Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno Vydání PC hry pro celý svět.

Prosím nenadávejte mi, je mi pouze 12 let! - Jednou bych chtěl vydat počítačovou hru na které bych chtěl vydělávat peníze, ale nechtěl bych hru prodávat jen v Čr ale po celém světě přes svojí vlastní webovou stránku, jak je to složité ? a dá se to vůbec, daňit se asi musí každá země zvlášt dle jejich zákonů, budu rád když mi to vysvětlíte a prosím nenadávejte mi každý byl jednou malý.:-)

Předmět Autor Datum
To začni řešit, až to bude potřeba. Co platí dnes, nemusí platit za pár let. Danit budeš nejspíš jen…
Wikan 17.04.2019 17:32
Wikan
Mě jen zajímá jak to je, hlavně jestli to vůbec jde :-)
12boYY 17.04.2019 18:01
12boYY
Jde. Otázkou ale je, jak se o té tvé hře svět dozví.
L-Core 17.04.2019 18:26
L-Core
Samozřejmě, že to jde. A ostatně až budeš mít hru, která se bude prodávat na světě, tak určitě budeš…
Wikan 17.04.2019 18:44
Wikan
Spíš když bude schopen vytvořit hru, tak už bude mít dost schopností a znalostí, jak to dostat do di…
Prasak 17.04.2019 20:48
Prasak
Jestli budes zit a pracovat v CR, tak danis prirozene tady, princip stejny jako u youtuberu, kterym…
RedMaX 17.04.2019 23:10
RedMaX
Webovou stránku si můžeš udělat snadno hned, jsou tu hostingy zdarma, aspoň se to naučíš. Já měl růz… poslední
gilhad 28.04.2019 08:51
gilhad

Jestli budes zit a pracovat v CR, tak danis prirozene tady, princip stejny jako u youtuberu, kterym chodi penize z reklam ze zahranici. Proste udelas zivnost a odvadis normalni dane. Cele je to podruzne, prvne zacni pracovat na znalostech potrebnych k vyvoji her, zbytek prijde sam. :-)

Webovou stránku si můžeš udělat snadno hned, jsou tu hostingy zdarma, aspoň se to naučíš. Já měl různých stránek mraky, ale jak šla doba tak jsem se jednak rozvíjel sám, jednak se měnily i běžné zvyky, jak stránky mají vypadat. (Ne, že bych se za své starší stránky styděl, ale teď už to umím líp a grafické pojetí je taky poplatné době, co bylo IN a COOL v minulém miléniu je teď už docela OUT - na druhou stranu stránky so dávají přednost obsahu před vzhledem (a ten vzhled nemají nesmyslný a odbytý, ale prostě jednoduchý), tak jsou aktuální pořád. Ano, mám na mysli například stránky, kde je holý text a nadpis je pouze podtržený.)

Takže začni těma stránkama, i když to je na českém webu, je to dostupné prakticky z celého světa, rozhodně ze všech zemí, kam bys mohl chtít prodávat hry během prvních pěti let.

I když zatím hru nemáš, můžeš tam začít psát sérii článků o tom, jak si představuješ, že ta hra bude vypadat, jaké programovací techniky znáš, jaké se učíš a na jaké problémy narážíš (a že jich bude hodně si můžeš být jistý, pořádná hra není projekt na pár týdnu a pár stovek řádků).

I když máš plány prodávat, tak (pokud se nestane zázrak), počítej s tím, že na první pokus neuděláš naprosto dokonalý a nedostižný skvost. Tak udělej nějaké malé demo, které lidi navnadí, aby ho aspoň zdarma zkusili a dostal jsi zpětnou vazbu. Pokud se zalíbí, tak ho rozviň a udělej placenou verzi. Pokud se ukáže, že to je jen neobratné zpracování tisíckrát použité myšlenky, ber to jako cvičení v programování a napiš další, lepší. (Aspoň neztratíš zbytečně moc času vývojem plné hry, která by pak propadla).

Piš o tom, jak postupuje vývoj, je šance, že to lidi zaujme a poradí ti věci, co by tě samotného nenapadly.

A až budeš mít něco prodejného, tak začni řešit prodej aspoň tady v čechách, na prvních kusech vychytáš zádrhele s daněním (v řádu pár tisíc to není žádný problém a ani žádné velké problémy nehrozí, i pokud se dostaneš s měsíčními příjmy na oblast průměru v republice, tak je to jen pár papírů a šanon s fakturama ) a evidencí a vůbec a pokud se to takhle rozjede tak už to v pohodě vydělá na konzultaci s účetní, co ti to zorganizuje i pro výrazně větší měřítko.

Důležité jsou dvě věci:
1) začít
2) vydržet

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru