Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem INSIDE, pokec o hře

Po několika letech ve steamáckém wishlistu jsem si hru konečně pořídil na EPIC zdarma.

Věděl jsem, že je to podobné jako LIMBO. Jsem cca v polovině, zažil jsem jeden zákys. V jednom případě (nepovinné deaktivace jakýchsi podivných zařízení - koulí) jsem si musel vyhledat řešení

Šlo o část, kdy se postavička spustí hluboko pod zem a kde se na ni vrhnou psi, vlci či co to je, a roztrhají ji. Nedařilo se mi dostat dál, nenapadlo mě sejmout ze zdi pochodeň a pomoci ní zahánět potfory od sebe a opatrně přitom postupovat ke kouli. Dal jsem to asi až po deseti pokusech.

Hra mi připadá oproti Limbu propracovanější, je tady více nápadů, možnost ovládání dalších postav. Některé lokace jsou docela rozsáhlé a složité, například ta, kde jsem musel sehnat 20 "lidí", abych se dostal dál. Některé pasáže se normálně nedají proběhnout, toho chlapce vždy dostihnou, musí se na to jinak; líbí se mi třeba způsob, jak je třeba postupně, v několika krocích, oklamat pomoci plotu, který oni nezdolají, psy. Čas od času je potřeba experimentovat, zkoušet věci, které by člověka nenapadly - pokud tedy chce najít všechny nepovinné koule k deaktivaci. Koukl jsem na kousek videa "all secrets" z části, kterou mám dávno za sebou, a vidím, že jsem dvě lokace minul.

Nenapadlo mě prohledávat v kukuřici, kde není nic vidět, na zemi místo vedle místa, přitom to pole je dost rozsáhlé. Nenapadlo mě ponorkou skákat z vody směrem na jakési trubky na zdi nad hladinou, abych je poškodil a ony časem spadly.

Dnes bych asi hodnotil INSIDE lépe než LIMBO, ale z hlediska času mám Limbo v žebříčku výše. Bylo první.

Jsou zobrazeny jen nové odpovědi. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Dohráno. Aktivace druhého (skrytého) konce je šílená; nevěřím, že někdo na sekvenci 14 pohybů (možn… poslední
L-Core 02.09.2019 12:48
L-Core

Dohráno.

Aktivace druhého (skrytého) konce je šílená; nevěřím, že někdo na sekvenci 14 pohybů (možnost 3 směrů) přijde sám. Tři na čtrnáctou… tolik možností - a vlastně bez náznaku, že těch pohybů má být 14. Sekvenci jsem si prostě našel na webu. Stejně tak informaci, kde přesně druhý konec hledat.

Ani jeden konec není šťastný. Ten skrytý má vedlejší účinek, že znovuaktivuje všechny koule (těch je také čtrnáct, že by nějaká vazba?.

Hra má několik zajímavých dějových zlomů:

schopnost hráče:

- pod vodou chlapec vydrží neomezeně dlouho

fyzikální anomálie:

- gravitace vody je převrácená

a hlavně v poslední části:

- transformace chlapce v "cosi"

Podle mě je tohle nakonec lepší než LIMBO. Delší, více nápadů. Z hlediska složitosti je to podobné; obě hry obsahují pasáže, kde je potřeba přesně načasovat pohyb, hraje se o zlomky sekundy. Nestihneš to, smrt. V Limbu si pamatují tu divočinu v "Hotelu", kterou jsem mnohokrát opakoval. Tady mě nejvíce otravovali ti podvodní rozcuchaní tvorové; jakmile člověk trochu zaváhá v pohybu, je po něm.

Jako podobné hry, neexistuje vysvětlení děje, na webech se většinou píše o paralele k 1984 a o supertotalitě, nastolené korporacemi. Proč to ale ve hře tak vypadá jak vypadá, jsou stejně jen teorie, které si může každý tvořit sám. Já nad tím nijak nepřemýšlel - a ani nebudu.

:!:
Berte, dokud je to na EPIC zadarmo (na Steamu stojí 20€, v akcích bývá za polovinu, možná levněji). Za pár dní akce končí, zdarma bude další krásná hra-nehra, Abzû, https://games.tiscali.cz/recenze/abzu-recenze-283092

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru