Skyrim - Jen pro moji informaci
Mam dotaz ohledne hry The Elder Scrolls V: Skyrim. Jde mi o levelovani protivniku, kteri postupuji na vyssi levely spolecne s postavou za kterou hrac hraje. Tohle mi prijde padle na hlavu jelikoz RPG je prece o tom, ze zatimco na zacatku hry je pro me i ten nejslabsi protivnik tezky, tak postupne jak leveluji je pro me cim dal mensi prekazkou a na konci hry se ke me ani nedokaze priblizit a uz je mrtvy. Drive jsem hral Oblivion, ale jelikoz mi hra nesedla tak nevim jak se tenhle bethesdovsky styl hraje. Je mi jasny, ze protivnik neziskava lepsi vybaveni jako ja takze tam nejaky rozdil mezi mnou a protivnikem urcite je, ale asi to nebude tak markantni. Z meho pohledu tady tehle system serii The Elder Scrolls uplne degraduje.
Na druhu stranu, bavilo by ta hrat hru, kde protivnici zomieraju uz len pri pohalde na teba? Ziadna vyzva....
Tak v RPG hrach je spousta protivniku, takze pro uz silnou postavu by logicky meli byt vyzvou uz jen ti nejsilnejsi protivnici. A me se prave libi, ze ti co mi dali na zacatku hry na budku tak jim to muzu po nejake dobe vsechno vratit a uz se u toho nezapotim nebo jsem jim rovnocenny souper.
Ono je to zpravidla uděláno tak, že dokud jsi slabčák, ti silní protivníci se snad ani negenerují (Torchlight II), nějakého namistrovaného skřeta jako učeň ani nepotkáš :)
To zalezi v jake hre, treba nyni jak hraji Zaklinace 3 tak tam potkavam i mnohem silnejsi protivniky proti kterym nemam sanci, a v Gothicu 3 jsem taky potkaval hodne silne.
Já to nikdy moc neřešil, obtížnost nepřátel si šteluju posuvníkem v nastavení hry (Oblivion určitě, Skyrim teď nevím).
Pamatuji si, že tohle mě mrzelo u Diablo 1 před sto lety; když jsem v pozdějších úrovních (a vyšších levelech postavy) vyrazil někam do prvního patra, ze zabitých slabých nepřátel nepadaly prakticky žádné XP body, protože level mé postavy byl výrazně vyšší. Mastit zástupy kostlivců a tak si zlepšovat postavu prostě nešlo :)
Je to tak proto, abys mohl už od začátku splnit jakýkoliv quest a nezasekl se na něm, mně se to osobně taky moc nelíbí. Ale popravdě s kovařinou na 100 a zbraněmi, co časem berou 2x víc než v základu tam už pak rozdíl je.
On ho prave ziskava take, ale jestli ti to prijde lehky, v menu si muzes nastavit obtiznost a mody na extremni obtiznost budou taky
Mel jsem na mysli monstra apod. Lidsti bojovnici me vubec nenapadli. Jinak ja se ptam jen pro zajimavost, hry od Bethesdy me nikdy nebavily.
Odporúčam mód requiem 19281? alebo skyrim redone 9286? Za mňa skôr ten skyrim redone, väčšia kompatibilita s inými módmi. Máš pravdu, level scaling je tu spravený úplne zle, s týmito módmi je to oveľa lepšie.
Protože je svět Skyrimu koncipován tak, že se neustále respawnuje, tak je levelování protivníků podle mě dobrý nápad. Udržuje to přiměřeně silné nepřátele po dlouhou dobu hry, ale většina má omezený leveling, takže od určitého levelu už nedrží krok s hráčem. Za zažátku hry je jen třeba si dát pozor na dungeony a nepřátele, kteří mají přiřazen fixní level a mohou být mnohem silnější než hráč.
Právě v tom Oblivionu to bylo ještě horší. Nejenom, že tam levelovali i nepřátelé, ale levelovalo tam i jejich vybavení. Takže přibližně na 20 lvl, jsem narážel na bandity s Daedrickým vybavením. A to byl teda masakr. Ve Skyrimu sice nepřátelé levelují, ale o dost pomaleji než ty. Sice to může být otravné, ale prodlužuje to hratelnost hry. Když tam máš nahráno 500 hodin, tak by pro tebe už nikdo nebyl výzva. Díky tomuto tam ta výzva pořád je.
To je sice pěkný, ale to je spíše takové umělé natahování hry. Tohle by mě nebavilo.
Tohle je prostě styl Bethesdy. S tím nic nenaděláš.