U F1 a F2 bylo zajímavý to, že nikde nebylo vidět, jaký vlastnosti a dovednosti potřebuješ, aby se ti zpřístupnily určitý volby, tedy až při určité inteligenci a dovednosti Řeč se vůbec objevila nová možnost v dialogu a tím i možné řešení, případně získání questu. Nehledě na to, že quest bylo možno vyřešit několika způsoby - ukrást, ukecat, koupit, zabít a obrat mrtvolu, dát NPC do inventáře časovanou bombu a tím ho potichu odpravit, předávkovat ho superstimpaky....
Pamatuju si, že jsem jednou přišel k Bratrstvu oceli v drogovým delíriu s Inteligencí někde na 2. Bavili se se mnou jak s dementem a měli z toho srandu. Při průměrné inteligenci 5 hovor vypadal úplně jinak. Naprosto nečekaná záležitost.
V F3 a stejně i FNV už bylo v dialogu vidět, co ti chybí. Takže stačil Load, nadávkovat se "dobrotama" a měl jsi patřičný staty a bylo vyřešeno. Příliš jednoduchý.