Styx: Master of Shadows (spatne)
Mam tu dalsi hru, kterou jsem rozehral na doporuceni Styx: Master of Shadows. Jedna se o stealth akci, coz jsou obecne hry, ktere mi docela sedi. Ovsem v tomto pripade spokojen nejsem, zatim jsem ve hre nedosel nijak daleko a premyslim, jestli to nezabalit uplne. Problemy jsou dva:
1. Vlezu pod stul, odkopnu zidli, ulozim hru. Pak vylezu, ale nevsiml jsem si straze za sebou, ktera me videla a zautocila na me. Ve Styxovi mate sice moznost obrany, ale minimalni, navic vas hra zamkne v cgi skriptu a ani nemuzete utect. Takze jsem se loadnul z mista ulozeni, ale co to? Zidle je na svem miste pod stolem a okolo je nekolik strazi. Jakmile se pohnu jakymkoli smerem, zidle upadne a straze me zaregistruji, vytahnou z pod stolu a zabijou. Celkem amaterska chyba, neukladat pro SAVE pozice predmetu a strazi okolo, cimz dochazi k situacim, kdy musim jit zpatky predchozim ulozenim a teda opakovat i delsi pasaz.
2. Ovladani na PC klavesnici a mysi je tragicke, ve hre je spousta preskoku nad propasti, splhani (skakani po zdech) a vubec to na klavesnici nedavam. Opakuju jeden skok treba desetkrat, nez ho trefim. Pojal jsem podezreni, protoze hra byla i na konzole, jestli neudelali vyvojari ovladani pro gamepad a az nasledne tam nejak na rychlo domrsili klavesnici a mys. K tomu mam teda i dotaz, jestli to nekdo hral na gamepadu a jestli to ovladani je lepsi? (Mne se do gamepadu moc jit nechce, ale kdyby to bylo o hodne lepsi, tak bych to treba zkusil.)
Jinak mi hra prijde zajimava, ikdyz dost tezka, straze okolo kterych clovek prochazi maji dobre videni, takze to clovek musi kolikrat dobre casovat a planovat. Na databazi her ale lidi pisou, ze v druhe polovine se hra zacne nechutne opakovat, ze jsou ty mistnosti stale dokola stejne a zacne to byt silene repetetivni, to ale zatim neposoudim, nejsem tak daleko.
1/ "blbe jsem si ulozil hru - hra je spatna"
2/ "jsem levej - hra je spatna"
Jinak u tebe hodnoceni "spatna" je vlastne top, kdyz vsechno ostatni je minimalne megadebilni.
Tradicne jsi nepochopil, tak jeste jednou: Pockal jsem az straze odejdou od stolu, kde jsem byl schovany. Potom jsem odkopl zidli asi 3m od stolu, aby mi neprekazela a mohl jsem sebrat medailon. Hru jsem ULOZIL. Potom jsem vylezl, ale byl tam jeste jeden strazny, ktery me uvidel. Hru jsem loadnul a presto, ze jsem ji ULOZIL ve chvili, kdy byla zidle i straze pryc od stolu, po loadu byly u stolu straze a zidle tam stala take. SAVE vubec nepocita s predmety okolo hrace pri ukladani.
Jasne, podle tebe to tak ma byt, boze MYSLI nez neco placnes, ikdyz jestli je sance to pochopit ....
Styxa som hrala len gamepade a žiaden problém s ovládaním som nemala. Ak máš možnosť, určite to radšej hraj na gamepade. Je to jedna z tých hier, ktorá je na gamepade o dosť pohodlnejšia.
U bodu jedna se ti nedivím, že jsi naštvaný. Pakliže hra umožňuje saving kdykoliv, vždy by to mělo být přesně 1:1, ne, že jsi po loadu obklopený AIčky a hybatelný předmět (v tomto případě židle) je na jiném místě než v době savování. A jak už tady bylo zmíněno - určitě gamepad zkus.
Diky, ovladani hry pres gamepad je lepsi.
Jinak teda furt narazim na takovy nedoreseny veci. Treba kolize vyvojari neresili. Prevrhnu zidli v ulicce? Neda se tam diky tomu projit, ale co straze projdou tou zidli. Mimochodem udelam save/load a zidle neni prevrzena. Zhasnu lampu, save/load, lampa je rozsvicena. A potom teda me stve, ze se schovam za bednu, strazni stoji a bavi se na druhy strane, save/load a strazni jsou na ceste ke mne.
Proste je tam spousta nedodelku, nicmene uz jsem kousek pred pulkou hry, takze hratelny to je, nicmene kvalitu a promyslenost jinych stealth akci jako je Dishonored nebo Thief v tehle hre nehledejte.
Dam to do spoileru, kdyby to chtel nekdo hrat, tak at mu nekazim prekvapko:
Presne v pulce hry prijde hrdina o vsechny predmety a hra navysi svou obtiznost temer dvojnasobne, je to dost silene. Jako nestezuju si, jsem si to navic ztizil, ze hraju na Normal a bez zabiti, coz teda furt jde, ale je to peklo. Momentalne tam mam ale zasek, ze mi hra uz ani neukazuje cestu vpred, doufam, ze to neni bugly, to by dost nastvalo.
Proste se mi zda, ze to vyvojari dost prehnali s tou obtiznosti.
Na stealth hrach je super, ze kdyz je hrajes stealth, tak na obtiznost temer nezalezi. To co pises ve spoileru je v mnoha hrach.
Hrali jste nekdo Styx: Shards of Darkness?
Nenasel jsem, ze by to podporovalo Steam Remote Play Together, bych to po dokonceni prvniho dilu dal s kamosem v coopu, hra jsem zjistil, ze na rozdil od prvniho dilu coop umi, akorat, ze to bude muset kamos kupovat pokud to to remote play nepodporuje. Takze budeme muset cekat na vetsi slevu, kamos ma dost omezeny rozpocet.
Dohral jsem ten Styx: Master of Shadows a za me teda ta hra neni dobra. Pribeh o nicem, repetetivni hratelnost, zaver se hraje jinak nez cela hra predtim, coz melo navodit konec s tezko udolatelnym bossem, ale misto toho to navodilo jen frustraci z cele hry.
Pokud to tu jeden prirovnaval hratelnosti k Dishonored, tak se tomu musim vysmat, rozdil jak mezi prvoligovym spanelskym fotbalovym tymem a nejakym diviznim ceskym odnekud z posledniho okresniho preboru.