Minecraft - Hardcore (Tipy a Triky)
Ahoj, po roce jsem zase zapnul MC, hodil tam nějaký ten 128x128 Pure BD Craft Texture Pack (páč originál textury - i Faithful 32x32 - už mě nelákají) a chtěl bych pokořit Hardcore mód (zabít draka, více neplánuji).
Na internetu jsou tisíce návodů atd., já sám znám kroky, které je potřeba podstoupit, abych se do Endu dostal a draka zabil.
Ale chtěl bych slyšet o vašich zkušenostech, např. nějaké vychytávky pro lootování Blaze Rodů, triky na efektivní farmy, bydlení pod zemí/na porvrchu/na vodě atd. a prostě nějaké postřehy, které by se mohly hodit.
Nehodlám totiž podvádět, např. si zálohovat save se světem ani nijak jinak.
Já bych si zase netroufl hrát bez záloh
Ono se může něco podělat a vše je v čudu.
Hardcore mód mě nikdy nelákal, hraju na "lehká". A při některých stavbách se nestydím přepnout na "mírumilovná".
Na blaze-y mám docela slušnou farmu v netherské pevnosti. Vykašlal jsem se na double, na hledání spawnerů vzdálených od sebe maximálně 31 bloků, stačí mi jednoduchá. Nether mi totiž připadá neuvěřitelně nepřehledný i s minimapou (Voxel map for LiteLoader, 1.8)
Klasická nevýhoda je, že musíš stát někde poblíž.
Chceš tu farmu podrobněji popsat?
--
V Endu mě to moc neba. Jdu tam jen kvůli expům do enderfarmy, pokud skončím na nule (perly nepoužívám) a těžil jsem tam obsidán (nějakých 1000 bloků?) na gold farmu. Také mám nakopány asi dvě doublechestky enderitu. Hraju 1.8, takže nové struktury tam zatím nemám a nehledám. Líbily by se mi ty světelné rody z 1.9, zatím si musím vystačit s lampami (redstone, prismarine), loučemi, glowstony, dýněmi (mám ale "nedýňové" textury lampy), teoreticky mohu použít led-pásky (elektro-modifikace) či další věci z modifikací.
možná by stačilo, kdybys poslal screen :) jestli je to nějaká ta klasická (bez obvodů a pastí) - kol dokola obestavená a blazeové se spawnují jen v určitém prostoru tak, že na tebe nemohou útočit - a ty je pak sejmeš mečem, tak to zvládnu
já právě nechci mc hrát nějak dlouho, spíš kratší dobu a intenzivněji (časem by mě totiž přestal bavit)..
tudíž se vyprdnu na dekoraci domu s krásnými automatickými farmami atd. atd., chci zajistit vše potřebné a jít na věc :)
a k tomu hardcore - možná nějaký ten save někam zkopíruju - ale až před vstupem do Endu (nvm, kde se spawnu, už jsem taky viděl videa, jak se borec (také hrající HC) spawnul a do 2 vteřin byl mrtvý :D )
Ale jinak ne. Zkrátka budu opatrný a obezřetný :)
Já to vlastně ani jinak neumím.. vše vždy hraju na nejtěžší obtížnosti.. Jsem holt hardcore hráč, který (když je čas) paří ty své oblíbené gamesky a snaží se v nich neustále zlepšovat..
Viz např. druhá hra, kterou teď hraju - stařičký Thief Gold (jen s HD módem) - narazil jsem na super stránku
http://www.lytha.com/thief/lythaway/cragscleft.pht ml
kde autor popisuje a radí, jak ve hře zvýšit náročnost - tzv. Lytha Way - žádné zabíjení, žádné knockoutování blackjackem, zkrátka vůbec žádný udělený damage - a o zábavu je postaráno - hra má pak uplně jiný charakter :)
Farmu mám principiálně tuto: watch
Jo, nemůžou na tebe :)
Metodika: spawnovaní blaze-ové se nemají kam postavit. Jediné místo jsou plochy s nášlapnými deskami, tam je ale okamžitě shazují sticky pistony níž. To se opakuje až do prostoru 1x1 blok. Stojím kousek vedle/výš (do vzdálenosti 16 od spawnu) a jak jich tam je dost , přimáčknu je zlatými kvádry, aby jim zůstalo minimum zdraví. A pak něčím dorazím - expy jdou ke mně, blaze rody hoppery do truhly.
