Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Taktování grafiky+ obnovovací frekvence monitoru

Zdravím nejdříve bych chtěl radu ohledne obnovovací frekvence monitoru mám monitor 27 HP omen s frekvencí v overclocku až 165 hz ale ve vetšine her 165 fps nedosáhnu vyplatí se tedy hrát všechny hry na 165 HZ frekvenci a nebo jí mám měnit na nižší?...například Total war warhammer jedu většninou okolo 90 fps někdy to padá i pod 60 tak nevím jakou frekvenci ideálně nastavit jestli 165 hz a nebo 144 a zda má nějak vyšší frekvence vliv na plynulost hry třeba jestli jí větší frekvence neseká....a dále zkoušel jsem taktovat grafiku GTX 1080 FTW 2 evga přes jejich program na tyto hodnoty obrázek viz příloha ale když dám benchmark hry tak mi po cca 5 vteřinách hra zamrzne a nebo se seká může mi někdo říct jak lépe trochu zvýšit výkon GPU bez zamrzání ve hrách ?...a čím je vůbec to zamrzání při přetaktováni způsobeno?...tot asi vše díky za odpovědi.

Jsou zobrazeny jen nové odpovědi. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Taktovani grafiky nevim, ale s frekvenci se to ma tak, ze Bud muzes mit nastavenych klidne 165Hz, al…
RedMaX 24.09.2018 17:32
RedMaX
proc porad doporucujes ten posrany V-Sync
Boboo 24.09.2018 20:51
Boboo
Nevedel jsem, ze ma tazatel monitor s G-Syncem a jasne jsem psal, ze kdyz ma G-Sync, tak ten si to p…
RedMaX 24.09.2018 23:16
RedMaX
V-sync mám zásadně vypnutý, naopak mám na NVidii v ovladačích natvrdo adaptivní sync. Je to plynulej…
Depaje 24.09.2018 23:26
Depaje
Tak jako vtip dobry, ale abychom nematli tazatele a pripadne ostatni, tak opravdu Adaptive VSync nem…
RedMaX 24.09.2018 23:36
RedMaX
1. Uvozovky, smajlík...to by mohlo napovědět, že to nemyslim smrtelně vážně. 2. Chybí mi tam to pod… nový
Depaje 25.09.2018 17:21
Depaje
1. Jo, ja jsem to pochopil. 2. Ale to je to v cem si nerozumime. Adaptive VSync je pokrocila forma… nový
RedMaX 25.09.2018 19:46
RedMaX
já mám teda sync zapnutý, protože tearing už nesnesu, přesněji používám FastSync, který funguje nad… nový
stylar 25.09.2018 19:58
stylar
Co je obecně špatného na vsync pro nehoniče hertzů na monitoru, kteří mají výkonný HW? Zásadně mám z… nový
L-Core 28.09.2018 17:19
L-Core
input lag, ne u kazde hry to je kriticke ale ve vetsine je to pro hodne hracu znatelne nový
Boboo 29.09.2018 12:29
Boboo
V zadne single player hre neni input lag kriticky a pokud se hra drzi na 60FPS na 60Hz monitoru a ne… poslední
RedMaX 29.09.2018 13:18
RedMaX

Taktovani grafiky nevim, ale s frekvenci se to ma tak, ze Bud muzes mit nastavenych klidne 165Hz, ale pak ve hrach vypni VSync. Nebo bys mel monitor mit nastaveny na stabilni frekvenci, coz podle toho co pises je 60Hz a pak muzes mit zapnuty VSync.

Druha vec je, jestli tvuj monitor umi GSync, to by bylo idealni, monitor s grafikou by se dorozumeli sami a ty bys nemusel resit nic.

Nevedel jsem, ze ma tazatel monitor s G-Syncem a jasne jsem psal, ze kdyz ma G-Sync, tak ten si to poresi sam.

