M&M 8 je herním systémem stejný, jako sedmička, tedy ne každá postava se může naučit všechno a taky jen na určitou úroveň (mistři, velmistři). Ale sedmičku mám taky vcelku rád, líbí se mi, že to může mít dva různý konce, i když to není tak rozsáhlý, jako šestka.
A devítka je celkově nejmíň povedená, nejen tou rozplizlou grafikou, ale spoustou nedotažených a blbě udělaných věcí (chybí alchymie, když v předchozích dílech byla, málo příšer na venkovních mapách, chybí lítání, málo truhel, blbě umístěný destinace městské brány, kdy musím běhat přes celý město, Lloydův maják má společný značky pro všechny kouzlící postavy, na identifikaci předmětů stačí expert, což je málo, na zamknutý truhly jen mistr, velmistr je prakticky zbytečnost. Navíc je tam tak málo truhel, že i ty nejtěžší by se daly pootvírat systémem Save/Load) a taky bugy (značky Lloydova majáku jsou neomezený, i když se ve hře píše, že jsou na týden, kouzlo Božský zásah lze kouzlit neomezeně, než hrou uvedený jednou denně). Už to není ono, i když hrát se to dá. S tím bugem Božskýho zásahu se pak hra stává pohodičkou, protože se s tím dá doplnit mana a zdraví kdykoliv během boje, takže nějaký návraty do města kvůli léčení se nekonají.
Ale devítka má zase českej dabing Některý hlášky jsou vcelku dobrý.