Výběr herní obrazovky - Jak velkou? Je odezva důležitá?
Ahoj,
tak přemýšlím, že bych si k Vánocům pořídil nový monitor. Trochu jsem googlil co vybrat a rozhodl jsem se, že by to měl být monitor s IPS technologií a ne s TN. Takže jsem byl pro tenhle monitor. Pak jsem se v tom začal vrtat ještě víc - na různých stránkách píší, že je odezva nesmírně důležitá pro hraní a že je potřeba mít tak pod 5ms(ten vybraný monitor má 8ms), mně se teda moc nezdálo, že by to bylo nějak ultra znatelný, ale když jsem nacházel plno podobných článků o tom, jak je odezva důležitá, tak by na tom něco možná být mohlo. (pak je háček v tom, že pod 5ms to maj z 99% jen ty TN)
Co si o tom myslíte? Je odezva u fps MP her opravdu tak důležitá?
A jaká by měla být podle vás ideální velikost obrazovky? Není 24" moc pro fps multiplayer hry? Na druhou stranu bych zase občas zahrál auta z nějakých dvou, třech metrů, tak bych na to rád viděl, prostě se nemůžu rozhodnout.
Za každý názor a radu budu rád.
Každý výrobce tu odezvu měří jinak, takže to stejně není údaj, na který by se dalo spolehnout. Rozdíl 3 ms stejně nejsi schopen postřehnout.
Proč by 24" mělo být moc?
Aha, takže na odezvu vůbec nekoukat?
S tou velikostí - právě nevím, teď mám nějakou 18, možná 19" a nějak se nemůžu zbavit dojmu, že u větších a širších rozměrů bych v těch hrách plno přehlídl a měl bych obecně menší postřeh. Ale možná se pletu, nikdy jsem větší monitor neměl...
Dřív jsme měli odezvy 25ms a najednou tu máme 3ms. Buď ta technologie opravdu tak briskně pokročila, nebo stačí změnit metodiku měření. Takže na odezvu opravdu nehleď.
Větších rozměrů se neboj, jen si spočítej místo na stole, aby se ti to tam vlezlo a taky abys u 24" neseděl moc blízko. Pokud se rozhodneš pro 22", tak ber s rozlišením 1680x1050, i když se moc nedělají. FullHD 22" neber, všechno by bylo zbytečně prťavý, to raději 24".
No, mělo by se to vejít, ale i teď sedím docela blízko, asi bych si ale kdyžtak i ten stůl nechat o nějaký to prkýnko prodloužit. Dík za radu. Jo a těch 24" s rozlišením 1920x1200 je v pohodě?
Jo, bereš 16:10, dobrá volba, jen počítej s tím, že s vyšším rozlišením stoupají nároky na grafickou kartu.
24" na 1920x1200 (přesně ten, na který odkazuješ) mám také a jsem s tím spokojený (navíc 3 roky záruka), je to tak akorát, ani ne moc malé, ani ne příliš velké. Podobně jako ty jsem přecházel z asi 18" monitoru a pár dní trvá, než si "okoukáš" velkou obrazovku, ale jde jen o zvyk.
Pokud ti jde skutečně o herní monitor s IPS, tak nejlepší za ještě přijatelnou cenu je špičkový EIZO FORIS
(60měsíční záruka)
Já, jako odpůrce herních nudlí, mám už řadu let od Eiza FlexScan 1911 (1280*1024) a nemíním měnit. Obrazovka co nejblíže čtverci mi vyhovuje. Mým bohužel nesplnitelným snem je 1920*1920
Doma mám v rezervě Hitachi (má už přes 10 let), tehdy se chlubil nejlepší odezvou z prodávané produkce, 16ms. To bylo v době, kdy se rise&fall měřilo poctivě (černá/bílá, ne 20/80% šedi či jak to dnes "šidí"). Naprosto dostačující v jakýchkoliv hrách.
Já tvůj názor znám a jsem natom podobně.
Ovšem je velká pravda, že moncl/rozlišení/rozměry jsou velice rychle návykové a hraní/práce případnou změnou, asi nebude dlouho nikoho trápit.
(jednou ty klasické stejně odejdou a nové u výrobců jsou zatím v nedohlednu)
na co fullhádé když stejně většina progamerů hraje 1280x1024 / 1024x768 .. i 800x600 není vyjímka .)
I v tom blbym cs:go pomocí ATT rozmažu textury, abych měl jak v q3a pastelovy jednotvarny zdi .. musim rict, že je pak lepsi prehled..
Ono to tak je, že detailnější a propracovanější grafika je míň přehledná. Taková vysoká, vlnící se tráva (nejen) v Oblivionu byla krásná, ale hledej pak v tom mrtvoly a předměty na posbírání.
Díky za radu, původně jsem chtěl spíš něco do asi těch 6k, ale i tak o tom popřemýšlím.
V plné kráse.