Takze dohrano.
159 hodin = 37% hry.
Skoncil jsem hru na levelu 38. Splnil jsem vsechny hlavni ukoly hry a datadisk Srdce z kamene. Vsechny otevrene zaklinacske zakazky, ktere jsem nasel, jsem splnil, nasel jsem vsechno co slo v Honbe za pokladem. Nesplnil jsem 4 vedlejsi ukoly - 2x Gwint, jednou jsem byl bez kone a sycak mi utekl a jednou jsem neochranil bratra a pak jsem nedostal lejstro na pruchod, takze jsem ho musel sehnat jinde. Jinak splneno vsechno k cemu jsem se dostal.
Nehral jsem datadisk O vine a krvi, hral jsem jen par her Gwintu, v podstate to co bylo bezpodminecne nutne a nic navic, asi 5 gwintovych her za celou hru. Nevysbiraval jsem otaznicky, bral jsem jen ty, ktere byly pri me ceste. A zbyt toho muselo hodne, kdyz mam pribeh dokonceny bez jednoho ze dvou datadisku a hra skoncila jen na 37%.
Hre davam 7 bodu z 10.
Pozitiva: Silny pribeh, krasna grafika, delka hry. Kdyby hra byla kratsi, tak bych dal mene bodu, ale hra je opravdu dlouha a celou dobu drzi hracovu pozornost, tech hluchych mist je opravdu minimum. V tom je hra asi ojedinela, protoze u jine hry bych napsal, ze byla moc dlouha, ale tahle byla proste famozni.
Neutralni: Neukoncene nektere vedlejsi pribehy. Cekal jsem, ze se Marigold ozeni, ale vyznelo to do ztracena. Takovych veci tam bylo vic, kde bych chtel vedet, jak to dopadlo, ale nedozvedel jsem se nic. Zaver hry je divny a hra ma nebezpeci, ze skonci spatne. Jsem jeden z mala lidi, ktery pochopil konec Mass Effectu 3 a spatny zaver me vubec nerozhodil a prijal jsem ho s poklidem, nepotrebuju happyend. Ale v Zaklinacovi mate jeden spatny konec a dva dobre konce, to mi prijde spatne a pokud me scenar hry provazi jasne nalajnovanou hrou jako je Zaklinac, kde nesmim vykrocit ze stezky, tak proste chci taky jednoznacny konec a nechci mit hruzu z toho, ze to dopadne spatne. Jelikoz jsem tri mozne konce znal dopredu, delal jsem vse proto, aby to dopadlo dobre. To se mi sice podarilo, ale byla to fuska. Ve spatnem konci se muzete ocitnout ani nevite jak, pokud si to dopredu neprectete v navodu. Ze dvou dobrych koncu jsem chtel ten druhy, ale to se mi nepovedlo. Rozhodla o tom jedna prerazena noha, diky ktere se neaktivoval ukol na likvidaci krale. To me na hre mrzelo, ze casto zalezelo na jednom jedinnem dialogu a pak uz to neslo zvratit.
Negativa: Hra nekolikrat spadla a musel jsem hrat 15 minut znovu (automaticke ukladani nastaveno po 15 minutach, ale to je jedno). Hra, ktera vysla ve 2015 a neni to zadna novinka, by proste padat nemela. Nekolikrat obzvlast v druhe casti hry byla misto ingame animace cerna obrazovka a nic se nedelo, zurivym klikanim na ENTER a MEZERNIK se dalo proklikat dal zpatky do hry. V uplnem konci hry na Skellige prestali fungovat kupci. Kdyz jsem je oslovil, tak mi nabidli, at si prohlednu jejich zbozi, ale v tu chvili obrazovka problikla a kupec mi znovu nabizel, at si prohlednu zbozi a tak dale do nekonecna. Nastesti kovari a zbrojiri fungovali, takze se vetsina nepotrebneho balastu dala prodat jim.
Hra rozhodne neni open-world, protoze do nekterych lokaci se dostat neda. Chtel jsem vylezt na hory, ale kdyz jsem se tam nejak proglitchoval, tak najednou bum a Zaklinac padnul mrtev a musel jsem loadnout posledni pozici. Pozor na mapu, neda se jit az do konce mapy, napise to, ze tam jsou draci a musite se vratit. Je to divne. Nekolikrat jsem s tim mel problem, kdyz jsem plnil ukoly, ktere byly blizko okraje mapy, clovek si opravdu musel davat pozor kam slape. Stejne tak jsem chtel jednou vylezt na hory, to neslo, tak jsem je chtel obejit z jihu, to neslo, tak jsem je musel obchazet ze severu, coz bylo na dlouho. Nakonec jsem nasel rozcestnik pro rychle cestovani, ale ty standardne nejsou videt, dokud na ne nenarazite ve hre.
Take mi vadili uz od prvniho Zaklinace, ze i tady ve trojce byly neviditelne prekazky, proste tam jit hrdina nemel, tak to neslo a stejne tak i ve tretim Zaklinacovi je stale pritomny automaticky respawn nepratel (vlci, medvedi, prisery, prizraky), jakmile se vzdalite z mista, tak se znovu objevi. Pouze pribehovi nepratele, ktere likvidujete v ramci ukolu, jsou ve hre jen jednou a jakmile je zabijete, tak od nich mate pokoj navzdy.
Hra ve vysledku neni spatna, je pomerne dost lehka, az jsem si rikal, ze jsem tentokrat s volbou nejnizsi obtiznosti prestrelil a mel jsem hrat na stredni. Pokud nechcete spatny konec a kdo by o nej asi tak stal, tak je nutne precist navod. Tim zbytecne clovek prichazi o momenty prekvapeni.
Pozor hra nikde neuvadi, ze mate hrat Srdce z kamene pred ve hre jedinnym povinnym ulozenim hry. Ja jsem ho hral pred zaverecnym nalodenim na Skellige a i to stale bylo OK, ale nedokazu si predstavit, ze bych sel tenhle datadisk hrat ted po konci hry. Datadisk Srdce z kamene je pritom docela srandovni a zabavny ukol, ktery se od jinych Zaklinacskych zakazek lisi jen svou delkou, rozhodne bych doporucil ho hrat. Cetl jsem, ze O vine a krvi je dobre hrat po ukonceni hlavniho pribehu, ale abych rekl pravdu, vubec s emi do toho uz nechce. Mozna dam par dni odpocinek a jednou si ho zahraju take, ale spis myslim, ze uz se k tomu nevratim, preci jen to bylo dlouhe a jsem rad, ze mam tuto zajimavou ale technicky ne uplne zvladnutou hru konecne za sebou.