Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Skyrim: jaký mod manager?

Zvažuji přeinstalaci Skyrimu a následné správě modifikací nějakým manažerem.

Znám (pasivně) dva, Nexus mod manager (NMM) a Mod organizer (MO), 1334?
Zatím jsem s ani jedním nepracoval, ale ten druhý se mi líbí výrazně více, třeba komplexnější správou modifikací a vytvářením profilů.

Máte s ním někdo zkušenosti?

Zajímala by mě hlavně situace, jak se vypořádat s modifikací modifikace, typicky s překladem. Původní modifikace je obvykle v nějakém *7z balíků, který spravovat manažerem není žádný problém. Češtinou je ale obvykle jen soubor *esm/esp plus případně soubory *pex (extrahované z *bsa). Tohle není problém, pokud to člověk dělá ručně, prostě přemaže původní soubory modifikace v "živém" adresáři hry. Jak je toho ale moc, přerůstá to přes hlavu.

Je potřeba tam mít jak původní modifikaci v *7z, tak i její úpravu, překlad? Nebo mám svoje soubory natvrdo narvat do původních archivů? Nebo mám ze svých modifikací modifikací udělat také *7z a ty také spravovat v MO, načíst je po původním *7z balíčku (aby se přepsaly příslušné soubory)?

Díky

Předmět Autor Datum
Co já jsem pochopil z NMM, tak to to prostě natvrdo přepíše soubory... Musí se tedy hlídat pořadí in…
Zajdaz 07.11.2016 09:11
Zajdaz
Já to dělal taky ručně, ale už v tom mám strašný nepořádek a za těch několik let už pomalu nevím, co…
L-Core 07.11.2016 12:55
L-Core
Soubory hry se nikdy nepřepisují, přepisují se maximálně módy mezi sebou, o tom píšu. Dost pochybuji…
Zajdaz 07.11.2016 15:44
Zajdaz
Já tedy nevím, zda myslíme totéž. Protože při ruční instalaci některých módů (hlavně pro vylepšení g…
L-Core 07.11.2016 18:24
L-Core
Používám spoustu módů upravujících textury, ale ještě jsem nikdy s žádným módem nepřepsal žádný soub…
Zajdaz 07.11.2016 18:32
Zajdaz
Já ani nevím, jak vypadala původní hra :-) Je ale možné, že se mýlím(?), že původní soubory byly vš…
L-Core 07.11.2016 19:23
L-Core
Po instalaci tam jsou jen bsa archivy a možná nějaká složka strings nebo tak nějak. Rozhodně tam nen…
Zajdaz 07.11.2016 21:42
Zajdaz
Aha. Už si to nepamatuji :-) Problém může být, když se jednotlivé modifikace vzájemně přepisují v t…
L-Core 07.11.2016 22:23
L-Core
Jak by tomu mohl manažer zabránit? Možná tě upozorní, že se přepisují soubory, ale to je vše. Nevím…
Zajdaz 07.11.2016 23:12
Zajdaz
Nevím jak, ještě jsem to nezkoušel. Ale myslím si, že když by se měly do hry načíst dvě verze stejné… poslední
L-Core 08.11.2016 06:32
L-Core
Skyrim Mod Organizer je jednoznačne dobrá voľba, len choď do toho. Ja som kedysi tiež modoval ručne,…
Ferdo 07.11.2016 18:46
Ferdo
Díky za info a podporu. Udělal jsem si zálohu kompletních adresářů Skyrimu a zkusil (zatím ne via ma…
L-Core 07.11.2016 19:32
L-Core

Co já jsem pochopil z NMM, tak to to prostě natvrdo přepíše soubory... Musí se tedy hlídat pořadí instalace, takže první mód, pak čeština nebo cokoliv jiného, co přepisuje soubory původního módu. Když se aktualizuje mód, je potřeba znovu nainstalovat češtinu, stejně tak pokud se třeba čeština nebo cokoliv, co zasahuje do původního módu odebere, je třeba jej znova instalovat...

Já instaluji módy ručně, ale je třeba si k tomu vést záznam, co, k jakému datu je to aktuální a kam se instaluje. Nestává se to, ale když nějaký mód přepisuje soubory jiného módu, je třeba zjistit kompabilitu a pak se rozhodnout co s tím. To manažer neudělá. Na nexusu si pak stačí všechny používané módy přidat do tracking centre a hned se ví, když vyjde nějaká aktualizace.

Já to dělal taky ručně, ale už v tom mám strašný nepořádek a za těch několik let už pomalu nevím, co k čemu patří. Logy všeho sice mám, ale po těch desítkách modifikací je orientace skoro nadlidský úkol :-)

Já si naopak myslím(?), že manažery soubory původní hry natvrdo bez přemýšlení nepřepisují - a pokud ano, tak je někam zazálohují. Protože když z manažeru modifikaci odstraníš či vypneš, přepsané soubory by se nevrátily a hra by nefungovala.

Modifikace modifikace (*esp) provozuji i dnes ručně, v tom problém není. Je akorát potřeba zajistit, aby se ta modifikace modifikace načetla později než původní modifikace. K tomu stačí ruční přeskládání v data files z menu Skyrimu. v Data mohou být oba soubory *esp, netřeba původní odstraňovat.

Hledám někoho, kdo NMM nebo raději MO používá.

O funkci automatické aktualizace právě nestojím. Občas dojde k totálnímu překopání modifikace, pak nepasuje čeština a je někdy hodně pracné ji zase zprovoznit. Případně tam toho modér spoustu přidá a mně se to nechce překládat, vyhovuje mi předchozí verze. Mít hru kompletně v češtině je pro mě prioritou a otázkou cti :-) Akorát na některá menu některých modifikací, kam prakticky nikdy nevlezu, jsem se vykašlal. A jedna modifikace přidává do hry jako bonus knihy donátorů autorovi modifikace, je jich plná truhla - ty nebudu ani číst, ani překládat. Akorát jsem si napsal svou ;-)

Já tedy nevím, zda myslíme totéž. Protože při ruční instalaci některých módů (hlavně pro vylepšení grafiky) naprosto běžně soubory hry přepisuji. Když chceš změnit texturu kočky, musíš přepsat tu původní.

Nikdy jsem mod manažer nepoužíval, proto o nich sháním více infa :-) Jak přesně se určité věci řeší.
A pro Skyrim Mod Organizer jsem už prakticky rozhodnutý; co jsem si načetl, umí toho více a lépe než NMM.

Já ani nevím, jak vypadala původní hra :-)

Je ale možné, že se mýlím(?), že původní soubory byly všechny *bsa archivech a ty změněné rozbalené v textures, mesches, scrips atd. Tyhle soubory pak přepisuji naprosto běžně..

Hra pak možná bere ty rozbalené věci prioritně.

Ale jak píšu, nevím. Adresář mého Skyrimu má 25 giga, a to tam zatím nemám příběhové modifikace (Helgen Reborn, Falskaar a další).

Po instalaci tam jsou jen bsa archivy a možná nějaká složka strings nebo tak nějak. Rozhodně tam není textures nebo meshes. Funguje to tak, že hra přednostně použije soubory uložené v příslušných složkách v Data a nepoužije ty základní. Spousta módů takto funguje bez esp/esm souboru.

Aha.
Už si to nepamatuji :-)

Problém může být, když se jednotlivé modifikace vzájemně přepisují v těch vytvořených adresářích. Tomu by měl manažer snad(?) zabránit.

Mám třeba hi-res textury a část z nich přepsala česká modifikace (třeba české verze domovních štítů či rozcestníků). Časem dojde k aktualizaci "velké" originální modifikace a ta by zase přepsala mj. i ty české štíty. Pokud manažer zabezpečí správné pořadí načítání modifikací a balíčků, nemůže k přepsání ve hře nikdy dojít, protože "české štíty" se načtou později.

Takto to i ve hře funguje při řazení esm/esp; je potřeba zvažovat, co po čem načítat (klasika: nejprve oficiální Skyrim patch, pak unofficial update, opravující chyby).

Nevím jak, ještě jsem to nezkoušel.
Ale myslím si, že když by se měly do hry načíst dvě verze stejného souboru (třeba textury) - a teď nemyslím texturu z *bsa a texturu z "textures" - načte se z adresářů nainstalovaných modifikací, které jsou mimo adresář hry, jen ta poslední.

Mod Isolation (1):
------------------

What mod isolation means is that each mod is installed into its own directory outside the actual data directory.
Through some magic MO then shows the game (and any other 3rd party tool that works on the data directory) a "virtual"
data directory that is a merger of the actual data directory and all the mod directories.
This way no file ever get overwritten when you install a mod and your data directory can remain in a vanilla state.
You can simply change the "installation order" of mods from the gui and deinstall or temporarily deactivate one
without breaking other mods.

Součástí MO je LOOT, který umí(?) soubory pořádně poskládat.

Skyrim Mod Organizer je jednoznačne dobrá voľba, len choď do toho. Ja som kedysi tiež modoval ručne, ale ako hovoríš, prerastie to cez hlavu, ja som ešte človek lenivý si písať nejaký záznam :-D MO to spraví za teba, už si to bez neho neviem predstaviť.
Inak, teraz som si neni istý, ale tuším k používaniu MO potrebuješ mať aj nainštalovaný NMM, ale ako píšem, nie som si istý.

MO to prepisuje inak ako pri ručnej inštalácii, neviem síce jak to robí, v tom sa nevyznám, ale po nainštalovaní módu s MO sa ti to v zložke Data neprejaví, akoby si tam tie módy nemal, ale v skutočnosti tam naozaj sú. Zrejme to tam nainštaluje nejako "externe" :-). Takže keď odinštaluješ nejaký texture mod s MO, máš tam normálne Vanilla textúry. Poprípade odporúčam po nainštalovaní módu "vyčistiť" save s týmto programom 52363?. Upozorňujem na list s nebezpečnými módami, ktoré radšej neinštalovať aby si si nepokazil hru https://www.reddit.com/r/skyrimmods/wiki/dangerous _mods_masterlist. Ešte jedna rada, ak zvažuješ inštaláciu Civil War Overhaul, sprav tak predtým ako začneš novú hru, ja som to bohužiaľ nainštaloval niekedy v priebehu hry a hru mi to bohužiaľ nenávratne pokazilo :.(.

S tými prekladmi ti síce nemôžem pomôcť, ja hru hrám výlučne v angličtine, aj so všetkými módmi v AJ, aby som si to prekladom zbytočne nekomplikoval. Ale myslím, že preklad módu pôjde nainštalovať klasickým spôsobom ako sa inštalujú aj módy v MO, zrejme ten preklad módy zlúči s originálnym jazykom, takže keď sa ťa to bude pýtať, čo chceš spraviť s novým módom, klikni na merge, a mal by si to mať po česky potom.
Inak len tak otázka pomimo, prečo tak trváš na tom, aby si to mal po česky? Myslel som si, že anglicky vieš plynule :-).

Díky za info a podporu.
Udělal jsem si zálohu kompletních adresářů Skyrimu a zkusil (zatím ne via manažery) další věci, které jsem zatím nezkoušel. FNIS + "pohyby"; ta moje Sisinka teď krásně vrtí zadkem ]:)

----
Prostě chci mít vše česky, je to taková moje slabost :-)

A zas tak slavné to s mou angličtinou není (jsem samouk, ve škole jsme měli hlavně ruštinu a k tomu němčinu, doma se mluvilo většinou polsky).

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru