, sláva
Autor ji vydal před necelou hodinou: http://www.minecraftforum.net/forums/mapping-and-m odding/minecraft-mods/1272953-1-8-1-optifine-hd-b6 -fps-boost-hd-textures-aa-af?comment=45562
Dnes jsem byl celý den pryč, po návratu opět milé překvapení. Preview OptiFine HD C3 Ultra for Minecraft 1.8.1 s výrazně vylepšenou optimalizací (znatelný nárůst fps). Každopádně doporučuji vyzkoušet.
Snad se objeví i verze pro 1.8 (tu hraji kvůli LiteLoader modifikacím, hlavně kvůli ingame mapě).
Takže, poslední OptiFine i pro 1.8
VÝRAZNÝ nárůst fps! (oproti verzím "B")
Oprava různých chyb.
downloads
S vypnutým v-sync mám občas i 500fps
(ač prakticky vše hraji se zapnutým v-sync, Minecraft svou náročností bohužel občas spadne na polovinu fps, tedy na 30, což už je poznat.. proto v-sync - v ovladačích nVidia - vypínám)
já měl u 1.7.10 problém s výkonem i s nainstalovaným optifinem (občasné škubnutí), doufal jsem proto ve vydání nové verze optifinu, ale vše nakonec spravila koupě dalších 4 GB RAM a alokování právě 4096 MB paměti pro MC, nyní už zcela bez problému :)
4096 mám alokováno i já. S tím mým texture packem se mi při spuštění hry bez parametru hra ani nespustí (načítá se.. načítá se.. a nic).
Na 1.7.10 už asi autor OptiFine nové verze nedělá. Týden to vypadalo, že nevydá ani 1.8 verzi (C3, C4, C5 se nekonalo). Kdyby byl LiteLoader (a mody) pro 1.8.1, verzi 1.8. bych definitivně opustil.