Minecraft: XP úroveň
Byl jsem snad na 55. levelu, moc jsem to nesledoval. Nyní koukám: 38!
Pečlivým sledováním jsem zjistil, že XP levely ubírá vylepšování zbraní či brnění. Vylepšil jsem teď krumpáč a tři levely XP mi to sežralo. To tedy podle mě dost mění strategii, řada nástrojů je zbytečné vylepšovat, obzvláště, když matrošu na výrobu nových je dostatek. Snad jedině dia-krumpáč s očarováním Nerozbitnost IV by se oplatil.
MC 1.8. Bylo tomu i ve verzích 1.7.* a dříve?
Něco podobného prý dělá i kovadlina na opravování. Také žere XP.
Stavět kvůli tomu např. XP ender farmu (na endermany) se mi tedy moc nechce, nepasuje mi to do okolí. I když pak XP body rostou opravdu rychle (jak jsem viděl v jednom Anselmově videu).
Nebo je na vysokých levelech očarování či oprava levnější? Nebo za použití nějakých kouzel z knih? Abych si očaroval zbroj, krumpáč, lopatu, luk, sekyrku a meč a přišel o 27 úrovní, to opravdu ne.
Aby to bylo přehlednější, dotazy jsem zvýraznil.
Áno,keď napr.vylepšuješ sekeru,krompáč,lopatu alebo brnenie v ench.table,to zelené číslo značí,koľko ťa enchant bude stáť.Potom sa to z celkového počtu odpočíta.Je to v podstate nákup za XP - kúpiš a XP sa ti odpočíta.V kovadline to platí taktiež,ak tam máš cost: 17 a máš 55 XP,je to vlastne 55 - 17 = 38 XP. XP farmu je v tomto smere stavať výhodné,nemusíš bežať za kostlivcami atď :D A na leveloch to nezáleží
MC 1.8. - Je to tak aj v 1.7,myslím že aj v 1.6.,u nižších verzí neviem.
Ano bylo tomu tak od doby co se levely objevily.
Jen 27? Já vždycky opravoval enchantovaný věci každej kus za 55lvlů a po každé opravě toho samého předmětu požadavek na level stoupá až do nějaké hodnoty kde už to nejde opravit (myslím že to bylo 60?)
Těch 27 byl příklad z vylepšování. Při výběru té třetí možnost (za 3 lapis lazuri) mi za každou vylepšovanou věc ubyly 3 XP levely (mám kolem 15 knihoven, max. vylepšení je na úrovni 30).
Kovadlinu nemám a jak to tak vypadá, ani možná zatím nebudu potřebovat.
Ono se dá vylepšovat už i za bloky, ne jen za expy?
Kovadlina se právě dělá na opravu třeba krumpáčů s dobrýma enchantama. Třeba Efficienty, Fortune, Silktouch na max. lvlu těch vlastností se ti u sebe prostě jen tak nepovede, tak ho radši opravíš za 45lvlů než abys projel dalších 150lvlů na nalezení těch nejlepších enchantů co si zničil místo opravování.
Ano, i v drivejsich verzich to bylo. Na vysokych levelech neni vylepsovani levnejsi. Doporucuji ti, vylepsovat veci nejmene za 25 levelu- jinak to nema cenu, pak muzes mit i nejlepsi krumpace jake jdou. Jo a vylepsuj jen diamanty, zbytek je ztrata levelu.
Přikládám tři screenshoty posloupnosti:
1. mám XP level 38
http://hry.poradna.net/file/view/1564-2015-01-02-1 2-03-36-png
2. vylepšuji lopatu, třetí úroveň, na maximum, tedy na "30". Potřebuji 3ks lapis lazuri. Bez nich vůbec vylepšovat nejde.
http://hry.poradna.net/file/view/1565-2015-01-02-1 2-04-03-png
3. poté mám XP level 35
http://hry.poradna.net/file/view/1566-2015-01-02-1 2-04-19-png
Není mi tedy jasné, kde berete těch 45, 55 levelů na jedno vylepšení/opravu.
Nebo tomu bylo jinak? A bodování jiné? Bavíme se o tomtéž?
