Mas pravdu, jen pro presnost trochu doplnim.
Pokud se nesynchronizuje monitor s grafickou kartou, tak k tearingu dochazi vzdy. Nemusi byt akorat tak extremne viditelny jako na prilozenem obrazku. Nekteri hraci teda rikaji, ze tearing nevnimaji. Muj pripad to neni, takze vic k tomu nedokazu rict.
Pokud ma uzivatel 60Hz monitor a zapne VSync, tak hra jede stabilne na 60FPS bez tearingu. Pokud ale uzivatelova graficka karta nedokaze jet stabilne bez propadu na 60FPS a ty ve hre padnou treba byt jen na 59FPS, tak dojde k okamzite synchronizaci (zapnuty VSync), nebo-li obraz grafiky ceka na monitor a okamzite FPS padnou na polovinu, v nasem pripade na 30FPS.
Ve vysledku tedy uzivatel, ktery ma pouze bezny monitor ma nasledujici moznosti:
1. vypnuty VSync a pretrpet tearing.
2. zapnuty VSync, ale musi mit tak nadupanou grafiku, aby utahla stejne FPS jako ma jeho monitor pocet Hz. 60Hz monitor = 60FPS na grafice.
3. zapnuty VSync, ale trpet dropy ve hre, nebot pokud na 60Hz monitoru padne vzdy na chvili FPS pod 60, tak budou FPS ve hre v podstate kmitat 30FPS - 60FPS - 30FPS - 60FPS - ....
4. zapnout si na grafice polovicni VSync, musi se pro konkretni hru vynutit v ovladaci grafiky, takze potom na 60Hz monitoru se FPS budou stabilne drzet na 30FPS, opet plati, ze FPS nesmi klesnout pod 30, pak ty totiz byly dropy 30FPS - 15FPS - 30FPS - 15FPS - ....
Mala poznamka na zaver, VSync se ridi z graficke karty.
Ted k FreeSyncu, ten se ridi z monitoru a dela to, ze napriklad bude monitor mit FreeSync 35-60Hz, bezna hodnota u levnejsich monitoru s FreeSyncem. Potom to bude fungovat tak, ze pokud bude poskytovat graficka karta dostatek vykonu, tak budou FPS stabilne na 60FPS, pokud ale vykonu bude malo, tak FPS mohou klesnout na 59FPS, 58FPS nebo treba na 43FPS, proste to klesa a stoupa prubezne podle potreby v rozmezi 35-60FPS a uzivatel tam nebude mit ani tearing ani zadne dropy. Leda kdyby FPS kleslo pod 35, tak teprve to zacne dropovat (zasekavat se).