Kolik výpočtů udělá server v průměrné PC hře za sekundu?
Vaše tipy?
Změna kategorie, původně: PC hry (karel)
Vaše tipy?
Změna kategorie, původně: PC hry (karel)
Předmět | Autor | Datum |
---|---|---|
A co všechno považuješ za výpočet? Wikan 16.04.2019 20:08 |
Wikan | |
a taky co povazujes za prumernou hru neco na co se ptas bych asi prirovnal k TickRate Boboo 16.04.2019 20:13 |
Boboo | |
Můj tip je 452.801. Možná 452.802. L-Core 17.04.2019 08:39 |
L-Core | |
Miliony MyšáčekXXX 17.04.2019 08:54 |
MyšáčekXXX | |
Teoreticky se to vypočítat dá. Ale pouze průměrně. Závisí na jednotlivých instrukcích procesoru, kte… vladah 17.04.2019 18:23 |
vladah | |
Podle toho, co je to za hru, kolik hráčů ji hraje v tu chvíli, v jakých jsou lokacích, co tam dělají… poslední gilhad 28.04.2019 09:08 |
gilhad |
Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru
A co všechno považuješ za výpočet?
a taky co povazujes za prumernou hru neco na co se ptas bych asi prirovnal k TickRate
Můj tip je 452.801. Možná 452.802.
Miliony
Teoreticky se to vypočítat dá. Ale pouze průměrně. Závisí na jednotlivých instrukcích procesoru, které vykonává, a kolik cyklů to na jednu instrukci vyžaduje. Nevím, jaký je průměrný počet cyklů CPU na jednu instrukci. Pokud je to např. 2, tak pro jádro o taktu 4GHZ to vychází na 2 miliony (krát) počet jader, které hra využívá (mínus) další aktivní aplikace spuštěné na pozadí.
Podle toho, co je to za hru, kolik hráčů ji hraje v tu chvíli, v jakých jsou lokacích, co tam dělají a tak.
Něco jako průměrná hra je nesmysl, pokud tu běží plně grafické hry s tisíci aktivně interagujícími hráči (například souboje v reálném čase), stejně jako hry, kde se jednou denně/týdně vyhodnotí zaslané zprávy a vytvoří se stav pro další den/týden (třeba taková klasika jako global diplomacy, kde většina hry je v komunikaci hráčů jinými cestami (třeba emailem) a taktické uzavírání a rušení aliancí, sliby, hrozby a dýky do zad included.
Podle toho, na co to chceš si vyber hru, která nejlíp (nebo aspoň dostatečně) odpovídá tovojí představě a zjisti si, jaké požadavky na server má při jakém obsazení a zatížení.
U spousty her server může dělat zlomek toho, co dělá klient, pokud například klient ukazuje propracovanou grafiku jak rubeš orka a kam cáká krev, kam střeva a všechny ostatní efekty, zatímco na server jde zpráva "hráč 123456 používá akci 456789 na objekt 987654" a server sečte tvoje bonusy a postihy, stejně jako toho orka (třeba pouhých 10čísel) a vrátí zprávu "objekt 987654 zasažen za 123 z 5000 zbývá 456 HP, hráč 123456 zasažen za 321 z 10000 zbývá 8521 HP, objekt 987654 používá akci 456123 na hráč 123456" a tvůj počítač začne počítat všechny blesky a odlesky super-hyper kouzla, co ten ork na tebe sesílá a jak moc to s tebou zacloumá a co to udělá s obzorem a jak se změní viditelnost objektů za vyraženými dveřmi.