Minecraft: command block
Testoval jsem v singlu, v survivalu, ve hře "bez cheatů". Jde to, je ale potřeba na to jít oklikami:
- přepnout singl hru do režimu pro LAN, povolit cheaty
- přidat si command block(y) příkazovou řádkou, nejde to ani v normálním kreativu
/give svoje_jméno_hráče command_block počet_kusů
tedy např.:
/give hrac command_block 16
- někam comman block položit
- přepnout se do kreativu
/gamemode 1
- "naprogramovat" command block
- přepnout se do survivalu
/gamemode 0
Pak je možno hru normálně vypnout a znovu zapnout, netřeba nic přepínat pro LAN, netřeba povolovat cheaty, prostě command bloky fungují (dělají naprogramované věci).
Udělal jsem si u svého sídla tajnou místnost, kde mám x command bloků (zatím spíše pro testování), ovládaných redstoneovou logikou. Zkoušel jsem podle potřeby libovolně měnit počasí, denní dobu, zastavit čas, teleportovat se někam, přepínat survival/creative, vše funguje.
Není mým cílem tohle používat, creative jsem zapnul jen proto, abych mohl command block naprogramovat (jinak to nejde). Uvažuji ale o používání command blocků v nějakých složitějších obvodech, konstrukcích - zatím nejsem tak daleko Mimo jiné pro "externí" aktivování vybraných chunků; zatím nevím, zda to půjde i jinak než nastavením (vždy aktivního) spawnpointu.
Co vy, hrajete si někdo s command bloky?
jo hraju si s nima
ale používám je jen na tvoření vlastních map
Jako že si na nich generuješ vlastní struktury?
Napadlo mě teoreticky třeba použití při kopírování nějaké stavby (jasně, je to cheatování) příkazem /clone (na to ale command block není potřeba). Nebo při vyplnění nějakého vytěženého prostoru. Na břehu moře jsem masivně těžil písek a zůstalo to tam opravdu velmi nepěkné. Zkoušel jsem to zalívat vodou, je to neuvěřitelně pracné a stejně se mi to nepodařilo "až do stojaté vody", pořád někde byly proudy. Nakonec jsem to nahoře překryl skálou a hlínou, spokojen ale nejsem. Anselmovo video s návodem (1 metr pod vodou naskládat listí, plochu zaplnit, pak trávu odstranit) jsem viděl až potom Dneska bych tu oblast prostě pěkně vyplnil vygenerovaným pískem a dále tam už netěžil. Je to blízko, nechci to tam mít škaredé. Doly na písek mám cca 8km daleko (nether metrem je to kilometr), tam ti měsíční krajina nevadí.
Uvažuju o výstražném systému: jak mi někam (kde nechci) vlezou potfory, že by se spustila siréna
-----------
BTW, OT: viděl jsem krásný příklad vykořisťování vesničanů, sami sadili a sklízeli brambory (podzemní farma, jeden hladový vesničan zavřený ve skleněné místnosti, další jsou na polích kolem něj a snaží se mu nějakou erteplu hodit. To se nikdy nepodaří (a hoppery se postarají o zbytek) Jo, vlastní farma je rychlejší - ale tahle je zase pěknější.
ne svety si negeneruju takovej mazak nejsem
ale používám je na tvoření systému miniher a adventure map
pomocí nich jsem si už udělal 2PVP areny a jedna dokonce s class systemem
Tak to jsi zaměřen na multi :) Já právě MP ignoruji.
Rád bych nějak prodloužil den, 20 minut se mi zdá hodně málo (úsvit 1,5 - den 10 - západ 1,5 - noc 7 minut). Chci nějak průběžně zastavovat a pouštět čas (/gamerule doDaylightCycle false), nějak to spojit s "MC hodinami" (na chvíli čas spustit, na chvíli zastavit, udělat z toho redstone okruh s komparátorem..) a herní den třeba prodloužit na hodinu. Případně pomocí daylight senzoru změnit poměr mezi nocí a dnem (udělat "vyhýbku", den prodloužit, zpomalit, noc nechat ubíhat plnou rychlostí).