Pokud těch blaze-ů nechám nashromáždit více než je zdrávo, MC se výrazně zpomalí (jednotky fps). Přitom používám OptiFine, pro Javu/MC mám při spuštění natvrdo vyhrazeny 4 GB RAM (z 8). nV770, i5-3570. Je to prostě HW náročná hra :)
jop dík za tip :) ale asi si to zkusim nejdřiv postavit v normál adventure módu, ať pak jdu najisto :)
jinak máš pravdu no, mc je žrout :)
ještě v nižší full verzi hry, když jsem si s bratrem vytvořil lan (offline) server, on stavěl domek u vesničanů a já si umanul, že postavím obří pyramidu (50 pater) z pískovce - tak jsem si na to vytvořil písečnej generátor (takový ty piston hrabičky, co přes glitch vytvářej písek, pak ho tlačej a ten pak padá a rozbíjí se o torčky na zemi :)
problém je, že po pár minutách byla hra nehratelná, s tím 1 fps jsme ani nemohli dojít ke generátoru a vypnout ho :D
Já mám sand generátor i ve verzi 1.8
Zamaskovaný za továrnu, pracuje schválně pomalu, dělá to kravál, nepracuje automaticky, musí se spustit "výrobní linka".
Jinak, existuje i těžební stoj, http://www.minecraftforum.net/forums/mapping-and-m odding/minecraft-mods/2534175-caterpillar-by-codeg reen-0-4-18-server-and-client (samo, že i v češtině )
Není problém jej nasadit někde na poušti a nastavit mu omezení na shromažďování určitých bloků.
Ruční kopání lepší lopatou ve v obou případech mnohem rychlejší. Akorát krajina pak vypadá škaredě (což mi vadí)
Tak tohle je husty.. to se mi moc libit
Oproti té "vanilla" verzi to mám dost vylepšené
V 128*128, točí se mi ty vrtáky, viz video:
mega.nz
No, mě teď nejde úplně o efekt, ale o funkci
Třeba funkce, že to zabední při průjezdu jeskyní a nebo vodou.. tím se dají velmi jednoduše a efektivně stavět podzemní a podvodní tunely pro metro (rovnou s kladením kolejí)
Mám akorát trochu problém s terminologií (výkon, příkon, spotřeba).
Jde o to:
Podle typu razicí hlavy se odvíjí něco jako "maximální možný výkon", prostě kolik komponent a jakých je celá soustava schopna "utáhnout". Každá komponenta spotřebovává určité množství "zdrojů". Pokud překročí "povolenou" hodnotu (tedy hodnotu razicí hlavy", stroj se pokazí.
A přemýšlím, jak tyhle hodnoty pojmenovat. Ideálně jednoslovně. V originále je "drag".
Jak pojmenovat tu hodnotu, kolik zdrojů potřebuje každá komponenta.
Jak pojmenovat maximální hodnotu, určenou razicí hlavou.
Ještě je tam poměr maxima a využitého, např. u diamantové hlavy
"drag: 350/100"
Tedy že diamantová hlava je schopna "utáhnout" 350, zatím je "zapojeno" 100 (v hodnotách zdrojů)
Je mi jasné, že "drag" by pro lepší pochopení mělo mít více variant překladu (a tak to i mám), než třeba jen jako "tah".
Poradíš?
Nebo samozřejmě kdokoliv..
poměr maxima a využitého bych nazval "vytížení", maximální hodnotu, určenou razicí hlavou bych nazval "kapacita".. to první netuším.. možná "spotřeba" :D
Já to směřoval k "výkon"/"příkon", ale nejsem s tím vůbec spokojen
stejně to pojmenováváš pro sebe, ne pro ostatní.. tudíž v tom nehledej žádnou velkou vědu a zvol to tak, jak ti to přijde přirozené (a nemusí to ani být korektní)
Pro ostatní, na té modifikaci s autorem spolupracuji (nejen na lokalizaci).
tak ten poměr nazvi výkon
maximální hodnotu hlavy vstup/input/příkon
to první mi furt dělá potíže.. inu.. na fyziku jsem byl levej :)
Pár screenshotů z mé blaze farmy:
mega.nz
pěkné to máš :) takhle hezké si to asi dělat nebudu, budu rád, když to nějak splácám z cobblestonu :)
každopádně jsem si na stránkách autora PureBDCraft texture packu stáhnul i nové ozvučení pro MC (přes zvuky těžení, sbírání itemů, zvuky mobů až po komplexní ambientní zvuky - testoval jsem podzemí a řeknu ti, je to teď o moc strašidelnější, temnější, cinkají tam ty kosti kostlivců atd.. )
aspoň budu mít opravdu hardcore Hardcore a o víkendu zapařim :)