Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Odlesky ve hrach

Zdar,

zajimal by me vas nazor na odlesky ve hrach. Osobne mi to pripada naprosto silene, vsechno se musi lesknout, pritom je to tak hloupe a naprosto nerealne.

Treba Ghost Recon: Wildlands, tam byly odlesky naprosto silene a i bahno na silnici se lesklo na mile daleko. Dalo se to vsak vypnout.

Ted jsem zacal hrat Rise of the Tomb Raider a ikdyz hra vypada graficky paradne, i herne teda to zatim vypada velice zabavne, tak odlesky jsou silene a vypnout se nedaji. Zkousel jsem snad vsechno nastaveni, je tam i zatrzitko na odlesky, ale nevypne to vsechno, respektive vetsinu odlesku to nevypne. Lare se lesknou oci, jak kdyby ji svitili a snih je naprosto nerealnej, celej se leskne jak nejake rozbite zrcadlo. Jediny, kdy jsem se odlesku zbavil bylo snizeni kvality textur, jenze pak hra zase vypada blbe, takze to nejak davam s odleskama, ale vytaci me to teda hodne. :-/

Co to je za pojebanou modu?
Zmena predmetu, pôvodne: Pojebane odlesky ve hrach (fleg)

Předmět Autor Datum
Sneh sa aj leskne ako zrkadlo - skus znizit kvalitu reflections, teda pokial to ide (uz si to u TR n…
Michal2 17.05.2020 20:43
Michal2
Zkusil jsem vsechny volby nastaveni, je to tam bohuzel svazane s texturama. Zalezi jaky snih, zledov…
RedMaX 17.05.2020 21:27
RedMaX
Skusa sa pohrat so screen space reflections/specular reflection quality, to by na textury nemalo mat…
Michal2 17.05.2020 21:59
Michal2
Taky nemám rád odlesky, pokud to jde tak je vypnu. Vypínám i stíny, ty mi taky vadí.
Hanyse.k 17.05.2020 22:39
Hanyse.k
Stiny obvykle nedavam Ultra, ale nechavam je. Stiny jsou narozdil od odlesku skutecne, jen jsou obca…
RedMaX 18.05.2020 05:34
RedMaX
Odlesky a stíny mi nevadí. Vypínám ale (pokud to jde) vždy blur/rozmazání pohybu a hloubku ostrosti.…
L-Core 18.05.2020 07:38
L-Core
Na to jsem zapomněl, to vypínám taky.
Hanyse.k 18.05.2020 09:03
Hanyse.k
Z rozmazani pohybu je mi doslova zle, taky vypinam. Hloubku ostrosti u nekterych her nechavam, hlavn…
HPET 18.05.2020 11:48
HPET
Filmové zrnění? Můžeš najít video či obrázek jak to vypadá?
Al Capone 18.05.2020 12:12
Al Capone
Myslel : "film grain" a "sharpening" pro cistotu.
HPET 18.05.2020 12:34
HPET
Psal jsem o tom třeba tady: https://hry.poradna.net/questions/2829280-vse-o-hre-far-cry-3-blood-drag…
L-Core 18.05.2020 16:09
L-Core
Něco podobného je i v SnowRunner, já to hned vypnul ;-) https://imgur.com/a/n2MPWMZ
Hanyse.k 18.05.2020 16:14
Hanyse.k
i když moc nechápu i některých novější her se dá zapínat vše naráz TAA nebo FXAA a třeba ještě MSAA… poslední
stylar 19.05.2020 00:25
stylar
Tohle je pro me uplna novinka. Vim, ze existuje moznost si u nektreych her po jejich dohrani zapnout…
Al Capone 18.05.2020 18:56
Al Capone
Mám dojem, že ty různé filtry jde nastavovat i při tvorbě záznamů v GTA4, v tom ingame video editoru…
L-Core 18.05.2020 19:31
L-Core
jj, taky. Mimochodem Rise of the Tomb Raider ma taky moznost zapnuti filmoveho zrneni, desna cipina.…
RedMaX 18.05.2020 19:38
RedMaX
Já to vypínám, protože se mi to tak více líbí. Když mám openworld, dálky vypadají pěkněji, a když ví…
L-Core 18.05.2020 20:06
L-Core
V Rise of the Tomb Raider kdyz vypnu odrazy okoli, tak bahno je pak ok, ale stromy a snih jsou porad…
RedMaX 18.05.2020 20:28
RedMaX

