Jsou zobrazeny jen nové odpovědi. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Witcher 3 Fallout 4 Alan Wake Dragon Age Origins Dishonored RDR 2
Dwane Dibbley 29.01.2021 20:27
Dwane Dibbley
Zrovna Dragon Age Origins mi přišel příběh naprosto tuctovej. Prostě klasika - seš týpek, totální ou…
Prasak 30.01.2021 01:03
Prasak
Ne! Divinity Original Sin je repetetivni boj stale dokola to same, na ceste, kde se musis probit pr…
RedMaX 30.01.2021 09:16
RedMaX
Mícháš do toho formu, ale já psal o obsahu, o příběhu. Jestli někdo hledá u hry hlavně příběh, tak a…
Prasak 30.01.2021 09:55
Prasak
Prave ze ne. Jakakoli hra, ktera ma vyborny pribeh, te muze vtahnout do deje tak, ze to pomalu nemuz…
RedMaX 30.01.2021 10:43
RedMaX
DAO jsem hrál jen jednou. Sice je tam zajímavá motivace hrát to znovu kvůli různým začátkům, ale něj…
Prasak 30.01.2021 11:00
Prasak
Ok, dik. Vzhledem k tomu, ze nove grafiky tenhle rok to vypada, ze nebudou, tak jaksi nove hry uz ku…
RedMaX 30.01.2021 11:18
RedMaX
DA2 uz nemelo pribeh nic moc, ale hlavne tam do*ebali soubojovy system.
Dwane Dibbley 30.01.2021 11:27
Dwane Dibbley
Hral jsi to Divinity Original Sin? Zlatej soubojovej system v Dragon Age II. Tady v ty hre mas vse…
RedMaX 30.01.2021 15:14
RedMaX
Je to jak píše Dwane Dibbley - nechápeš princip RPG soubojů. Probíhají hody mnohostěnnou kostkou, kd…
Prasak 30.01.2021 16:47
Prasak
Nesouhlasim. Jestlize mi v souboji desetkrat selze zbran a loadnu to znovu, nacez neselze ani jednou…
RedMaX 30.01.2021 16:59
RedMaX
Nektere hry proto vyuzivaji "seed", tedy si predhazi urcite hody a pak ty hody pouzije. Tento seed j…
Dwane Dibbley 30.01.2021 17:26
Dwane Dibbley
A hral jsi to Divinity Original Sin? Ja to co pises chapu, ale v tehle hre mi prijde, ze na prvni p…
RedMaX 30.01.2021 20:51
RedMaX
Statistiky postav jsou jen jedna cast. Navic s vyssim levelem se zlepsuji. Taky musis zlepsovat stat…
Dwane Dibbley 30.01.2021 22:14
Dwane Dibbley
Takhle to vypadá, když hráč akčních her zkusí trochu RPG, co není určeno malým dětem. poslední
Prasak 30.01.2021 23:30
Prasak

Zrovna Dragon Age Origins mi přišel příběh naprosto tuctovej. Prostě klasika - seš týpek, totální outsider, najednou však za tebou přijdou jiní týpci a oznámí ti, že seš vlastně superman, akorát o tom nevíš. Řeknou ti, že jen ty zachráníš svět a tak jdeš a uděláš to. Jo, ještě máš u sebe druhýho outsidera s podobným osudem.
Samotná hra však je celkej fajn.

Když nad tím přemýšlím, tak moje oblíbená Divinity Original Sin je na tom podobně. Začínáš se dvěma postavama, mají nějaký úkol a během hry zjistí, že ten úkol je nicotný ve srovnání s tím, co je čeká - oni sami jsou úplně někdo jinej, než si doposud mysleli a samozřejmě musí spasit svět. A nemají na výběr, musí to udělat.

Alespoň Zaklínač není až takový klišé. Samozřejmě, že musí zachránit svět, to by jinak hra stála za bobek, bez pořádnýho úkolu, ale Geralt alespoň ví, že byl a je zaklínač a jeho úkolem je kydlit příšery a to dělá.

Ne!

Divinity Original Sin je repetetivni boj stale dokola to same, na ceste, kde se musis probit pres tuny nepratel, ustupuje pribeh do pozadi a jen jeden jeden souboj za druhym, navic je to cele postavene jen na nahode. Dragon Age Origins ma vybornej pribeh, ktery jsem hltal od zacatku do konce a nemohl to prestat hrat, protoze jsem porad potreboval vedet, co bude dal. Rozhodne se mi v te hre nestalo to co u Divinity, ze jsem si od hry potreboval odpocinout. Dokonce i Dragon Age II me vtahlo vic nez Divinity, ale kdyz uz tak dvojku bych nemel problem srovnavat s Divinity.

On teda tazatel chce hru za soucasnosti maximalne 100 let dozadu. To vsechny zminene fantasy nesplnuji, zasazeni je spis stredoveke.

Prave ze ne. Jakakoli hra, ktera ma vyborny pribeh, te muze vtahnout do deje tak, ze to pomalu nemuzes prestat hrat, protoze chces vedet, jak to dopadne. A zrovna Dragon Age Origins je takovou hrou, ktera me vtahla do deje a musel jsem hrat dal a dal. Pritom to adventura neni, ne?
Ja mu mimochodem zrovna tuhle hru hned chtel doporucit, ale pripsal, ze chce soucasnost.

DAO jsem hrál jen jednou. Sice je tam zajímavá motivace hrát to znovu kvůli různým začátkům, ale nějak mě to neláká to začít znovu. Něco mi u té hry chybí, co by mě táhlo zpět. Možná to někdy znovu zkusím. Fallout (všechny), Baldur´s Gate, Might&Magic (6,7,8,9,10), DOS, tohle jsou hry, co jsem hrál opakovaně.

Teď jsem si vzpomněl na jedno parádní RPG, možná by se ti líbilo - Pillars of Eternity. Je to oldschool RPG, typu Baldur´s Gate, ale v moderním hávu. Hrál jsem to jednou, ale na disku to pořád mám a rozhodně si to dám někdy znovu.

Ok, dik. Vzhledem k tomu, ze nove grafiky tenhle rok to vypada, ze nebudou, tak jaksi nove hry uz kupovat nehodlam a budu opakovat hrani tech starych her, pripadne ty co mi utekly, coz je prave Pillars of Eternity i Icewind Dale, ani jedno nemam.

Treba DA II uz mam dohrano dvakrat, pritom hodnoceni hra nemela nejlepsi, ale mne sedla.

Hral jsi to Divinity Original Sin?

Zlatej soubojovej system v Dragon Age II.

Tady v ty hre mas vsechno na nahodu. Treba si pripravis akci a kdyz se tvoje parta dostane ke slovu, tak sip okouzleni selhal, normalni sip selhal, nedostatek akcnich bodu, dalsi postava, kouzlo okouzleni selhalo, dalsi postava drtivy uder na dalku selhal, dalsi postava rana mecem minul. A mas po strategii, hra ti cokoli si naplanujes sfoukne jak domecek z karet. Prasak jiste bude namitat, ze musis improvizovat, jenze improvizuj, kdyz nemas tuseni, jestli ti cokoli z napadu vyjde, protoze ma postava zrovna smulu. Celej soubojovej system je postavenej na prostym hodu kostkou, bud mas stesti anebo save/load a jedes znovu. Vysledkem je, ze jedu vsechny souboje, jak pres kopirak, vyvolat pavouka, vyvolat kostlivce, pokusit se nekoho okouzlit a rezat je, co to da.

Je to jak píše Dwane Dibbley - nechápeš princip RPG soubojů. Probíhají hody mnohostěnnou kostkou, když hodíš víc, než má protivník staty = zásah (zjednodušeně). Stejně tak to má protivník - když si u postav dáš body do odolností, budou tvoje postavy odolnější vůči kouzlům/čemukoliv.
Souboje v DOS jsou promakaný, ta improvizace a variabilita je právě to, čím to je netradiční vůči jiným hrám, máš leckdy si možnost bojiště upravit dopředu, naplánovat. Ne že boss má jedinou slabinu a jedině tak ho dostaneš, máš právě hodně možností. Není to hra pro ty, co to chtějí honem dohrát a prostě se tím hlavně rychle prosekat. Nejsi cílová skupina, která to ocení, protože tohle je opravdový RPG se vším všudy. To si zahraj Diablo, tam nemusíš moc přemýšlet.
Vzhledem k tomu, že ty máš problém s 80 % her, co zkusíš, tak se tuplem nedivím, že ti DOS nejde.

Nesouhlasim. Jestlize mi v souboji desetkrat selze zbran a loadnu to znovu, nacez neselze ani jednou, tak je procento nahody, kterou navic hra neskryva, viz. to otravne kamen, nuzky, papir, tak velke, ze zadna strategie dopredu nedava smysl, hra se muze kdykoli rozhodnout, ti strategii zfouknout, jak domecek z karet.

Nektere hry proto vyuzivaji "seed", tedy si predhazi urcite hody a pak ty hody pouzije. Tento seed je pak ukladan spolu se hrou, takze kdyz po loadu udelas to same, budes mit stejny vysledek (znacne se tim omezi save scumming, ale lze to do urcite miry obejit). Nahoda je jen mala cast boje, zvolenou strategii vyrazne zvysujes/snizujes uspesnost sveho konani. Kdyz budes mit moznost zautocit dvakrat s 30% sanci na zasah, nebo jednou s 90% sanci ty vyberes dva utoky, protoze 2>1 a vse ostatni je nahoda (a pak budes pravdepodobne ukladat/nahravat, dokud oba utoky neuspeji). A na te pravdepodobnosti stoji klasicke RPG, se zvysujici se urovni postava sili, ma lepsi statistiky a vyzbroj, cim se zvysuji sance na uspech jednotlivych cinnosti.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru