K čemu, ve hrách, potřebuji více jak 60 FPS
1. LCD monitor je schopen zobrazovat 60 snímků/s
2. lidské oko asi 30 snímků/s
3. k čemu je mě v benchmarku, třeba Company of Heroes 390 max 109min.?
4. pokud hra jde plynule tak je mě naprosto fuk kolik je FPS
5. zapnu vert. synch. a ovíce se nestarám
(tedy mimo grafických testů)
Otázka, je to tak dobře?
Je to tak dobře.
Ten benchmark ale pro porovnání výkonů smysl má.
Ja FPS vubec nesleduju..na co?Az se to zacne sekat,tak stahnu neco z nastaveni..
Lidské oko pochopitelně nevidí 30 FPS (tohle je ten největší kec lidí, co nejspíš víc jako 30 FPS ve hře nikdy neměli). Za prvé, bezpečně jsem poznal na svém LCD rozdíl mezi 60 a 75 Hz, čili je jasné, že 30 je poznat taky. A za druhé, kdyby člověk opravdu viděl 30 FPS, spoustu věcí by nemohl dělat. Takový tenis nebo hokej při vidění 30 snímků za sekundu...to by vážně nešlo
Očividně o tom víš kulové, tak sedni ke "gůglu" a studuj. A začni pojmy jako počet snímků za sekundu a obnovovací frekvence a ušetři tak davy lidí, kteří se z podobných příspěvků válí smíchy po zemi.
Náhodou má pravdu
Pro lidské oko začíná splývat pohyb do "plynula" už při 25FPS. Ale není řečeno, že jakýkoli pohyb. Při extrémně rychlých pohybech je možné vidět "fázování" i při 30FPS (typicky doporučuju sledovat např. záběry F1, ale jde to vidět např. i u tenisu, fotbalu apod. - vždy tam, kde je objekt relativně blízko kamery).
Kdo si pamatuje staré CRT monitory ví, že 60Hz bylo "nekoukatelných", protože monitor VIDITELNĚ blikal - tedy lidské oko je schopno zaznamenávat jevy (byť už velmi omezeně) ještě při frekvencích 60Hz. Až 70Hz a výše jsou už "neviditelné". A totéž platí i pro některé hry - typicky střílečky, ve kterých může být ergonomicky a herně "použitelných" až 100FPS - typický případ jsou "rychlovky" typu Counterstrike.V takových případech se vždy vypíná sychronizace a vše podřizuje právě vysokému FPS.
No ale to právě směšuješ pojmy obnovovací frekvence a snímky za sekundu.
ne, je to v tomto ohledu jedno. Zkusím to popsat jinak: Spor je o to, zda člověk je schopen rozeznat více než těch cca 30fps. Já tvrdím, že bezesporu ano a jako argument jsem uvedl obn. frekvenci CRT monitoru, tedy prokazatelný rozdíl vnímání 60 a 75Hz.
Druhá věc je, že více než 60FPS je na LCD displejích trochu problém - obraz pak je sice plynulý, ale "potrhaný"
Tiez si myslim, ze miesas hrusky s jablkami kusok aj ked podobnost tam je.
60Hz blikanie nevidi 90% ludi, vzdy ked som prisiel k monitoru a videl blikanie pytal som sa ludi ci im to nevadi. Ked som im ukazal rozdiel medzi 60 a 75Hz vacsina mi sice prikyvla, ze uz to vidia, ale takym stylom, ze snad nebudem odporovat pc technikovi. Proste oni to nevideli, pritom mne stacil jeden pohlad a uz ma z toho boleli oci. Lenze frekvencia crt monitora je nieco ine ako fps.
Pri fps si treba uvedomit, ze sa vlastne pozerame na obrazky, ktore sa striedaju tak rychlo, ze vlastne vidime pohyb. Iste je kazde ludske oko inak citlive, ale drviva vacsina ludi vidi uz pri 25fps namiesto obrazkov video, ktore nie je nicim rusene. Som ochotny uverit, ze zvlast "rychle oci" dokazu tuto hranicu posunut o par fps hore vyssie, ale uz nie tomu ked mi niekto bude prisahat, ze je rozdiel v hrani s fps 30 a fps 60.
Uz sme sa tu o tom bavili a viem, ze sa tu naslo par ludi co ma o tom presviedcalo, ale ja im ich placebo efekt uz vyvracat nebudem, ja im verim, ze to tak naozaj vnimaju, ale zaroven som si isty, ze keby ich podrobim slepemu testu tak zlyhaju.
A na zaver logicke vysvetlenie preco je hranie na 30fps viditelne horsie ako na 60 fps. Pri 30 fps sme na hrane vykonu procesora alebo grafiky a nase pc sa trapi, pocas hrania sa vyskytnu miesta, kde sa trapi este viacej a spadne nam fps pod 25. Tieto mozno len mikroprepady pod kriticku hranicu sposobia, ze nas dojem je, ze na hranie hry proste 30 fps nestaci lebo to "trha". Pri 60 fps nam sice fps spadne mozno na 50, 40, ale nic rusive nevnimame.
