Pan Ekmos jednou tvrdí, že kvalita hry upadá s rostoucím počtem její dílů, a jinde zase píše, že čím méně častěji vychází další díly hry, tím kvalitnější jsou. Tak co si z těch myšlenek mám nakonec vybrat? Obojí je volovina, lze to doložit na příkladech herních sérií kde toto neplatí, včetně CoD.
Jen pro vaši informaci, CoD vychází každý rok, ale každý díl je vytvářen minimálně 2 roky, resp. od doby, co pracují na CoD tři herní studia, tak mají na vývoj každého dílu 3 roky.
Stejně by mě ale zajímalo, proč podle vás to špatné CoD hráči kupují a proč ho hrají? To kupují jen slavnou značku nebo nic lepšího neznají?
Tady pár zajímavostí o zisku CoD:
> Call of Duty: Ghosts (ano, ten špatně optimalizovaný díl) za úvodních 24 hodin prodeje celosvětově vygenerovalo tržby přes miliardu dolarů. Což je o 200 tisíc dolarů více než doposud rekordní GTA 5, které v září existovalo pro mnohem méně platforem (PS3/X360) a které na miliardu dolarů vystoupalo až po třech dnech.
"Zatím je moc brzy na zjištění koncových prodejů přes kasu, ale Call of Duty je zdaleka největší konzolovou sérií této generace konzolí a nikdy nebyla populárnější než právě teď v době uvedení Ghosts. Letos tuto značku hrálo ještě více lidí než vloni, kteří v ní strávili čtyři miliardy hodin. Navíc CoD: Black Ops 2 za uplynulých dvanáct měsíců i s digitálním obsahem vyneslo více peněz než kterákoli jiná konzolová hra v historii," snaží se umlčet pochybovače šéf vydavatele Bobby Kotick.
> V nejnovější finanční zprávě generální ředitel Activisionu Bobby Kotick oznámil, že série Call of Duty od roku 2003 vydělala 11 miliard dolarů. Jde opravdu o velký úspěch, avšak musíme si uvědomit, že nejde o čistý zisk, ale příjem. I tak je to ale hodně velkolepé. Loňské Call of Duty: Advanced Warfare překonalo jeden milník, stalo se nejprodávanější hrou na konzole za rok 2014.
> Activision tvrdí, že letošní CoD bude plné inovací a na pultech obchodů se objeví v průběhu čtvrtého čtvrtletí, což naznačuje listopad, kdy vyšly nedávné Call of Duty tituly. Navíc půjde o první Call of Duty od Treyarch, které bylo ve vývoji tři roky.