Sam jsi si odpovedel, je to kvuli "gray to gray", ve skutecnosti je rozsviceni a zhasnuti "white - black" mnohem delsi. Pamatuju si na 16ms Dell nekdy z te doby z prace, bylo na nem videt, ze to neni plynule, ale jen pokud se na to clovek zameril a jen nekde (motoristicke hry).
Navic to "gray to gray" si kazdy vyrobce taky pocita po svym, klidne muzes mit monitor s 5ms, ktery bude stejne rychly jak jiny s 1ms. Protoze vyrobce pred nami parametry taji, tak budu radeji pocitat s nejhorsim pripadem a proto jak rikam 8ms je obecne takovy strop. Ty monitory EIZO, ktere si uvazoval, navic vyrobce propaguje jako poloprofi na praci s grafikou, kupovat to s vyuzitim kancelar a hry nedava smysl. To uz je snad lepsi si koupit ten ochuzeny monitor, ktery vyrobce predstavil jako ciste kancelarsky.
Spocitej si vysku tveho monitoru pocet radku x velikost pixelu, zjistis, ze predpokladany 24" 1200 neni vyssi nez 27" 1080 ani 1440. Jednoduse dostanes vysku, kterou zadas a k tomu to bude sirsi, takze muzes dat na plochu vic oken vedle sebe. Treba webovy prohlizec od konce monitoru 4:3 nikdy neroztahuju na celou plochu, nicemu to nevadi.
Problemy se hrama s predpokladanym rozlisenim 4:3 budou uplne stejne na 16:10 jako 16:9, rozdil mezi temito rozlisenimi je mnohem mensi nez 16:12 (4:3). Takze protahle a osklive to bude vzdycky, na spoustu her existuji patche na 16:9. Tam kde ne, tak smula, pokud hru nelze hrat v okne. Kolik z tech her lze vubec na Windows 10 rozjet? Nebo pouzivas emulatory?
Muj nazor, ze by bylo opravdu nejlepsi, kdyby ses sebral a dojel si do nejakeho centra monitory obhlednout. Zustavas opravdu zbytecne na starem monitoru, pritom by sis urcite vybral, ale my ti tu nemuzeme rict, jak budes videt ty, jen te muzeme upozornit na problemy, ktere tam vidime my ostatni. A mimochodem 5:4 taky vetsina her neumi, vetsinou umi maximalne 4:3 a na tvem soucasnem netypickem rozliseni se obraz mirne splaskne.