Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemZamknuto K čemu, ve hrách, potřebuji více jak 60 FPS

1. LCD monitor je schopen zobrazovat 60 snímků/s
2. lidské oko asi 30 snímků/s
3. k čemu je mě v benchmarku, třeba Company of Heroes 390 max 109min.?
4. pokud hra jde plynule tak je mě naprosto fuk kolik je FPS
5. zapnu vert. synch. a ovíce se nestarám
(tedy mimo grafických testů)

Otázka, je to tak dobře?

Jsou zobrazeny jen nové odpovědi. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Lidské oko pochopitelně nevidí 30 FPS (tohle je ten největší kec lidí, co nejspíš víc jako 30 FPS ve…
Sasakr 09.10.2011 20:17
Sasakr
Očividně o tom víš kulové, tak sedni ke "gůglu" a studuj. A začni pojmy jako počet snímků za sekundu…
Bounty 09.10.2011 22:16
Bounty
Náhodou má pravdu ;-) Pro lidské oko začíná splývat pohyb do "plynula" už při 25FPS. Ale není řečen…
touchwood 10.10.2011 07:13
touchwood
Tiez si myslim, ze miesas hrusky s jablkami kusok aj ked podobnost tam je. 60Hz blikanie nevidi 90%…
fleg 11.10.2011 11:27
fleg
viz výše. a k zbytku - věř či nevěř, ale např. u CS je 30fps naprosto nedostatečných, protože ta hra…
touchwood 11.10.2011 22:17
touchwood
100% souhlasím dřív jsem hrával na 35FPS. Dnes už jedu nad 60 a hra je úplně jiná. nový
SlouDelCZ 22.01.2017 08:09
SlouDelCZ
V online hrách o reflexu jako je např. counter strike tam rozdíl poznáš a velkej, bez 100 ani ranu,…
Mojmír 15.04.2015 16:24
Mojmír
Tady potřebu 100FPS+ nepochopěj :-)
Metride 15.04.2015 17:03
Metride
a co nechápeš ty na tom, že mezi 60 a 1000 fps není absolutně žádný rozdíl? a tvůj monitor umí 100+… nový
sampus 21.01.2017 15:38
sampus
15.04.2015 17:03 nový
Eryo 21.01.2017 16:02
Eryo
Běž si hrát hry na 23.976 FPS a neotravuj nedementní teoretický bojovníku :-) nový
Metride 21.01.2017 16:24
Metride
ale ve frametimes už jo a jde to dost poznat na ovládání, takhle při 60 fps v-sync se zkontroluje je… nový
stylar 21.01.2017 17:11
stylar
Skupinová demence šířící bludy se děje zde na poradně a provozuje ji "druhý tábor". nový
Vondrs 21.01.2017 17:47
Vondrs
Uzamknite to prosim, niekto sa tu hrabe v minulosti. Dobře. Stejně tu těch 60/144Hz témat máme poví… nový
Michal2 22.01.2017 16:58
Michal2
Já bych to udělal jako na Redditu, jakmile je vlákno starší než 6 (?) měsíců, automaticky je archivo… poslední
Vondrs 22.01.2017 22:16
Vondrs

Lidské oko pochopitelně nevidí 30 FPS (tohle je ten největší kec lidí, co nejspíš víc jako 30 FPS ve hře nikdy neměli). Za prvé, bezpečně jsem poznal na svém LCD rozdíl mezi 60 a 75 Hz, čili je jasné, že 30 je poznat taky. A za druhé, kdyby člověk opravdu viděl 30 FPS, spoustu věcí by nemohl dělat. Takový tenis nebo hokej při vidění 30 snímků za sekundu...to by vážně nešlo :-)

Náhodou má pravdu ;-)

Pro lidské oko začíná splývat pohyb do "plynula" už při 25FPS. Ale není řečeno, že jakýkoli pohyb. Při extrémně rychlých pohybech je možné vidět "fázování" i při 30FPS (typicky doporučuju sledovat např. záběry F1, ale jde to vidět např. i u tenisu, fotbalu apod. - vždy tam, kde je objekt relativně blízko kamery).

Kdo si pamatuje staré CRT monitory ví, že 60Hz bylo "nekoukatelných", protože monitor VIDITELNĚ blikal - tedy lidské oko je schopno zaznamenávat jevy (byť už velmi omezeně) ještě při frekvencích 60Hz. Až 70Hz a výše jsou už "neviditelné". A totéž platí i pro některé hry - typicky střílečky, ve kterých může být ergonomicky a herně "použitelných" až 100FPS - typický případ jsou "rychlovky" typu Counterstrike.V takových případech se vždy vypíná sychronizace a vše podřizuje právě vysokému FPS.

Tiez si myslim, ze miesas hrusky s jablkami kusok aj ked podobnost tam je.
60Hz blikanie nevidi 90% ludi, vzdy ked som prisiel k monitoru a videl blikanie pytal som sa ludi ci im to nevadi. Ked som im ukazal rozdiel medzi 60 a 75Hz vacsina mi sice prikyvla, ze uz to vidia, ale takym stylom, ze snad nebudem odporovat pc technikovi. Proste oni to nevideli, pritom mne stacil jeden pohlad a uz ma z toho boleli oci. Lenze frekvencia crt monitora je nieco ine ako fps.
Pri fps si treba uvedomit, ze sa vlastne pozerame na obrazky, ktore sa striedaju tak rychlo, ze vlastne vidime pohyb. Iste je kazde ludske oko inak citlive, ale drviva vacsina ludi vidi uz pri 25fps namiesto obrazkov video, ktore nie je nicim rusene. Som ochotny uverit, ze zvlast "rychle oci" dokazu tuto hranicu posunut o par fps hore vyssie, ale uz nie tomu ked mi niekto bude prisahat, ze je rozdiel v hrani s fps 30 a fps 60.
Uz sme sa tu o tom bavili a viem, ze sa tu naslo par ludi co ma o tom presviedcalo, ale ja im ich placebo efekt uz vyvracat nebudem, ja im verim, ze to tak naozaj vnimaju, ale zaroven som si isty, ze keby ich podrobim slepemu testu tak zlyhaju.
A na zaver logicke vysvetlenie preco je hranie na 30fps viditelne horsie ako na 60 fps. Pri 30 fps sme na hrane vykonu procesora alebo grafiky a nase pc sa trapi, pocas hrania sa vyskytnu miesta, kde sa trapi este viacej a spadne nam fps pod 25. Tieto mozno len mikroprepady pod kriticku hranicu sposobia, ze nas dojem je, ze na hranie hry proste 30 fps nestaci lebo to "trha". Pri 60 fps nam sice fps spadne mozno na 50, 40, ale nic rusive nevnimame.
No a teraz som prezradil to kuzlo.

viz výše. a k zbytku - věř či nevěř, ale např. u CS je 30fps naprosto nedostatečných, protože ta hra je tak nechutně rychlá, že i ty desítky ms jsou poznat, hlavně při rychlých pohybech myši - při 30fps vidíš při "zamíchání" myší 4 "nesouvisející" obrázky, při 60fps těch obrázků bude 8-10. Sám správně píšeš, že při běžném pohybu to nepoznáš, ale problém jsou právě ty rychlé akce (a samozřejmě propady fps, pokud se jedná o nějakou náročnější hru a v jejím rámci náročnější scénu).

ale ve frametimes už jo a jde to dost poznat na ovládání, takhle při 60 fps v-sync se zkontroluje jestli si pohnul myší každých 16,67 ms

a jde to poznat extrémně např. při CS GO v menu hýbu myší a když zapnu v-sync na 75 fps (13,3 ms frametimes) se myš pohybuje úplně opožděně, tak to sotva jde něco strefit v téhle rychlé hře, při 300 fps jdou snímky tak rychle, že reakce vstupních zařízení jsou okamžité

Zpět do poradny Nahoru