Jakou kvalitní příběhovku?
Ahoj. Jelikož jsou ty pázdniny tak bych si rád po nějaké době zase něco zahrál. Mohl by mi někdo doporučit hru s dobrým příběhem, aspoň na úrovni Mafie 1 DE? Díky.
Ahoj. Jelikož jsou ty pázdniny tak bych si rád po nějaké době zase něco zahrál. Mohl by mi někdo doporučit hru s dobrým příběhem, aspoň na úrovni Mafie 1 DE? Díky.
Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru
Tak další počin od pana Vávry - tj. Kingdom come deliverance
Středověk asi ne, spíš něco 1900-současnost
Tak třeba L.A. Noire nebo Metro? Doporučil bych i Cyberpunk ale to je zas sci-fi
LA noire vypadá zajímavě, zkusím, díky
Pozor u L. A. Noira na tohle:
Hru jsem doted neznal, koukal jsem na gameplay, protoze neco takoveho bych si take docela rad zahral, ale RSC je pro me neprekonatelny problem. Nechci to mit v pocitaci.
Jaky je problem s RSC?
Pro me je to neduveryhodny software, ktery v PC nechci. Lidi, co hraji hry od Rockstaru bezne, to neresi, jen jsem upozornil, ze to je nutnou soucasti, abys o tom vedel.
Neduveryhodny sw od miliardove spolecnosti?
Kvuli tomu, ze hodne vydelava, neznamena, ze je duveryhodna. Podivej se treba na Epic jake ma trzby a pritom jejich klient taha od uzivatelu data v masivnim rozsahu.
Nevim, dost casto hraju gta online takze to tak jako tak neresim. A epic je zlo uz jen kvuli tomu ze vydal fortnut.
Metro neni sci-fi?
Navic bych nerekl, ze to je cista pribehovka.
Jinak ale doporuceni nemam, tech moznosti je spousta a tezko rict, co chce vlastne hrat. Her jako Mafia 1 zase tak moc neni. A pokud jde o pribehovky, tak pokud doporucujes z jedne strany Metro, ja doporucim z druhe strany Life is Strange.
Mě Metro připomíná takové post-apo, ne zas extrémně sci-fi s porovnání třeba se Cyberpunk, Star Wars apod. doporučil jsem to, protože to má zajímavej příběh a nevim jestli tazatel hledá jen reálno, takže aby se stanovili také mantinely.
Life is strange je dobrá volba. Tak já ještě nadhodim Last of Us
Last of us je ale pouze pro PS ne?
Ops, pravda, moje chyba
Originální Mafii a nebo co takhle Zaklínače 3? Ten má jeden z nejlepších příběhů vůbec a dlc ho ještě překonávají.
Nedávno jsem na Steamu objevil Acting Lessons a mohu doporučit. Vůbec jsem v takové hře silný příběh nečekal.
Je teda potřeba základní znalost AJ a věk 18+, takže to taky nemusí být pro každého vhodné.
Witcher 3
Fallout 4
Alan Wake
Dragon Age Origins
Dishonored
RDR 2
Zrovna Dragon Age Origins mi přišel příběh naprosto tuctovej. Prostě klasika - seš týpek, totální outsider, najednou však za tebou přijdou jiní týpci a oznámí ti, že seš vlastně superman, akorát o tom nevíš. Řeknou ti, že jen ty zachráníš svět a tak jdeš a uděláš to. Jo, ještě máš u sebe druhýho outsidera s podobným osudem.
Samotná hra však je celkej fajn.
Když nad tím přemýšlím, tak moje oblíbená Divinity Original Sin je na tom podobně. Začínáš se dvěma postavama, mají nějaký úkol a během hry zjistí, že ten úkol je nicotný ve srovnání s tím, co je čeká - oni sami jsou úplně někdo jinej, než si doposud mysleli a samozřejmě musí spasit svět. A nemají na výběr, musí to udělat.
Alespoň Zaklínač není až takový klišé. Samozřejmě, že musí zachránit svět, to by jinak hra stála za bobek, bez pořádnýho úkolu, ale Geralt alespoň ví, že byl a je zaklínač a jeho úkolem je kydlit příšery a to dělá.
Ne!
Divinity Original Sin je repetetivni boj stale dokola to same, na ceste, kde se musis probit pres tuny nepratel, ustupuje pribeh do pozadi a jen jeden jeden souboj za druhym, navic je to cele postavene jen na nahode. Dragon Age Origins ma vybornej pribeh, ktery jsem hltal od zacatku do konce a nemohl to prestat hrat, protoze jsem porad potreboval vedet, co bude dal. Rozhodne se mi v te hre nestalo to co u Divinity, ze jsem si od hry potreboval odpocinout. Dokonce i Dragon Age II me vtahlo vic nez Divinity, ale kdyz uz tak dvojku bych nemel problem srovnavat s Divinity.
On teda tazatel chce hru za soucasnosti maximalne 100 let dozadu. To vsechny zminene fantasy nesplnuji, zasazeni je spis stredoveke.
Mícháš do toho formu, ale já psal o obsahu, o příběhu.
Jestli někdo hledá u hry hlavně příběh, tak ať jde hrát adventury.
Prave ze ne. Jakakoli hra, ktera ma vyborny pribeh, te muze vtahnout do deje tak, ze to pomalu nemuzes prestat hrat, protoze chces vedet, jak to dopadne. A zrovna Dragon Age Origins je takovou hrou, ktera me vtahla do deje a musel jsem hrat dal a dal. Pritom to adventura neni, ne?
Ja mu mimochodem zrovna tuhle hru hned chtel doporucit, ale pripsal, ze chce soucasnost.
DAO jsem hrál jen jednou. Sice je tam zajímavá motivace hrát to znovu kvůli různým začátkům, ale nějak mě to neláká to začít znovu. Něco mi u té hry chybí, co by mě táhlo zpět. Možná to někdy znovu zkusím. Fallout (všechny), Baldur´s Gate, Might&Magic (6,7,8,9,10), DOS, tohle jsou hry, co jsem hrál opakovaně.
Teď jsem si vzpomněl na jedno parádní RPG, možná by se ti líbilo - Pillars of Eternity. Je to oldschool RPG, typu Baldur´s Gate, ale v moderním hávu. Hrál jsem to jednou, ale na disku to pořád mám a rozhodně si to dám někdy znovu.
Pillars ma i pokracovani a BG mel bratricka jmenem Icewind Dale.
Icewind Dale jsem zkoušel, ale zezačátku mě odradilo, že jsem jen procházel jeskyně a furt bojoval a neměl jsem ani kde prodat loot. A já mám rád, když můžu jít do města, prodat loot, koupit novou výbavu, vylepšit co se dá a hurá zase do boje. Takže jsem to vzdal.
O druhým dílu Pillars ani nevím, zajímavé.
Tak to tu je jeste wasteland 2/3, coz je ale post-apo, takze vic podobne prvnim falloutum.
O Wastelandu vím, ale mám obavy, že dokud bude existovat WoT, tak na jiný hry moc času mít nebudu. Prostě mě to baví víc, než ostatní hry.
Ok, dik. Vzhledem k tomu, ze nove grafiky tenhle rok to vypada, ze nebudou, tak jaksi nove hry uz kupovat nehodlam a budu opakovat hrani tech starych her, pripadne ty co mi utekly, coz je prave Pillars of Eternity i Icewind Dale, ani jedno nemam.
Treba DA II uz mam dohrano dvakrat, pritom hodnoceni hra nemela nejlepsi, ale mne sedla.
DA2 uz nemelo pribeh nic moc, ale hlavne tam do*ebali soubojovy system.
Hral jsi to Divinity Original Sin?
Zlatej soubojovej system v Dragon Age II.
Tady v ty hre mas vsechno na nahodu. Treba si pripravis akci a kdyz se tvoje parta dostane ke slovu, tak sip okouzleni selhal, normalni sip selhal, nedostatek akcnich bodu, dalsi postava, kouzlo okouzleni selhalo, dalsi postava drtivy uder na dalku selhal, dalsi postava rana mecem minul. A mas po strategii, hra ti cokoli si naplanujes sfoukne jak domecek z karet. Prasak jiste bude namitat, ze musis improvizovat, jenze improvizuj, kdyz nemas tuseni, jestli ti cokoli z napadu vyjde, protoze ma postava zrovna smulu. Celej soubojovej system je postavenej na prostym hodu kostkou, bud mas stesti anebo save/load a jedes znovu. Vysledkem je, ze jedu vsechny souboje, jak pres kopirak, vyvolat pavouka, vyvolat kostlivce, pokusit se nekoho okouzlit a rezat je, co to da.
Protoze ty tyhle souboje nedokazes ocenit. Vsechno jedes na nejlehci obtiznost kde vsechno pada na dve kliknuti automaticky, at udelas cokoli.
Tabletop RPG byly a jsou staveny na pravdepodobnostech, radeji nehraj nic zalozene na D&D apod.
Aha, no to jsem si mohl myslet, takze podle tebe, pokud je soubojovy system postaveny na hodu kostkou (nahoda), je to spravne RPG a pokud je to postavene na bodovacim systemu (kvalita zbrane ze znacne casti rozhoduje o vysledku), je to dojebane.
Ze to tu rozebiram zrovna s tebou, to jsem si dal.
No mne se soubojovy system z Dragon Age II libil a uzil jsem si to vic nez nahodna vitezstvi v Divinity, kterou mimochodem hraju na klasicky mod, nikoli na nejnizsi obtiznost.
Ze nerozumis rozdilu mezi nahodou a pravdepodobnosti me uz ani neprekvapuje. Poker je pro tebe asi taky jenom nahoda.
Jo, v pohode, vybral jsem si spatnou hru, nechtel jsem hrat poker. Me bavi, kdyz rozhoduje muj vykon, ne nahoda.
Rozhoduje vykon tveho mozku, nahoda je jen dilci faktor aby to nebyla jen nudna analitika.
Je to jak píše Dwane Dibbley - nechápeš princip RPG soubojů. Probíhají hody mnohostěnnou kostkou, když hodíš víc, než má protivník staty = zásah (zjednodušeně). Stejně tak to má protivník - když si u postav dáš body do odolností, budou tvoje postavy odolnější vůči kouzlům/čemukoliv.
Souboje v DOS jsou promakaný, ta improvizace a variabilita je právě to, čím to je netradiční vůči jiným hrám, máš leckdy si možnost bojiště upravit dopředu, naplánovat. Ne že boss má jedinou slabinu a jedině tak ho dostaneš, máš právě hodně možností. Není to hra pro ty, co to chtějí honem dohrát a prostě se tím hlavně rychle prosekat. Nejsi cílová skupina, která to ocení, protože tohle je opravdový RPG se vším všudy. To si zahraj Diablo, tam nemusíš moc přemýšlet.
Vzhledem k tomu, že ty máš problém s 80 % her, co zkusíš, tak se tuplem nedivím, že ti DOS nejde.
Nesouhlasim. Jestlize mi v souboji desetkrat selze zbran a loadnu to znovu, nacez neselze ani jednou, tak je procento nahody, kterou navic hra neskryva, viz. to otravne kamen, nuzky, papir, tak velke, ze zadna strategie dopredu nedava smysl, hra se muze kdykoli rozhodnout, ti strategii zfouknout, jak domecek z karet.
Ano, to je ten hod mnohostěnnou kostkou.
Nektere hry proto vyuzivaji "seed", tedy si predhazi urcite hody a pak ty hody pouzije. Tento seed je pak ukladan spolu se hrou, takze kdyz po loadu udelas to same, budes mit stejny vysledek (znacne se tim omezi save scumming, ale lze to do urcite miry obejit). Nahoda je jen mala cast boje, zvolenou strategii vyrazne zvysujes/snizujes uspesnost sveho konani. Kdyz budes mit moznost zautocit dvakrat s 30% sanci na zasah, nebo jednou s 90% sanci ty vyberes dva utoky, protoze 2>1 a vse ostatni je nahoda (a pak budes pravdepodobne ukladat/nahravat, dokud oba utoky neuspeji). A na te pravdepodobnosti stoji klasicke RPG, se zvysujici se urovni postava sili, ma lepsi statistiky a vyzbroj, cim se zvysuji sance na uspech jednotlivych cinnosti.
A hral jsi to Divinity Original Sin?
Ja to co pises chapu, ale v tehle hre mi prijde, ze na prvni pohled nahoda prevysuje statistiky postavy.
Tobě přijde divných většina her, co hraješ.
Statistiky postav jsou jen jedna cast. Navic s vyssim levelem se zlepsuji. Taky musis zlepsovat statistiky pro konkretni zbran (str/dex). Mas skilly/prokleti ktere zvysi sanci na zasah, proti znehybnenym nepratelum mas tusim dokonce 100% na zasah... Ze nerozumis mechanismum neznamena ze neexistuji.
Takhle to vypadá, když hráč akčních her zkusí trochu RPG, co není určeno malým dětem.
Az na to ze Geralt neni zrovna ukazkovej zaklinac, protoze spousta priser je docela fajn a necha je bejt a ve skutecnosti jsou lidi prisery a tak zabiji v klidu i lidi ktery by mel chranit :). A kdyz to zjednodusis jako u DGO, tak je to uplne stejny pribeh. A pak muzu rict, ze i BG/BG2 byla jen tuctova srajda. 95% pribehu je "stejnejch", dulezity je jak jsou vypraveny.
Máš pravdu, ony ty příběhy mají podobný základ skoro všechny RPG.