Neznáte nějaké dobré rpg ?
Dobrý den, rád bych si zahrál nějaké pěkné rpg kromě gotica a witchera. A byl bych moc rád kdyby tam byla čeština
Dobrý den, rád bych si zahrál nějaké pěkné rpg kromě gotica a witchera. A byl bych moc rád kdyby tam byla čeština
Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru
KoToR 1+2
Fallout 3
Baldurs Gate
Diablo 3
Mount & Blade: Warband
Vampire: The Masquerade série
Deus Ex série
TES Morrowind
Dark souls
Oblivion, Skyrim
Dragon age origin
Planescape torment
Wizardry (minimalne posledni trilogie 6+7+8)
Icewind dale
Might and magic
Mass Effect
Risen
ten jsem nezmínil, páč ho pokládám za gothic (narozdíl od např. šuntu Arcanie) :D
Divinity Original sin.
Planescape Torment.
Nic lepšího v CZ nenajdeš.
Někdo považuje za RPG Oblivion, Skyrim, já bych byl opatrnější, i když tyto hry mám jinak moc rád.
No vyhrálo cenu za nej.rpg roku a většina magazínů/portálů ho tam řadí, tak nevim
páč děti baví magie a kosení draků.
A otevřený svět, ve kterém jde dělat cokoliv
Oblivion, Skyrim, bavilo mě to hodně, ale nějak tomu chyběla ta hustá atmosféra. Planetscape Torment ji má opravdu "dusnou", stejně tak Baldurs Gate, Fallout 1 a 2 - možná je to dáno větším množstvím textů. Osobně na tom mám rád systém inventáře a vybavení, kdy je každej kousek kouzelnýho vybavení vzácnej a unikátní předměty jsou opravdu poznat. Ve Skyrimu stačilo na sebe navlíknout téměř cokoliv a hru nebyl problém dohrát - asi to bude tím, že ty hry jsou na standardní nastavení příliš jednoduchý. Baldur´s Gate II mi dala "pokouřit" i na nejlehčí obtížnost. Na větší obtížnosti už pak hráč využije vše, co hra nabízí k dispozici, především lektvary a kouzelný předměty z inventáře. To mě mrzelo u Skyrimu - lektvary byly prakticky jen na léčení, neviditelnost, zvýšení síly, odolnosti, to bylo vše nepotřebný.
Zrovna BG2 jsem dohral solo na nejtezsi. Monk se spravnyma itemama je temer nedoknutelnej.
Problém Skyrimu je neomezené množství/omezená nosnost. Více mi vyhovuje gothicovské omezené množství/neomezená nosnost, stejně jako omezený respawn nepřátel/zvířat, ne jak ve Skyrimu pořád dokola každých 10 dní ve hře respawn oblasti. A taky se mi nelíbí, že ve Skyrimu si nejlepší předměty hráč sám musí vyrobit, nejsou unikátní, jenom mají nejlepší vlastnosti, respektive jak si je hráč očaruje.
V Ghothicu bylo množství i nosnost neomezený.
+1
jinak ano, neustálý respawn všeho, neustále stejné vedlejší úkoly typu dones dojdi zabij.. skyrim mě hodně bavil.. ale ne dlouho..
Já jsem to dohrál a pak mě to přestalo bavit. Furt to stejný dokola. A přitom jsem splnil kdejakej úkol, kterej jsem dostal, jenže ty byly všechny stejný - jdi tam, to ukradni, toho zabij, tamto najdi. Málokdy to mělo nějakej zvrat, prostě týpek zadal, já splnil. Úkoly s možností volby provedení prakticky žádný. Nuda.
A všude to bylo stejný - jeskyně, příroda, baráky, hrady. Jakmile jsem dohrál hlavní příběh, ztratil jsem tak nějak motivaci, zvláště poté, co finální drak byl prakticky slabá srágora. Žádný triky, jak ho dostat, prostě ho stačilo dostatečně kuchnout. A vůbec všichni nepřátelé byly slabota, stačilo přiběhnout k nim a rozsekat je (kombinace meče a dýky je rychlá). Sem tam se připlížit a sejmout je lukem. Žádná taktika, prostě jednoduchá řezničina pro děcka. Vyloženě je na tom vidět, že je to dělaný na konzole, aby to bylo jednoduchý (už ten odpornej inventář, to je sado-maso).
Gothic, Risen, tam už je to zajímavější, už samotnej vývoj postavy je udělanej tak, že nestačí si dovednosti naklikat, ale je potřeba najít učitele a zaplatit mu. Např. Risen, tam volba frakce znamenala volbu povolání a mělo to vliv na styl boje, včetně jiných úkolů, takže tam byla motivace si to zahrát znovu a jinak.
Možná tě překvapí Witcher 3 až se k němu dostaneš. Sice už to není oldschool rpg jako bývaly kdysi, ale za poslední dobu, co se týká příběhu, zvratů a náplně hl. a vedlejších úkolů je velice povedenej
Jedničku jsem hrál třikrát a dvojku zatím jednou
Na trojku se samozřejmě těším, ale asi to bude chtít víc RAM a novou grafárnu (HD6770). Ale času dost, počkám si, až cena sleze tak na 7€, jako jsem koupil dvojku.
krom různých módů na realističnost (potřeba jíst, léčit se, spát atd.) jsem si stahoval i různé vedlejší úkoly jako módy.. ty nejstahovanější a nejoblíbenější.. a musím říct, že mě bavily mnohem více, jak nějaká hlavní příběhová linka. To ať se na mě vývojáři nezlobí, ale když něco podobného dokáže komunita hráčů, tak to mohli dokázat rovnou oni.
Vykašlat se na sérii těch nudných stále se opakujících úkolů, vymyslet nějaké zajímavější, neopakující se, unikátní.. třeba i odložit datum vydání o rok... výsledek by stál za to.
Pokud vím tak v Gothicu se respawnovala jen část zvířat/monster při přechodu do nové kapitoly, jinak vše ostatní, jako sbíratelné rostliny, byliny, truhly atd. se neobnovovalo. Takže tam bylo omezené množství, co se dalo vysbírat a pak už nic.
přesně tak.. a když člověk vyplácal nějakou vzánou bylinu, kterou později potřeboval, tak si to při další hraní pamatoval - předpokládám, že každý gothic hry hraje vícekrát a pokaždé za jinou frakci - to je něco, co je na těchto hrách naprosto fantastické.
Piranha bytes chysta na pristi rok Elex, tak se uvidi co splacaji.
pillars of eternity - pro mě jedno z největších překvapení minulého roku
pomalu se blíží neoficiální český překlad
Na to se taky těším. Bez češtiny bych to nedal. A taky počkám, až trochu sleze cena
tak to se máte na co těšit, já čekám na nějaké další datadisky a určitě si to dám znovu :)
Aktuálně jedu Divinity Original sin a je to taky výborný. Jsem teprve ve druhé lokaci a mám odehráno skoro 40 hodin.