Délka her
Nedavno jsem cetl tenhle clanek (https://games.tiscali.cz/komentar/hry-jsou-nesmyslne-dlouhe-stoji-o-to-jen-hrstka-oddanych-507423) a pod nej bych se podepsal. Spousta dnesnich her je zbytecne dlouha a ja radsi zaplatim 1600 za 8 hodinou hru ktera me bavi od zacatku do konce a nema hlucha mista ci pocit repetitivnosti nez treba v clanku zmineny Assassin Creed Valhalla. Opravdu mi prijde ze dnesni hraci si mysli, ze plati rovnice: cim drazsi hra tim musi byt delsi coz je samozrejme nesmysl.
Je mi jedno jak je hra dlouhá, když má dobrej obsah, tak ať je třeba nekonečná. Ale ty repetetivní, obsahově prázdný braky co teď vycházej, to mě unudí už v půlce hry, že to pak ani nedohraju..
Můžu podepsat, když už se dostanu k hraní, chci něco s kvalitním obsahem. Je mi nakonec jedno, jestli má příběh 5 nebo 50 hodin, když mě baví a těším se, až se ke hře vrátím. Ony jsou hodně slyšet hlasy lidí, co mají na hraní hodně času a křičí, že 10 hodin příběhu je málo, chtějí za svoje peníze stovky hodin zábavy. Vymyslet, vytvořit a otestovat na všechny možné chyby mnoho desítek hodin herního času je nereálně drahé, tak skončí u toho točení jedné myšlenky dokola, dopadne to jak Mafie 3, tu jsem ukončil po 3 hodinách.
Presne tak, Mafia 3 je typicky priklad repetitivni nudy. Kdyby ta hra byla zalozena jen na opravdu kvalitnich misich jako prvni a druhy dil tak nemam problem s pribehem i kdyz uz nehrajeme za gangstera v obleku. Mafia 3 se da dle How long to beat dohrat za 22 hodin. Kdyby se to zredukovalo klidne jen na 6 tak tu mame nadprumernou hru srovnatelnou s Mafia Definitive edition ktera sice nema sanci obstat v souboji s originalem, ale aspon to neni repetitivni nuda.
Vidim to tak, ze hry od Ubisoftu jsou cilene na detske publikum s mnohem vetsim mnozstvim casu nez ma dospely clovek a strategie Ubisoftu je ta, umorit hrace obsahem tak, aby se nikdy nedostal k hrani lepsich zabavnejsich her od nekoho jineho.
Jinak ale muj nazor na to je, ze je to vzdy o kvalite. Pokud je hra "bozi", tak je jedno kolik ma hodin a klidne muze byt delsi, ale nesmi se tam dej opakovat stale dokola.
Zaklinac 3 - dlouha hra, pravda nezvyzobaval jsem otaznicky, ty asi byly repetetivni, ale jinak to bylo paradni a dohral jsem a kdybych nebyl odtazen "nutnosti" hrat jine dalsi hry, asi bych vyzobaval i ty otaznicky.
Divinity Original Sin - zase dlouha hra, ktere jsem po 180 odehranych hodinach dal na Steamu palec dolu (delam jen vyjimecne), ale vubec by mi nevadilo, ze je ta hra dlouha a v podstate krasna hra, kterou totalne zabily bugy, ktere tem vyvojari nechali. Takze mohlo to byt dlouhe, i tak by to bylo skvele, ale bez bugu. Radsi bych, kdyby to bylo polovicni, co do velikosti hry, ale vyvojari to dokazali ukocirovat, coz se jim tezce nepovedlo.
Shadow of War - dlouhe, tak dlouhe, ze kdyby to bylo polovicni, stale by to bylo dlouhe. Hlavne je to nesmirne repetetivni, stale dokola a dokola zabijim orky tim samym zpusobem nebo si je podmanuju, dokonce hraju tuhle hru a u ni posloucham na youtubu herni porad Novinky od Vortexu. Ta hra sice ma poutavy pribeh, ale ten je rozkouskovan takovym zpusobem, ze ta hra je z 90% tezka nuda a hrat ji dokazu jen proto, ze u ni mohu delat jeste neco jineho. K zabijeni orku mohu mit klidne ztlumeny zvuk hry. Design hry je jednoznacne spatny.
