Jsou zobrazeny jen nové odpovědi. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Tak tohle téma budu sledovat :) Když je běh na 100m, reakční časy sprinterů jsou kolem 0,1 sekundy.…
L-Core 16.05.2020 18:36
L-Core
Proc chces sledovat tohle tema, kdyz multak nehrajes? Ale je to tak, jak jsi psal, kdyz budou oba h…
RedMaX 16.05.2020 18:53
RedMaX
Je síce pravda že keby obaja bežali rovnakou rýchlosťou tak by bol ten čo by mal viac Hz tak by bol…
Lorenzo 16.05.2020 22:42
Lorenzo
Vzdyt ti tu dal HPET videa, kde to jasne ukazuje, ze tam ta vyhoda je. Jiste, je minimalni a vetsina…
RedMaX 17.05.2020 00:07
RedMaX
Ano, takto ked sa na to pozeráš a porovnávaš, tak je tam samozrejme vidieť rozdiel ale v hre to nedo… nový
Lorenzo 17.05.2020 10:11
Lorenzo
Nektere doby odezvy se scitaji a nektere nikoliv. Kdyz budes na spickovem pripojeni k internetu se s… nový
RedMaX 17.05.2020 11:08
RedMaX
U nekterych her když hrajete ve stejné síti tak možná ano, treba CSGO : [High-FPS-Animation-Smoothne…
HPET 16.05.2020 18:56
HPET
Pekne video, ale trosku zavadzajuce. Ano da sa povedat, ze na 240Hz sa presunie panacik o 4 poziacie… nový
fleg 18.05.2020 08:29
fleg
Mám teď čerstvě GTX MSI super 2070 trio a 144hz 2k IPS monitor s G-SYNC kompatabilní. Plynulost je e…
icepower32 16.05.2020 21:16
icepower32
Tak na fullHD asi ve velke casti her na nabusene grafice tech 144FPS udrzis, horsi by to bylo, kdyby…
RedMaX 16.05.2020 21:20
RedMaX
Hraju ve 2k. Např. DOOM Eternal drží prakticky pořád.. Navíc i při např. 100 fps máš plynulejší obra…
icepower32 16.05.2020 22:28
icepower32
Jenze tazateli jde o vyhodu rychlejsi strelby, ne o dropy, takze mu GSync nepomuze, ten naopak (nezn…
RedMaX 17.05.2020 00:05
RedMaX
A ja odpověděl že je to plynulejší, tudíž se to projevuje pocitově lépe se 144hz - lépe se míří, nep… nový
icepower32 17.05.2020 09:03
icepower32
Teď budu za rýpala, ale 2K označení oficiálně neexistuje, ale když už se používá, tak by mělo platit… nový
oko727 20.05.2020 06:38
oko727
To vysvětli marketérům.. každej víme o čem je tu řeč. Jinak ano, máš pravdu. nový
icepower32 20.05.2020 09:46
icepower32
Jak neexistuje? https://en.wikipedia.org/wiki/2K_resolution 2048x1080 V praxi je to vyjimecne. Ob… nový
RedMaX 20.05.2020 18:21
RedMaX
Mám klasické QHD, 27 palců monitor, žadné nudle a curved blbosti ;-) nový
icepower32 20.05.2020 18:51
icepower32
Njn, vidis jak dulezite je drzet se spravnych terminu, naprosto to meni nasi debatu. I jsem se te ta… nový
RedMaX 20.05.2020 19:32
RedMaX
Lenze toto nie je fer porovnanie, fer by bolo prepnut si novu zostavu na 60Hz a spravit si slepy tes… nový
fleg 18.05.2020 08:22
fleg
Díky všem za komentáře. Vychází mi z toho,že pro mě je to zbytečné. Co mi hlava nebere je,že při mém… nový
tuta 17.05.2020 12:05
tuta
Warface ma mizernej netcode uz od sameho zacatku. A pri tvem kempeni v rohu mistnosti opravdu nema 1… nový
Dwane Dibbley 17.05.2020 12:44
Dwane Dibbley
Bylo to daleko horší než ted - to video domzkilla je z té doby,ale do ideálu to má samozřejmě daleko… nový
tuta 17.05.2020 14:38
tuta
To uz radeji Ironsight, kdyz nemas tech par korun na CSGO. nový
Dwane Dibbley 17.05.2020 14:42
Dwane Dibbley
Kdo říká,že nemám,urážení ti jde. nový
tuta 17.05.2020 14:44
tuta
pár korun na skiny :-D nový
stylar 17.05.2020 16:32
stylar
já jsem přecházel z 60 hz na 120 a rozdíl jsem neviděl, až teď jsem zkusil přepnou zpět na 60 hz a r… nový
goto 03.01.2024 20:04
goto
Po sto letech jsem si přece jen koupil monitor s obnovovací frekvencí 165 Hz ,23,8" • IPS • 1920 × 1… nový
tuta 28.12.2023 19:26
tuta
Tak už jsou levný i ty z vyšším refresh rate, ale zase kvalitou obrazu se to asi nikam moc neposunul… nový
stylar 28.12.2023 19:56
stylar
Nedá se absolutně srovnávat hratelnost FPS stříleček na 60hz, 144 nebo i 240hz. Skok ze 60 na 144 je… nový
virten 30.12.2023 17:57
virten
Ano, ale ne každý hraje e-sport na mistrovské úrovni, pro mě je důležitější kvalita obrazu a HDR, co… nový
stylar 30.12.2023 22:16
stylar
zde záleží, co za hry hraješ, pokud kompetetivní hry typu CS, Valorant apod, tak nepotřebuješ HDR a… nový
virten 30.12.2023 22:20
virten
Multi hraju jen Battlefield, ale je pravda, že ten je technologicky trošku jinde 64vs64 a Tribes, co… nový
stylar 30.12.2023 22:59
stylar
Jasný, říkám, nejvíc záleží co a jak hraješ. Pokud budeš hrát kompetetivně CS/Valo, tak nebudeš hrát… nový
virten 04.01.2024 09:41
virten
Dobře, ale to by znamenalo, že tihle hráči chtějí to nejlepší, takže jediná cesta je OLED 240Hz ;-)… nový
stylar 05.01.2024 00:40
stylar
Hmm, to je možný, jenže takový hry se hrají na monitorech 24" . nový
virten 05.01.2024 09:58
virten
Ale k tomu musí mít i stroj ne ?Aby při 360 Hz měli i 360 FPS,aby to na 100% využil... nový
tuta 05.01.2024 12:35
tuta
Ano nový
virten 05.01.2024 22:55
virten
Ano, monitor 360 Hz pak může běžet třeba na 280 Hz, když hra pojede 280 fps, nejdůležitější tady je… nový
stylar 05.01.2024 23:01
stylar
240 - 366hz už má smysl pouze na profi scéně, řekl bych. Ale rozdíl 144 - 240 je obrovský nový
virten 06.01.2024 09:41
virten
Ja mám osobne 280hz monitor. Hrám na tom hlavne R6 Siege, je to paráda. Určite to pomôže, ja som si… poslední
Yacopsae. 07.02.2024 19:07
Yacopsae.

