Staré hry na "žluté kazetky"
Ahoj chtěl jsem se zeptat jak fungovali hry typu Duck hund atd,střílení pistolkou na obrazovku,přece to nemohlo fungovat televize nemá nějaký "příjmač nebo snímač aby rozpoznala kam člověk míří" Děkuji.
Ahoj chtěl jsem se zeptat jak fungovali hry typu Duck hund atd,střílení pistolkou na obrazovku,přece to nemohlo fungovat televize nemá nějaký "příjmač nebo snímač aby rozpoznala kam člověk míří" Děkuji.
Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru
Ale v té pistoli ano.
V realite kdyz zmackne spoust, obrazovka problikne cerne a zustanou jen "bilé" ctverce které znazornuji cil (nema cenu to hledat, cele to netrva zlomek sekundy, na 200ms odezve v té dobe na input lag nejak heledeli jako dnes u LCD dipleju )
No, kdyz je cela obrazovka cerna a ma jen cile znazornené v bilém ctverci, tak snad neni problém vedet, na jaké pozici pixelu se nachazi. Cim muzeme vedet jestli pistole cil zasahla nebo ne, tusim ze to bylo na nejaky podobny systém, uz si moc dobre nevzpominam
Fungovalo to i na principu snímání elektronového paprsku a z toho se počítala pozice, kam se mířílo.
Elekro** ceho ? To zni spis jak hra z C.E.R.N takle podané..
* Jen si vzpominam, ze pri stiskunti strelby, se zobrazila cerna obrazovka a v nem bile ctverce co znazornovali cil (celé to tvralo par /ms coz okem jen tak videt nejde), ty cterce maji polohu jako pixely co je zobrazuji, proto je mozné vedet kde je presne cil, ale hloubeji si nevzpominam.
Zapper mel v hlavni fotodiodu ktera ten ctverec "zaregistrovala". Kdyz bylo na obrazovce vic cilu, problikly ctverce v nejake sekvenci a tim se dalo i urcit ktery cil byl "zasazen".
Pred zapperem fungovaly tyhle zbrane uplne obracene, v podstate to byly jen baterky, ktere pri "vystrelu" blikly na obrazovku ve ktere byly nejake fotocitlive clanky (ale to byly automaty a ne TV).
To shoot the ducks you point the Zapper at the ducks on your TV and pull the trigger. The trigger input is monitored by the game, when the trigger is pulled the gun is tested to ensure it’s detecting light, the next frame is rendered black, then in the frame after (or the next 2 frames after) a white target box is drawn where the duck is.
Demo of the target detection.
The black frame is used to ensure that the gun is pointed at the TV and not at another light source, the Zapper should register no light, if there is light then the gun is not pointed at the screen and a miss should be registered. For each of the next frame(s) the status of the gun is checked to see if there is light registered, if there is then the target corresponding to that frame registers as being hit.
https://beardypig.github.io/2015/12/11/nes-zapper-experiments-1/
Jasny, super DEMO tak jako ten odkaz. (podrobny 'technicky' odkaz/vyz vyse, doporucuji tazateli opravdu shlédnout) to je presne vono ! (dik)
* O tech automatech jsem ani netusil, ze to fungovalo takle zajimavé ..
tady to máš vysvětleno: https://en.wikipedia.org/wiki/Light_gun
edit: tento systém byl použit např. na SNESu, jinak technologicky je to stará věc, původně ze 70. let (původně tzv. "Light pen") https://cs.wikipedia.org/wiki/Sv%C4%9Bteln%C3%A9_pero
Dikas za odkazy, dofam ze pomuzou i tazateli.
*Ted si to pamatovat dalších 20 let