Ako som písal: Steam OVERÍ všetky miestne súbory hry - poškodený, upravený nahradí zo svojho serveru originálnym. Pokiaľ máš oficiálne rozšírenia z Workshopu - doinštaluje pri spustení hry. Neoficiálne - VYHODÍ.
K druhej časti: Prekopírovanie nestačí! Klient totiž nemá záznam o hre, kde je "prekopírovaná" - klient v sebe ukladá záznamy, kde je hra NAINŠTALOVANÁ. Pozná cestu k hre a jej *.exe súboru.
Takže hru najskôr MUSÍŠ nainštalovať (pokiaľ je oficiálna - je v tvojej knihovni a odtiaľ stačí zadať "Inštalovať". A až po inštalácii môžeš svoje nastavenia a Save prekopírovať. BAN hry bol práve preto daný, lebo server mal z tvojho PC a klienta záznam, že hra je tvoja, ale nie je nainštalovaná - teda sa to bralo ako neoriginálna hra. Samozrejme - pri inštalácii zo serveru Valve/Steam už nepotrebuješ zadávať žiadne SN/ CDkey - všetko už je na ich serveri.
Zálohovanie: Pozri sa do klienta Steam - je tam možnosť ukladať výsledky do Cloudu. Je tam možnosť ZÁLOHOVAŤ súbory hry - a vyberieš, ktoré. A pokiaľ sú to oficiálne súbory - tak BAN za zálohu nedostaneš. Veď by boli sami proti sebe.