Tak tohle téma budu sledovat :)

Když je běh na 100m, reakční časy sprinterů jsou kolem 0,1 sekundy. Pak pochopitelně ten, kdo má reakční čas ještě 14x rychlejší bude na tom lépe než ten, který je jen 6x rychlejší. Ale určitě tomu nerozumím, určitě se na mě sesypou a budou se mi pošklebovat - takže si mé poznámky nevšímej :-p

Obraz ale bude objektivně plynulejší, pokud GPU stihne monitor zásobovat.

Proc chces sledovat tohle tema, kdyz multak nehrajes?

Ale je to tak, jak jsi psal, kdyz budou oba hraci stejne rychly a budou stejne dobre videt, tak ten, co se mu to obnovuje vickrat za sekundu, musi byt ve vyhode, protoze to muze videt o zlomek vteriny driv. Proto maji profi hraci u multiplayer strilecek 144Hz monitory.

Jestli mu vsak seriozne dokazi odpovedet uzivatele herni poradny, si nejsem uplne jist. Spousta lidi tak dobrych neni a 144Hz je pro ne jen placebo, tudiz mu odpovi, ze jim to pomaha, ikdyby to tak ve skutecnosti nebylo.

Je síce pravda že keby obaja bežali rovnakou rýchlosťou tak by bol ten čo by mal viac Hz tak by bol o trochu rýchlejší, lenže ten rozdiel je tak malý že to super nedokáže využiť ak to samozrejme tomu druhému ide bez lagu
Výhoda by bola iba vtedy, ak by jeden hral na monitore 21:9 a druhý 19:9 čo by spôsobilo výhodu lebo by videl viac ako súper. Ale dokázať využiť ten minimálny rozdiel s 144hz monitorom je blbosť ...
Ja mám 120hz 3440x1440 IPS a mal som 60 hz TN. Je tam vidieť rozdiel v plynulosti a rýchlosti ale neni taký veľký aby to niekto naprikad v counter strike mal ako velku výhodu. Tomu ozaj neverím

Vzdyt ti tu dal HPET videa, kde to jasne ukazuje, ze tam ta vyhoda je. Jiste, je minimalni a vetsina z nas by ji vyuzit nedokazala, protoze jak psal L-Core, nemame tak dobry reakcni cas. Ovsem tazatele neznam, ale jsou profi hraci, kteri i z techto minivyhod tezit dokazi.

Edit: Spis bych videl problem, ze vyhoda nepujde moc vyuzit pri hre pres internet, budou tam u hracu spis problemy s dobou odezvy u poskytovatele internetu nebo na serveru. Ale na nejake LAN party verim, ze muze dobrej hrac z tech 144FPS tezit.

Ano, takto ked sa na to pozeráš a porovnávaš, tak je tam samozrejme vidieť rozdiel ale v hre to nedokážeš využiť ako výhodu. To by musel mať niekto veľke lagy a padať fps aby to ten co ma 144hz monitor využil. Len že ked to aj na tom 60hz monitore ide bez lagu a podmienky internetoveho pripojenia su rovnaké, tak toho hrač aj so 144hz monitorom nevyužije. Možno by toho dokázal využiť iba nejaky profi hrač čo a tým živy ale bežny nie...

Nektere doby odezvy se scitaji a nektere nikoliv. Kdyz budes na spickovem pripojeni k internetu se super rychlosti a minimalnim pingem a i server bude poskytovat spickove parametry pripojeni, tak se vliv 60/144 FPS projevit muze. Ano, pro me by to ani tak vyhoda nebyla, ale jsou trenovani hraci, kteri z toho dokazi tezit.
Netusim samozrejme, jak to ma tazatel, nikdo mu neodpovi na dotaz, jestli to bude ku prospechu zrovna jemu, ale ta moznost tam je.

Pekne video, ale trosku zavadzajuce. Ano da sa povedat, ze na 240Hz sa presunie panacik o 4 poziacie kym na 60Hz len o jednu, ale je to "lag" na kozmickej urovni.
Pri 60Hz mas kazdy frame kazdych 16ms, pri 240 kazdych 4.1ms.
Reakcie v ludskom tele sa pohybuju od 100-200ms (prijatie obrazu, spracovanie v mozgu, vyslanie signalu do svalu a uskutocnenie pohybu).
Mne to proste vychadza, ze okrem pocitu to nemoze nic ine priniest, pretoze sme proste na to prilis pomaly.

Mám teď čerstvě GTX MSI super 2070 trio a 144hz 2k IPS monitor s G-SYNC kompatabilní. Plynulost je extrémně znát po letech hraní ve full HD 60Hz.. I v těch střílečkách je to jiný kafe. Counter strike už léta nehraju, ale když jsem to teď testoval mezi oběma monitory, tak je to nebe a dudy.

A ja odpověděl že je to plynulejší, tudíž se to projevuje pocitově lépe se 144hz - lépe se míří, nepřítel “nelaguje” viz i ty gify od ostatních uživatelů nahoře. Dovolim si tvrdit, že když budou 2 stejně dobří hráči proti sobě s t´im rozdílem, že jeden jede na 60hz monitoru a druhý na 144hz, tak bude mít ten s vyšším počtem hz větší výhodu. A o tom ten dotaz asi je.

Zbytek debaty už jsem vedl obecně 144hz vs nižší.

2k a fHD rozhodně není to samé ať už výsledný mnohem lepší, hezčí obraz ale i vyšší nároky na hw. Nicméně ty tvrdíš že ti to hw musí držet na 144 jakožto uz monitoru co má 60 (a nemá gsync/freesync), což není pravda, protože to právě řeší technologie gsync/freesync.

Jak neexistuje?

https://en.wikipedia.org/wiki/2K_resolution

2048x1080

V praxi je to vyjimecne. Obcas ale nekdo v pocitacich (vetsinou jsou to netechnicky vzdelani lide) rika, ze ma 2K, ale ma 2560x1080, to jsou takove ty protahle nudle. Maji ve skutecnosti ponekud tezko zapamatovatelne oznaceni UW-UXGA. Predpokladam, ze je to tak i u icepower32.

To co tu pises ty, QHD je 2560x1440 a to oficialne nema ono ciselne oznaceni, ale bohuzel i to si lide vlastni invenci oznacili jako 2,5K. Jasne, je to hloupe, ale co nadelame. :-)

Díky všem za komentáře.
Vychází mi z toho,že pro mě je to zbytečné.
Co mi hlava nebere je,že při mém připojení jak jsem psal cca -100 Mbit optika a s pingem 17 na eu.server a ve hře s 5 bary,nestačím reagovat na týpka taky cz. co je na na serveru singapur s pingem 202 a ve hře má 2 bary.
Tímto neplatí že stabilní připojení s nízkým pingem je výhoda,ale naopak.I já když se přepnu na ten singapur,tak mi přijde že jsem lepší...
Tady je video co sestříhal profi hráč,kde je to pěkně vidět - https://www.youtube.com/watch?v=e_0jaza7JCU
Jinak jsem uplně průměrnej hráč a nejlépe mi to jde od 2 do 5 piva :o) třeba hír - https://www.youtube.com/watch?v=R6bRRgmv0qI&t

já jsem přecházel z 60 hz na 120 a rozdíl jsem neviděl, až teď jsem zkusil přepnou zpět na 60 hz a rozdíl je spíše v plynulosti, je vidět že je tam méně snímků a neni to tak hladké, ale jestli nehraješ přes lan, asi žádnou výhodu mít nebudeš, ale já bych zpět na 60 hz už nepřecházel, ten rozdíl je vidět i vplynulosti přepínání oken, minimalizování a pod...

Po sto letech jsem si přece jen koupil monitor s obnovovací frekvencí 165 Hz ,23,8" • IPS • 1920 × 1080,jas 300 cd/m² • odezva 1 ms • kontrastní poměr 1 000 : 1,G-Sync, DisplayPort a oproti 60 Hz 24" Eizu DVI - je to opravdu v pvp fps hrách rozdíl jak kráva.

Nedá se absolutně srovnávat hratelnost FPS stříleček na 60hz, 144 nebo i 240hz. Skok ze 60 na 144 je obrovský, skok ze 144 na 240 už není tolik znát, ale znát pořád je. Ale k otázce - budeš rychlejší, bude se ti hrát líp a budeš i lepší v těch hrách. Dneska už se v e-sportu nepoužívá nic miň než 240hz a už se dokonce přechází i na víc :)

Ano, ale ne každý hraje e-sport na mistrovské úrovni, pro mě je důležitější kvalita obrazu a HDR, což taky podporuje 90% nových her a spousta hráčů jde jen po vyšších frekvencí a rozlišení, což lepší obraz nedělá, navíc nějaký ten 480Hz panel je obyč prastarý TN jenom vyboostěný na max rychlost, ne děkuji.

Multi hraju jen Battlefield, ale je pravda, že ten je technologicky trošku jinde 64vs64 a Tribes, což je FPS-Z kde se pohybuješ velmi rychle ve všech osách při rychlostech i 100+ km/s.

Jinak hraju na PC s TV :)) ale je to OLED 120Hz, který tak nějak přináší něco z obou světů rychlost/kvalita zobrazení, HDR si zapnu klidně i multiplayer hry.

Dobře, ale to by znamenalo, že tihle hráči chtějí to nejlepší, takže jediná cesta je OLED 240Hz ;-) a nedá se to srovnávat s IPS ani TN, na OLEDu máš neostřejší obraz při pohybu (někde jsem četl, že ostrost 120Hz OLED při pohybu se vyrovnává až 360Hz TN), jinak žádný ghosting tady není z principu fungování technologie a odezva 1 ms? Spíš tak 0,03 ms.
https://pcmonitors.info/lg/lg-ultragear-32gs95ue-240hz-4k-oled/

Ano, monitor 360 Hz pak může běžet třeba na 280 Hz, když hra pojede 280 fps, nejdůležitější tady je adaptive sync, kdy se přizpůsobí frekvence s FPS, každopádně tyhle high refresh rate monitory, už mi přijdou trochu overkill. 60 Hz je málo, ale rozhodovat se mezi 240 nebo 360?

Ja mám osobne 280hz monitor. Hrám na tom hlavne R6 Siege, je to paráda. Určite to pomôže, ja som si robil aj slepý test 60, 144, 240hz a 10 z 10 to trafím. Je to vidieť. Pokiaľ používaš 60hz, tak 144hz bude veľký skok.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru