Takže chceš říct, že měnit frekvenci, která je u všech nových her hned za rozlišením, je u LCD zbytečny měnit?
Přesně tak. Navíc frekvence obnovy obrazu je platná POUZE pro VGA port, a to jen pro analogovou část obvodů (tedy dříve, než je obraz znovu digitalizován a zobrazen na panelu). Pokud tvůj monitor při 60Hz bliká, je to problém toho VGA-digital obvodu, nikoli LCD technologie jako takové.
Frekvence se musí dát nastavovat kvůli CRT monitorům, popř. jiným analogovým zobrazovacím zařízením. Je ale fakt, že tato frekvence je limitující pro framerate ve hře - pokud je vyšší, obraz "trhá", proto se v drtivé většině her používá synchronizace na vsync. Takže z tohoto pohledu je vyšší FPS jednodušeji a lépe dosažitelná paradoxně na CRT monitorech (je ale otázka, zda to má smysl, protože lidskému oku připadá plynulý už obraz se 24 snímky/s (24Hz), v extrémních případech rychlých pohybů pak cca dvounásobek (50-60Hz)).