---
Takze myslim, ze na tech pripadech, ktere popisuju, je videt, ze hry jsou pro cloveka dlouhe hlavne proto, ze jsou blbe a je jedno kolik hodin ta hra ma. Samozrejme blba hra na 10 hodin, je lepsi nez blba hra na 100 hodin.
Dlouhé hry jsou naopak ty nejlepší. Krátké hry typu 10 hodin jsou krátké, takový nejnovější hitman je docela krátky. Starší díly byli daleko lepší. A ubisoft hry určitě nejsou pro děti, takže nesouhlasím. Lepší dlouhá single hra, než online hra o ničem, která trvá 10 let a obsah skoro žádný nový, ale každého věc.
Více času? Proč? Znamená to, že dlouhé hry musíš hrát 10 hodin denně? Ne jen budu hru hrát 3 měsíce. Žádný problém.
Jsem ale nepsal, ze dlouha hra je spatne. Casty problem dlouhych her je neco jineho, ty hry jsou kratke. Nebo-li v typicke blbe dlouhe hre jako mas napriklad Assassina je nekolik malo hernich technik jinymi slovy hra je kratka, ale tyto stale stejne herni mechaniky opakujes donekonecna dokola mnoho desitek az stovek hodin. Takze abych to shrnul, nemam rad hry, ktere maji par napadu, ale opakuji je ve hre treba 1000x, cimz hru vyvojari natahuji presto, ze sami tomu moc nedali. Nevadi mi dlouhe hry, ktere maji dlouhy poutavy pribeh, kde se deje stale neco noveho.
A mě assassins creed baví a podle mě to není opakující se. Za mě rozhodně lepší novější hry než ty původní.
Jo vsak kazdy na to mame jiny nazor. Ja jsem hral uz dost assassinu a kazdy dil je dle me sracka.
Ten clanek vychazi jen z achievementu, coz je naprosto zavadejici. To si muze rovnou o tom cyberpunku rict, ze je to mizerna hra, dat ji 3/10 protoze to stalo za dohrani jen trem lidem z deseti. Tenhle trend tu je uz od pocatku achievementu, kdy "dohrano" achievement ma jen zlomek lidi. A dat 1600,- za 8 hodin zabavy, to prosim ne.
Ty jsi ho nepochopil. Hodnoceni s tim nema co delat.
A ted otazka. Pro tebe je lepsi radsi nudnych 30 hodin nez naslapanych 8?
Pokud mě nějaká hra přestane bavit (nebo také, že mě začala bavit jiná), prostě ji nehraju. Jedno, zda je na 5 nebo 50 hodin.
Čistě osobně, pokud mě nějaká hra zaujme, strávím v ní mnohem více hodin (násobně), než se uvádí na různých stránkách.
Jinak hodnotím (s ohledem na délku hry v hodinách) menší logické hry za pár kaček, jinak velké hry s otevřeným světem. Typicky hry jako Just Cause, Watch Dogs, GTA 3 a výše, Far Cry 3 a výše, TES, Saints Row atd mi trvají >100 hodin, mnohdy výrazně. A nevadí mi to; pokud se ve hře bavím, žádný problém být ve hře, kterou někdo proletí za 15 hodin, třeba desetinásobek. Prošmejdit každý kout mapy, plnit všemožné podružné mise.
Pochopitelně, každého baví něco jiného. Nejvíce času jsem strávil (a opět trávím) v Minecraftu, určitě několik tisíc hodin.
Pokud je hra nudná, přestanu ji hrát.
Naopak u dobrých her mě mrzí, že už jsem na konci. Zvláště u RPG, kdy konečně mám z postavy/skupiny super řezníka/y a hra se chýlí ke konci, tedy ty nejlepší skilly/zbraně/kouzla si nestihnu patřičně užít.
Ja ho pochopil, to ty jsi nepochopil me. Tak jako on hodnoti zabavnost/kvalitu hry podle achievementu, tak ja stejne blbe mohu hodnotit hru podle achievementu s predstavou, ze kdo nedohral hru (dle achievementu), tomu se hra nelibila. Duvodu proc nekdo rozehraje hru a nedohraje ji az do uplneho konce je spousta.
A netusim co si predstavit pod pojmem 8 naslapanych hodin. Tak kratke hry nehraju kdyz jsi na konci jeste nez se rozehrajes. Snad kdysi nejaky CoDko na nejlehci obtiznost jsem probeh rychle jen abych to mel za sebou. Ale 8 hodin me nestoji ani za instalaci.
Ale on nehodnoti kvalitu dle achievementu, jen diky nim lze jednoduse videt jak hry hraci nedohravaji a tim se dostal k delce her.
Jinak to docela prichazis o skvele pribehove hry. Treba Uncharted trva cca 8-10 hodin (ctvrty dil cca 15) a je to mnohem lepsi nez vetsina novych her ktere jsou vyplneny vatou.
Ale neresi vubec duvody nedohrati her. Nebo jak se dobral k tomu, ze to souvisi s delkou hry?
Protoze urcite achievementy dostanes kdyz ji dohrajes. To je prece jasne.
Tak duvodu proc spousta hracu hry nedohrava bude zrejme vic. Ale je tam zminen jeden ktery dle me bude jeden ze stezejnich a to, ze v dnesni dobe je obrovske mnozstvi her a kdyz te neco nechytne hned ze startu a tak jdes dal. Ja osobne taky mam problem dohravat hry ktere trvaji vic jak 10 hodin a nechytnou me tak jak bych chtel. To same u serialu. Nebudu cekat x hodin nez se to rozjede.
Tak si vyber nekolik kratkych her ktere povazujes za dobbre a jsou na steamu a schvalne se koukni kolik lidi ma achievement ze to dohrali.
Ony nemusí být ani dobrý, ale jsou krátký a proto to často lidi dohrají už z principu, že to koupili a tak to teda "dorazí" a nebude to trvat příliš dlouho.
Pokud nejde o naprosto stupidni a kratke hricky, tak to kupodivu neplati. Na delce ani na zanru prilis nezalezi. Spousta hracu odpada uz po par hodinach.
Tady je napriklad kratky list s procentem dohrani
https://www.resetera.com/threads/game-completion-rates-based-on-achievements-trophies-a-in-depth-analysis.113394/
Mě třeba dost bavil Assassins Creed Origins a dohrál jsem ho na 100% s vysbíráním všeho a bavilo mě to, sice nevím proč se to jmenuje Asassins Creed (možná na konci hry to začne dávat smysl), ale jako RPG docela dobrý, dost jsem váhal jestli pak hrát to samé a vzít Assassin's Creed Odyssey, ale docela dost to vylepšili a je to spíš podobné Zaklínači 3, každopádně hlavní příběh je v těch asassinech docela slabý, ale ty hry beru jen takové hřiště, kde si vyexpím postavu, sháním nej věci apod. prostě takový ten základní pohon RPG her.
Tiež som to dohral na 100% Ubisoft sa bojí dať preč názov AC, ale aj už ten AC je to isté furt dookola ale origins bol dobrý diel.
Jestli byl origins ten egypt tak ten me docela zklamal. Takova vyprava Robina Uda do egypta kdy jsi polovinu populace vystrilel lukem (o navadenych sipech strilejicich za roh radsi ani nebudu zacinat, i obycejnej luk byl OP jak prase i na nejvetsi obtiznost). To recko uz bylo lepsi ale AC to neni, jen slusnej openworld RPG.
Neoveroval jsem pravdivost slov jednoho youtubera, ale tvrdil, ze studio, ktere delalo Origins a Vallhalu miluje luky a v podstate by nejradeji delali hry jen jako lukostrelecke souteze. Proto je v obou hrach luk brutalne nadexponovana zbran a hra s lukem je teda relativne jednoducha, zatimco hrat bez luku je nekdy az nemozne. Oddyssey pry delalo v ramci Ubi jine studio a zbrane tam jsou vyrovnane, luk se muze pouzivat, ale jeho nepouzivanim si hru neztizis. Proste, co se tyka souboju je pry Oddyssey o dva rady jinde nez Origins a Vallhala.
V odyssey jsou luky OP taky. Ale stealth/hidden blade jeste vic, kdyz to vypiplas tak cele skupiny nepratel vymlatis kazdeho jednim klinutim.
Ten egypt byl ale s lukama uplna pakarna pro mimina. Nejvyssi obtiznost a lukem do hlavy na jednu ranu, a to jsi mel navadene strely ve zpomalenem case, trefit hlavu zvladnul naprosto kazdej a vzhledem k tomu, ze jsi mohl za letu ovladat sip, tak jsi strilel i za prekazky ci na extremni vzdalenosti na pohyblive cile bez problemu. I proti bossum to bylo brutalni.
Odyssey byl o dva rady lepsi ve vsem proti origins. V zakladu je to stejna hra, jen jine prostredi a ve vsech smerech vylepsena hratelnost.
Odyssey je teda dost odlišný v boji a luk právě moc nepoužívám, protože ta mechanika je dost jiná a trvá delší dobu než natáhne luk apod. a celkově jsou slabší (i spešl ability ničivý šíp dává stovky % dmg navíc a stejně na ranu nedávám). Stealth skoro nejde, musel bys vymaxovat set a všude mít apoň 10% assassinského poškození a stejně elitní enemáky na ranu nedáš ani náhodou, většinou mám souboje i 5min s jediným žoldákem a musím používat ability hodně, který dávaj velký dmg nebo se daj doplňovat HP při boji apod.
Vsechno je o vylevelovani spravnych skillu a gearu. Klidne si vy googluj buildy a uvidis ze jak luky, tak ten stealth jde vypiplat tak, ze hra je jednoducha na vsechny obtiznosti (vpodstate jde hlavne o maximalizaci crit chance+crit dmg). Co jsem stealthem nedaval, byli akorat ty superblbecci s vlastnim jmenem co se obcas objevovali, ale na ty se stacilo nekolikrat restealthnout (ve stealthu je nejakej stun skill kterym je slo omracit a utect za nejakou prekazku) a taky byli lehky. Asi nejlepsi skill byl ten co te teleportoval a sel aktivovat nekolikrat v rade (assassination rush?), tim slo cistit vsechno (jakmile jsi mel teda gear a nejaky ty skilly se zamerenim na stealth) a to jsem hral i se scalling enemies. To pak i ti supertezky enemaci sli dat na jeden zatah, kdyz jsi nalakal dva najednou, nebo mel sebou zvire protoze slo skakat z jednoho na druhyho a zpet.
Tohle uz je opravdu high end, ale uz kolem lvlu 40+ to fungovalo kdyz sis piplal spravnej gear.
https://www.youtube.com/watch?v=w7CkKkUGmhE
Jo nějaký ty ability jsem nepoužíval, protože mi přišli divný, ale to rush zkusím, každopádně najít ty legendary věci je na dost dlouho a ještě je potřeba mít ty "runy", které musím najít podle popisu na mapě, což někdy není úplně lehký anebo se odemykají za lvl a on už má i kopí lvl 6 to snad zabil všechny kultisty, to je na strašně dlouho a po 100 hodinách už bych nějakej takovej gear očekával, já mám hodně legendary části setů, ale žádnej komplet, takže jsou k ničemu a epic věci jsou lepší při různých částech setů, že maj 4 atributy, ale bez spešl vlastností.
Ty sety jsou fajn, ale nejsou nejdulezitejsi. Hlavni je napumpovat crit chance a crit damage (u luku byl jeste navrch tusim headshot damage) + steath damage. Co pamatuju, tak 4 atributy na vecech stejne byli k prdu, protoze jsi realne vyuzival jen 2, mozna 3 kdyz jsi mel velkou kliku na kombinaci. Navic ty kombinace nejsou uplne nahodne takze nemuzes mit v kazdym slotu kombinaci atributu co bys chtel (napr crit chance + crit damage + crit chance on full healt + crit damage on full healt).
Zpocatku to nevypada nic moc, ale jak se dostanes na nejakych 25-30% crit chance, tak to zacne byt zajimavy, a jde to vyhnat snad pres 100% crit chance. V kombinaci s crit damage je to brutalni.
Jj, tak tyhle schopnosti mě vůbec nezajímaly, takže jsem je nepřidával, ale v Origins se mi one-shoty povedlo dávat až s tím nejlepším lukem z DLC, jak říkám měl jsem zapnutý zvyšování sil protivníků, takže byli vždy enemáci minimálně na stejném levelu.
No rozhodně to bylo lepší než ty staré hry, kde byli soubojové systémy na 1 věc.
Ani ne. Ta hra se jmenuje assassins creed. Jakoze assassin. Ty nove by se meli prejmenovat na Rambos Creed protoze misto assassina mas mlynek na maso. Dnes je to uplne jina hra, nehrajes za zabijaka, ale za superhrdinu vyvrazdujici cele narody. Je to jako Hitman vs Serious Sam.
Ale asi to tak hráči chtějí, být masakrátorem. Prodává se to, to je podstatný. Kdo je nula v životě, rád to všem nandá alespoň ve hře. Thief takový úspěch neměl.
Tak tomu muzou alespon dat jiny jmeno. Dnesni AC je predindustrialni Farcry a ne AC.
Už je to zaběhnutá značka, nemusí tomu dělat nákladný marketing. Stačí vydat nový díl, dát echo, že je venku a lidi budou sami kupovat.
Vzdyt jsem to tu rikal uz nekolikrat, ze Far Cry = AC s jinyma texturama.
Jinak ted Shadow of Mordor a Shadow of War od jineho studia, druhou jmenovanou jsem prave dohral, je uplne to same jako AC co neni Assassin. Pravda nema ho to aspon v nazvu, ale v idiocii to serii AC porazi cinematickyma zaberama. Skoro bych rekl, ze Ubisoft prodal zdrojaky AC tomu Monolithu, ty udelali jine textury a pridali ty dlouhe cinematicke zabery, ktere teda me dokazali vytacet jako snad zadna jina hra predtim. Obrana pevnosti rovnajici se zdlouhavemu predstavovani orku a nasledne jeste delsim zaberum na jejich smrt bez moznosti cokoli ovlivnit, opravdu i tech 45 hernich hodin bylo prilis moc. Urcite bych nebranil Ubisoft, ale porad ty jejich blitky nejsou uplny dno.
Jo a staré hry měli combo sek sek nic. Opakující se dokolečka a hlavně vedlejší mise úplně o ničem. Třeba syndicate zachran děti, zachran děti, znič pevnost a to bylo pořád dokolečka.
Protoze ty stary AC nebyli o masakrovani bazilionu priblblych vojacku mecem... Porad nechapes ten rozdil mezi assassinem a barbarem conanem. Zatimco prvni AC byli spis akcni adventura se zamerenim na hlavni dej a vedlejsi ukoly byly jako vypln, ted mas AC openworld rubacku kde jde spis o vedlejsi questy a hlavni "pribeh" je jen vypln.
Akorat pises stary AC a on o Syndicate. Sice jsem uz take slysel, ze prave mezi Syndicate a Origins ma byt predel, kde AC zmenil zanr z adventury na RPG, ale osobne vidim znacny rozdil i mezi tim prvnim AC a posledni "adventure" Syndicate. Prvni AC se neda srovnavat s zadnym z dalsich a nevim, jestli ho lopater hral, ale to je jedinej skutecnej Assassin! Sice me hodne potrapil, jeden moment tam byl neskutecne obtiznej, ale ve vysledku latku, kterou Ubi na zacatku nastavil, uz neprekonal a kazda dalsi hra byla horsi a horsi.
"Stary" AC koncil s Revelations, to byla takova zlata era. Pak zacali jatka v americe a do Origins to byla tragedie. Origins prisel s novym konceptem, ktery ale uz mel imho dostat novou znacku protoze to s puvodnim AC uz nema nic spolecneho.
Jestli se nemylim, tak v Revelations uz byly ty strategicke minihry, kdy jsi na strese domu daval pokyny pro utoky bratrstva, to preci take neni zadny Assassin. Maximalne bych jako asasinsky jeste oznacil druhy dil a prvni datadisk, vic uz ne, ale priblizne se shodneme.
Ubisoft se ale boji dat novou znacku, chce tezit hrace puvodniho AC donekonecna. Neco ve stylu: uz by to nikdo nehral, ale protoze je to dasi dil serie, tak tohle jeste jo. V podstate bychom mohli rici, ze Ubisoft vlastnim titulum neveri, ze maji kvalitu, proto se je boji prejmenovat.
Všechny. Unity taky o ničem. Možná 4 díl byl o něco lepší, ale jinak novější jsou 100% lepší.
Vidíš, a různí lidé na to mají různé pohledy. Asasínů mám na UPlay spousty, žádný jsem nekupoval, ale jediné dva, které beru na milost, je právě Unity a Syndicate (Paříž a Londýn). Výhradně kvůli zpracování těch měst, kde se můžu motat. Herně mě nezajímá ani jedna z AC her. Vadí mi špatně ovladatelná postava na PC/myší, nezaujal mě ten herní koncept, posílání pajduláka do minulosti.
Jak tu Red psal, že poslední asasíni jsou (poslední) FC v bleděmodrém, nemohu souhlasit. Ovládání FC postavy je nesrovnatelně pohodlnější (nedokážu ale porovnat s ovládáním hašašíra gamepadem).
AC1 me bavil hodne, AC2 jsem si zkazil zazitek gamepadem (dost mozna uz v AC1 byl ten zasek zpusobeny stejnym problemem) a az s novym ovladacem jsem prisel na to, ze pro ovladani je potreba presnost, kterou nejsnaze dosahnu kvalitnim gamepadem (Xbox One S). Proti tem dvema hram nic nemam, ikdyz i tam v ramci hrani to repetetivni bylo.
Vyslovene spatna hra nebyl ani Syndicate, ale uz tam se o Assassinovi jednoznacne bavit nedalo, mozna proto to nebylo tak blbe jako ty predchozi dily.
Far Cry serie ma ovladani spis pro klavesnici, takze to je asi jedina odchylka od AC, ktery si myslim, ze je spis vhodnej pro gamepad.
---
Pokud bys nekdy chtel zazit opravdova muka, tak Middle-Earth: Shadow of Mordor a Shadow of War. Teprve poznas, co to je nezvladnute ovladani, kdy postava misto sprintu hazi kotouly, zasekava se o zdi, zasekava se o neviditelne prekazky, v soubojich je neovladatelna a reakce na mackani tlacitka je tak dlouha, ze ti nakonec nezbyde nez busit do vsech tlacitek s tim, ze to nejak dopadne. AC byl dobrou prupravou na to, abych to ustal bez rozkopaneho gamepadu, ale i tak se vyvojari opravdu predvedli a Ubisoft trumfli v tom, jak ovladani doprasit.
Tak tu hru jsem hrál asi jen 1-2 hodiny. A pak jsem to vrátil. Nic moc.
Pro mě osobně je Shadow of Mordor (+War) jedna z těch povedenějších her. Vůbec jsem neměl problémy, které tu popisuješ. Ba naopak ten soubojový systém považuji za jeden z nejlepších. A pokud ho dobře podchytíš, tak není problém zvládat bitky proti 30 a více skřetům a do toho třeba i 3 kapitány. Ty souboje jsem si právě užíval a postava dělala přesně to, co jsem po ní chtěl. Jen musíš mít rychlé reakce a vědět co kdy udělat.
Tak to nevim, jestli hrajeme stejne hry. Souboje vetsinou patri k tem lehcim, hra ukazuje mackani Y (obrana) i A (uskok pred utokem, na ktery neni obrana). V tom problem neni. Ale pohyb postavy v soubojich vicemene neovladam, postava z niceho nic opusti utok na jednoho nepritele, otoci se o 180 a zautoci na jineho, to je naprosto neovladatelne a pokud orkove zacnou delat podrazy jako treba hazeni pasti, tak se jim nedokazu vyhnout.
Druha ve je, ze jsou souboje naprosto zdlouhave a uklikat nepritele je kolikrat tak dlouhe a tak nudne.
Uplne nejhorsi je v Shadow of War naprosto pritroubly respawn nepratel. Vybiju treba tech 30 orku a oni se mi primo pred ocima zhmotni zase novy? WTF?
Asi tak.
Tak pokud postavu v souboji neovládáš, tak je jasné, že ti ty souboje přijdou o ničem. Já neměl problém s tím třískat toho skřeta, kterého zrovna chci. Je pravda, že moje žena to hrála také a ta s tím občas měla podobné problémy jako ty. Ale já to hrál na PC a ona na PS4. Ty to podle všeho hraješ taky s gamepadem, takže buď je problém v tom, čím hru ovládáš a nebo v tom, kdo tu hru hraje... A vzhledem k tomu, jak moc často si tu stěžuješ na ovládání různých her, bych se přikláněl spíš k té druhé možnosti.
No a hlavní problém je, že hra generuje pořád dokola nové a nové nepřátele. Sejmeš je a za chvilku zase další přilezou.
Jestli to je hlavni problem, jak mam muzes vychvalovat ty novy AC, kde se to respawnuje taky :) Ono bys asi nadaval vic, kdyby jsi po trech hodinach uz chodil jen po vymrtvene mape.
Jo tu hru jsem hrál celou a nikde jsem žádné nové nepřátele tedy neviděl v ac. Asi máme jinou hru každý. U shadow of mordor je to jak na pásu.
Musim se lopatera zastat, sice jsem nove AC nehral, ale v gameplayi na youtube jsem nikde nevidel respawn primo na miste, alespon ty nepratele odnekud pribihaji nebo se respawnuji po ukonceni boje, kdyz z mista odejdes a zase se vratis. V tom Shadow of War probiha respawn nepratel primo v ramci boje a primo na miste. Pro predstavu: mas bossfight, kdy okolo bosse je 10 dalsich silnych skretu. Bylo by vyhodne zabit nejprve ty skrety okolo a pak udolat toho bosse, vcelku logicka strategie, kterou bych chtel pouzit. Jenomze, kdyz vybiju ty skrety okolo a zacnu okopavat toho bosse, doslova z niceho ze vzduchu se objevi ti skreti prede mnou zase znovu. Takze jedina mozna strategie hry, kterou sama hra pripousti, je se vrhnout na bosse a uskakovat pred ranama dalsich nepratel a udolat bosse driv nez udolaji ti okolo tvou postavu.
Jako vazne, ikdyz tu nadavam na serii AC, jaky je to vopruz, tak ten Shadow of War je fakt jeste o dost horsi.
---
Mimochodem, uplne nejhorsi na Shadow of War neni ten samotny souboj, ale animace (ingame video) pred soubojem nebo i v prubehu souboje. Ty treba nabehnes na nejakeho kapitana orku zezadu a vrazis mu kudlu do zad, cimz mu uberes cast zdravi. Hned na to se rozmachnes k drtivemu uderu mecem, ale ve chvili kdy chces uder zasadit, se souboj prerusi a probehne predstavovacka onoho orka, nekolik minut neustale se opakujiciho zvaneni, jak si na tobe ork smlsne, jak je rad, ze ses mu postavil protoze ted uvidis zac je toho loket a dalsi bla, bla, bla. Nasledne zacina souboj nanovo. Vazne jsem nehral hru, ktera by mela otravnejsi souboje. Uplne se mi dela nevolno, ze to musim rict, ale zlaty Assassin.
PRave takove souboje byly i v Oddysey (a tos ty respawnovaci potvoraky musel zabijet rychle, protoze jsi byl omezen casem)... Pokud se to deje porad pri normalnich soubojich, je to jedna vec, pokud to jsou "minioni" coby mechanismus bossfightu, je to uplne neco jineho.
Uznávám, že tohle respawnování nebylo úplně nejšťastnější. Na druhou stranu za zabíjení můžeš mít spostu bonusů (ať už popravu za hit-striky, nebo HP za zabití apod.) a spoustu těchto výhod bys nemohl využít, kdyby ti tam zůstal už jen samotný boss. Navíc tohle bylo jen u vládců pevností a těch bylo za celou hru možná tak 5. V normálním terénu jsem takovéhle respawny nepociťoval, i když je pravda, že často přibíhali noví a noví nepřátelé. Ale když sis bokem odchytil nějakého kapitána a vyhnul ses dalším skřetům, tak sis ho mohl podat 1vs1.
S těmi kecy kapitánů ti musím dát za pravdu. Po většinu doby byly nudné a rušivé, ale určitě jsi po nich nezačínal nanovo (HP se mu neobnovilo). Byly ovšem i případy, kdy mě některé hlášky pobavily. To bylo v případě oživlých nebo zrazujících skřetů. Prostě když jsi na nějakého narazil už vícekrát.
Celkově to považuji za hodně povedenou hru. Přiběh sice žádná sláva, ale hlavně mě bavily ty souboje, výzvy a celkově ten systém nemesis byl dobrý.
Ty respawny byly i u kapitanu mimo pevnost, ne u vsech, ale byly a tam to bylo jeste prave vic na oko bijici, ze se opravdu ten ork zjevil i treba tesne prede mnou z niceho nic, bylo to ubijejici. Nebo treba ten karagon nebo jak se ta ctyrnoha potvora nazyvala. Zepredu nezranitelny, musel byt clovek hrozne rychly, aby se prehoupnul do zad, coz se malokdy povedlo, ale i z boku do nej slo rezat a ubirat mu zivot. A ted si predstav, ze se jeden takovej treba zanori telem do zdi, bez sance ho dorazit.
Tyhle chyby si maji vyvojari pohlidat.
A co dobyvani pevnosti, konce boju se obvykle menily v serii ingame animaci umirajicich nepratelskych kapitanu, bylo to vyslovene nasiraci.
Ta mouka je fakt dobrá jako obe sem přeřel na 100%
A je daleko lepší ten nový než ten starý, kde bylo pořád něco dokolečka to chápeš? Nebo ti stačí že je to stealth a je ti jedno jestli vedlejší aktivity jsou pořád dokola? A příběh je +- stejný, nedá se řící, že starší byli lepší.
Tak jo. To co porucis, je to nejlepsi. Evidentne nejsi absolutne schopny pojmout fakt, ze jde o zcela odlisne hry.
Tvůj názor můj názor je, že novější hry jsou lepší. Jsou odlišné, ale novější mě více baví.
Mám pár her, ve kterých už jsem nechal měsíce, či snad i roky reálného času a pořád mě ještě baví. Ale nejsou na steamu a nemají veřejné achivementy, takže prostě v těhle žebříčcích nejsou.
A taky mám hry, které hraju mnohokrát opakovaně, ale na nějaké úrovni prostě skončím (a začnu znova od začátku), protože už jsem dosáhnul všeho zajímavého,vím, že jsem "vyhráll" a dál by to už byla jen nuda a práce to dotáhnout do zaručeného vítězného konce.