GTA V vs. Brno - srovnání velikosti mapy
Napadlo mě srovnat velikost mapy GTA V s nějakým českým městem. Vybral jsem Brno a srovnání je IMHO docela zajímavé.
Plná velikost zde.
Pro odhad měřítka jsem použil naši dálnici D1 a podobnou čtyřproudovou cestu v GTA V. Viz. obrázek pro porovnání.
Alamo Sea je zhruba stejně velké, jako brněnská přehrada. A Los Santos asi jako centro Brna + Královo pole
Co říkáte na velikost mapy GTA V? Dle mého je skutečně impozantní.
skúšal si namiesto toho prirovnávania mapy hladať aj veľkosť ? :D
len pre info podla všetkého má mapa GTA V veľkosť 126 km2. A brno má koľko ? 230 km2 ?
takžýe skôr to je taký väčší olomouc alebo liberec :D
Jestli z těch 126km2 není polovina moře. San Andreas měl 36km2.
toto je práve to čo by som chcel vedieť aj ja :D či to je len pevnina alebo aj to more okolo :D
Něco jsem zkoušel hledat, ale narazil jsem jen na odhady. Tak mě napadlo srovnat to takto opticky
Kde jsi našel těch 126 km2?
Jednou jsme se nudili s kamarady a zkouseli jsme s nejrychlejsim autem objet celou mapu jen po dalnici.. Vysledek? 12,5 minuty bez zavaznych zdrzeni (takrka bez nehod) pekne. Ale klidne bych uvital mapu vetsi
Nj ale pak bude může mít ta hra třeba 120 GB
Je docela zajímavé, jak generuje svět třeba Minecraft. Má na to nějaký algoritmus, kde stačí nastavit seed (semínko) a mapa se generuje postupně. A kolik má ta hra, pár MB. Ale je otázka, jestli by to šlo použít i na jiný terén, než bloky stejné velikosti.
By to pravděpodobně nešlo, kdo by pak programoval aby auta držela u AI správně na silnici atp. Ale myšlenka je to zajímavá. A s tou velikostí, za chvíli se tomu budeme smát. Před pár lety jsme byli ohromeni, když se hra instalovala ze dvou dvd (vel např. 6gb) a dnes, když má hra 40gb + tak se nad tim nikdo nepozastavuje Věřím že nějaký čas budou hry mít běžně 100gb
De to. Jeden člověk co vytváří hru v Unity má vpodstatě to samé co minecraft, ale s normálním terénem, kolik to bude zabírat ale netuším.
Vezmi si FUEL (od Asobo, Codemasters). Hra mi zabírá něco přes 4GB (a to ji mám výrazně zmodovanou). Herní plocha je kolem 13.000km2 (5000 čtverečních mil), odhadem čtverec 115*115 kilometrů.
Mnoho tisíc km silnic a cest, vodní toky/plochy, prostředí od pouští po zasněžené velehory. Pravda, budovy se opakují, klasická města/vesnice tam nejsou. Flora také není moc rozmanitá.
Proč ne. Procedurální generování je technika známá delší dobu. Hojně to využívá např. Bethesda ve svých Scroll hrách. Už Dagerfall měl neskutečně veliký svět generovaný touto technikou:
Daggerfall features the largest game world to date, containing 161,600 square kilometers (40,400,000 acres) of explorabale land and over 15,000 towns, cities and villages. According to Todd Howard, Morrowind's land area is 0.01% the size of Daggerfall. This was down to an algorithm that generated terrain, which led to possibly the largest game world created. The design of the following Elder Scrolls games has been to move away from this technique and emphasis in size and instead to concentrate on detail.
mazec je Outtera engine s možností zobrazení celé planety, základ má nějak 500MB, zbytek se stáhne podle potřeby při procházení (max je myslím 15GB), skoro jak google earth, ale lepší graficky, optimalizace textury jsou hodně detailní, takže od kamínku v asfaltu po pohled na planetu