Aktivně se vracím k Minecraftu…
Hodně jsem to hrál ve verzi 1.8.1, později jsem vzal na milost Forge modifikace a přešel na 1.10.2. Tam jsem skončil… a vlastně roky nehrál. To končí.
Jsem zpět, ve verzi 1.16.4. Jediné na co čekám, je verze MCreatoru (editoru vlastních modifikací) 1.16.4, která je očekávána každým dnem, https://mcreator.net/news/67886/minecraft-116x-and-future-mcreator
Vím i o verzi 1.17, co tam bude nového, co vyjde někdy v polovině roku 2021. Měď, dalekohled, krápníky, možná další věci. Nicméně leccos mohu mít i dnes, modifikacemi. Zůstávám věrný Forge, nepřejdu na Fabric. Také nehraju v 16px rozlišení, ale používám 128px.
Mám svůj seznam importovaných modifikací, kromě toho v přípravě i řadu svých (zatím pokusně v 1.15.2, ale to nehraju).
A vše si poctivě lokalizuji do češtiny, zároveň se snažím opravovat nesmysly, které někdo přeložil a které se běžně používají (např. v OptiFine někdo "shaders" přeložil na "stíny", za to bych fackoval )
Protože nemám čas a sílu upravovat textury v modifikacích, kde je toho opravdu hodně (biomes o plenty), používám jen takové, které jsem schopen reálně zvládnout. A už vůbec bych nezvládl otexturovat moby. Pro zajímavost přikládám svůj (neúplný) seznam:
24.11.2020 19:24 131˙783 Advanced-XRay-Mod-1.16.4.jar
25.11.2020 17:04 21˙930 areas_1.16.4-1.1.jar
05.12.2020 12:20 1˙452˙149 BetterCaves-1.16.3-1.0.6.jar
22.11.2020 22:18 288˙008 BetterMineshafts-Forge-1.16.3-1.1.jar
13.12.2020 15:00 309˙019 Bookshelf-1.16.4-9.3.18.jar
01.10.2020 10:16 8˙534 branders-lampblock-1.16.3-1.1.3.jar
21.12.2020 08:51 1˙742˙710 buildersaddition-1.16.4-20201220b.jar
14.11.2020 12:59 111˙473 collective-1.16.4-1.53.jar
06.12.2020 15:08 8˙075 doubledoors_1.16.4-2.1.jar
10.12.2020 15:17 19˙143 Dynamaxe1.16.4.jar
08.12.2020 21:26 150˙261 entitydetectors-1.16.4-1.1.0.1.jar
05.12.2020 12:22 10˙025 ezzoom-1.16.4-1.1.1.jar
08.12.2020 20:56 89˙184 forgeautofish-1.1.1-1.16.x.jar
24.11.2020 20:30 410˙066 ftb-gui-library-1603.1.1.25.jar
14.11.2020 12:57 5˙148 fullbrightnesstoggle_1.16.4-1.1.jar
28.11.2020 18:47 140˙966 goldenhopper-1.1.1-1.16.3.jar
25.11.2020 19:55 175˙464 Hwyla-forge-1.10.11-B78_1.16.2.jar
25.11.2020 16:24 100˙045 Inventory-HUD+-Mod-1.16.4.jar
12.12.2020 09:05 774˙759 jei-1.16.4-7.6.0.62.jar
09.12.2020 22:04 57˙648 MouseTweaks-2.13-mc1.16.2.jar
14.12.2020 17:18 227˙434 movingelevators-1.2.29-mc1.16.4.jar
08.12.2020 20:48 199˙649 NaturesCompass-1.16.4-1.8.6.jar
25.11.2020 14:09 96˙451 OfflineSkins-1.16.4-v1.jar
14.11.2020 12:27 5˙770˙052 OptiFine_1.16.4_HD_U_G5.jar
05.12.2020 12:22 250˙201 paintings-1.16.4-7.0.0.1.jar
05.12.2020 21:58 42˙043 practicaltools-1.16.3-1.8.jar
28.11.2020 22:34 11˙298 ShulkerTooltip-1.9.3.jar
21.12.2020 07:49 38˙502 SimpleCoreLib-1.16.4-2.0.4.3.jar
21.12.2020 07:48 318˙647 SimpleOres2-1.16.4-2.4.3.8.jar
12.12.2020 09:47 11˙680 snowundertrees-1.16.3-v1.1.2.jar
20.12.2020 09:26 113˙618 spiders-2.0-1.16.4-1.0.4.jar
21.10.2020 11:42 420˙232 torchslabmod-1.16.3_v1.6.18.jar
18.12.2020 14:17 61˙032 TrashSlot_1.16.3-12.2.1.jar
29.11.2020 12:02 600˙140 tubesreloaded-1.16.4-1.5.0.2.jar
14.11.2020 12:54 31˙017 Uppers-0.3.2.jar
13.12.2020 14:24 28˙272 WAWLA-1.16.4-7.0.2.jar
01.11.2020 11:53 201˙797 Waystones_1.16.3-7.3.1.jar
02.12.2020 23:07 337˙914 XaerosWorldMap_1.11.4_Forge_1.16.4.jar
18.12.2020 16:28 634˙885 Xaeros_Minimap_20.29.1_Forge_1.16.4.jar
Ještě si tam pár věcí přidám, až tedy budou pro MC 1.16.4, ale moc externího toho nebude. Jen řada mých.
Pátrám po dalších vhodných modech. Například hledám něco, co by mi oznámilo, jak daleko je blok, na který se dívám (záměrný kříž). Dalekohled (modifikaci mám).
Tak včera vyšla (zatím beta) MCreatoru pro verzi 1.16.4.
Otestováno - a hned jsem si upravil jednu svou IMHO užitečnou modifikaci, škvaření shnilého masa (rotten flesh) na "zombie škvarky", které mohou být použity jako palivo do pece, s poloviční výhřevností oproti uhlí (tedy na 4 předměty místo běžných 8). Shnilé maso žádné rozumné využití ve hře nemá a na různých farmách se ho jako vedlejšího produktu hromadí dost a dost.
Pokud máte někdo zájem, je to v příloze (verze pro 16 i 128ps resource pack). Modifikace je pro Forge.
.
.
.
Další takové "polochlubící se" hlášení.
Plně jsem přešel na MC 1.16.5, všechny modifikace (i ty, které podle curseforge na 100% nefungují) mi fungují, mezitím jsem si tam přidal balík dalších. Pořád s ohledem na to, abych zvládl mít vše v češtině a 128px, což se mi daří. Mám vyroben vlastní super-resource pack, kde na jednom místě přidávám české lokalizace, mnou změněné modely a 128px textury. Zveřejnit to bohužel s ohledem na autorská práva autorů, z kterých vycházím (nedovolující některé úpravy a použití), nemohu, ani screenshoty. Doma to ale nevadí.
Netuším, kolik zdejších návštěvníků se MC aktivně věnuje..
Seznam (k dnešnímu dni) modifikací přikládám jako dir výpis:
Některé *jar jsou po mé úpravě (název zůstal), aby šly v 1.16.5 vůbec rozchodit. Pokud bude mít někdo zájem, použití těchto/jednotlivých modifikací v MC 1.16.5 upřesním.
A tu modifikaci s označením vzdálenosti "what I see" bloku stále hledám..
Už jsem se lekl, že jdeš taky zkusit speedruny jak jsou teďka populární
To určitě ne :)
Pomalý postup, pěkné sídlo, všeliké automatické farmy. A zásadně singl.
Líbil by se mi nějaký "kamerový systém" (dohled nad vzdálenými chunky), ale v to moc nedoufám. Udržet daleké chunky v provozu asi problém nebude, cosi zkouším, ale zatím mě to moc nebolí.
Doporučim tvoje vlákna o MC dále pro inspiraci - mám kolem zapálený lidi do toho Máš zajímavé vychytávky
S rozchozením některých modifikací rád poradím, překlady (cs_cz.json) poskytnu.
No hlavně si myslím, že kdybys měl buňky na to rozchodit Sodium + Shader Packy (ty nyní fungují jen s konkurenčním Optifine), tak ti to vynese velkou slávu. :D
Zůstanu u Forge, takže tohle jde zcela mimo mě.
Shaderpacky s Optifine (mi fungují), zapínám je ale jen tehdy, pokud se chci kochat. Protože i5-8600K, 16GB RAM a nV-1070Ti se zadýchává, a to mám nastavenou dohlednost jen 32 chunků (a vše ve hře na max). Budu muset počkat na další/výkonnější PC. Jo, a hru mám configem nastavenou, že Java využívá 8GB RAM: