Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Bradavice vlasy špatný zobrazení

Ahojte pařáni, ježíšek nadělil pod strom Bradavice Legacy Hogwartz a nedaří se mi doladit nastavení grafiky k mému spokojení i když tam mám češtinu dokonce. Jedná se mi o nekvalitní/nepřirozené a rušivé zobrazení vlasů, všechno ostatní je ok ale vlasy vypadají "nedokresleně", rozmazaně, pixelovatě, či jinak "neuhlazeně". Na screenu to nebude moc vidět, ale při pohybu kamery mě to vadí. Ať měním v nastavení cokoliv, nevidím rozdíl. Netuším co má na to vliv a jak to změnit.. Stáhl jsem si nejnovější ovladače grafiky a zkoušel nějaké tipy z netu. Vypínal jsem ten UPSCALE ale nepomohlo. Dělá to i při nejvyšším nastavením grafiky na ultra, se zapnutým vyhlazováním. Mám nVidiu starou GeForce 1060 ARMOR 6GB OCV1 a Win 10 a jedu na QHD, ale dělá to i na HD res. Prosím jak to pořešit :-) Tento problém jsem měl i u Resident Evil 2 remake a drbal jsem se tam v nastavení tak hodinu než jsem to poladil..

takto to vypadá screenshot dL8235rz

// tohle jsem našel včera na redditu, ale vůbec tomu nerozumím jestli je tam odpověď

"That's dithering and no game that I've seen using it has allowed you to disable it. It's also known as screen-door transparency or stippling / stipple.

Now why is it used when arguably it looks quite bad? (I don't actually think it looks that bad btw). A lot of modern game engines use something called "Deferred Shading" and the main thing you need to know about deferred shading right now is it handles proper transparency horribly.

Why is it bad? Main reason why Deferred shading is used is for it's more realistic lighting as it can handle a fuck ton more lights than Forward shading could before performance drops significantly. But deferred shading is significantly worse than forward shading is with transparent objects. For example, deferred with proper transparency can easily rack up multiple lighting calculations for a single pixel due to overlapping surfaces.

So how do we get around this with hair or other similar objects? Which tends to need a lot of proper transparency to even look right. The solution was dithering. Dithering has it so that there's only one surface per pixel, instead of multiple for proper transparency.

Tl;Dr: Dithering helps not destroy your frame-rate while keeping things relatively okay looking."

Předmět Autor Datum
TAA máš na High? Obraz to mázne, ale odstraní tyhle nedokonalosti, nejvíc na tohle funguje zapnutí D…
stylar 31.12.2024 15:02
stylar
Ano to mám zapnuté na High
Mojmír 01.01.2025 14:16
Mojmír
Nějak to přece musí jít pořešit, není možnost že mi tam zapíná něco externě nVidia poslední
Mojmír 07.01.2025 19:00
Mojmír

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru