Já už všechny dnešní hry hraju na standardní obtížnost. Mám taky rád, když hrou projedu snadno, ale ono to u nových her jde právě snadno už na standardní obtížnost. Vždy si uvědomím, že hry jsou dnes dělaný tak, aby to dohrály i děcka (těžký hry by se neprodávaly tak dobře) a tak to nechám na standardu.
Takovej Skyrim je na standardu velmi jednoduchej, až se vytrácí potenciál některých možností hry, např. alchymie, kde se dají mixovat kombinovaný lektvary, ale kvůli jednoduchosti hry se hodí akorát tak na prodej. I finální drak byl brnkačka bez lektvarů. Skyrim na jednoduchý nastavení nemůže být ani zábava, tam hrozí smrt leda pádem z výšky. Naproti tomu mi u vyšší obtížnosti chybí nějaká kompenzace - u starých RPG bývalo za větší obtížnost více expů, tady je to pouze tužší, nic víc.
Naproti tomu starej Fallout 1 a 2 byl na běžnou obtížnost vcelku hardcore, takže to hraju vždy na jednoduchý nastavení, včetně soubojů, jinak bych se tam místy utrápil. Aktuálně hraju Fallout Ressurection a tam i na lehkou obtížnost jsou souboje nečekaný maso. To v dnešních hrách není, ty jsou dělaný tak, aby to mohl každej snadno dohrát a koupit honem další díl.
Alespoň Fallout: New Vegas byl zajímavější, na standardu to bylo ze začátku furt tuhý, když jsem si myslel, že mám slušnou bouchačku, tak mě udolali dva pitomí radškorpioni. A i na vysokým levelu vyrubat jeskyni páračů znamenalo pár smrtí, než jsem vychytal ty správný zbraně a podpůrnou chemii.