Z rozmazani pohybu je mi doslova zle, taky vypinam.
Hloubku ostrosti u nekterych her nechavam, hlavne u nekterych strategickych, nebo RPG her, cim to trochu maskuje kostrbatost nebo nedokonalost koncového okoli a nemusim PC trapit liasingem celé herni sceny kilometry daleko, jinak taky OFF.
Pro nejaké obtezujici nedostatky staci pouzit spravny parameter, nebo jejich kombinaci, nekdy staci spravne nastavit jas ve hre.
Jinak az takova citlivka nejsu, kdyz mi vadi tyto veci, pustim si hry na DirectX 9, ty takové grafické vymozenosti nenabizi :p

Psal jsem o tom třeba tady: https://hry.poradna.net/questions/2829280-vse-o-hre-far-cry-3-blood-dragon
A vypnuté to mám, co jsem si teď uvědomil, v Dying Light. Možná se to týká jen videosekvecí, nevím. Jakékoliv podobné věci vypínám po instalaci, ani to nezkouším. Nastavení viz screenshot.
(nemám teď čas to ve hře zapínat a čekat na videosekveci, moc práce..)

i když moc nechápu i některých novější her se dá zapínat vše naráz TAA nebo FXAA a třeba ještě MSAA a ostření obrazu, ve výsledku z té prasečiny může vylézt cca koukatelný obraz, ale postrádá tu čistotu zobrazení

TAA je však dobré do vyšších rozlišení jako je 4k, protože trochu maže (někdy je možnost si doostřit obraz "zpět" v nastavení), ale způsobuje viditelný ghosting a někdy dost extrémně, navíc u některých her už ani nejde vypnout

film grain - moc nemusím a vypínám (třeba v Battlefield či Star Wars Battlefront) asi aby hra vypadala víc filmově...

chromatic aberration - další efekt k vypnutí - optická vada obrazu čočky, která způsobí nepěkné "RGB přechody" na krajích obrazu

vignette - ztmavení na krajích obrazovky, jak kde, většinou mi tento efekt nevadí

jinak teď TR hraji taky, ale tu starou trilogii (crystal dynamics) a na rok 2006 fakt pěkná čistá grafika: https://imgur.com/a/mTyJXGh (ty reflections skoro jak s raytracingem :-D)
___

Tohle je pro me uplna novinka. Vim, ze existuje moznost si u nektreych her po jejich dohrani zapnout vsemozne filtry, ktere ja stejne nikdy nevyuziji, ale ze je tu i takovyhle efekt jsem nemel ani tuseni.

Samozrejme u televizoru je moznost prepnout do filmoveho rezimu uz dlouho znama a podle me taky skvela, preci jen kdo by hledel na film v 60fps a s barvama sice krasnyma, ale neprirozenyma.

Mám dojem, že ty různé filtry jde nastavovat i při tvorbě záznamů v GTA4, v tom ingame video editoru. Tady bych to i pochopil, když někdo chce něco "umělecky-zajímavě" sestříhat. Ale v průběhu hry by mi tyhle efekty vadily.

Třeba ta hloubka ostrosti je velmi výrazná u Borderlands 1/2. Mně vadí, když obzor je těžce rozmazaný, proto to vypínám. Stejně tak v Cities Skylines. Na druhé straně ale velmi dobře vypadá (tedy mně se líbí) použití tilt-shift efektu, viz tahle série: https://www.youtube.com/user/LittleBigWorld (dávají to i v TV na nějakém programu)

jj, taky. Mimochodem Rise of the Tomb Raider ma taky moznost zapnuti filmoveho zrneni, desna cipina.

Rozmazani pohybu, filmove zrneni, odlesky objektivu a odlesky terenu a na postave, vsechno mam OFF.

Stiny mi tez nevadi, jen je nedavam na Ultra, obvykle jsou pak presolene.

Proc vypinate hloubku ostrosti? To mam zapnute, vypada to pak realnejc.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru