minecraft - dotaz na pokročilého programátora
Ahoj, minecraft má limit na stavbu 256 bloků na výšku. To je pro mě ale hrozně omezující, potřeboval bych tak o 50-100 bloků více. Neví někdo z vás, jak by se dala hra samotná nějakým způsobem "upravit" a zvýšit tak tento limit? Přeci jen, je to jen "číslo", které mělo zabraňovat vycucávání paměti; každopádně jako číslo by mělo jít tedy snadno upravit, jen přepsat.. ale v jakém souboru? a jak? Módy na zvýšení build height limitu nejsou.. byly pouze na starší (beta) verze minecraftu (tam šla dokonce myslím nastavit unlimited verze)
Nechci tu nikoho navádět k nepovoleným úpravám hry, je to jen teoretický dotaz a veškeré úpravy a následky bych si nesl sám.
Podle mého by se jednalo o úpravu velikosti chunku na např. 16x16x512
MC mám koupený (přes minecraft.net)
Windows 8.1 Pro x64
Projel jsem již stovky diskuzí a bez výsledku
V singlu nevím, možná Mcedit. Je to už dlouho, co jsem se minecraftu aktivně věnoval. Ale když si založíš server, tak v configu serveru lze změnit parametr max-build-height (nebo tak nějak to bylo).
Ale to bude do ypsilonové souřadnice 255, ne? Vždyť to by se musel upravit algoritmus, kterým se na základě seedu generují kostky v chunku (stejný seed = stejný svět). Možná, pokud by y>255 byly JENOM kostky vzduchu.
Nevím, asi máš pravdu. Nezkoušel jsem. Jen jsem si vzpomněl, že tam nějaký takový parametr je. Ale za zkoušku nic nedá.
jde o to, že bych potřeboval změnit algoritmus, viz příspěvek nad tebou.. standartní generování chunků je 16x16xněco (nevím kolik je minimum) až 16x16x256 .. a v configu si můžu výšku chunků (do maxima 256) libovolně upravovat. Já naopak potřebuju pozvednout tuto hranici, nebo doufat, že s tim Mojang v budoucnu něco udělá
Stavis veze Petronas, nebo neco podobneho?
Titanic.. problémem jsou stěžně.. vím hloupost, ale pro mě a celkový dojem docela podstatná
Jestli se ti to povede, hoď sem pak screen
podle mě dost nemyslitelný požadavek. Musela by se nejspíše překopat celá hra, protože to právě není "jen číslo", ale základ pro všechny výpočty. Velmi pravděpodobně se navíc počítá v bytech, takže 256 je maximum datového typu, případně je to o tom, že celý chunk je integer, tj. 16x16x256x256 = 16777216 x 256 typů kostiček (a opět jsi na maximu datového typu, tj. 2^32). Netvrdím, že to tak je, ale tyhle "kulatá" čísla tomu silně nasvědčují.
Typů kostiček je myslím více než 256.
Já si myslím, že typů kostiček je do 256, u některých je několik modifikací. Ne že by to tedy nemohlo být v jedné hodnotě, to nevím, ale z nějakého důvodu tohle dělení zavedli. Polož si na zem různé druhy dřevěných latí, zmáčkní F3 a pak na ně postupně z blízkosti namiř zaměřovač. Ukáže ti to typ bloku.
Pak je ale 256 hodnota "jen aby se neřeklo"
minecraft-ids.grahamedgecombe.com
Data_values
Vezmi vlnu, ID 35. 16 různých variant, hra si musí přesně pamatovat nejen souřadnice v chunku 16*16*256, ID (256x), ale i variantu (16x). U dřeva je to třeba (myslím) 6 variant.
Varianty, které se generují dle nějakých algoritmů (CTM, connected texture mod) si pamatovat hra nemusí, to si spočítá při načítání chunků sama.
No jo, já mám vlastně teď taky kulatý věk pravdu díš.
Já za chvíli taky...
(v MC počtech)
To já si na tvé kulatiny ale určitě počkám jednou tolik, co je teď mě. To je nevýhoda IT kulatin. Vždycky další jsou až za dvakrát tolik