Preco sa na hranie pouzivaju Wide screen monitory ?
Googlil som ake su najlepsie hracie 24" monitory.
144 Hz, 1 ms
Na prvych miestach boli:
BenQ XL2420T/TX
ASUS VG248QE
Ale pri nich sa pise ze: -W
cize asi Widescreen.
Spravne tomu rozumiem, ze widescreen znamena nutenu deformaciu vsetkeho obrazu, aby bol sirsi ? Tzn, pri filmoch budu postavicky 'tucnejsie', pri hrach tiez, pismena na obrazovke budu tiez (teda sa tam zmesti opticky menej textu a oci musia viach 'chodit po obrazovke')
Preco je widescreen vhodnejsi ako monitor s normalnymi proporciami obrazu ?
Já si na rozdíl od mas nemyslím, že širokoúhlé = lepší. Vyhovuje mi pokud možno čtverec, momentálně mám Eizo 1280*1024. A moc se těším na 1920*1920, http://pc.poradna.net/f/view/1331703-unikatni-ctve rcovy-monitor-eizo-flexscan-ev2730q-ma-rozliseni-1 920-1920-a-ips
Ved ja tiez neviem preco to ma byt lepsie. Ak by si tomu rozumel, skus mi to vysvetlit prosim.
Nevies ci EIZO chysta po vyse roku nastupcu na ten 250 Hz eizo foris herny monitor ?
protože máme oči vedle sebe? a k žádné deformaci nedojde, když je správný poměr stran monitoru a toho co chceš zobrazit, akorát uvidíš víc do šířky
pokud si pouštíš starý film / hraješ starou hru, které byly tvořené pro monitory/obrazovky ve formátu 4:3 a koupíš si širokoúhlý monitor/obrazovku, máš 2 možnosti:
1) roztáhnout obraz přes celý monitor -> postavy atd. budou roztáhlé, tučné
2) nechat poměr 4:3 -> vlevo a vpravo budeš mít černé pruhy
ale!
dnes (tuším že to začlo kolem roku 2005) už se vše dělá i pro širokoúhlé monitory, to znamená, že pokud hraješ novější hru, tak si u ní můžeš nastavit, zda používáš normální nebo širokoúhlý monitor a hra nebude roztažená ani v jednom případě (umí si s tím už poradit)
Jinak já už jsem zvyklý na širokoúhlé formáty, je to asi tím, že nepoužívám klasický stolní PC, ale notebook s rozlišením FullHD a myslím si, že je to dobrý formát hlavně u her, kde máš hodně informací v HUD (kompas, zdraví, mapa, statistiky, info, náboje, konto atd. atd. atd. -> tím pádem jsou tyto položky (na které se nedíváš tak často) krásně v rozích obrazovky a uprostřed máš krásný čistý obraz nezaplácaný těmito informacemi
Viem co je sirokouhly obraz. To su dnes vsetky monitory, tv. Je to vsetko co nema stvorcovu obrazovku.
Ale ja hovorim o este dodatocnom rozsireni (widescreen). To neviem ako vyzera v praxi.
Podla toho co povedal Smiley, je to takto ? Ma clovek vyhodu oproti nie widescreen ? Ze uvidi napr. 8 postaviciek, namiesto 6 ?
Teda ak by som mal napr. zakriveny polkruhovy monitor okolo hlavy, videl by som plochu vacsiu o niekolko desiatok percent oproti normalnym monitorom ?
Zalezalo by uz len na grafickej karte, ci dokaze zobrazit taku velku plochu ?
21:9 vs 16:9
watch
taky záleží na nastavení FOV ve hře: http://en.wikipedia.org/wiki/Field_of_view_in_vide o_games
O FOV viem. To som vecne riesil dilemu v Q3A, aky je najlepsi...
Najlepsie je menit to podla mapy v akej hras ;)
Smiley:
Teda s tym mojim nakresom som mal pravdu, spravne som to pochopil, hej ?
Ak sa rozhodnem pre nejaky W-ckovy monitor, musim skontrolovat, ci to graficka karta bude shopna hentak vykreslovat, vsak ?
Tvoj youtube link, na konci, kde je Watch dogs, tam je to presne opacne. Widescreen je v nevyhode, je vidiet menej obrazu. Preco ? Meni sa to od hry - ku hre ?
jj, jen tam máš špatný rozlišení, spíš by do toho obrázku sedělo 2560x1080, ale asi to máš nakreslené od oka takže to tolik nevadí
u toho Watch Dogs má právě špatně nastavený FOV na 21:9 (zbytečně moc přiblížená kamera, což potom odpovídá default FOV 16:9)
správně je to takto: watch
1, Stale potrebujem vediet ci to podporuju vsetky nove grafiky, alebo su s tym problemy ? Ci je to uz dneska ako samozrejmost, ludia to neriesia ?
2, Pri sledovani filmov, tam to nefunguje ako pri hrach, cize vzdy budem mat cierne vertikalne pasy na lavej a pravej strane ?
3, Asi som zle pisal. To W-cko znamena klasicky sirokouhly 16:9 (1920x1080). Tych ultra sirokych je velmi malo. Takze nic.
4, Monitor s funkciou G-sync, v konecnom dosledku zobrazi obraz o nieco neskor ako bez G-sync ? Lebo logicky, je to dalsi medziclanok, ktory spracovava obraz.
Teda ked ponukaju monitory 1 ms odozva, 144 Hz, G-sync. Tak tieto vsetky 3 veci naraz zapnute funguju bez delay k uzivatelovi ?
tak to pardon. nevím třeba se používají jako kompromis mezi widescreen a děma monitory