Ono to se to s tou třídou zbroje zdá nelogický, ale ono to je nějak souvisí s tím, že se souboj stejně, jako ve skutečnosti, počítá na hody kostkou, tedy hráč (nebo protivník) hází kostkou (hází za něj počítač) a od výsledného čísla se počítá zásah - záleží na THAC0 útočníka a AC cíle. Celý se to navzájem odečítá a sčítá, už přesně nevím, ale jak sem psal - dá se to dogooglit. Je to jiný herní systém, než Fallout, ale prakticky stejně to funguje i v Planescape Torment. Někdo si na to zvykne a nevadí mu to, někdo to nepřekousne.
Já jsem si v BG1 vytvořil partu takovou, že minimálně tři postavy jsou v těžké zbroji a jdou do první linie (někteří umí i kouzlit), k tomu dvě postavy s luky a odzadu do toho kouzlí mág. Mág se do boje ani nemusí moc zapojovat, většinu zvládnou bojovníci, mág je v záloze pro případ silných protivníků.