Experience
Mně jde o to číslo mezi "zdravím" a "hladem"
Mrkněte se na změny od 1.8:
Enchantment_Table (dole)
Ano bavime se o tom samem. Kdysi jsi lapis nepotreboval, asi se to menilo. Jinak doporucuji ti vylepsovat, kdyz je tam kratky napis tech divnych znaku, udajne to pada vice.
I to je asi v 1.8.jinak.
Na Anselmově vidu jsem viděl, že zkoušel stejnou věc dávat na vylepšovací stolek - a zase zvedat - a zace dávat... a pokaždé mu to nabízelo něco jiného. Teď je to pořád stejné (možná bych musel jít pryč, počkat den, co já vím.., aby se to změnilo).
Nic před 1.8 jsem nehrál (a ani nebudu). Jen jednou jsem zkoušel lešení a šikmé bloky v 1.7.10, což zatím 1.8 (jako addon) není.
S lapisem je to lepší, mám ho spousty. Na vlnu stačí dva kousky (obarvit dvě ovce) a ty pak množit obilím :)
Tak je to nakonec zase s těmi levely asi jinak :)
Po několikáté jsem opravoval diamantový (na "30" enchantovaný) krumpáč (na kovadlině) a tentokrát si to kromě dvou diamantů žádalo i 33 XP levelů. Naštěstí už mám funkční skeleton farmu (zdálky vypadá trochu jak menší obilné silo), tak mě to nebolí. Mám v "porážecí" místnosti i pece, tak tam nestojím jen tak zbůhdarma.
Luků (100% jakosti), šípů a kostí mám metr nad hlavu
Nejrychlejší farma je ender farma, tam jenom běháš s autoclickerem a 30 levelů je hotových za 30s
V Endu jsem ještě nebyl, zatím nevím jak a nějak mě to tam ani netáhne (co když neporazím draka?!) On ten enchantovaný diakrumpáč vydrží opravdu hodně - a když bude oprava náročná, udělám si jiný, diamantů mám dost (brnění mi stačí železné).
Budu se ale muset vydat do Netheru pro nějakou tu "hůlku" (jméno teď fakt nevím, viděl jsem to u Anselma), abych mohl začít vařit lektvary. A najít tam pevnost ...bez ohnivzdornosti, kterou získám "vyčarováním" za pomocí "hůlky" pro kterou musím do Netheru... pěkně se to zacyklovalo
...kde ty časy jsou
Po několika měsících (a mnoha hodinách ve hře) je všechno jinak. Bez očarování a kovadliny ani ránu Nástroje s výtečnými vlastnostmi je opravdu nanejvýš vhodné opravovat. Nejužitečnější se mi zdá krumpáč s nerozbitnost IV + účinnost III/IV, dále krumpáč se štěstím III (z dia rudy vypadnou občas až 4 diamanty!), fungující na uhlí, redstone, dia, lapis a ten zelený drahokam.
Pokuď se Ti nelíbí 1.8.0 ak si můeš zahrát klidně např alphu tam expy nebyli..
Jinak doporučuji: watch
* nebyly!
Co by, líbí :) Šel bych i do vyšší verze, ale LiteLoader (VoxelMap) končí právě u 1.8.0
Když jsem to psal, byl jsem naprostý začátečník
Ta farma (takhle postavená) v 1.8 nefunguje, do "díry" 1x1 pavouci nevlezou a ani se neštosují "do sebe". Farmu na pavouky, s možností "strojního předzabití" mám řešenou trochu jinak.
Velmi rychlý způsob XP je i králičí velkofarma :) Stačí vlézt do chlívku třeba s 8 stacky mrkve, krmit je a roděním mláďat roste XP velice rychle. IMHO druhý nejrychlejší způsob po enderfarmě (mám to trochu z ruky, zas tak často se mi do Endu nechce) - mnohem rychlejší než farmy založené kolem spawneru (skeletoni, pavouci).
do verze 1.7 to bylo že lapiz vôbec nepotreboval, ale žralo vám to 30 XP za najvišší, za najnižší jeden, žvyšovalo sa to počtom knihoven, ted od verze 1.8 je nižší 1 stred 2 vyšší 3 to vše + lapiz.
Tak.
Teď akorát potřebuješ mít XP na 30, abys mohl udělat ten nejlepší enchant.