Myslím, že je situace lepší. Hlavně díky Steamu (a jeho klonům) či Humblebundle a spol.
Lidi možná objemově kradou stejně. Ale mnohem více her se také prodá. Mám v digi distribucích stovky her. Kdyby byly jen krabicovky, neměl bych těch her možná ani čtvrtinu - prodejna her daleko, stovka za poštovné, zbytečný krám (CD, krabice) doma.
Vše kolem pirátění jednotlivcem je i ve vývoji. Původně mladý 13-letý warezák se časem polepší. Za prvé nemá už jen hry (ale také práci, slečnu, děti, hospodu, doplň cokoliv). Za druhé nečeká na kapesné od rodičů (které musí podělit mezi mnoho věcí), ale vydělává si. Rodiče nejsou většinou moc zvědavi na kupování her za tisíce svým dětem. Moje děcka to měly jednoduché: táta herní fanatik, herní nouzí tedy netrpěly. A ani je moc hry netáhly; zdaleka ne tak jak mě Dorůstají ale postupně noví hráči - a u těch náctiletých si většinou moc iluze nedělám (čest výjimkám). Třeba tady to netrpíme, ale stačí se podívat na diskuze na AbecedaHer.
Warezu se dá ze strany vývojářů účinně bránit, příkladem budiž Diablo III. Tohle řešení se mi (výhradně singleplayer hráči) ale moc nelíbí; až se Blizzardu nebude chtít, servery vypne a je teoreticky i po singlu.