Pokud by mel obycejny monitor (bez vychytavek typu G-Sync/FreeSync), coz treba ja mam, tak jedine VSync umoznuje synchronizaci graficke karty a monitoru, tak aby obraz nebyl trhany a byl stale na idealni frekvenci. Napriklad ja mam 2560x1440 obycejny monitor s 60Hz a v kazde hre, ktera to podporuje zapinam VSync, coz mi umozni mit ve hre stabilnich 60FPS. Samozrejme za predpokladu, ze na to mam grafiku. (A jak uz jsem rikal, tohle plati jen pro monitory bez G-Syncu.)

Tak jako vtip dobry, ale abychom nematli tazatele a pripadne ostatni, tak opravdu Adaptive VSync nema nic s G-Syncem spolecneho, opravdu to neni zadna beta. ;-)

https://www.geforce.com/hardware/technology/adaptive-vsync/technology

Ale jo, zalezi od grafiky co mas a typu her co hrajes. Urcite dobra poznamka i pro tazatele, take to muze vyzkouset, pokud ma u nejake hry dropy a pada mu to pod 60FPS, coz je ale u GTX1080 divne.

1. Uvozovky, smajlík...to by mohlo napovědět, že to nemyslim smrtelně vážně.

2. Chybí mi tam to podstatný - a za to se omlouvám - tedy citace na kterou ve skutečnosti reaguju :

...jedine VSync umoznuje synchronizaci graficke karty a monitoru, tak aby obraz nebyl trhany a byl stale na idealni frekvenci. Napriklad ja mam 2560x1440 obycejny monitor s 60Hz a v kazde hre, ktera to podporuje zapinam VSync, coz mi umozni mit ve hre stabilnich 60FPS. Samozrejme za predpokladu, ze na to mam grafiku.

1. Jo, ja jsem to pochopil.

2. Ale to je to v cem si nerozumime. Adaptive VSync je pokrocila forma VSyncu, takze ta veta je stoprocentne pravdiva. Bud muzes ridit FPSka VSyncem (jedno jestli obycejnym nebo adaptivnim) nebo pokud mas spravnou grafiku, tak muzes pouzivat FreeSync nebo G-Sync. V obou pripadech ale musis mit krome grafiky i hardwarovou podporu v monitoru. V pripade G-Syncu je to proste krabicka v monitoru nazyvana G-Sync modul, v pripade FreeSyncu to je proste nejaky monitorovy procesor, do ktereho jsou nahrany FreeSync instrukce, proto je open-sourcovy FreeSync podporovany AMDeckem vyrazne levnejsi zalezitost.

já mám teda sync zapnutý, protože tearing už nesnesu, přesněji používám FastSync, který funguje nad obnovovací frekvenci nejlíp, ale co jsem zjistil tak i pod, akorát by nVidia mohla uděla i podporu pro DX12 a Vulkan

a když jsem měl AMD, tak to jsem používal kombinaci FreeSync+EnhancedSync+FRTC (ještě s Chill ON :-D), těch featurek má AMD hodně a dobře to funguje pospolu

Co je obecně špatného na vsync pro nehoniče hertzů na monitoru, kteří mají výkonný HW? Zásadně mám zapnuto, v žádné hře se mi fps nehne ze 60. Kromě Minecraftu na starém PC, ten 60 Hz v některých pasážích prostě nedává, je to mimořádně náročná hra (při specifickém nastavení samozřejmě).

Nikdy jsem v žádné hře nepociťoval nějaká "omezení", škubání, lagy (či jak to nazýváte), obraz je plynulý. Multi ale nehraju.

V zadne single player hre neni input lag kriticky a pokud se hra drzi na 60FPS na 60Hz monitoru a nepada pod, tak je navic minimalni. Tohle je typicky problem (opravneny) hracu multiplayer akcnich her, tam je samozrejme situace diametralne odlisna, zvlast u dobrych hracu mohou rozhodovat setiny sekundy a tedy muze se input lag opravdu projevit.
Jenze ja i L-Core jsme hraci single playeru, takze jina kategorie, proto muze dochazet k nedorozumenim.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru