Poloprůhledné kostky (1*1*1) jsem nevytvářel, ale do svého texturepacku nemám problém nějaké cizí naimportovat (jiná skla nebo listí). Jiné průhledné bloky neznám.
Pokud se týká itemů, tak ano, to se mi podařilo, dělal jsem nějaké dveře "s okýnky", uvažuji o vlastních mřížích/zábradlí. Texturu normálně v editoru (Zoner Photo Editor) nastavuji jako průhlednou.
Za návod díky, mrknu na to. Zatím jsem to zkoušel podle návodu: http://desteria.com/community/threads/6973/
Problém je, že LiteLoader 1.8 (development builds) při instalaci neumožní navázání (chain) na dříve instalovaný Forge. A LiteLoader potřebuju kvůli mapě a kvůli OptiFine (je v LiteLoaderu jako modifikace).
A Forge také není asi v definitivní verzi.
V 1.7.10 se mi líbí šikmé bloky a hlavně lešení.
Naneštěstí není pro modifikace jednotná platforma. Něco chce Forge, něco LiteLoader, něco MCPatcher (či co)