Předmět Autor Datum
Překvapil mě akorát už jen 7% podíl Windows 7, jinak se dalo očekávat, že kdo chce hrát hry na PC, n…
Zajdaz 04.04.2020 21:52
Zajdaz
Jeste jednu vec z te statistiky vidis, jak malo hracu hraje na highend grafickych kartach a samozrej…
RedMaX 04.04.2020 22:21
RedMaX
Překvapil mě akorát už jen 7% podíl Windows 7, Je to jen za brezen.;-) https://store.steampowered.c…
HPET 05.04.2020 13:06
HPET
S prichodem XboX SeX a PS5 se da cekat optimalizace na 8 core, takze koupe takoveho procesoru i do P…
RedMaX 05.04.2020 15:53
RedMaX
S prichodem XboX SeX a PS5 se da cekat optimalizace na 8 core, Na jakým jede PS operačním systému ?… poslední
HPET 05.04.2020 16:52
HPET

Jeste jednu vec z te statistiky vidis, jak malo hracu hraje na highend grafickych kartach a samozrejme kdyz uz tak NVidia. AMD dokaze konkurovat jen v mainstreamu a RX570 a RX580 se jim mimoradne povedly, jenomze jinak proste nikde nic. Kdyz si vzpomenu na slavu ATI a Radeonu, na ktere AMD navazuje, tak je to az desivy ustup ze sceny a urcite je to skoda. Tenhle rok AMD pripravuje novou generaci grafik RDNA2, ktera bude i v konzolich a ocekavaji se od nich velke veci. Ja jsem ale spis pesimista, nicmene bych jim uspech rozhodne pral, ikdyz sam se tesim spis na nove NVidie.

Překvapil mě akorát už jen 7% podíl Windows 7,

Je to jen za brezen.;-)
https://store.steampowered.com/hwsurvey/Steam-Hardware-Software-Survey-Welcome-to-Steam

Zajímavý je počet i uživatelů 12 a vice Core CPU coz je 1%, nevim kde ti lidi stale chodi nato, ze pro to 1% se každý vývojář přetrhne aby na tyto procesory optimizoval hry, když 52.47% stále používá QuadCore, tudíž 6Core (12 Threads) je stále optimalni jak pro dnes tak do budouna (pro hry).
Vice jádrovým CPU pravděpodobně napomůže DirectX 12 Ultimate (DirectX 12.2) ale nech tech 5 her na DX12.2 vyjde uběhne další rok.
(+ 19.44% bude imho hodne delat 6Core IRyzen 2/3600)
[89669-cpu-png]
Staci se podivat na bencharky kde 4-6 core CPU jsu v FPS před CPU disponující vice jak 12 cores. Kdyby ty hry byly pro tyto multi-vlaknové CPU vyladeny, by ty FPS vypadali jinak. Proto nevidim důvod do herniho PC kupovat nejaké přestřelena 24 Threadove CPUs.

PS: Ano, do budoucna ty více vlaknové CPU přijdou vhod, ale kdy ta budocnost přijde ? Za kolik let ? Za ty 2-3 roky až to hry budou podporovat tak si takové CPU koupím a zcela určitě vím ,že bude podstatně výkonnější i jak jakýkoliv 24Threadovy CPU ktery se prodává dnes.

S prichodem XboX SeX a PS5 se da cekat optimalizace na 8 core, takze koupe takoveho procesoru i do PC je spis priprava na budouci roky nez jen vyhled na rok dopredu. 4 core uz zapasi s vykonem ve VR a navic bych rekl, ze 8 a predevsim 12 core si porizuji predevsim streameri, kteri uz nemusi streamovat na druhem PC a mohou to i tak hnat pres procesor, coz na 4 core neslo.

Nicmene ciste na hry take doporucuji jen 6 core, verim, ze to bude jeste par let urcite stacit.

Podivej se jak to klesa: listopad 52% na 4 core, brezen uz jen 48%, do vanoc to bude jen tretina. :-)

S prichodem XboX SeX a PS5 se da cekat optimalizace na 8 core,

Na jakým jede PS operačním systému ? Orbis OS ? To je unixové OS ze jo ?
No, a videl jsi od počátku vydání PS nějakou změnu v Linux, jako podpora her nebo lepší vykon Cores pro Unixové hry ?

PS: Jinak konsole maji 8 x cores CPUs už nějakou dobu viz :8 cores Jaguar ktery je ve vykonejsich konsiolich PS i XBOX uz par let.
Z toho musíš odečíst 2x Core které jsou rezervované na chod OS tak jako část RAM (ktera je ted ale zpravidla dynamicka). Čímž ti zbydou 6x Core pro vývojáře na hry.

S tím ze časem budou aplikace a hry využívat více cores je skoro az jisté.

(Ale to, ze HW vyvoj her na console ma nějaký primej vliv na PC gaming, to je spíš jen takový mýt co začalo po internetě psát pár lidi, protože se hra vývojií obdobně (ale jde jen o vyvojové grafické prostředí hry,, kde se tvoří jen hra) a je jinak skompilovana pro koncovou plaformu, tak z toho vyvodili jakousi logiku ze bude stejne oprimizovana i na PC , coz neni tak jednoduché. To do toho nepocitam fakt, ze vyvojary consoll her vyvyji na nejaké 2 HW podklady kde konsole treba PS4 ma stejny HW, u PC to jsou 1000 kombinaci a různí výrobci jak GPU tak CPU který má každý svuj specificky vyvojarsky KIT SDK a až zde teprve záleží jak ty ruzné threads budou použitý samozřejmě vse v limitu daného Engine, herního motoru a pouzitych knihoven jako DirectX, OpenGl ci Vulkan. To jak kdyby melo dat AMD svuj proramovy kod toho jak optimuziji svuj procesor Intelu, k cemu jim to bude. A to ze je nejaké CPU z urcité rodiny AMD nic neznamena, sam vis ze v consolich nejsou bezné procesory které nejsou i SW vyvyjeny stejne.)
Ale vim ze hodně lidi je přesvědčena ze to tak zkratka je (protože to prece uz několikrát viděli psat nekoho na internete), konsole maji X Core takze ted hrani na PC bude to samé, at si kazdy veri čemu chce, nestojím si za tím.

Zpět na aktuality Přidat komentář k aktualitě Nahoru