FPS - prosím poraďte
Zdravím vás
Nevyznám se v tom a proto prosím o radu. Nevím, jestli se na tuto otázku dá zcela jasně a jednoznačně odpovědět, bez ohledu na ostatní okolnosti, ale přesto bych rád alespoň takovou odpověď, po které budu moudřejší a budu se v tom více orientovat, než doposud.
OD KOLIKA FPS se dá říci, že je plynule hratelná bez toho, aby se mi sebemíň sekala?
Kde je prostě ta hranice?
Jde mi totiž o to, že zkoukám různé grafické karty a dívám se přitom zároveň na FPS u her, jak u každé té dané karty ta hra poběží, při takovém, či makovém nastavení.
Když se budu bavit o jednom konkrétním případu, vidím třeba, že na LOW detaily mi to u jisté karty poběží na 70 FPS, u tohoto je mi jasné, že by to mělo být v pohodě, plynule hratelné. Na MEDIUM mi to údajně poběží třeba na 50 FPS, což si myslím, že je také v pohodě, ale pak mi jde o to ULTRA nastavení a konkrétně FPS, které je u každého případu samozřejmě odlišné. A o to mi jde, kde, nebo prostě při kolika FPS je ta "minimální" hranice, kdy se ta hra stává nehratelnou, díky velkému škubání. Neumím si to totiž živě představit, jak to bude vypadat, když daná hra poběží na 35 FPS, na 30, na 25.
Musí tam být přece někde ten skok, kdy to budu hrát na ultra třeba na 30 FPS, ale nebude se to pořád sekat, bude to hratelné, ale při 25 už je to třeba otravné. Takto nějak to myslím..
Děkuji za rady
To je do značné míry individuální. Pro někoho je plynulých 20 fps, pro někoho je 40 fps nechutně trhané. A ostrý přechod trhané/plynulé, tam určitě nikdy nebude.
Souhlas. Obecně se bere, že 30 FPS je plynule hratelných.
Díky za obě odpovědi
To me tesi, ze jeste 30 FPS neni zavrzenihodnych
Jelikoz se v tomto fakt nevyznam, chtel jsem mit predstavu, jak bude hra pri kolika FPS vypadat. Je mi jasne, ze ten prechod nebude nejak brutalni. Ze kuprikladu 30 FPS by jelo plynule, ale 25 uz by se skubalo takovym zpusobem, ze by to bylo absolute nehratelne. Presto jsem si myslel, ze proste nekde musi byt ta hranice, at to hraju na jakekoliv nastaveni. Vzdycky to FPS nejake bude a me zajimalo, kolik FPS uz logicky a jednoznacne znamena, ze ta hra PLYNULA NEBUDE. Na druhou stranu prece neni podle me mozne tvrdit, ze je to individualni. Jde mi o to, ze se treba divam na urcitou kartu, urcitou hru a tam vidim, ze mi to na ultra pobezi treba na 25 FPS. A ted si mam predstavit co? Je to porad plynule? Nebo to uz je proste jasna znamka sekani?
Je to individuální, každý to vidí jinak. Někdo ti napíše, že 25 FPS je v pohodě, někdo ti napíše že až 60 FPS je v pohodě. Jsou i tací co hrajou hry při 15-20 FPS a nevadí jim to.
Doplním: a potom jsou někteří třeba jako já, kterého nějaké nějaké číslo fps nezajímalo, tedy mimo testování.
Po instalaci hry nechám automatické nastavení, pokud hra běží plynule, tak do nastavení nevrtám, pokud ne tak uberu na detailech a k tomu žádné fps nepotřebuji.
(jinak okolo minimálních 30fps je většina her hratelná, nejvíce problémů dělají propady pod toto číslo, ale to je věcí optimalizace her)
To ani mě FPS nezajímá, ale jen do doby, než se hra seká. Jestli má hra 50 nebo 100 FPS mi je úplně jedno. Já třeba nastavuji hru na maximální možné nastavení, až v případě, že se hra seká, tak ubírám. Vesměs ale vypínám stíny, které mají poměrně velký vliv na výkon grafiky. S propady FPS s tebou naprosto souhlasím, ty jsem opomněl.
Je to věc názoru.
Podle mě (laický názor!) ideální, aby se fps na normálním LCD drželo na 60. Z hlediska očí naprosto plynulé, z hlediska "synchronizace" činnosti grafické karty a LCD ideální kvůli spotřebě/teplotě (ač grafika by třeba dokázala spočítat 200fps, z hlediska LCD je zbytečné, aby tak činila, zvládne-li LCD právě a jen těch 60).
Hráči online stříleček tvrdí, že ideál je mnohem výše (100, 200, možná víc). Nerozumím tomu, proč by to tak mělo být.
Samozřejmě, hardware na 60 nemusí vždy stačit. Pak záleží na každém člověku, jak to pociťuje. Někdo snese 25, jinému vadí i 45. Díkybohu tohle řešit nemusím, hraji vše na 60 (zapnutý v-sync). Minecraft i na 200, 300, 400 (u Minecraftu mám vypnutý v-sync, protože občas fps padlo z 60 na 30 a to už bylo poznat).
30 fps + = celkem plynulé, citlivější lidi vidí mírné záškuby, které 80% lidí nevnímá.
Já preferuji 60 fps s v-sync ikdyž léta jsem měl slabý PC nebo PS3 a nižší fps jsem toleroval. Pod 25fps bych ale hrát nechtěl.
aby bol obraz plynulý je potrebné vyprodukovať aspoň 25 snímok za sekundu = 25 fps. Takéto "malé" snímkovanie sa napr. u sledovania videa nepovažuje za pomalé/nedostačujúce. No u hrania hier je 25 fps veľmi málo. Síce je obraz plynulý, no pri (rýchlom)pohybe myšou je tak trochu "spomalený". Čo sa týka hier, tak plnohodnotne sa dajú hrať na 40 fps a vyššie. Vtedy môžeme hru označiť za hrateľnú. No a na druhej strane 25-30 fps je v celku nehrateľné(pre mňa)..
Já mám dojem, že těch 25fps nějak souvisí s filmem (s tím, že filmová okýnka - snímky - oku splývají v pohyb). Ale na hraní na PC (LCD) se mi to zdá nedostatečné, viditelné.
Jo jo. Filmová políčka nemají ostrý obraz, vždy je tam určité rozmazání pohybem a paradoxně díky tomu má film plynulejší obraz. Zato jednotlivé herní snímky jsou obvykle ostré a tak je každý přechod mezi nimi více viditelný. Pro stejnou plynulost je tak potřeba měnit snímky rychleji.
Tak tak, na film mám pocit že stačí 23-24 fps
Ano. Stačí. Niekedy.
Napr.
-mám na disku video vo full HD. Tým že to má ostrejší obraz si to vyžaduje aj vyššie snímkovanie, v tomto prípade 47 fps..
-no pri videách v nižšej kvalite úplne postačí 23 fps..
Souhlas.
30FPS je takovi standart a je to plynule vic FPS uz se skoro nepozna(oko vidi cca 27 FPS)