Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem GTA V vs. Brno - srovnání velikosti mapy

Napadlo mě srovnat velikost mapy GTA V s nějakým českým městem. Vybral jsem Brno a srovnání je IMHO docela zajímavé.

[http://hry.poradna.net/file/view/1659-gta-5-vs-brn o-maly-jpg]

Plná velikost zde.
Pro odhad měřítka jsem použil naši dálnici D1 a podobnou čtyřproudovou cestu v GTA V. Viz. obrázek pro porovnání.

[http://hry.poradna.net/file/view/1660-dalnice-jpg]

Alamo Sea je zhruba stejně velké, jako brněnská přehrada. A Los Santos asi jako centro Brna + Královo pole :-)
Co říkáte na velikost mapy GTA V? Dle mého je skutečně impozantní.

Jsou zobrazeny jen nové odpovědi. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Jednou jsme se nudili s kamarady a zkouseli jsme s nejrychlejsim autem objet celou mapu jen po dalni…
icepower32 17.04.2015 19:17
icepower32
Nj ale pak bude může mít ta hra třeba 120 GB :-D Je docela zajímavé, jak generuje svět třeba Minecra…
Niko Bellic 17.04.2015 19:37
Niko Bellic
By to pravděpodobně nešlo, kdo by pak programoval aby auta držela u AI správně na silnici atp. Ale m…
icepower32 17.04.2015 19:42
icepower32
De to. Jeden člověk co vytváří hru v Unity má vpodstatě to samé co minecraft, ale s normálním teréne… nový
MontyBerns 30.04.2015 00:44
MontyBerns
Proč ne. Procedurální generování je technika známá delší dobu. Hojně to využívá např. Bethesda ve sv… nový
PureXena 30.04.2015 10:32
PureXena
mazec je Outtera engine s možností zobrazení celé planety, základ má nějak 500MB, zbytek se stáhne p… poslední
stylar 30.04.2015 11:35
stylar

Nj ale pak bude může mít ta hra třeba 120 GB :-D
Je docela zajímavé, jak generuje svět třeba Minecraft. Má na to nějaký algoritmus, kde stačí nastavit seed (semínko) a mapa se generuje postupně. A kolik má ta hra, pár MB. Ale je otázka, jestli by to šlo použít i na jiný terén, než bloky stejné velikosti.

By to pravděpodobně nešlo, kdo by pak programoval aby auta držela u AI správně na silnici atp. Ale myšlenka je to zajímavá. A s tou velikostí, za chvíli se tomu budeme smát. Před pár lety jsme byli ohromeni, když se hra instalovala ze dvou dvd (vel např. 6gb) a dnes, když má hra 40gb + tak se nad tim nikdo nepozastavuje :-D Věřím že nějaký čas budou hry mít běžně 100gb

Proč ne. Procedurální generování je technika známá delší dobu. Hojně to využívá např. Bethesda ve svých Scroll hrách. Už Dagerfall měl neskutečně veliký svět generovaný touto technikou:

Daggerfall features the largest game world to date, containing 161,600 square kilometers (40,400,000 acres) of explorabale land and over 15,000 towns, cities and villages. According to Todd Howard, Morrowind's land area is 0.01% the size of Daggerfall. This was down to an algorithm that generated terrain, which led to possibly the largest game world created. The design of the following Elder Scrolls games has been to move away from this technique and emphasis in size and instead to concentrate on detail.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru