1440p stačí do těch 50", jenže se to buď vůbec nebo skoro vůbec nevyrábí. Nad 32" máš buď 1080p nebo 4K. A je jasné, že 1080p je málo. Takže mu nezbývá než jet na 4K.
Kdo máme maximálně 32" tak logicky jedeme na ideální rozlišení 1440p.
Mimochodem 4K se jednu dobu hodně prosazovalo i do 32" monitorů a to z toho důvodu, že na 4K se nemusel zapínat antialiasing, což šetřilo výkon grafické karty. Jednoduše bylo nativní rozlišení tak vysoké, že nebyly viditelné hrany čar a proto nebylo potřeba vyhlazovat. Grafika teda sežrala víc výkonu kvůli rozlišení, ale zároveň většinu z toho nutného výkonu navíc ušetřila díky vypnutému antialiasingu. Takže 4K se zdálo docela výhodné pro hry.
Nastaly dva problémy, prvně to někteří blbci nepochopili a i u 4K zapínali antialiasing a za druhé tomu dalo ránu nově se používající RT, neboť raytracing ten potřebný výkon v závislosti na rozlišení navyšuje mnohem mnohem víc než antialiasing.
Takže jo, hrát to chce na maximálně 32" monitoru se 1440p a rázem je to výkonově ucházející.
---
Technická poznámka, Starfield je příliš náročný na výkon grafik NVidia. Na AMD ten problém tak velký zdaleka není. Počítám, že to ještě zoptimalizujou a holt musí zapracovat s NVidií na ovladačích respektive optimalizacích pro jejich karty. Ale netuším, jestli se na tom pracuje a jestli to Bethesda nebo NVidia neblokujou kvůli tomu sponzoringu AMD.
Aktuálně mě Bethesda potažmo Zenimax potažmo MachineGames nasrali s Wolfensteinem II, což je sice super skvělá hra, ale taky dělaná jen na AMD grafiky ve VULKAN (taky sponzoring) a nikdy hra nebyla dodělána na NVidia karty. Výsledek je, že mi sice na RTX 3080 běží skvěle, ale při každém spuštění mi vyhazuje pořád dokola hlášku o nedostatku grafické paměti.