Adventury podobné The Neverhood
Právě jsem dohrál The Neverhood a je to parádní pařba. Rád bych si zahrál nějakou podobnou adventurku, kde hlavolamy dávají smysl, není to pixelhunt a je to zábavné. Ideálně starší ročníky, kvůli stáří notebooku kde to hraju.
Můžete něco doporučit?
Nieco od Amanita Design (Machinarium, Samorost).
Nevím, jestli chápu dobře pojem pixel hunt, ale podlé mé definice jsou to právě hry od Amanita Design, čili to asi nebude to pravé.
Zjavne ten pojem nechapes ani trochu.
Právě, nebaví mě honit po obrazovce pixely, sbírat předměty a kombinovat je. To se mi víc líbil ten systém z Neverhoodu, bylo jasné s čím se dá něco podniknout, nemusel jsem zběsile klikat po obrazovce..
Co Broken sword? Mám zažito, že to je legenda, nikdy jsem nehrál...
Prave o tom je spominane "Machinarium", logicke hlavolamy vseho druhu (nechcem prezradzat ale napr. 1:20 ).
Kombinovanie predmetov je tam tiez, ale to je aj v Neverhoode! Kazda adventura, ktora ma inventar predsa musi aspon v nejakej podobe obsahovat zbieranie predmetov, ich kombinovanie a pouzivanie, ak neratam cisto "kecacie" alternativy ako "Facade".
Je, ale je ti jasne, ze starsie diely su typickym prikladom toho, co nechces:
v Neverhoodu jsi žádné předměty nekombinoval. Machinarium jsem právě zkoušel a je to přesně to co mě nebaví. Nechci honit myš po obrazovce a čekat až se změní na kurzor, který říká, že se tam dá provést interakce. Navíc musím být na konkrétním místě, takže než můžu vůbec s něčím zkoušet interakci, musím k tomu dojít.
je to pěkná nuda.
Tak v tom pripade ma ale nic, co by kompletne splnalo tvoje poziadavky, nenapada... Na vsetky "klasicke" adventury ale s takymto pristupom rovno zabudni. Mozno bude dobre pokracovanie Neverhoodu watch
A čo si, green4, predstavíte pod takým pojmom "pixel hunt"?
Predstavim si lovenie predmetov alebo celkovo aktivnych prvkov na danej obrazovke. To sa ale bavime hlavne o starsich adventurach a roznych freeware amaterskych pokusoch. Dnesne adventury vacsinou vsetky pouzitelne prvky zvyraznuju zmenou kurzora alebo rovno zvyraznenim celeho predmetu, pridanim napovedy priamo do hry atd., takze o pixel huntingu nemoze byt velmi rec.
K tvojmu "zaskatulkovaniu" Amanity:
Machinarium nie je zalozene iba na hladani predmetov, ma pomerne maly inventar a predmety sa v nom takmer vobec nekombinuju, ta hra je zalozena primarne na logickych hlavolamoch a nie na prestrelenych kombinaciach (mixér + myš + syr = vodíková bomba a podobne). Novsia Botanicula ma zbieranie predmetov este ovela viac v pozadi. A ani nehovorim, ze spominane 2 diely Samorostu sa ovladaju podobne ako Neverhood, iba klikanim po lokacii, bez toho aby sme riesili inventar - predmety obcas zbierame (ako inak by fungoval postup hrou), ale pouzivaju sa "automaticky". Chcel by som vediet, kde v tychto hrach vidis pixel hunting, ked hracovi jasne zvyraznuju body na ktore moze kliknut. A este s tym, ze je tychto bodov (oproti beznym andventuram, v ktorych mozes kliknut na desiatky veci hned v prvej miestnosti) velmi malo.
A co třeba Polda 6? Sice ve starších dílech tam bylo neočekávané aktivní místo (viz. myslím že hadička na motorce ve dvojce), ale v šestce tam je klávesa pro zobrazení všech aktivních míst .
Poldu nemám rád, já jsem alergicky na Sobotku.