Otřesné ovládání vozidel v GTA4…
Dnes se stahovaly nějaké patche pro GTA4 a EFLC. Asi po dvou letech jsem tomu zkusil dát zase šanci. Říkám si, Minecraft mě naučil chodit WSADem (už to tak mám ve všech hrách!), třeba zvládnu i jezdit.
Ono by to možná nakonec i šlo, přestože silně u jízdy preferuji dvouruční AY<>, kdyby automtická kamera v GTA4 nebyla tak neuvěřitelně pomalá při zatáčení, reaguje pozdě. Tam je nutné pohled korigovat myší. A to mi dohromady nejde. Navíc, auta reagují na digitální pokyn ke změně směru jízdy (tedy 0/1, nic mezi tím) splašeně, na pětníku. Motorky (zkoušel jsem jezdit na čoprovi z toho DLC) zase potřebují na otočení při ten trochu rychlejší jízdě snad 25 metrů, to ořu přes chodníky. Jiné motorky jsou zase splašené jak kozy. Použití kamery z pohledu první osoby je pro mě nepoužitelné, obraz se třepe, to nemám zapotřebí.
Kvedlátko či volant si určitě pořizovat nemíním.
Kam vlastně směřuji:
Chci se chci zeptat, jak je to s jízdním modelem v GTA5? A hlavně, jak se chová kamera za vozidlem? Jako v GTA4 nebo jako ve všech ostatních "jezdících" hrách, co znám (GTA 3, VC, SA, Burnout Paradise, FUEL, GRID 1+2, všelijaké NFS, Just Cause 1+2, The Crew, Mafia 1+2, Watch Dogs 1, Saints Row 3+4,…) - tedy že při jízdě do zatáček není potřeba na kameru vůbec šahat.( pokud se člověk nechce rozhlížet). Možná už jsem se někdy ptal, nevím
Pokud je na tom páté GTA stejně jako čtyřky, mohu to definitivně vyřadit z wishlistu. Takovou nákupní chybu, jako u GTA4, už neudělám.
Kdyby někdo někam uložil video z nějaké zběsilejší jízdy v zástavbě (pravoúhlé zatáčky), kdy pouze řídí a nerozhlíží se myší (jako třeba při střelbě z auta), bylo to perfektní pro posouzení. Díky moc předem takovému dobrovolníkovi!