Jak mají vývojáři dělat hru bez RT
Zdar,
tohle je takové téma navázané na debatu v tématu o Starfieldu.
Bych se chtěl zeptat hlavně kolegy Lopater150, jestli hrál Detroit: Become Human?
3 roky stará hra na PC, 5 let původně na PS4. Nevim, jak na PS4, ale na PC je to neskutečná graficky famózní hra prostá RT efektů, takhle kdyby to udělali všichni vývojáři, tak RT fakt nepotřebujeme. Jistě, je to adventura s koridorem nebo arénama, takže je to mnohem méně náročné než takto budovat open-world, ale stejně je to fascinující a teda mimochodem i příběhově je ta hra hodně povedená a skvěle napínavá.
Zrovna jsem se do ní totiž pustil a hned jsem si vzpomněl na zdejší debatu a zde je důkaz, že to jde i bez RT.
Je teda pravda, že Quantic Dream řekli, že jejich další hra bude s RT, protože tím zase posunou grafiku o stupeň nahoru, ale jejich další hra ještě nevyšla a za dva roky na RTX 5000 nebo RX 8000 už může být RT jakžtakž použitelné i mimo grafiky za 30.000 Kč a víc.
Kdyby ovšem takhle vypadala i jakákoli jiná hra bez RT, jsem s tím plně spokojen.
Je vela hier kde RT nepotrebuješ je to len taka fičurka do hier by som povedal keby že mam RTX kartu tak to rt nepouživam.
Jasný, je spousta her, kde nejde o grafiku a proč by tam pak mělo být RT, že. Ale jsou hry, součástí jejichž zážitku je i prvotřídní grafika a tam tvrdí často vývojáři, že je RT tím, co je nezbytné. Právě ten Detroit: Become Human ukazuje, že toho spoustu jde udělat i rasterizačníma efektama a že prosazovat RT v době, kdy na to grafiky připravené nejsou, je vcelku zbytečné.
Vlastně i třeba takový The Witcher 3, nejlepší hra po několik let a RT tam nebylo, pak tam RT vývojáři přidali a co z toho, nic. Akorát hru udělali náročnější na výkon, ale jinak nepomohli vůbec ničemu.
Víš jak budou vypadat hráči a hry za pár let?
Tak: https://techsvet.cz/nejnovejsi-zpravy/izrael-vytvoril-super-tank-s-umelou-inteligenci-posadka-s-pomoci-specialni-helmy-vidi-skrz-pancir/m
Takové helmy budeme mít všichni za x let.
Jen taková odbočka. Co bude za 30 let a budeme se smát co dnes hrajeme.
Takhle přes helmu pak hrát horor nebo resident evil village třeba.
Jasně že je to něco navíc. Technologie navíc.
Určitě né první a ani není poslední.
Hráči chtějí lepší a lepší grafiku.
Až se přejde na 8k nebo něco jiného, pač 4k tu určitě nebude 100 let. Pak čekejme výkon karet 5-10x větší než dnes. Očekávam taky grafiky zpět do 100-250w. Už vidím v pc grafiku za 1000w nebo více.
Pár let a uvidíme.
Ukázat v roce 2000 dnešní hry, tak
A to v té době to připadalo normální.
Pak už jen bude Matrix. Přes helmu.
Na 8K se doufám nepřejde. Je to nesmysl. Lidské oko nedokáže rozeznat víc jak 4K na 40-50" obrazovkách a větší je nesmysl z hlediska FoV, musel bys od toho sedět 10 m a k tomu není důvod.
Jiná věc jsou ty "helmy", ve VR režimu, kdybys měl na to hardware, tak dokážeš využít i 8K. Jenže VR má spoustu problémů a jejich řešení je na dlouho, nicméně začíná to od hardwaru. Valve Index je sice super, ale rozlišení by to chtělo vyšší, ale Valve se do toho (nějakého Indexu 2) nežene, protože by si to koupilo minimum lidí, kdyby to potřebovalo RTX 4090 nebo spíš ještě výkonější kartu. No a na druhou stranu, kolik dobrých her je pro VR, pár, takže VR nepřitahuje ani hráče.
Takže pokud píšeš, že zlepšení nebude čekat 100 let, já bych si tím až tak jistý nebyl.
Nevěřím, že zůstaneme u 4k. Tak se přesuneme na něco jiného uvidíme.
Jaj 8k monitor u czc 90 000kč kup to.
Ono je to s těma monitorama jako s foťákama, tam máš taky spoustu pixel a přitom je to parametr úplně o ničem. Je teda možný, že bude 8K, ale reálnej význam to mít nebude. Nedokážeš to od sebe se 4K odlišit ani na 50" obrazovce. Vývoj vidím spíš směrem k VR, ale helmu moc asi nikdo v obýváku nosit nechceme a než z toho udělají brýle, které budou aspoň tak lehké, aby netahaly za obličej, tak to bude taky ještě hodně dlouho trvat.
No uvidíme co bude. Zatím je situace taková, že hry se dělají na grafické karty, které na to moc nestačí. Špatná optimalizace taky moc nepomáha. Tak uvidíme.
Určitě má více % slabší grafiky třeba do 10-15 000kč možná více nevím. Top karty jako 7900 xt a xtx nebo rtx 4080 a více možná už ji rtx 4070 ti asi většina nemá.
Pěkný příklad třeba ten ac origins dáš vše ultra 1440p a 200% rozlišení a teď rtx 4070 ti dává 60 fps +-. U gtx 1080 ti což zrovna vyšla stejný rok jako ta hra tak to bylo daleko méně.
Řekl bych, že prostě dnešní grafiky stále nedávají nové hry na ultra + vše zapnuté. 1080p ano ale 1440p a hlavně 4k prostě všude a všechny hry ne.
Stačí se podívat na Steam Survey, myslim že nikdo nic lepšího nedělá a ikdyž to není úplně přesné, je to hodně vypovídající.
Jasně vedou 60kové grafiky od 1060 do 3060Ti.
Následují 3070 a 3080.
Pak jsou hráči s noťasama s APU na Intelu i na AMD a v těsném závěsu noťasová 4060.
Pokračují další 60kové a 70kové grafiky předchozích generací.
A pod 1% už máme RX580 a GTX1080.
Dál už to nemá smysl opisovat, lehce si to dohledáš sám, ale jasně na tom vidíš, že grafiky od AMD nejedou skoro vůbec a současnou generaci od NVidie ještě před měsícem, kdy byl poslední průzkum, mělo zanedbatelné procento hráčů.
PS5 na Alze za 12.000 Kč a verze bez mechaniky 11.000 Kč a Xbox SeX za 13.000 Kč respektive Xbox SeS za 7.000 Kč.
Ceny konzolí jsou v podstatě určující, protože mimo nás "pár bláznů" proč by si někdo měl kupovat grafiku za 30K, když celá konzole stojí míň než polovinu. Je teda logické, že i na Steamu vedou 60kové grafiky.
Primární nastavení monitoru. Full HD 60% tak asi tak.
Tvl řekni že v roce 2023 1440p používá opravdu jen 15%? To pak stačí ty karty na full hd, ale 1440p a 4k už ne.
4k tak to moc lidí tedy nemá.
Dík dobrý odkaz.
I to VRAM grafické karty tvl pod 12GB skoro 70%-80%.
Top grafiky opravdu pár %.
Nvidia vs amd, je zajimavé, že strašně moc lidí má právě nvidii. Amd je tam strašně málo.
Tak vem si jenom noťasy, tam máš všechno fullHD.
Taky si vem, že statistika je celosvětová a máš regiony, kde jsou lidi rádi za fullHD monitor.
Steam Survey určitě není přesná statistika, takže bych ty procenta úplně nebral, že to tak musí být přesně, ale nějak tak to ukazuje, na čem hráči hrajou a faktem je, že AMD dlouho neměla nic nebo skoro nic. Prvně bodovala s RX570/580, pak zase jedna generace nic a pak RX 6000, takže není divu, že je zastoupená málo.
Uvidíme, pak bude ta helma jak u toho tanku a to teprve bude vypadat.
A zajímají mě grafické karty třeba ta 5000 od nvidia, kolik bude top cucat. Pač má být 1,7x lepší nebo kolik a už ted rtx 4090 okolo 450w i více. Tak čekám nad 500w. Pak stačí zapojit odvod tepla od pc a už máš i vytápění.
GeForce RTX 5000. Má mít 512bitové paměti a až o 50 % víc výpočetních jednotek proti dnešní GeForce RTX 4090… hm. Tak to bude určitě nad 550w.
Ne nehrál. Tak to máš i crysis 3 jaká to byla grafiku na svoji dobu. Ale jen odlesky a naleštěné věci nejsou top grafika.
Takový kingdom come ano nemá vše naleštěné jak v reálu, ale detaily a úrověn zpracování je super.
Těžko říci kde je nejlepší grafika. Asi nikde, ale spíš kategorie lepší nebo vynikající.
Rd2 patří taky k těm lepším.
A co třeba metro exodus? Taky super.
Musel bys původní hru nějak srovnat zda je graficky pěknější ray tracing on nebo off. Ono totiž grafické zpracování je subjektivní pro každého jinak.
Asi jako rozdíl mezi 1440p a 4k.
Rozdíl mezi 60fps a 144fps atd.
Někdo pozná rozdíl a někdo ne.
Když nechceš ray tracing stějně příjde jiná technologie, která zase ubere výkon ve hře. To je posun.
Jo může být hra luxusně jak v realitě 4k nebo 8k.
Možná už to jde i dnes, jen optimalizace o ničem a výkon karet slabé.
8k bude taky určitě v budoucnu. Cyberpunk mod 8k rtx 4090 a jak to vypadá. Ale trhá se obraz.
Možná budeš překvapen, ale já považuji za vynikajíci nebo aspon kvalitní grafiku a zpracování středověku kingdom come. Není naleštěný, ale zpracováni světa, budov a hlavně lesa je prostě cool. Lepší les jsem třeba neviděl.
Ano optimalizace byla horší a i teď to chce výkon.
Metro exodus bych dal asi jako 2.
Taky paráda.
Doufám že bude další.
Gta san adreas máme odehráno?
Jsem se podíval na video a ddd. To byla grafika. A nikomu to nevadilo. Nebo gothic 3. Dnes směsné a před 20 lety normál. Je strašné jak pc, umělá inteligence a obecně tato technologie se rychle vylepšuje. Obecně technologie ušla velkou cestu. Mobil a tablety. Prostě vše.
Crysis 3 jsem nehrál, nebavila mě 1 ani 2. Trojku už nebudu ani zkoušet.
GTA nehraju, žádné.
RDR2, Metro Exodus, Kingdom Come jsem nehrál, mám na Steamu, ale ještě jsem se k tomu nedostal. Jsem rád, že mám před sebou pořádné pecky.
Aha. A ještě EA má pěkně vypadající hry. BF1,5 super a 2042 sice taky vypadá pěkně, ale už je to horší ve hře.
Star wars online hry taky.
Obecně se EA hrám spíš vyhybám, Battlefield jsem hrál jen 1942, ten původní.
Ten Detroit Become Human bývá na Steam při sezonních výprodejích -50%. Pořiď si to a zahraj si to. Za mě je to úchvatné. Je to teda trochu na pomezí interaktivního filmu, ale nemáš pocit, že bys se jen díval, musíš to hrát a fakt skvělý příběh.
To uvidím až bude čas. Možná příští rok na začátku.
Cyberpunk 2077, znovu jsem rozjel origins. A teď čekám na ac mirage. Už se začínají pomalu objevovat gameplay a zatím to vypadá dobře.
Tak dohráno, v pozdějších fázích hry je vidět, že modelování obličejů a nejen těch muselo být strašně náročné, takže je třeba u té hry chápat, že je to hra původně pro PS4 a vymakané jsou jen hlavní postavy. V tom je raytracing určitě lepší, že situaci vývojářům zjednodušuje, akorát by to měli používat s rozumem a nehnat to do extrémů, které uvidí pár procent hráčů. Ikdyž je jasné, že než to poctivě odmakat, že je jednodušší do her nahodit RT a bez toho to vypadá jak, když to programoval CD Projekt.
Ale jinak famózní hra ten Detroit Become Human, určitě doporučuju. A neni dlouhá, za 14 hodin hotovo a to jsem dvakrát kapitolu opakoval. Bude tam ale slušná znovuhratelnost, protože se to dost slušně větví a já v některých nedošel do maxima.
Co máš dohráno?
Detroit Become Human
Jsem teď během 14 dní dal Wolfensteina II New Colossus, Thel my why a Detroit Become Human.
Wolf dost dobrej, akorát mě štvala ta opakující se hláška s pamětí, Detroit Become Human naprostá pecka, Thel my why snad ani nekomentuju, v základu dobrý, ale ta multigenderová masírka už je tam trochu přespříliš.
Ano wolf je dobrá hra. Takhle bych nechtěl aby dopadnul svět nebo evropa. I když podle diskuze obecně, by většina lidí takový svět chtěla. Pěkná ukázka. Hlavně ta useknutá hlava a záchrana té hlavy.
https://www.youtube.com/watch?v=7SH8o5mVB44
To je stejně úžasný, jak krásné textury umí Ubisoft vykouzlit. Jinak už po jedenácté? A opět úplně stejná hra!
Takže za mě teda ne, nechci hrát dokolečka dokola totéž.
A ještě jedna poznámka. Pokud si řekneme, že Origins bylo polodebilní a Oddyssey úplně, tak obě hry nabízely i něco unikátního a to historické lokace. To je po texturách další věc, kterou Ubisoft umí a v tomto mu musím naopak vyseknout poklonu, protože mě Egypt v Origins zajímal a na Řecko v Oddyssey jsem se vysloveně těšil a byl to vlastně důvod proč jsem ty hry hrál a obě přes nějaké ty výtky hodnotím nakonec pozitivně.
A byl to zároveň s chybějící češtinou důvod, proč už jsem se nepustil do Vallhally, neboť Vikingové ze Švédska mě zdaleka tak netankují. Ovšem myslím, že se Ubisoft v tomto částečně vyčerpal, protože historie Bagdádu při vší úctě k Arabům mě nezajímá už vůbec. Jestliže jsem teda nenašel dost zájmu o hraní Vallhally, u Mirage to platí dvojnásob a již teď před vydáním hry mohu zodpovědně říci, že nemám zájem. (Počkám si na Japonsko, ikdyž teda bez české lokalizace to pro mě stejně smysl nemá.)
Ale teď už máme naštěstí češtiny.
Jediné co je stejné, tak možná první dva názvy. Jinak jsou to jiné hry. Tedy příběh jiný, jak říkáš textury jiné, vedlejší mise jiné, mapa jiná atd.
Takže asi tak.
No uvidíme, zítra už máme recenze.
Myslíš AI češtiny?
Zrovna u Vallhally kvůli úkolu se slovníma hříčkama to není dostačující a podobně si myslim, že to bude se čtením infa o historických lokacích.
AI češtinu neodsuzuju, pro hraní hry je to ok, člověk porozumí ději hry, ale to co bych hledal u historické hry, to nemůže suplovat. Buď musí udělat češtinu komunita a tomu Ubisoft nejde naproti neustálým předěláváním a šifrováním textů anebo musí udělat češtinu výrobce a jak víme Ubisoft s tím skončil a tedy i já jsem skončil - s Ubisoftem.
Ale je. Na základní pochopení to stačí. AI vytlačí normální češtiny - časově.
Nikdo ti nebude čekat 2-3 roky. Jako u rd2 češtiny.
A AI češtiny budou i vylepšené časem.
Zatím u AI žádný problém.
Tak ještě kdo dělá češtiny je CD Red a pak už jen studio co dělá metro exodus atd.
Jinak nevím jestli ještě někdo.
10 000 000 je dost málo.
Možna kdyby bylo i slovensko možná.
Poláku je 30 000 000 a je to zajímavější trh no.
SONY na Playstationu dělá češtiny! Když po čase hodí hru i na PC, tak logicky také s češtinou. Myslím, že když to může dělat SONY, mohl by i Ubisoft, ale nechtějí, já zase nechci jejich hry.
Ale chápu, pokud jseš fanoušek jejich her a chceš hrát zrovna ty, tak moc na výběr nemáš. Já mám tu výhodu, že her, které bych chtěl hrát, je víc než kolik jsem schopen uhrát v čase, který si mohu dovolit strávit hraním her a proto mohu s klidným srdcem Ubisoft hry přeskočit a neřešit.
Tak ještě sony.
Proč? Nikdo ti to dělat nebude, když se to neoplatí.
Kukni na velké firmy ea nebo take two a teď už ubisoft.
Tak to já mám zase výhodu, že těch extra dobrých her zas tak moc není za rok.
Slováci logicky preferují slovenštinu, ale většinou když není a je čeština, tak přepnou na češtinu a nemají s tím žádný větší problém. Udělat češtinu teda rozhodně stojí méně peněz, než kolik získají od českých a slovenských hráčů. Je to jen o tom, kolik lidí u nás si hru koupí stejně, ikdyž bude jen v angličtině. Já si ji nekoupím.
Prostě jednoduché je nás málo.
Je nás málo a všichni si kupujeme hry od Sony, málokdo od Ubisoftu. Proto se Sony vyplatí dělat češtiny a Ubisoftu nevyplatí. Takhle jsi to myslel?
A take a ea patři pod ubisoft?
Většina her nemá češtinu pokuď vím.
Tak asi tak. Už vidím tebe jak to děláš pro pár lidí.
Že nás je 10 000 000 je super, ale kolik lidí hraje pc hry a kolik lidí koupí tu hru. To všechny zajímá.
Take two. A hlavně pro zisk. Pokuď nemáš zisk tak to dělat nikdo nebude. Taková je doba. Zadarmo ani kuře nehrabe. Sice kecáme, ale dělat to my tak to uděláme úplně stejně.
Už je to venku tak +-8/10 nebo 4/10 nebo 77% jak kdo. To mě těší. Ještě že zítra ráno už bude čeština.
Snad bude příští rok další, ale zase ty velké, i když příští rok má vyjít ten velký projekt.
Ale oni měli zisk, stejně jako má zisk Sony. Češtinu zrušili, protože doufají, že si to hráči koupí i bez ní a oni vydělají ještě víc. Tak aspoň že ta Sony je prohráčská a zisk pro ně není všechno!
Jinak Mirage v recenzích zklamání - průměrná hra. Takže to dopadlo velmi dobře, já bych to hodnotil jako silně podprůměrem!
Asi ne takový jaký chtěji. Já jsem byl rád, že vůbec češtinu tak dlouho někdo dělal. Už jich moc není teda.
Zase bereš jenom to co se někomu líbí že?
77% na metacritic není málo a ani podprůměr. Zítra zkusím a uvidím.
IGN 8/10
PC gamer 77%
Eurogamer 4/5 a další.
Průměr kolem 75-80%.
Tak jo vypadá to skvěle. Už mám něco nahráno. Ale příště chci něco velkého.
Počej, počkej, tam ti něco vypadlo: vypadá to skvěle úplně stejně jako předchozích deset assassínů.
EDIT: engine, na kterém to dělají je podobně starý jako ten na Starfieldu.
Jistě úplně stejně. Ještě že nemám růžové brýle. Viděl jsem všechny díly a ani jedno není stejný to je zajimavé. Egypt taky není všude ani Londýn. To je divné. Ani příběh není stejný, ani vedlejší úkoly.
Až na to, že slape lépe a také vypadá úplně jinak.
A i mapa je člověče jiná. To je divné.
Unity, syndicate zvláštní asi bych to už znovu nehrál. A 1, 2 a 3 ujde. Black flag vypnutý po pár hodinách. Takže nejlepší nové. Hlavně tedy origins.
Vidiš, já mám dohrané všechny od jedničky až po Oddyssey.
Koště a možna prvky moderní doby jako auta ne?
Nebo vesmír? Jinak nevím co pořád chcete.
Já jsem znovu začal u origins. A asi nejlepší díl. Řecko až pak.
Minule jsi psal, že nejlepší je Řecko a až potom Egypt. Jak to teda je?
Jelikož si to nepamatuju, tak Assassin's Creed Unity a Assassin's Creed Syndicate se mi líbili, pokud se nepletu, že se jedná o díly z Francie a Anglie? Ale na obou jsem oceňoval hlavně architekturu, teda tu historickou část. Jinak za mě to má sestupnou tendenci a za nejlepší považuju první tři díly.
Naopak nesnášim ten díl z Karibiku a obecně všechny, kde jsou lodě!
Asi Egypt teď to hraju znovu tedy ten Egypt. Jako oboje je skvělé, ale nevím. I ten Bayek je taková lepší postava.
A já zase nemusím právě ty staré díly takové o ničem a ty souboje.
Tak už mám dokonce koupené i balíčky 2x zbraně a 1x odemknutí věcí na mapě.
Jo, souhlas, Alexios byl vůbec divnej, Kassandra mužatka celkem ok, ale cikán Bayek byl rozhodně nejlepší.
Černoch-egypťan.
Bayek je medžaj. Medžajové jsou kočovný kmen původem z Nubie. Odkud myslíš, že odkazují svůj původ cikáni?
Je pravda, že vědci to spíš vylučujou a cikáni by originálně mohli být víc z jihu. Nicméně podíváš-li se na Bayeka, je zřejmé, že se nejvíce podobá právě cikánům. Rozhodně to není černoch.
Nebo východ jako Indie. Ale těžko říci.
Prostě je černý.
Tak na tom nezáleží, důležitej je charakter a Bayek je rozhodně mnohem lepší než Alexios. Proto Oddyssey hraju jedině za Kassandru.
Taky tak, Alexios nic moc. Bayek je asi nejlepší.
Tak jsi dám asi jen origins a už ten nový díl.
Valhallu jsem už hrál 2x a po 3x ale s češtinou se mi už nechce. Možná někdy jindy. Unity a syndicate stačilo 1x. Jsem to zkusil jak valhallu tak syndicate i unity a znovu se mi to hrát nechce. Origins je jiný už po 3x a stále baví. Jo kde jsou ty časy, kdy jsem hrál hry i 10x. To už bych teď asi nehrál nic. Zpětně nechápu.