No a teraz som prezradil to kuzlo.
machri jako ja dohraji mafii 2 s 15 fps:D
viz výše. a k zbytku - věř či nevěř, ale např. u CS je 30fps naprosto nedostatečných, protože ta hra je tak nechutně rychlá, že i ty desítky ms jsou poznat, hlavně při rychlých pohybech myši - při 30fps vidíš při "zamíchání" myší 4 "nesouvisející" obrázky, při 60fps těch obrázků bude 8-10. Sám správně píšeš, že při běžném pohybu to nepoznáš, ale problém jsou právě ty rychlé akce (a samozřejmě propady fps, pokud se jedná o nějakou náročnější hru a v jejím rámci náročnější scénu).
Ja som CSko aktivne hraval na intraku asi 2 roky, kedze sme sa zo zaciatku tlacili asi 100 ludi na 128kb ISDN a az po roku nas zapojili na 100Mb a zacinal som na Celerone 433MHz, ktory mal len 128MB RAM viem presne aky je rozdiel medzi 30 a 60 FPS (zvysenie ram nam vtedy pomohlo dosiahnut 2x tolko FPS).
A k milisekundam, bolo uplne jedno, ci mam 5ms alebo 30, moja hra aj pocit z nej bol rovnaky, lagovanie zacinalo na urovni 100ms, kedy sa hra zacala stavat nehratelnou.
To co popisujes ty som ja proste nevidel a to si myslim, ze mam citlive oci a to blikanie crt mmonitora na 60Hz vidim na 10m.
100% souhlasím dřív jsem hrával na 35FPS. Dnes už jedu nad 60 a hra je úplně jiná.
Válej se kde chceš, to je mi jedno. Tak tě tedy prosím, dej mi nějaký zdroj, kde se píše, že lidské oko nerozezná více než 30 snímků za sekundu. Co jsem měl tak možnost vidět, tak se to na internetu hemží spoustou lidí, co tvrdí to, co ty, a považují to za pravdu, ale zdroj tohoto "faktu" nikde. Mimochodem skutečně bych ti přál řídit auto s viděním 30 FPS nebo dokonce hrát hokej apod.
hoši, já sice běžně hraju na 60fps, ale moje oči běží běžně tak na 10, po kalbách často i na 2 fps takže mi to může být jedno :D
prečo odpovedáš na 4-5 rokov staré vlákno? Daný tazateľ a pol užívateľov, ktorý sem niečo k tomu písali si to už aj tak neprečítajú..síce ked teraz pozerám..jedine, že by šlo o tohto tazateľa..-20682579-m-pol
Ono je to trošku jinak. Lidské oko dokáže rozeznat počat snímků pod 30 FPS. To znamená, že když má hra pod 30 FPS, tak rozeznáváš jednotlivé snímky a zdá se ti, že se hra "laguje". Zatímco, když máš ve hře nad 30 FPS, tak už nerozeznáváš jednotlivé snímky a i když poznáš rozdíl mezi 30 a 60 FPS, tak ti hra připadá plynulá, protože tvé oko nestíhá tolik snímků a tak splývají v plynulý pohyb.
Počet snímků vůbec neřeš, to jsou takové kravoviny pro debilky na internetu co o tom píšou dlouhé članky. Prostě až ti vadí a tvoje oko vidí že se hra seká tak je to problém. Jinak to neřeš.
to potřenují jen pc-čkaři kteří se chlubí výkonem s pc za 40 litrů
tak tak, zlaty xbox
Ale no tak, i na konzolích, pokud to je možné, se snaží dosáhnout 60 FPS. Mimochodem mám PC za 12 litrů a zatím všechno jsem si mohl dovolit na max s vertikální synchronizací a 60 FPS. Pravda, nehrál jsem ještě úplný novinky, tam se i GTX560 asi zadýchá, ale já po novinkách zas tak nedychtím. Mimochodem krásná ukázka rozdílu mezi 60 a 30 FPS. http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-w hat-if-uncharted-3-ran-at-60-fps
Někdo cpe peníze do PC, někdo do chlastu/drog/"slečen", někdo do auta. Tohle neřeš
vyber si, buď 100 fps u každé hry nebo kurvy na celý rok :D :D :D
V online hrách o reflexu jako je např. counter strike tam rozdíl poznáš a velkej, bez 100 ani ranu, navíc když máš lock na 60 a pak chytneš nějakej drop tak je to špatný. Ale pokud hraješ for fun tak ti to je jedno.
Tady potřebu 100FPS+ nepochopěj
a co nechápeš ty na tom, že mezi 60 a 1000 fps není absolutně žádný rozdíl? a tvůj monitor umí 100+ Hz? A tvé oko vnímá kolik? je to akorát skupinová demence šířící bludy.
Běž si hrát hry na 23.976 FPS a neotravuj nedementní teoretický bojovníku
ale ve frametimes už jo a jde to dost poznat na ovládání, takhle při 60 fps v-sync se zkontroluje jestli si pohnul myší každých 16,67 ms
a jde to poznat extrémně např. při CS GO v menu hýbu myší a když zapnu v-sync na 75 fps (13,3 ms frametimes) se myš pohybuje úplně opožděně, tak to sotva jde něco strefit v téhle rychlé hře, při 300 fps jdou snímky tak rychle, že reakce vstupních zařízení jsou okamžité
Skupinová demence šířící bludy se děje zde na poradně a provozuje ji "druhý tábor".
Uzamknite to prosim, niekto sa tu hrabe v minulosti.
Dobře. Stejně tu těch 60/144Hz témat máme povícero. A až se objeví někdo nový, může si svůj thread založit. (L-Core)
Já bych to udělal jako na Redditu, jakmile je vlákno starší než 6 (?) měsíců, automaticky je archivováno a zamknuto.