Vsync - ano či nie?
použivate Vsync? čo presne to v hrach roby?.... hral som sa v nastavenia GTA V, mal som cca 75fps,ked som Vsync vypol, zvysilo mi to fps na cca 115...prisiel som tym vypnutim o nieco?alebo to je len zbytocnost ktoru ked v hrach vypneme,tak nam zvysia fps?...
Kdyz to zapnes, tak nebudes mit pri pohybech "cary" na obrazovce..
Zbytečnost jen to snižuje plynulost hry. U všech her to mám vyplé.
Já to mám u všech her zapnuté, fps sedí na 60 jako přibité (víc na 60Hz LCD nepotřebuji). Jedinou výjimkou je Minecraft, tam mám v-sync vypnutý.
Nehraji multiplayer.
snažil jsem se ho mít zapnutý ale není to tak jednoduchý, zrovna v GTAV je jen double buffer v-sync takže při 60Hz monitoru synchronizuje 60 fps při nedostatku výkonu klesne na 30 fps 15 fps atd. lepší je triple buffering kdy klesá tak na 45 fps 40 fps což se dá lépe stačí alt+tab na obnovení, nebo vynutit třeba přes radeonpro
ve win 10 není špatný windowed borderless, kdy přebírá reder z oken a dokáže neomezeně renderovat fps a synchronizovat s frekvenci monitoru sice dochází asi k zahození snímků, ale není tearing a frametimes jsou tak velmi nízké takže bez input lagu, ani netřeba freesync nebo gsync
Osobne ho vzdy vypinam neb mi prijde ze to pridava nedobry "delay". Ma to zamezovat "screen tearingu" kdy mas pri pohybu na obrazovce horizontalni predel mezi dvemi ruznymi snimky obrazovky (trochu extremni priklad napr. toto http://zoneitastuces.com/wp-content/uploads/2011/1 0/Screen-tearing.png). Pokud toto trhani pri vypnutem vsync nepozorujes, nebo je tak male, ze ti nevadi, tak vsync vypni.
Tiež mam len 70Hz monitor,tympadom ja tych 100 fps "neuvidim" ? že fps nad frekvencio je zbytocny?
a este mam teraz taky problem,že horna čast obrazovky je v hre akoby rozmazana,to je nejake čudo v nastaveniach alebo neviete nahodou? :D
nevím co rozmazané ale v dálce není tak detailní svět, takže se ty low res textury máznou jakože mlžný opar, ale v gta je to celkem minimálně úplně odstranit jedině modem, možná ještě DoF nastavení, které rozmazává pozadí při zaostření na bližší objekty
ok,a viete mi na toto odpovedat : Tiež mam len 70Hz monitor,tympadom ja tych 100 fps "neuvidim" ? že fps nad frekvencio je zbytocny?
při vyšších fps budeš mít nižší odezvu, ale nevím či je v zalagovaným GTA k něčemu, třeba takové CS GO dost záleží na nastavení ti zlepší skill o 200%
Nemyslim to len v GTA,hram lol,wot,AC Syndicate a tak...tak preto sa pýtam nato...:)
já zapínám většinou všude, vadí mi dost tearing, jen v CS GO mám vypnuto ale ten běží ve stovkách fps a tearing je sotva znatelný, prostě pokud hra snímkuje kolem té frekvenci monitoru třeba 70fps tak je lepší zapnout v-sync
FPS neni jen o obrazu, s kazdym snimkem se aktualizuje i input, cili plynulejsi "pohyb".
Ještě jedna věc, zapnutý v-sync může pomoci, pokud v některých hrách pískají cívky(?) na grafické kartě.
U LCD monitoru bys mel mit VSync zapnuty vzdy. Teprve tehdy, kdyz budes se zapnutym VSyncem pozorovat nejaky problem, muzes ho zkusit vyresit vypnutim VSyncu, ale default ma byt zapnuto.
Duvodem proc ma byt, pokud je to mozne, u LCD vzdy VSync zapnut je ten, ze LCD je monitor s fixni obnovovaci frekvenci. U CRT monitoru to neplatilo a proto nebyl u CRT duvod moc VSync pouzivat.
Napriklad mas LCD monitor na 60Hz a VSync ti bude drzet FPS na hodnote 60 nebo-li dochazi k synchronizaci snimku putujicich mezi grafickou kartou a monitorem. To je velmi dulezite, protoze nikdo nechce, aby mu graficka karta posilala snimky mimo "takt" monitoru.
Tohle je ale mozne jen, kdyz mas dostatecne vykonou grafickou kartu, ktera ti na vystup zvladne posilat snimky na 60FPS. Kdyz by to grafika nedokazala, tak ti jeden "takt" vypadne a obraz by se zacal extremne trhat.
Proto s VSync funguje ve hrach technika zvana double buffering, ktera ti posle snimek v polovine taktu, cimz ale snizi FPS na 30. Logicky ti asi je jasne, ze to take neni ono.
Existuje teda jeste lepsi technika, ale jsou hry, ktere ji neumi pouzit. Je to tripple buffering a tam dojde ke snizeni jen na 40 FPS, coz uz je vetsinou OK.
Takze VSync defaultne urcite pouzivat, ale kdyz uvidis, ze to neni plynule, tak ho muzes zkusit vypnout, nekdy to pomuze a obraz se zlepsi a nekdy ne a muze se to jeste zhorsit.
Idealni je mit monitor s FreeSync (jenze musis mit novejsi Radeon grafiku, ktera to podporuje) nebo monitor s G-Sync (musis mit novejsi GeForce), pricemz monitory s G-Sync jsou hrozne drahe.
FreeSync (G-Sync) umi z LCD s fixni obnovovaci frekvenci udelat LCD s variabilni obnovovaci frekvenci ale pouze v urcitem rozsahu. Casto plati, ze cim drazsi monitor, tim kvalitnejsi a take lepsi rozsah frekvenci.
Typicky FreeSync umi treba 30-60Hz, coz byva OK, ale horsi je to u 144Hz monitoru, kde to muze byt take jen 60-144Hz, coz je pri narocnych hrach dost na nic.
Proto byl momentalne vyvinut standard FreeSync 2, ktery prinese minimalne 20-60Hz u 60Hz monitoru a minimalne 40-144Hz u 144Hz monitoru. Tohle doted splnuji jen nektere FreeSync monitory.
Čiže keď si v nastaveniach grafickej karty so 60HZ monitorom capneš fps na 60, nemusíš mať potom zapnutý ten V-sync, alebo som to nepochopil správne?
Vyzkousej to a rekni jak to vidis.
lock na 60FPS resis ciste na graficky karte, zatimco V-Sync by mel zajistit tech 60FPS jak na grafice, tak na monitoru, funguje to jen na obojim soucasne.
Ja jsem to nezkousel ale myslim, ze asi lockem na 60FPS dosahnes pravdepodobne toho sameho efektu, ale nutne to tak byt nemusi, protoze tech 60FPS nemusi nutne byt s monitorem synchronizovano.
ked to zapnes tak hra ti pojde na 60fps...coz znamena ze hra sa ti bude zdat pomalejsia ale zato lepsi obraz..nebudes mat ciary na monitore a celkovo vsetko je rovnejsie menej kostrbate.....Pri FPS hrach si to nechaj vypnute "cs:GO apod "