Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Minecraft: chunky

Poněkud se ztrácím v chuncích. Wiki mi moc nepomáhá, Spawn_chunk

1. Spawn chunk, určený při prvním vygenerování světa, mam zatím pořád stejný. Nebydlím tam ale (mám tam jen první domek), přestěhoval jsem se asi o 400 metrů dál.

2. Kolem spawn chunku je oblast, která by měla být vždy načtená v paměti. Nejsem schopen zjistit její velikost.

3. Rád bych spawn chunk přesunul blíže svému bydlišti, ideálně někde doprostřed. Vyzkoušel jsem příkaz /setworldspawn, spawn chunk se přesunul, ale nejsem si jistý, zda i ta trvale načtená oblast. Používám pro rozšíření LiteLoader mód Chunk Borders, který zobrazuje hranice chunků. Je to ale nějaké dívné.

[1691-2015-05-06-11-00-45-jpg]

Zelený čtvereček je oblast 20x20 kostiček pro prvotní spawn, spawn area (při smrti, pokud není postel nebo je obsazená - často mi na ní sedí kočka :-)). Ta modrá oblast by měla být spawn chunk area (je to 12x12 chunků), to by mělo(??) být načtené pořád. Zaráží mě, že je to mimo tu zelenou oblast. Sice jsem se pokoušel worldspawn měnit (save zazálohováno), kdy jsem tu zelenou oblast sice přesunul jinam, ale ta modrá zůstala na místě - jinde, než se ukazuje teď, byla přesně kolem té původní=nyní zobrazené zelené oblasti. Nahrál jsem tedy předchozí save, worldspawn jsem nechal původní.

4. Nevím tedy, zda to zobrazování chunků módem není nějaké pokažené. Nevím, jak jinak se dá spawn area zjistit, ověřit.

Takže závěrem:
(jde mi výhradně o verzi Minecraftu 1.8, případně vyšší)

- máte někdo úspěšnou zkušenost ze směnou spawnu?
- znáte přesně oblast, kde vše funguje (jde mi hlavně o golem farmu) i když jsem mimo nejbližší okolí? Její velikost? U svého bydliště mám postaven maják s redstonovými hodinami (blikačka) a vidím je blikat klidně i před dvacet chunků.
- může se stát, že worldspawn (ta zelená oblast) je mimo hranice spawn chunk area (modrá oblast), která by měla být(?) neustále načtena v paměti? To mi připadá jako blbost, bug modifikace nebo čeho..

Díky za pomoc!

Předmět Autor Datum
Teď jsem to zkusil znova. Přesunul jsem worldspawn na střed té dřevěné budovy (mob trapka). Uložil j…
L-Core 06.05.2015 11:33
L-Core
Jenom rada ke golem Farmě. Jedna golem Farma stačí na pokrytí mé potřeby železa (a to stavím na serv…
JR_Ewing 06.05.2015 12:18
JR_Ewing
Principiálně máš stejnou farmu? Jednoduchou, jeden golem za 6 minut? No ono to bude vše časem. Prot…
L-Core 06.05.2015 15:20
L-Core
Používám tenhle design: watch Vic by ti nezvětšilo spawn rate, 16 je minimální, počet, víc však ni…
JR_Ewing 06.05.2015 22:45
JR_Ewing
A pak jsou extrémisti, kteřá speciálními postupy dostanou X vesnic do velmi malého prostoru. watch
JR_Ewing 06.05.2015 22:48
JR_Ewing
automat (stále loaded) už jsem odpáral Jak si zajistil "stále loaded", stavbou ve spawn chunks? Neb…
L-Core 06.05.2015 17:18
L-Core
Na serveru mam addony. Jednim z nich je jakysi zeleznicni system. A ten mi zajistuje, ze vozicek, po…
JR_Ewing 06.05.2015 22:42
JR_Ewing
Samotný okruh a na něm jezdící vagón, to ale asi nestačí (nebo stačí?). Prozraď addon, modlím se, ab…
L-Core 07.05.2015 07:02
L-Core
To je ale serverový addon. Není to mod, kterým bys mohl upravit klienta (hru) pro jednoho hráče. Vyž…
JR_Ewing 07.05.2015 07:27
JR_Ewing
Á, tak to nic :) Nějak si poradím, třeba to nakonec postavím na původním spawnu. poslední
L-Core 07.05.2015 09:28
L-Core

Teď jsem to zkusil znova. Přesunul jsem worldspawn na střed té dřevěné budovy (mob trapka). Uložil jsem hru a znovunačetl - zdá se, že se to přesunulo (zelá i modrá oblast), jak jsem chtěl.

[1692-2015-05-06-11-26-11-jpg]

Jak zjistit, jestli je to pravda? :-) Z nějakých *ini, config souborů, z nějakých logů?

Nakonec, spawnchunky nemusím mít přesně ve svém sídle (kde jsem většinu doby a chunky proto jak jako tak "pracují"), tu osminásobnou golem farmu (jeden golem za 3/4 minuty) klidně postavím někde dál, aby mi to tady neškaredila.

Jenom rada ke golem Farmě. Jedna golem Farma stačí na pokrytí mé potřeby železa (a to stavím na serveru sakra rozsáhlý železniční systém) až tak, že už nevím co s ním. A to prosím automat (stále loaded) už jsem odpáral, protože na serveru, běžícím 24h denně je toho i z jedné trapy opravdu hodně. Nevím tedy, kolik času ve hřa trávíš.

Principiálně máš stejnou farmu? Jednoduchou, jeden golem za 6 minut?

No ono to bude vše časem. Protože problém s golem farmou nevidím až tak ve stavbě (materiálu až na prismarine bloky mám spousty, vše průběžně syslím :-)), ale v těch nutných vesničanech a v jejich dopravě na místo. 16 vesničanů na jednu farmu (vím, můžu je množit, ale s tím zatím nemám - na rozdíl od králíků ;-) - žádné zkušenosti) je dost.. By mě zajímalo, kdybych měl dědinu třeba v 64 lidmi, zda by se v ní spawnovali golemové 4x rychleji jak v té 16-hlavé, to by bylo příjemné.

Používám tenhle design:

watch

Vic by ti nezvětšilo spawn rate, 16 je minimální, počet, víc však nic nepřináší. A na to jsou právě takové minimalistické designy dělané.

Vesničani se množít "sami", poněkud trošku to trvá, protože čas od času jsou v láskovacím režimu a musí být dva naráz. Když je jich víc, pravděpodobnost rozmoněžení se zvětší (jsou častěji nějací dva v láskovacím režimu). Prý se tomu dá pomoct vyvoláním štěstí obchodováním s nimi (když od nich něco koupíš nebo prodáš). A taky musí mít dost jídla, já jim tam naházel hromadu chlebů. Vezmou si je.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru